Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daffodil schreef:De mensen die hier nou zeggen dat ze geen loslopende hond pakken, doe je dan wel wat anders? Bel je dan bijvoorbeeld de dierenambulance of de politie??
Mas schreef:Tsja het geval van een hond vind ik moeilijk, het ligt aan het dier zelf wat ik zou doen. Een grommende
Rottweiler bijvoorbeeld, die pak ik écht niet beet, dan gaat mijn eigen veiligheid toch echt voor. Als zo'n
hond alleen loopt bel ik daar de dierenambulance oid wel voor.
Quellian schreef:Wat ik nou weer mee heb gemaakt vanavond...
Vriendin en ik waren samen naar stal gegaan en waren op tijd klaar (22.00u.), ik moest nog ff sigaretten halen hier bij de BP aan de overkant. Staat er een vrouw voor me die daar kwam vragen of ze misschien een zwarte Labrador (Max) voorbij hadden zien lopen, dat ze die al een uur aan het zoeken was. Goed, die vrouw liep nog naar de overkant om daar aan mensen te vragen of ze hem gezien hadden en wij reden naar huis. Stappen we uit de auto, een zwarte Labrador! Razend enthousiast, dus wij dat dier in z'n kladden gegrepen, Mum der halsband om gedaan en vriendin liep terug naar de straat om te kijken of ze die mensen nog kon vinden, niemand dus. Max en mijn honden naar boven gebracht, een kluif gegeven (hij vond het best leuk hier), briefje geschreven om op de deur beneden te plakken en naar de BP terug gegaan. Die mensen hebben geprobeerd het nummer te achterhalen van Amivedi, maar konden alleen de site vinden, dus we hebben onze nummers achtergelaten voor het geval die vrouw terug zou komen. Vervolgens zijn we rond gaan rijden met de auto, hebben we tot 23.45u. gedaan, aan iedereen gevraagd die we zagen lopen (of fietsen) of ze iemand waren tegengekomen die z'n hond miste. Iemand zei te weten in welke straat diegene woonde, dus daar nog bij 3 mensen aangebeld waar het licht nog brandde, maar niemand kende Max. Allang geprobeerd Amivedi te bellen (Mischa had het nummer opgezocht), maar daar kun je 's avonds dus ook niet terecht (moest het inspreken of via de site doorgeven). Politie gebeld, maar die nemen zulke meldingen niet aan, Mischa heeft nog op MP gekeken of er iets stond, maar nee, dus we besloten de dierenambulance te bellen. Net daarvoor zeiden mensen tegen ons dat we de DA konden bellen, om te laten checken of hij een chip heeft
Wij de dichtsbijzijnde DA gebeld en wát een waffel kreeg ik aan de telefoon
![]()
![]()
Het was niet de bedoeling dat wij daar zo laat voor belden, morgenochtend was ik de eerste. Ik zei dat ik zelf ook honden en katten heb en die hond vannacht niet bij mijn dieren wil hebben (lijkt me goed recht toch?), ze zei dat ik geen keus had en dan maar een andere oplossing moest zoeken. Vriendin nam de telefoon over en zei dat we er NU aan kwamen, dat ALS die hond gechipt is dat dat niet voor Jan met de korte achternaam is en wat we er anders mee moesten. Als hij niet gechipt was, dan namen ze hem ook niet op, want gezonde honden blaffen en daar hebben de buren last van
Vriendin zei nog dat wij al 2 uur bezig waren om andermans hond thuis te krijgen en of het de bedoeling was dat we hem dan maar weer los lieten of aan een lantaarnpaal knoopten. Hij had hier best een nacht kunnen blijven, maar gewoon het niet mee wíllen werken stoorde, bah! Na een diepe zucht mochten we komen. Gelukkig hadden we een andere DA (ook 1 in opleiding, excuseerde zich voor haar collega, want die had naast haar college ook nog nachtdiensten, tja...). Max was gechipt, dus de DA heeft de eigenaar gebeld en we hebben Max thuis gebracht.
Of het nou een hond of een kat is; het weet mij altijd te vinden. Volgende keer knijp ik m'n ogen dicht en loop ik door