Loslopend dier op straat, wat doe je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Loslopend dier op straat, wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 15:08

Net weer zoiets typisch meegemaakt, ik rij vanaf de supermarkt naar huis (kwam uit mijn werk) en hier in het dorp rij ik dan door de winkelstraat want ik woon aan het einde rechts. Moet ik ineens bovenop mijn rem omdat er een hond over straat rent, springt, één groot feest maakte hij ervan. Maar goed, ik rij m dus bijna dood....

Dus ik stop, doe mijn raam open en vraag aan de schilder of die daarvandaan komt. Zegt ie: Nee, ik heb m weggejaagd want hij probeerde hier naar binnen te gaan. Dus ik stap uit de auto en vraag aan nog wat mensen of ze weten hoe of wat maar niemand wist t. Hardstikke veel mensen op straat, allemaal aan het winkelen en NIEMAND die dus iets doet, die hond is dus gewoon ten dode opgeschreven....waarop ik dus ter plekke besluit dat dat niet kan en ik achter die hond aan (auto gewoon midden op de straat gelaten, hele verkeersopstopping!), ik kan m lokken met net te doen of ik iets te eten heb en grijp m in zijn vel. Een husky van zo'n 15 weken oud, reuze speels maar goed ik had m goed vast. Ik m achter in de auto gemikt en naar huis gereden.

Gelukkig kwam de eigenaresse er snel achter dat hij m gepeerd was uit de tuin en navraag bij inderdaad diezelfde schilder....deed uitkomen dat ze dus net bij mij aanbelde! Geen riem bij zich niks, dus die heb ik ook maar meegegeven!

Hoe kan het toch zijn dat iedereen kijkt maar niemand iets doet, en wat dan als die hond wel aangereden wordt? Ik snap daar helemaal niets van en kan er met mijn verstand niet bij dat blijkbaar heel veel mensen in de "negeer"modus zitten. Erg jammer dat je zelfs in een klein dorp als dit, niet van je medemens op aan kan.....triest!

odetteke

Re: Loslopend dier op straat, wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:10

Ik heb wel regelmatig op weg naar school pinken die uit de wei gesprongen waren weer het land in gedreven Ja Clown

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:14

Sommige dingen gebeuren nu eenmaal, vanmorgen liep hier ook een koe over de weg, soms doen ze dat.

Maar ja, honden is wel een probleem, bij mijn eigen huis (nieuwbouw) loopt ook vaak een hond rond te scheumen, is een reu dus die speurt alles af en pist alles onder. De buurt heeft al geregeld geklaagd bij de eigenaar maar die intresseert het blijkbaar niets.
Als ik hem zie laat ik mijn hond los en dan red ie zich maar(hij is doodsbenauwd voor onze hond).

Maar jouw situatie is dan wel weer anders, zo'n pup zou ik ook niet laten lopen. Maar als uiteindelijk de eigenaar zich meld en geen riem heeft krijgt ze echt niet de mijne, dan moet ze maar beter nadenken voor ze van huis gaat.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:15

Omdat er veel mensen zijn die het idd negeren. Gebeurt wel vaker, ook aangereden dieren enzo wat mensen gewoon negeren. Of ze kijken.. uhm, ramptoerisme heet dat geloof ik?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:16

Laatst nog een stel schapen terug in het weiland gedreven. Helaas konden we het hek niet beter vast maken dan het al was, dus hopen dat het vol hield.

Maar goed, terug te komen op die ergernis, als je het negeert dan is het er niet en dan ben je ook niet verantwoordelijk.. Helaas is dat wel de trent tegenwoordig. Niet alleen als het gaat om dieren, ook op sociaal gebied op straat.
Vind het super goed wat jij gedaan hebt, helemaal idioot dat de eigenaar zonder lijn aan komt. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben, maar helaas niet iedereen Boos!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 15:16

Nou ze liep errug slecht...dus ik zag haar dat ding niet naar huis sjouwen eigenlijk! Heb wel een aantal reserveriemen dus ik mis dat ding niet.

Maar goed, ik was dus al bezig om het nummer van de dierenambulance op te zoeken om hem op te komen laten halen.

Had eerst mijn man gebeld of die m al vaker met uitlaten tegen was gekomen en die zei dat ie m wel gezien had. Dus ik was net een riem aan het zoeken en dacht nou dan ga ik de honden maar uitlaten (heb er zelf ook twee) en misschien kom ik iemand tegen die m kent en toen ging de deurbel!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:18

Ik kan ook niet gewoon doorrijden als ik een hond ofzo los langs de weg zie lopen!
heb al meerdere honden opgevangen en thuis bezorgt!
Het is echt naar dat mensen er gewoon niet meer naar omkijken.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:20

Ik heb ook eens een hond 'gevangen'.
Ik was buiten en zag die hond lopen en ik zag maar geen baasje. Dus ik loop een rondje om te kijken of er nog iemand liep maar er was niemand behalve ik en diegene waarmee ik was.
Dus ik achter die hond aan, stak een drukke weg over reuze gevaarlijk maar het ging goed.
Toen een hele weg afgerend om die hond te kunnen pakken was ik er eindelijk rende die weer terug Clown
Maarja, uiteindelijk rende die een tuin in, toevallig zat er een vriendin die die mensen kende en toen heeft ze gevraagd aan die mensen van die tuin of we die hond die nu in hun tuin zat even mochten pakken.
Dat mocht, dus hond gepakt die mensen waren heel aardig want ze hebben nog samen met ons geprobeerd het nummer te bellen wat op z'n penning stond.

Uiteindelijk zijn we met hond en al naar huis gegaan, de buren waren ook buiten en we hebben samen voor de hond gezorgd.
Uiteindelijk hadden we de eigenaar gevonden en hebben we 'm teruggebracht.
Ze zeiden dat hij wel vaker ontsnapte uit de tuin, vind ik wel raar want dan zorg je toch dat ze 'm in de gaten houden of dat die niet meer kan ontsnappen Verward
Maarja, als ik verdwaalde dieren zie ga ik er meestal wel achteraan ja Lachen
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 17-09-08 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:20

Tsja het geval van een hond vind ik moeilijk, het ligt aan het dier zelf wat ik zou doen. Een grommende
Rottweiler bijvoorbeeld, die pak ik écht niet beet, dan gaat mijn eigen veiligheid toch echt voor. Als zo'n
hond alleen loopt bel ik daar de dierenambulance oid wel voor.
In het geval van een jongere hond zou ik denk ik net zo handelen als jij, ik zou zo'n dier niet aan zijn lot
overlaten en kan er net als jij ook niet tegen dat zoveel mensen zo'n dier gewoon negeren

Hele tijd geleden liep er een klein zwart konijntje bij ons door de straat, ik heb het diertje samen met een
jongen die toevallig langskwam gevangen in mijn jas en we hebben hem naar een opvang laten brengen
waar hij later is opgehaald.
Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je het over je hart kunt verkrijgen om zo'n beestje aan zijn lot over te laten

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:22

Ik vond het in noorwegen een rare ervaring.. daar is het normaal dat als je door de bergen rijdt er ineens een kudde schapen op de weg staat. Het ging echt tegen mijn gevoel in om er gewoon omheen te rijden Ja

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:25

Ik ben nooit zo van het honden vangen, zoals die reu die bij ons loopt die ga ik echt niet vangen, lijkt me een vals kreng. Als ik wat zie loslopen probeer ik het wel maar ligt wel een de situatie en de reactie van de hond of ik er echt achteraan ga.

koetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:26

laatst 3 reeen voor mijn bumper.... ik op de rem... die sukkels bleven gewoon staan....

daar zijn er nu zoveel van in Nederland, dat de bossen te klein worden.... je ziet ze hier meer dan vogels... Knipoog Clown

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:27

Ik heb het ook gehad. Ik was midden in een verhuizing toen mijn hond er vandoor is gegaan. Het was ontzettend warm en had de deur dus open. Heel stom niet meer nagedacht dat de hond dus zo we kon toen ik naar boven liep.

Heel de wijk doorgereden aan veel mensen gevraagd. Uiteindelijk kreeg ik via veel mensen die aan het lopen waren te horen dat ze mijn hond gezien hadden. Blijkbaar vond niemand het nodig om hem bij te roepen. Mijn hond (dalmaat) had overigens wel een halsband om met adres erop.

Gelukkig bleek hij een paar straten verderop te zijn gaan zwemmen vanwege de hitte.

Als ik een hond los zie, zonder baas dan probeer ik altijd de hond bij me te houden en op zoek te gaan naar de eigenaar.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 15:31

De mensen die hier nou zeggen dat ze geen loslopende hond pakken, doe je dan wel wat anders? Bel je dan bijvoorbeeld de dierenambulance of de politie??

Ooit liep er een dorp verder een kruising bull-achtig iets, errug groot gewoon midden op straat, ik vond m niet vriendelijk en heb ook geen zin om gebeten te worden maar heb wel de politie gebeld! Kun je je voorstellen wat er gebeurt als een klein kind denkt hé leuk een hondje.......? En dat is waarom je er wel wat mee moet doen, t kan altijd voor ongelukken zorgen, een dier hoort niet los op straat als er niemand bij in de buurt is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:34

Zo hebben er eens een stel meiden bij ons aangebeld. Kwamen een sint bernard tegen waar geen eigenaar bij liep. Zij bij ons de wijk door, rondvragen enz en uiteindelijk bij ons aangebeld. Mijn ouders kenden hem niet maar omdat die meiden ook weer naar school moesten aangeboden hem in de auto te mikken en naar het asiel te rijden. Daar erachter gekomen dat hij al vaker ontsnapt was maar hij helemaal vanaf de andere kant van de stad over alle drukke rondwegen gekomen was...
Ook onze hondenoppas heeft eens een hond gevonden in het park, uiteindelijk opgehaald door de politie.

Mocht die van ons ooit perongeluk ontsnappen, dan denk ik niet dat veel mensen hem gaan vangen. Hij kan nogal indrukwekkend overkomen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:36

daffodil schreef:
De mensen die hier nou zeggen dat ze geen loslopende hond pakken, doe je dan wel wat anders? Bel je dan bijvoorbeeld de dierenambulance of de politie??

Mas schreef:
Tsja het geval van een hond vind ik moeilijk, het ligt aan het dier zelf wat ik zou doen. Een grommende
Rottweiler bijvoorbeeld, die pak ik écht niet beet, dan gaat mijn eigen veiligheid toch echt voor. Als zo'n
hond alleen loopt bel ik daar de dierenambulance oid wel voor.

Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:37

Ik vind het altijd zo sneu, een loslopend dier. Op vakantie kwamen we zo ook een loslopende hond tegen, helaas kon ik die moeilijk meenemen. Maar ik heb er echt rotslecht van geslapen.. Wij hebben al 2 kleine katten die geen moeder meer hadden/verdwaald rondliepen in huis gehaald, van ons zal je niet kunnen zeggen dat we ze niet meenemen. Overigens hadden we ze anders naar het asiel gebracht als we ze niet hadden gehouden.
En zelfs een egel nemen we op en zetten we naar veilig gebied (want die worden zo vaak overreden Ach gut ).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:51

Hm ja, ik had dit een paar weken geleden ook:

Quellian schreef:
Wat ik nou weer mee heb gemaakt vanavond... Scheve mond

Vriendin en ik waren samen naar stal gegaan en waren op tijd klaar (22.00u.), ik moest nog ff sigaretten halen hier bij de BP aan de overkant. Staat er een vrouw voor me die daar kwam vragen of ze misschien een zwarte Labrador (Max) voorbij hadden zien lopen, dat ze die al een uur aan het zoeken was. Goed, die vrouw liep nog naar de overkant om daar aan mensen te vragen of ze hem gezien hadden en wij reden naar huis. Stappen we uit de auto, een zwarte Labrador! Razend enthousiast, dus wij dat dier in z'n kladden gegrepen, Mum der halsband om gedaan en vriendin liep terug naar de straat om te kijken of ze die mensen nog kon vinden, niemand dus. Max en mijn honden naar boven gebracht, een kluif gegeven (hij vond het best leuk hier Clown ), briefje geschreven om op de deur beneden te plakken en naar de BP terug gegaan. Die mensen hebben geprobeerd het nummer te achterhalen van Amivedi, maar konden alleen de site vinden, dus we hebben onze nummers achtergelaten voor het geval die vrouw terug zou komen. Vervolgens zijn we rond gaan rijden met de auto, hebben we tot 23.45u. gedaan, aan iedereen gevraagd die we zagen lopen (of fietsen) of ze iemand waren tegengekomen die z'n hond miste. Iemand zei te weten in welke straat diegene woonde, dus daar nog bij 3 mensen aangebeld waar het licht nog brandde, maar niemand kende Max. Allang geprobeerd Amivedi te bellen (Mischa had het nummer opgezocht), maar daar kun je 's avonds dus ook niet terecht (moest het inspreken of via de site doorgeven). Politie gebeld, maar die nemen zulke meldingen niet aan, Mischa heeft nog op MP gekeken of er iets stond, maar nee, dus we besloten de dierenambulance te bellen. Net daarvoor zeiden mensen tegen ons dat we de DA konden bellen, om te laten checken of hij een chip heeft Pling Wij de dichtsbijzijnde DA gebeld en wát een waffel kreeg ik aan de telefoon Bloos! Bloos! Bloos! Het was niet de bedoeling dat wij daar zo laat voor belden, morgenochtend was ik de eerste. Ik zei dat ik zelf ook honden en katten heb en die hond vannacht niet bij mijn dieren wil hebben (lijkt me goed recht toch?), ze zei dat ik geen keus had en dan maar een andere oplossing moest zoeken. Vriendin nam de telefoon over en zei dat we er NU aan kwamen, dat ALS die hond gechipt is dat dat niet voor Jan met de korte achternaam is en wat we er anders mee moesten. Als hij niet gechipt was, dan namen ze hem ook niet op, want gezonde honden blaffen en daar hebben de buren last van Verward Vriendin zei nog dat wij al 2 uur bezig waren om andermans hond thuis te krijgen en of het de bedoeling was dat we hem dan maar weer los lieten of aan een lantaarnpaal knoopten. Hij had hier best een nacht kunnen blijven, maar gewoon het niet mee wíllen werken stoorde, bah! Na een diepe zucht mochten we komen. Gelukkig hadden we een andere DA (ook 1 in opleiding, excuseerde zich voor haar collega, want die had naast haar college ook nog nachtdiensten, tja...). Max was gechipt, dus de DA heeft de eigenaar gebeld en we hebben Max thuis gebracht.

Of het nou een hond of een kat is; het weet mij altijd te vinden. Volgende keer knijp ik m'n ogen dicht en loop ik door Haha!

De avond ervoor was net een kitten bij ons opgehaald die gedumpt was door vorige eigenaar.

Ik was in het Max-geval vooral teleurgesteld in de DA en in de eigenaar. De DA zei dat we niet terecht konden ('bel morgen maar') en de eigenaar zei: 'oh bedankt, we wilden net gaan slapen, anders had ik morgen het asiel wel gebeld'.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:17

Wij hebben 2 keer een hond opgevangen.

1 keer op mijn werk, ik zag al een tijdje een hond buiten lopen bij ons op het grasveld voor het verzorgingshuis.
En toen ik even bij ene client was geweest en weer beneden kwam, liep die hond dus binnen.
Heb hem gepakt bij zijn halsband en bij ons op kantoor binnen gelaten, gelijk een bak water voor die hond gehaald.
Daarna bij enkele clienten gaan vragen of hun misschien vaker een hond hadden zien lopen ( beestje miste 1 poot), en dat was zo, schijnbaar liep die hond heel vaak los....
We hebben hem dus ook gewoon weer losgelaten.

En de andere keer was gewoon thuis, die hond liep al een tijdje rond ( vooral voor onze deur ), heb hem dus naar binnen gelaten.
Hiervoor hebben wij de dierenambulance gebeld en die zijn hem komen ophalen.

Ik probeer meestal wel iets tedoen Ja

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:27

tja sommige mensen zou je wat kunnen doen soms ..........

bij mij ligt het ook aan wat voor dier het is en hoe het beestje zich gedraagt
kan ik op dat moment wat doen dan doe ik dat
word het gevaarlijk voor me dan bel ik de dierenambulance

ik heb het al redelijk vaak aan de hand gehad
ook honden die ik niet wil aanraken daar bel ik dus de dierenambulance voor en probeer in de buurt te blijven tot ze er zijn

hier nog een verhaaltje van mij toen ik een pup had gevonden

[BB] gedumpte pup gevonden

deze eigenaren kon ik wel wurgen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:30

Ik doe helemaal niets aan loslopende honden (tenzij ik ze ken natuurlijk) omdat hier in de buurt vrij veel mensen gewoon de voordeur open zetten zodat de hond zichzelf kan uitlaten... dat is namelijk wel zo makkelijk Boos!
Erg praktisch in een drukke woonwijk.... telkens weer zo'n hond voor je auto of fiets. Of wat dacht je dan voor kinderen?

Dus ik laat ze lekker lopen...
met dank aan de luie mensen die vinden dat een hond zichzelf prima kan uitlaten!

Groter dieren pak ik overigens wel (schaap, paard, koe) Lachen

en wij hebben zelfs al 2 loslopende kippen in ons eigen hok gestopt Lachen nou ja.. 1 de ander bleek te veranderen in een haan dus die is naar de boerderij gegaan waar ze nog een haan nodig hadden Lachen
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-09-08 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:32

Eerst en vooral: Goed dat je gestopt bent om hem van de straat af te plukken! Zou ik ook doen.
Ikzelf heb een aantal jaren geleden een Jack Russel gevonden. Heel lief beestje, zindelijk, braaf en nog jong.
In de buurt gaan rondhoren, maar niemand wist iets over het hondje. Tot uiteindelijk iemand zei dat hij van mensen waren hier vlakbij.
Die mensen waren ondertussen ook al op de hoogte gebracht dat hun hondje bij ons zat. En ze kwamen hem geeneens halen! :s
We hebben hem uiteindelijk zelf teruggebracht en we kregen geeneens een bedankje! Enkele dagen later was het hondje voorgoed weg.
Ik had hem beter zelf gehouden, maar ja... Als normale mens denk je dat die eigenaren hun hondje missen... Maar niet dus!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:43

Ik heb hier in de straat ook al twee honden gevangen.

De eerste zag ik een eindje verder op de stoep lopen toen we net thuis aankwamen, het viel mij op dat er geen baasje in de buurt leek te zijn. Ik ben er dan naartoe gegaan, en na een aantal mislukte pogingen heb ik hem kunnen vangen met mijn sjaal. Net op tijd, want hij was onderweg naar een drukke weg hier vlakbij.
We zijn er eerst mee naar de DA gegaan, die gelukkig even wou kijken of de hond een chip had, ook al was het spreekuur afgelopen. Het telefoonnummer dat op de chip stond, bestond niet meer. Toen hebben we de hond naar het asiel gebracht.

De tweede zag ik aan de overkant lopen, en toen ben ik zo snel mogelijk naar huis gelopen om de leiband van de bovenbuur hond te pakken. Toen ik richting hond rende zag ik nog drie andere mensen die hem hadden opgemerkt en hem wouden vangen. Hij liep richting diezelfde drukke weg! Ik kon hem langs voren naderen, terwijl de andere mensen achter hem liepen.
Gelukkig was hij braaf en kon ik de leiband makkelijk aandoen. Twee van de mensen die achter hem aan zaten gingen weer weg, maar de derde kwam naar mij toe. We zijn naar haar huis gewandeld, en daar kreeg de hond een beetje eten en drinken. Zij heeft toen de politie gebeld, want het asiel was al dicht, en die zouden een wagen sturen. We hebben minstens een uur staan wachten, en nog eens gebeld, maar er kwam geen politiewagen. Uiteindelijk heb ik de hond mee naar huis genomen en is mijn mama mee naar een politiekantoor gereden. Daar hebben we de hond achtergelaten.

Ik was blij om te zien dat ik in het laatste geval niet de enige was die de hond probeerde te vangen. Ook was het tof dat die vrouw zo goed geholpen heeft. Het is een geruststelling dat ik hier toch niet de enige ben die loslopende honden wilt helpen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:44

LZP > BB

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:52

Ik neem die dieren mee Ja

Ik heb al vaker een hond gevonden. Even rondbellen of naar de DA om de chip te laten lezen en anders toch echt naar het asiel met dat dier.
In Luxemburg op vakantie heb ik nog een geit van een drukke weg afgeplukt. Ik had hem al in de auto geladen toen de eigenaar hem kwam halen.
Maar ook verzwakte of gewonde wilde dieren. Ik neem het allemaal mee en zorg er voor en zoek er een goed tehuis voor!

trouwens ook dode huisdieren, als ik die doodgereden zie liggen op de weg, leg ik ze netjes aan de kant.

Niet meer dan logisch trouwens, ik zou het ook prettig vinden als andere mensen dit voor mijn dieren zouden doen Lachen