aandermans kat valt mijn hond aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Damber

aandermans kat valt mijn hond aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 20:00

Even een vraagje.

Ik heb een pup van nu 8 maanden oud. Ze heeft een paar keer kennis gemaakt met een kat/ poes maar vindt ze alleen maar gezellig. Ze snuffelt wat en kwispelt, maar doet verder niets.

Voor de zoveelste keer liep de kat van onze buren in de tuin (ook nog een jong dier), daar heb ik op zich geen problemen mee maar het wordt natuurlijk een ander verhaal als die kat zijn nagels uithaalt naar mijn hondje. Nu heb ik mijn buurvrouw aangesproken en in het kort gezegd 'is dat mijn probleem'. Wie weet welke stappen ik kan ondernemen? De kat wil ik niets aandoen, maar ik heb ook geen zin om mijn hondje naar een dierenarts te moeten brengen omdat haar ogen eruit gekrabt worden. Ook vind ik het geen oplossing om mijn hondje binnen te houden (niet in de tuin te laten), het is immers onze tuin.

Wie kan mij raad geven?

joyce83

Re: aandermans kat valt mijn hond aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:02

als het lukt een emmer water over de kat gooien.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:03

Heeft geen zin denk ik. zelfde als prikkers in de tuingrond..

Je kan het proberen, E anders Jessy erop af sturen Nagelbijten / Gniffelen luidje laten geven, kat weg? Haha!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:11

Knap asociaal dat háár kat bij jullie in de tuin loopt en je hond het leven zuur maakt.Ik begrijp dat je buurvrouw het doodnormaal vind en niet van plan is er wat aan te doen.

Je hebt van die 5 liter plantensproeiers,daar kun je een paar meter ver mee schieten...of beter...een supersoaker Duivel .Kat moet even doorkrijgen dat jullie tuin voor hem geen fijne en rustige plek is...ophoepelen ermee Bloos
Als jullie tuin niet al te groot is kun je ook kijken of je bv rolletjes op de schutting kunt monteren,dan hebben ze geen houvast meer.
Maar vind het echt ronduit waanzin dat jij hun kat uit jouw tuin moet weren,het is wel weer duidelijk waar de verantwoording ligt mbt het houden van dieren Boos!

Sterkte...

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:17

Tinky12 schreef:
Knap asociaal dat háár kat bij jullie in de tuin loopt en je hond het leven zuur maakt.Ik begrijp dat je buurvrouw het doodnormaal vind en niet van plan is er wat aan te doen.

Je hebt van die 5 liter plantensproeiers,daar kun je een paar meter ver mee schieten...of beter...een supersoaker Duivel .Kat moet even doorkrijgen dat jullie tuin voor hem geen fijne en rustige plek is...ophoepelen ermee Bloos
Als jullie tuin niet al te groot is kun je ook kijken of je bv rolletjes op de schutting kunt monteren,dan hebben ze geen houvast meer.
Maar vind het echt ronduit waanzin dat jij hun kat uit jouw tuin moet weren,het is wel weer duidelijk waar de verantwoording ligt mbt het houden van dieren Boos!

Sterkte...

Wat voor rolletjes bedoel je? We hebben wel schuttingen, maar deze zijn maar een halve meter hoog... (hoger mag niet van de woningbouw) ik denk dat de kat er ook 'zo' overheen kan springen.. Ik ben het met je eens dat het waanzin is dat ik dingen moet verzinnen om haar kat uit mijn tuin te houden...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:19

Wel beetje raar dat je buurvrouw zo zegt dat het jou probleem is, niet echt sociaal van dr.
Maar aan de andere kant kan ze er ook niet zo heel veel aan doen toch? Ik bedoel je kan een kat niet vertellen dat hij niet in die en die tuin mag komen en helemaal binnen houden lijkt me ook geen oplossing
Ik zou ook voor een supersoaker oid gaan, en anders je hond toch iets waakser zien te krijgen?

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:20

Ik ben het niet eens met je Lotte je kunt een kat namelijk wel degelijk in je eigen tuin houden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:21

je pup wordt er alleen maar makkelijker van. hij gaat starks als hij groter is niet achter katten aan. ik zou me er niet driuk om maken. gaat vanzelf over en anders grijpt je hond die kat wel een keer......

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:24

suuzepuus schreef:
je pup wordt er alleen maar makkelijker van. hij gaat starks als hij groter is niet achter katten aan. ik zou me er niet driuk om maken. gaat vanzelf over en anders grijpt je hond die kat wel een keer......

Volgens mij begrijp je het niet helemaal.. mijn hond heeft namelijk geen problemen met die kat of uberhaupt met katten. Mijn vorige hondje was erg waaks, vond ik zelf vervelend. Ik wil haar niet op katten laten jagen en zit er ook niet op te wachten dat zij achter katten aan gaat. Ik maak me er dus wel degelijk druk om dat haar kat zijn nagels uithaalt naar mijn pup.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:26

maar die kat komt toch niet op een slapende hond af en valt m dan aan?? of wel?? dan zou ik met een polantenspuit om de hoek gaan staan en dan de kat natspuiten zodra hij het doet. dan is hij het zo afgeleerd hoor! (en pups geven meestal niks om een plantenspuit dus die doe je er geen kwaad mee)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:27

Damber schreef:
Ik ben het niet eens met je Lotte je kunt een kat namelijk wel degelijk in je eigen tuin houden.

Uh ja? Als je geen hoge schuttingen of muren mag bouwen?
Moet je t dan maar afzetten met schrikdraad ofzo? Of je kat aan een lange lijn vastleggen?
Ik zie niet hoe je dat wilt doen hoor..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:28

Wij hebben een tijdje stroomdraden aan de schutting gehad, omdat onze buurman kanaries had die zich letterlijk doodschrokken van onze katten. Hebben ook zelf die verantwoordelijkheid genomen, want het zijn onze katten.
Nu is de buurman verhuisd en zijn de draden van de schutting af, maar 1 kat gaat nog steeds niet over de schutting.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:32

zoek een goede plantenspuit of supersoaker, op moment dat de kat de tuin inkomt, of als ie bij je hond komt (net wat je wilt) kat flink natspuiten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:33

Lotte1990 schreef:
Damber schreef:

Uh ja? Als je geen hoge schuttingen of muren mag bouwen?
Moet je t dan maar afzetten met schrikdraad ofzo? Of je kat aan een lange lijn vastleggen?
Ik zie niet hoe je dat wilt doen hoor..

Inderdaad, dan leg je de kat gewoon aan de lijn.
Is zowiezo onzin dat katten zomaar los rond mogen lopen.
Moet je dat eens met een geit of hond, of een ander dier proberen. Dat mag dan opeens weer niet.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:38

inderdaad ben het helemaal eens met je Miss_Malfoy.. een ander dier mag je ook niet los laten lopen dus ik vind het ook de verantwoordelijkheid van m'n buurvrouw om haar kat in haar tuin te houden. Hoe ze dat doet is haar probleem.

Ik vind het niet eens zo erg dat de kat in mijn tuin loopt, zolang hij mijn pup maar met rust laat!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:41

Damber schreef:
inderdaad ben het helemaal eens met je Miss_Malfoy.. een ander dier mag je ook niet los laten lopen dus ik vind het ook de verantwoordelijkheid van m'n buurvrouw om haar kat in haar tuin te houden. Hoe ze dat doet is haar probleem.

Ik vind het niet eens zo erg dat de kat in mijn tuin loopt, zolang hij mijn pup maar met rust laat!

Inderdaad, zolang de kat niet lastig is, oké, tot daar aan toe.
Maar dit gaat echt te ver ja.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 21:43

MIjn andere hondje, was enorm waaks nadat hij een krabbel heeft gekregen van een kat. Hij sprong bijna door de deur heen als hij een kat zag lopen in de tuin. Ik zie dat dus echt niet zitten met mijn kleine meid.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:11

Als de schutting zo laag is wordt het lastig...maar met rolletjes bedoel ik gewoon stukjes pvc die om een smallere kern zitten.Op het moment dat ze erop springen krijgen ze geen grip en vallen er af.

Ik vind het ook onzin als men zegt dat je een kat niet in een tuin kunt houden...je hebt een kat voor jezelf en als de buren er een willen nemen ze er zelf wel een.
Mijn zus heeft een stuk of 5 van die dingen en ze blijven allemaal netjes in de tuin,anders knoop je ze maar vast Bloos .
Net wat er eerder al is gepost...een kat mag wel overal en nergens komen maar zodra het een geit is kan het niet Tong uitsteken .
Een dier heb je voor jezelf en daar hoort een ander geen last van te hebben...of iig zo min mogelijk.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:17

je kunt ook zelf een kat nemen! je hond went eraan en gaat er niet achetraan, waaks van worden en warschijnlijk jaagt jouw kat die van de buren wel uit de tuin!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:15

suuzepuus schreef:
je kunt ook zelf een kat nemen! je hond went eraan en gaat er niet achetraan, waaks van worden en warschijnlijk jaagt jouw kat die van de buren wel uit de tuin!

Ik begrijp hieruit dat de TS zelf een kat moet nemen Verward sorry maar dat vind ik echt waanzin...mevrouw de buurvrouw houd haar kat maar lekker op haar eigen terrein,je kunt hem ook vangen en afgeven bij het asiel,misschien dat ze daar een beter baasje kunnen vinden die wél om de kat geeft.
Trouwens...ken ook wel gevallen waarbij de eigen kat werd geterroriseerd door die van de buren,tot in huis aan toe...wat moet je dan doen?Nog een hond erbij Clown

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:19

zet de tuinslang maar op die kat..
heb zelf een poesenbeest, die dus dit gedrag vertoond, naar de buurkatten/honden ect, tis een beetje het teroristje van de buurt
en het is mijn kat dus mijn verantwoording.
weg jagen heeft bij haar geen zin, vind ze leuk en komt dus gewoon weer terug.
van mij mochten de buren de slang d'r op zetten..buurvrouw gebruikte de plantenspuit, dat hielp niet..emmer water en tuinslang werkte des te meer.
mien weet nu heel goed waar ze wel en waar ze niet mag komen.
als jouw buurvrouw enigsind verantwoording voor haar kat neemt, zou ze zeggen nat spuiten die handel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:25

Ik zou hem gewoon vangen en naar het asiel brengen, kunnen ze hem daar net zolang blijven ophalen tot ze leren hem op eigen terrein te houden....

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:27

Miss_Malfoy schreef:
Inderdaad, dan leg je de kat gewoon aan de lijn.
Is zowiezo onzin dat katten zomaar los rond mogen lopen.
Moet je dat eens met een geit of hond, of een ander dier proberen. Dat mag dan opeens weer niet.

Ja tuurlijk, een kat aan de lijn leggen.
Een kat hangt zichzelf dan op Knipoog

Tsja een vervelend probleem, je kunt katten inderdaad niet verbieden andermans tuin in te gaan.
Krabt de kat gericht naar de ogen of hoe zie jij dit?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:37

Valentijn schreef:
Ja tuurlijk, een kat aan de lijn leggen.
Een kat hangt zichzelf dan op Knipoog

Tsja een vervelend probleem, je kunt katten inderdaad niet verbieden andermans tuin in te gaan.
Krabt de kat gericht naar de ogen of hoe zie jij dit?

Ik vind dat het probleem hier wordt omgedraait...de eigenaar van de kat heeft maar te zorgen dat een ander geen last heeft van zijn dier,hoe de eigenaar dat oplost is zijn probleem en niet dat van degene die er last van heeft.
Of de kat nu gericht naat de ogen krabt of niet...deze mensen willen de kat niet bij de hond,helaas voor de kattenmevrouw ligt de hond op eigen terrein.
Baasje niet luisteren..kat oppakken en afvoeren,geef maar aan het asiel of iemand die er wel om geeft. Bloos

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:43

Lia_ schreef:
Ik zou hem gewoon vangen en naar het asiel brengen, kunnen ze hem daar net zolang blijven ophalen tot ze leren hem op eigen terrein te houden....

Dat is wel een goeie actie.. denk alleen niet dat je buren te vriend houdt.
Het schijnt ook te zijn dat je katten kunt weren door koffiedik (gebruikt natuurlijk) in je tuin te strooien.. in hoeverre dat dat waar is weet ik niet.. maar het is het proberen waard toch?