Met handen in het haar, Hond totaal omgeslagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Met handen in het haar, Hond totaal omgeslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 09:47

Ik heb mijn verhaal al bij iemand in de pb gepost, Maar wil hem ook even hier posten om verschillende tips te horen en dat soort dingen.
Dit topic is niet bedoeld om mijn manier van doen af te zijken, Dit topic is bedoeld voor serieuze tips, als je dus alleen kan afzijken reageer dan liever niet, dan houden we dit topic teminste een beetje normaal. Op reacties die nergens over gaan, word ook getemd (gewoon weg omdat ik het zat ben dat er overal met modder gegooit moet worden)
De hond is niet op puppy cursus gegaan, waarom ga ik mijzelf niet verantwoorden en vind ook dat dit niet nodig is.
Ik kan geen dingen terugdraaien die er gebeurd zijn, dus let it go.

Ze is nu een jaar, het is een kruising herder/ Flatcoat retriever (ja toch, maar dat weten we dus pas sinds kort, niet dat het wat uitmaakt voor mij ofzo maar voor het geval er weer bijdehante mensen hier komen zeuren dat ik ooit heb gezegt dat het een rotweiler kruising was)

Ik weet niet zozeer of de hond een probleem heeft, Ik ben er zelf van overtuigd dat een dier niet zelf zijn problemen ontwikkeld maar dit door de eigenaren en de behandeling van het dier komt.

Waar ik en mijn vriend de mist in zijn gegaan, dat weten we niet. Het ging heel goed ze loopt naast luisterd flink en is zeer leergierig en speelt graag, tot een week geleden, wij laten haar altijd als we van het werk thuis komen lekker los achter op het veld bij ons. Dat zit er al van jongs af aan in bij haar, Ze heeft ook meteen geleerd, het veld en niet verder, zij weet dus dat ze het veld niet af mag. Anders is het over met de fun, en dat wil ze niet haha, zo slim is ze dan nog wel.

Sinds kort vliegt ze er als een wilde vandoor, en dan bedoel ik ook echt vandoor, uit het zicht, wat zij normaal nooit deed, gezien zij verlatings angst heeft en ons altijd in het oog houd.
Ze is eergister 'toen ik haar los liet weggerend en tot 2 keer toe bijna onder een auto gekomen. Je kan je voorstellen dat ik ben geschrokken, maar madam rende gewoon alsnog keihard weg van me en toen was ik haar kwijt, Toen mijn vriend kwam kwam ze echter gelukkig terug omdat ze blij was hem te zien, dus konden we haar gelijk grijpen. Was ook al te laat om haar ergens voor te straffen, zij dacht immers dat we met haar speelde.

In huis is ze ook veranderd, ze sloopt, ze doet bang, als mijn vriend en ik in gesprek zijn gaat ze in de gang liggen alsof ze bang is, Wat ik vreemd vind want ze heeft niets om bang van te zijn bij ons, wij zulle haar nooit pijn doen, hooguit een pets op dr bille als ze weer eens boven op onze oude kattekind springt. Kattekind kan wel van haar afbijten, maar het is al 16 jaar en bang dat ze dr tere botjes breekt (gezien mijn hond rond de 25 kilo weegt).

Ze blijft mijn kattekind ook achterna zitten, wat zij normaal niet deed, want ze haalt namelijk uit, en dan niet zachtjes (ze loopt nu met een ontstoken oog rond door de kat) Voorheen lieten ze elkaar met rust, Maar sinds kort valt de hond, de kat meer dan veel lastig, resultaat is dat het beesie uithaalt en me hond dus flinke wondjes krijgt. Dit schijnt haar niet te deren en gaat gewoon door. In huis heeft ze altijd goed geluisterd, we zijn ook gewoon vanaf het begin af aan heel duidelijk en consequent voor en met haar geweest, maar ineens is dit dus enorm omgeslagen, luisterd ze ook binnnenshuis niet meer, en moeten we boos worden, dan pas luisterd ze en doet alsof ze mishandeld word .
Kortom je kan je voorstellen dat ik met me handen in het haar zit.

Pauline

Re: Met handen in het haar, Hond totaal omgeslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:52

Misschien moet je haar een tijd niet meer los doen? Je kunt met haar oefenen aan een lange lijn, Je geeft het commando "vrij"oid en dan pas mag ze wegrennen. Maar na 10 meter zit ze dus nog aan je vast. Voor het einde van die lijn roep je haar terug, en als ze niet komt ren je van haar weg. Zo leer je haar dat zij op jou moet lette ipv andersom.

Klinkt imo als een hondenpuberteit. Zit ze in de bench als je weg bent? Verder moet een flatcoated retriever gewoon veel kunnen rennen, spelen, werken, het bos in. Kan me voorstellen dat voor een intelligente hond steeds datzelfde veld gewoon saai is.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 09:56

Pauline schreef:
Misschien moet je haar een tijd niet meer los doen? Je kunt met haar oefenen aan een lange lijn, Je geeft het commando "vrij"oid en dan pas mag ze wegrennen. Maar na 10 meter zit ze dus nog aan je vast. Voor het einde van die lijn roep je haar terug, en als ze niet komt ren je van haar weg. Zo leer je haar dat zij op jou moet lette ipv andersom.

Klinkt imo als een hondenpuberteit. Zit ze in de bench als je weg bent? Verder moet een flatcoated retriever gewoon veel kunnen rennen, spelen, werken, het bos in. Kan me voorstellen dat voor een intelligente hond steeds datzelfde veld gewoon saai is.

Ze zit neit in de bench, ze mag gewoon in huis blijven dit ging/gaat gewoon goed, Ze heeft onwijs veel speeltjes, we gaan vrijvaak ook ergens anders met haar wandelen hoor, alleen ze is gewent om als wij thuis komen gelijk uit werk dat ze op dat veld mag rennen.
Mijn vriend heeft haar sinds kort geleerd naast de fiets te rennen, Dit heeft hij nu maar uit voorzorgsmaatregelen maar even niet meer gedaan sinds ze zig zo gedraagd. Dus variateit krijgt ze genoeg, als wij weg gaan gaat ze overal mee naartoe, ook op visite. (niet naar stal gezien ik daa alleen heen ga, maar dan blijft ze bij mijn vriend die haar dan altijd mee uit neemt) .
Aan de lange lijn hebben we in het begin gedaan, Maar als een hond van rond de 25 kilo met een noodgang wegrent, dan trekt ze mijn arm half uit de kom. Geen pretje dus.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:01

Oh oh, dat klinkt als de hondenpuberteit. Niet met je handen in het haar zitten. Bellen naar cursus in de buurt, opgeven en alsnog een cursus doen, gericht op jullie probleem. Dit had ook kunnen gebeuren ook al had je puppencursus gevolgd.

Voorlopig alleen loslaten op "veilig terrein". Bij sommige honden helpt het om als ze van je weg loopt, vrolijk haar naam te roepen en heel hard andere kant op te lopen. Komt ze dan, heel enthousiast belonen.

In huis veel kleine oefeningen doen, maakt niet uit wat als je maar met haar bezig bent. Nu krijgt ze nl ook aandacht wanneer ze het vraagt op een negatieve manier (kat). Met de oefeningen bepaal jij wanneer er aandacht gegeven wordt. Dat met de kat negeren, zielig voor de kat maar als er geen reactie van jullie komt, is het lang zo leuk niet.

Hoop dat je een beetje op weg geholpen bent.

Komt allemaal wel goed, al zal je er wel aan moeten werken.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:05

Klinkt idd als puberteit, is ze trouwens geholpen? sorry als ik eroverheen heb gelezen..

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:06

pri_lady schreef:
Oh oh, dat klinkt als de hondenpuberteit. Niet met je handen in het haar zitten. Bellen naar cursus in de buurt, opgeven en alsnog een cursus doen, gericht op jullie probleem. Dit had ook kunnen gebeuren ook al had je puppencursus gevolgd.

Voorlopig alleen loslaten op "veilig terrein". Bij sommige honden helpt het om als ze van je weg loopt, vrolijk haar naam te roepen en heel hard andere kant op te lopen. Komt ze dan, heel enthousiast belonen.

In huis veel kleine oefeningen doen, maakt niet uit wat als je maar met haar bezig bent. Nu krijgt ze nl ook aandacht wanneer ze het vraagt op een negatieve manier (kat). Met de oefeningen bepaal jij wanneer er aandacht gegeven wordt. Dat met de kat negeren, zielig voor de kat maar als er geen reactie van jullie komt, is het lang zo leuk niet.

Hoop dat je een beetje op weg geholpen bent.

Komt allemaal wel goed, al zal je er wel aan moeten werken.

Wij hebben ook een uitlaatplein met een hek en een sloot, Het weg van haar rennen/ lopen helpt al niet meer, dat intereseert haar dus nie tmeer, dat is wat mij er zo bang voor maakt dat ze vandaag of morge echt weg is, Als we op het omheinde veld gaan, springt ze met een noodgang in de sloot, snorkeld ze wat rond en komt er aan de andere kant weer uit Sigaar is ze alsnog weg dus.

Vrolijk doen heb ze schijt aan, wegrennen heb ze schijt aan. Ik ben gisteren gewoon naar huis gelopen, en nog rende ze weg, ze keek niet eens naar me om. Normaal als ik dan een stok pak, of een sterkruikend koekje heb komt ze meteen, Nu dus echt nie tmeer.
Durf haar zo niet los meer te laten.
Met wandelen luisterd ze nog wel, en blijft ze wel netjes naast als ik dat vraag (behalve als er een andere hond komt dan sleurt ze me naar die hond)

@0maris0
Nee ze is niet geholpen. Zou dit verschil kunnen uitmaken? Ik zit er nog aan te twijfelen namelijk.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:07

Moet ze binnenkort loops worden?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:10

0maris0 schreef:
Moet ze binnenkort loops worden?

Is ze 2 maanden of iets meer geweest, En heb vernomen dat ze per half jaar loops worde?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:10

Voorlopig niet meer los laten, en dan langzaam gaan oefenen met een lange lijn, of op een afgesloten terrein.
Cursus is ook aan te raden, ze moet leren dat ze op jullie gefocussed blijft, hoe leuk het allemaal ook is.

Klopt van de loopsheid. Misschien een goed idee om haar over anderhalve maand te laten helpen?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:13

Niets om je echte zorgen over te maken. Hartstikke vervelend, maar niet echt heel raar. Je hebt een flinke puber in huis.

Hier ook zo'n geval thuis. 9 maanden oude Labrador. Wel op cursus geweest. Maar als een echte puber zoekt hij zijn grenzen op. Sinds kort jaagt hij hazen op als hij los is. Dat is uitdrukkelijk verboden. Mijn andere labradors doen dat dan ook absoluut niet. Maar hij ziet en hoort niets meer als hij in de verte een haas ziet. Dus tot hij weer kan luisteren, zit hij aan de lange lijn. Pech voor hem, maar zodra hij een paar meter weg is, heb ik geen appél meer. Voor zijn eigen veiligheid en dat van de hazen blijft hij dus vast.
Consequent door trainen, niet gefrustreerd raken, vooral niet telkens het gevecht op zoeken. Duidelijke grenzen stellen en vroeg of laat komt hij wel weer tot rust.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:13

Hoelang zit ze (alleen) thuis? Hoeveel wandeld ze ongeveer op een dag? Hoeveel is dit aangelijnd en hoeveel is dit los?

Flatcoated retrievers en herders zijn honden die zowel fysiek als mentaal gestimuleerd moeten worden. Als zo'n beestje de hele dag alleen thuis zit en alleen 4x een kwartiertje wordt uitgelaten gebeuren er vaak dit soort dingen. (Niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon even ter info Knipoog )

Wat je kunt doen staat ook al aangegeven, alsnog naar een cursus. Daarnaast kun je vaardigheid met haar gaan doen. (Mentale stimulans) Als je dan ook nog bijvoorbeeld een half uurtje per dag gaat fietsen (of flinke boswandeling gaat maken, maar daar zit vaak wat meer tijd in) denk ik dat je al een hoop verbetering gaat zien.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:27

_Nelleke_ schreef:
Hoelang zit ze (alleen) thuis? Hoeveel wandeld ze ongeveer op een dag? Hoeveel is dit aangelijnd en hoeveel is dit los?

Flatcoated retrievers en herders zijn honden die zowel fysiek als mentaal gestimuleerd moeten worden. Als zo'n beestje de hele dag alleen thuis zit en alleen 4x een kwartiertje wordt uitgelaten gebeuren er vaak dit soort dingen. (Niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon even ter info Knipoog )

Wat je kunt doen staat ook al aangegeven, alsnog naar een cursus. Daarnaast kun je vaardigheid met haar gaan doen. (Mentale stimulans) Als je dan ook nog bijvoorbeeld een half uurtje per dag gaat fietsen (of flinke boswandeling gaat maken, maar daar zit vaak wat meer tijd in) denk ik dat je al een hoop verbetering gaat zien.

hihi wat een vragen! Zal ze proberen te beantwoorden:
Ze zit eigenlijk 8 uur alleen, Mijn moeder komt bijna iedere dag in haar pauze mijn brood op kanen (ja ja dat doet ze hahaha) Om ff lekker met de hond te spelen, en ook ff een kwartier met haar uit te gaan.
Ze wandeld als ik uit mijn werk komt zeker 3 kwartier, (soms is daar de tijd niet voor, maar dan is het 20 min) waarvan de ene keer als ze lief is 20 min los, en de rest het rondje wandelen, Als we maar weinig tijd hebbe dan blijft ze vaak vast.
het 4 keer een kwartiertje buiten gaat bij ons niet op, dit is zielig.
Mijn vriend gaat hele wandelingen met haar doen als ik op stal ben, zeker wel 2 tot 3 keer op een avond als hij niets te doen heeft, hij is heel erg bezig met haar. Wat hij dan doet met haar weet ik niet, sinds kort dus ook fietsen, Met mij kan dat nog niet, gezien ik daar niet sterk genoeg voor ben, ze trekt nog wel iets aan de fiets, dan is ze over enthousiast.
Als wij weg zijn heb zij een speciale bal, waar ze dan ook uren mee bezig is, Dei word gevult met haar eigen brokjes en die moeten er dan uit gerold worden door een piepklein gaatje. Daar is ze intensief mee bezig.
Ook hebbe we wel eens een gekke bui en gaan we "hindernis " springen, Dan leg ik in de duer opening de stok van de dweil op een kruk en springen we er samen overheen, dit kan zij een uur volhouden (ik niet) Maar dan gooi ik gewoon een speeltje erover heen en dan sjeest ze er zo overheen, Dit vind ze geweldig. Buiten vind ze er niets aan hahaha.
Hoop dat ik ze zo allemaal beantwoord heb

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:31

8 uur per dag alleen is echt te lang. Zeker voor flatcoat kruising. Dit zijn honden die graag willen lopen en werken.

Kun je niet regelen dat ze met de honden uitlaatservice mee kan?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:32

_kath schreef:
8 uur per dag alleen is echt te lang. Zeker voor flatcoat kruising. Dit zijn honden die graag willen lopen en werken.

Kun je niet regelen dat ze met de honden uitlaatservice mee kan?

Lees wat ik zei Lachen mijn moeder komt vrijwel iedere dag, in haar pauze naar de hond.

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:33

dat heb ik gelezen..maar ik denk dat ze meer dan een kwartier moet lopen .
Lekker rennen en spelen met andere honden.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:36

_kath schreef:
dat heb ik gelezen..maar ik denk dat ze meer dan een kwartier moet lopen .
Lekker rennen en spelen met andere honden.

DAt klopt, en dat heb ik ook gezegt.
Maar kan mijn moeder moeilijk dwingen een uur met haar te lopen in haar pauze,
Honden uitlaatservice wilt mijn vriend niet, en kan ik nog gaan zeuren wenden of keren, hij wilt het gewoon niet (het is al eens voorgesteld namelijk)
Bedoel het niet om mijzelf te verdedigen, ik weet dat het teveel is voor zon diertje.
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 12-09-08 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:37

waarom wil je vriend dat niet? Wil niet doorzagen Haha! maar het gaat natuurlijk wel om je hondje en het zou wel beter voor haar zijn. en voor het kattebeestje.

Nee dat begrijp ik dat je mams niet kan dwingen Haha!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:38

_kath schreef:
waarom wil je vriend dat niet? Wil niet doorzagen Haha! maar het gaat natuurlijk wel om je hondje en het zou wel beter voor haar zijn. en voor het kattebeestje.

Nee dat begrijp ik dat je mams niet kan dwingen Haha!

Ik heb geen idee, En hij weet dat het om het hondebeesie gaat. Misschien heeft hij met zijn oude hond wat meegemaakt, maar hij wil er absoluut niets meer over horen, En om nu me relatie en me huis ervoor op het spel te zetten om te gaan doorzagen over hondenuitlaatservice...

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:41

Ik heb mijn hond ook vanaf pups afaan, en ze zit ook 8 uur alleen. van 8 tot 12 en van 13 tot 17 uur,
Bij ons gaat dit nu goed, na wat slooppartijen in huis.
Deze tijden kunnen gerust, je hond raakt er gewent aan alleen moet je wel s'avonds lekker wat met dr gaan doen, en dr in het weekende voldoende aandacht geven en lekker naar bos of strand gaan

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:45

0maris0 schreef:
Ik heb mijn hond ook vanaf pups afaan, en ze zit ook 8 uur alleen. van 8 tot 12 en van 13 tot 17 uur,
Bij ons gaat dit nu goed, na wat slooppartijen in huis.
Deze tijden kunnen gerust, je hond raakt er gewent aan alleen moet je wel s'avonds lekker wat met dr gaan doen, en dr in het weekende voldoende aandacht geven en lekker naar bos of strand gaan

Ze is er ook aan gewend, van pups af aan al. Ze heeft in het begin gesloopt, dit is opgehouden. nu heb ze zelfs haar favoriete speelbal helemaal agort gebeten.
Ik heb ter variatie nieuwe speeltjes gehaald, en een heerlijke kouwbot waar ze helemaal weg van is. Nu is ze gister braaf geweest en niets gesloopt. Maarja.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:48

Ik ben ook geen fan van hondenuitlaatservice hoor.

Even ter voorbeeld hoe wij het deden met onze hond (thuis bij mijn ouders, ik woon nu uit huis dus ik doe niet meer zoveel met de hond). Hond is een flatcoated retriever. We hebben zowel puppytraining als vervolgtraining gehad.
'S morgens met opstaan wordt ze even uitgelaten, vaak is ze dan ook zelf nog duf en is ze niet zo rennerig. Kwartiertje/20 minuten ongeveer. Rond lunchtijd komt mijn vader thuis en gaat dan ruim een uur tot anderhalf uur met haar wandelen in het bos. Dan voornamelijk aporteren en zwemmen, vind ze leuk en kan ze haar energie in kwijt.
Vervolgens komt mijn zusje thuis om 3/4u en wordt ze een half uur uitgelaten, weer balletje en zwieper mee en spelen maar (op het grasveld tegenover ons huis). Dan voor het eten wordt ze nog uitgelaten om even te plassen/poepen en voordat we naar bed gaan een half uur rustig wandelen.
We hebben nooit problemen met haar gehad, ook niet tijdens haar pubertijd. Nu zeg ik dit niet om te laten zien hoe goed wij het met de hond hebben gedaan ofzo, maar gewoon ter voorbeeld hoe het ook kan. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste honden die gaan slopen/ongehoorzaam gaan doen te weinig beweging en mentale uitdaging krijgen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:50

Ik denk dat je oko een grote puber in huis hebt.

8 uur alleen is niet ideaal, maar zolang je hond daarnaast voldoende beweging en geestelijke afleiding krijgt, is het niet slecht.

Ook vind ik wel dat je niet je hond 8 uur in een bench kunt opsluiten, maar volgensmij kan jou hond gewoon in huis rondrennen?

Enkel nog aan een lijn laten lopen, de komende tijd. Ik heb een tijdje met een longeerlijn uitgelaten.

Je kunt haar ook een kong geven... die geven garantie dat het ding niet kapot te krijgen is Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:52

_Nelleke_ schreef:
Ik ben ook geen fan van hondenuitlaatservice hoor.

Even ter voorbeeld hoe wij het deden met onze hond (thuis bij mijn ouders, ik woon nu uit huis dus ik doe niet meer zoveel met de hond). Hond is een flatcoated retriever. We hebben zowel puppytraining als vervolgtraining gehad.
'S morgens met opstaan wordt ze even uitgelaten, vaak is ze dan ook zelf nog duf en is ze niet zo rennerig. Kwartiertje/20 minuten ongeveer. Rond lunchtijd komt mijn vader thuis en gaat dan ruim een uur tot anderhalf uur met haar wandelen in het bos. Dan voornamelijk aporteren en zwemmen, vind ze leuk en kan ze haar energie in kwijt.
Vervolgens komt mijn zusje thuis om 3/4u en wordt ze een half uur uitgelaten, weer balletje en zwieper mee en spelen maar (op het grasveld tegenover ons huis). Dan voor het eten wordt ze nog uitgelaten om even te plassen/poepen en voordat we naar bed gaan een half uur rustig wandelen.
We hebben nooit problemen met haar gehad, ook niet tijdens haar pubertijd. Nu zeg ik dit niet om te laten zien hoe goed wij het met de hond hebben gedaan ofzo, maar gewoon ter voorbeeld hoe het ook kan. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste honden die gaan slopen/ongehoorzaam gaan doen te weinig beweging en mentale uitdaging krijgen.

Ja natuurlijk, Biuj ons is dat gewoonweg geen mogelijkheid, maar ik zorg wel zodanig voor verschillende speeltjes, zodat het niet saai blijft. Iedere hond is anders, jij heb een flatcoat maar ik heb 2 rassen in 1, Dus nie talleen een flatcoat maar ook nog een herder.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:52

manishdra schreef:

8 uur alleen is niet ideaal, maar zolang je hond daarnaast voldoende beweging en geestelijke afleiding krijgt, is het niet slecht.

Ook vind ik wel dat je niet je hond 8 uur in een bench kunt opsluiten, maar volgensmij kan jou hond gewoon in huis rondrennen?

Enkel nog aan een lijn laten lopen, de komende tijd. Ik heb een tijdje met een longeerlijn uitgelaten.

Je kunt haar ook een kong geven... die geven garantie dat het ding niet kapot te krijgen is Knipoog

hahahah Huilen van het lachen ze heeft al 3 kongs gesloopt Huilen van het lachen
Mijn hond zit niet in de bench, dit is niet te doen voor 8 uur lang, en ook niet met haar omvang Huilen van het lachen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:53

manishdra schreef:

Idd,
8 uur in een bench vind ik ook niks..
Wij hadden dr in de keuken, die we met een klapdeurtje hadden afgesloten zodat ze niet de woonkamer inkon