Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pauline schreef:Misschien moet je haar een tijd niet meer los doen? Je kunt met haar oefenen aan een lange lijn, Je geeft het commando "vrij"oid en dan pas mag ze wegrennen. Maar na 10 meter zit ze dus nog aan je vast. Voor het einde van die lijn roep je haar terug, en als ze niet komt ren je van haar weg. Zo leer je haar dat zij op jou moet lette ipv andersom.
Klinkt imo als een hondenpuberteit. Zit ze in de bench als je weg bent? Verder moet een flatcoated retriever gewoon veel kunnen rennen, spelen, werken, het bos in. Kan me voorstellen dat voor een intelligente hond steeds datzelfde veld gewoon saai is.
pri_lady schreef:Oh oh, dat klinkt als de hondenpuberteit. Niet met je handen in het haar zitten. Bellen naar cursus in de buurt, opgeven en alsnog een cursus doen, gericht op jullie probleem. Dit had ook kunnen gebeuren ook al had je puppencursus gevolgd.
Voorlopig alleen loslaten op "veilig terrein". Bij sommige honden helpt het om als ze van je weg loopt, vrolijk haar naam te roepen en heel hard andere kant op te lopen. Komt ze dan, heel enthousiast belonen.
In huis veel kleine oefeningen doen, maakt niet uit wat als je maar met haar bezig bent. Nu krijgt ze nl ook aandacht wanneer ze het vraagt op een negatieve manier (kat). Met de oefeningen bepaal jij wanneer er aandacht gegeven wordt. Dat met de kat negeren, zielig voor de kat maar als er geen reactie van jullie komt, is het lang zo leuk niet.
Hoop dat je een beetje op weg geholpen bent.
Komt allemaal wel goed, al zal je er wel aan moeten werken.
0maris0 schreef:Moet ze binnenkort loops worden?
_Nelleke_ schreef:Hoelang zit ze (alleen) thuis? Hoeveel wandeld ze ongeveer op een dag? Hoeveel is dit aangelijnd en hoeveel is dit los?
Flatcoated retrievers en herders zijn honden die zowel fysiek als mentaal gestimuleerd moeten worden. Als zo'n beestje de hele dag alleen thuis zit en alleen 4x een kwartiertje wordt uitgelaten gebeuren er vaak dit soort dingen. (Niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon even ter info)
Wat je kunt doen staat ook al aangegeven, alsnog naar een cursus. Daarnaast kun je vaardigheid met haar gaan doen. (Mentale stimulans) Als je dan ook nog bijvoorbeeld een half uurtje per dag gaat fietsen (of flinke boswandeling gaat maken, maar daar zit vaak wat meer tijd in) denk ik dat je al een hoop verbetering gaat zien.
_kath schreef:8 uur per dag alleen is echt te lang. Zeker voor flatcoat kruising. Dit zijn honden die graag willen lopen en werken.
Kun je niet regelen dat ze met de honden uitlaatservice mee kan?
_kath schreef:dat heb ik gelezen..maar ik denk dat ze meer dan een kwartier moet lopen .
Lekker rennen en spelen met andere honden.
_kath schreef:waarom wil je vriend dat niet? Wil niet doorzagenmaar het gaat natuurlijk wel om je hondje en het zou wel beter voor haar zijn. en voor het kattebeestje.
Nee dat begrijp ik dat je mams niet kan dwingen
0maris0 schreef:Ik heb mijn hond ook vanaf pups afaan, en ze zit ook 8 uur alleen. van 8 tot 12 en van 13 tot 17 uur,
Bij ons gaat dit nu goed, na wat slooppartijen in huis.
Deze tijden kunnen gerust, je hond raakt er gewent aan alleen moet je wel s'avonds lekker wat met dr gaan doen, en dr in het weekende voldoende aandacht geven en lekker naar bos of strand gaan
_Nelleke_ schreef:Ik ben ook geen fan van hondenuitlaatservice hoor.
Even ter voorbeeld hoe wij het deden met onze hond (thuis bij mijn ouders, ik woon nu uit huis dus ik doe niet meer zoveel met de hond). Hond is een flatcoated retriever. We hebben zowel puppytraining als vervolgtraining gehad.
'S morgens met opstaan wordt ze even uitgelaten, vaak is ze dan ook zelf nog duf en is ze niet zo rennerig. Kwartiertje/20 minuten ongeveer. Rond lunchtijd komt mijn vader thuis en gaat dan ruim een uur tot anderhalf uur met haar wandelen in het bos. Dan voornamelijk aporteren en zwemmen, vind ze leuk en kan ze haar energie in kwijt.
Vervolgens komt mijn zusje thuis om 3/4u en wordt ze een half uur uitgelaten, weer balletje en zwieper mee en spelen maar (op het grasveld tegenover ons huis). Dan voor het eten wordt ze nog uitgelaten om even te plassen/poepen en voordat we naar bed gaan een half uur rustig wandelen.
We hebben nooit problemen met haar gehad, ook niet tijdens haar pubertijd. Nu zeg ik dit niet om te laten zien hoe goed wij het met de hond hebben gedaan ofzo, maar gewoon ter voorbeeld hoe het ook kan. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste honden die gaan slopen/ongehoorzaam gaan doen te weinig beweging en mentale uitdaging krijgen.
manishdra schreef:Ik denk dat je oko een grote puber in huis hebt.
8 uur alleen is niet ideaal, maar zolang je hond daarnaast voldoende beweging en geestelijke afleiding krijgt, is het niet slecht.
Ook vind ik wel dat je niet je hond 8 uur in een bench kunt opsluiten, maar volgensmij kan jou hond gewoon in huis rondrennen?
Enkel nog aan een lijn laten lopen, de komende tijd. Ik heb een tijdje met een longeerlijn uitgelaten.
Je kunt haar ook een kong geven... die geven garantie dat het ding niet kapot te krijgen is
manishdra schreef:Ik denk dat je oko een grote puber in huis hebt.
8 uur alleen is niet ideaal, maar zolang je hond daarnaast voldoende beweging en geestelijke afleiding krijgt, is het niet slecht.
Ook vind ik wel dat je niet je hond 8 uur in een bench kunt opsluiten, maar volgensmij kan jou hond gewoon in huis rondrennen?
Enkel nog aan een lijn laten lopen, de komende tijd. Ik heb een tijdje met een longeerlijn uitgelaten.
Je kunt haar ook een kong geven... die geven garantie dat het ding niet kapot te krijgen is