Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rissa schreef:Misschien eens een kweekje van de huid laten maken?
Of zo'n beestje vangen en naar de da brengen.
Hydrocortyderm is onder andere tegen mok, maar denk er wel om dat het de huid dun maakt en dus weer gevoelig.
Ik zou niets erop smeren, hooguit homeopatisch, totdat je weet wat er aan de hand is.
x_Marr schreef:Krijgt hij vlooienmiddel/tekenmiddel?
Hoe oud is hij?
Irisjuuuhh schreef:ja zo iets had ik ook gelezen een soort beesje op de huid van een hond zonder dat hij zichtbaar is voor de mens. (alleen via microscoop)
Dat zou betekenen weet terug naar de dierenarts. Als dat het beste is!
Het ziet er echt niet goed uit!!
Irisjuuuhh schreef:x_Marr schreef:Krijgt hij vlooienmiddel/tekenmiddel?
Hoe oud is hij?
Ja hij krijgt vlooien middel. Sinds kort. Maar hij krijgt dat al voor dat hij de plekken had. De leeftijd weet ik niet precies ik gok zo rond de 4 jaar. (weet ik niet precies!!)
Zilfstar schreef:Irisjuuuhh schreef:ja zo iets had ik ook gelezen een soort beesje op de huid van een hond zonder dat hij zichtbaar is voor de mens. (alleen via microscoop)
Dat zou betekenen weet terug naar de dierenarts. Als dat het beste is!
Het ziet er echt niet goed uit!!
Kleine beestjes op (of in) de huid die alleen met microssoop te zien zijn: Je bedoelt wrs schurftmijten. Maar dat zou de dok toch echt zelf moeten kunnen bedenken en een huidafkrabsel maken. (Moet nogal diep voor schurft) Met het blote oog te zien zijn: neten, luizen, vlooien.
Hydrocortiderm is de zalf voor ontstekingen van de huid (dermatitis). Hydro = vocht zeg maar, Cort = volgens mij afkorting van corticosteroiden (daar zit je dus met het doping verhaal denk ik) en derma = huid. Een zeer goed spul. Echter niet het geneesmiddel bij schurft.
Klinkt verder als een mogelijke vlooienallergie vooral door de plekken. Bijt/ krabt de hond er ook? (Vaak heb je dan "hot spots" = rode kale gebeten plekken waar het wondvocht op staat. Dat is dan vaak dermatitis" ontsteking van de huid waar hydrocortiderm dus prima bij helpt, ). Andere mogelijkheden zijn schildklierstoornissen en prostaatstoornissen. Maar elke goede dierenarts zou raad weten en iets gaan onderzoeken of op kweek zeten en minstens een middel voorschrijven (al is het maar tegen de jeuk als dat er is)
Advies: ga terug naar de dierenarts (als je die nog vertrouwd) en laat grondiger onderzoeken. Vraag anders een second opinion bij een andere arts (als deze niets onderzocht heeft en alleen heeft gezegd: ik weet het niet! zou ik accuut een andere arts zoeken)
Tweede advies; ga er aub niets zelf opsmeren. Zelfmedicatie maakt het onderzoek en de diagnose alleen maar moeilijker. EN er bestaat altijd de kans dat je iets doet wat eht verergerd ipv verbeterd! (zou je er iets opsmeren wat de huid lekker vochtig houdt en er zit en bacterie of schimmel dan gedeit dat lekker. Ook een lekker vettige creme dat de huid dicht smeert en het lekker warm en broeierig maakt is een goede voedingsbodem voor bepaalde zaken.)