Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tinky12 schreef:Knap asociaal dat háár kat bij jullie in de tuin loopt en je hond het leven zuur maakt.Ik begrijp dat je buurvrouw het doodnormaal vind en niet van plan is er wat aan te doen.
Je hebt van die 5 liter plantensproeiers,daar kun je een paar meter ver mee schieten...of beter...een supersoaker.Kat moet even doorkrijgen dat jullie tuin voor hem geen fijne en rustige plek is...ophoepelen ermee
![]()
Als jullie tuin niet al te groot is kun je ook kijken of je bv rolletjes op de schutting kunt monteren,dan hebben ze geen houvast meer.
Maar vind het echt ronduit waanzin dat jij hun kat uit jouw tuin moet weren,het is wel weer duidelijk waar de verantwoording ligt mbt het houden van dieren![]()
Sterkte...
suuzepuus schreef:je pup wordt er alleen maar makkelijker van. hij gaat starks als hij groter is niet achter katten aan. ik zou me er niet driuk om maken. gaat vanzelf over en anders grijpt je hond die kat wel een keer......
Damber schreef:Ik ben het niet eens met je Lotteje kunt een kat namelijk wel degelijk in je eigen tuin houden.
Lotte1990 schreef:Damber schreef:Ik ben het niet eens met je Lotteje kunt een kat namelijk wel degelijk in je eigen tuin houden.
Uh ja? Als je geen hoge schuttingen of muren mag bouwen?
Moet je t dan maar afzetten met schrikdraad ofzo? Of je kat aan een lange lijn vastleggen?
Ik zie niet hoe je dat wilt doen hoor..
Damber schreef:inderdaad ben het helemaal eens met je Miss_Malfoy.. een ander dier mag je ook niet los laten lopen dus ik vind het ook de verantwoordelijkheid van m'n buurvrouw om haar kat in haar tuin te houden. Hoe ze dat doet is haar probleem.
Ik vind het niet eens zo erg dat de kat in mijn tuin loopt, zolang hij mijn pup maar met rust laat!
suuzepuus schreef:je kunt ook zelf een kat nemen! je hond went eraan en gaat er niet achetraan, waaks van worden en warschijnlijk jaagt jouw kat die van de buren wel uit de tuin!
Miss_Malfoy schreef:Inderdaad, dan leg je de kat gewoon aan de lijn.
Is zowiezo onzin dat katten zomaar los rond mogen lopen.
Moet je dat eens met een geit of hond, of een ander dier proberen. Dat mag dan opeens weer niet.
Valentijn schreef:Ja tuurlijk, een kat aan de lijn leggen.
Een kat hangt zichzelf dan op
Tsja een vervelend probleem, je kunt katten inderdaad niet verbieden andermans tuin in te gaan.
Krabt de kat gericht naar de ogen of hoe zie jij dit?
Lia_ schreef:Ik zou hem gewoon vangen en naar het asiel brengen, kunnen ze hem daar net zolang blijven ophalen tot ze leren hem op eigen terrein te houden....