Mijn ouders hebben sinds gister een jong poesje in de tuin. Ze lijkt erg op haar gemak en doet alsof ze thuis is. Nou heeft mijn moeder afgelopen nacht de schuurdeur open gelaten, een mandje erin gezet en vanochtend lag ze er prinsheerlijk in te slapen. Af en toe is ze even weg, maar komt steeds weer terug. Heb haar net even wat eten gegeven en ze zit nu weer in de schuur.
Wat kan ik het beste doen? Het punt is dat mijn ouders aan een hele drukke weg wonen en ik het al zie gebeuren dat dat beestje aangereden wordt. Heb me maar voorgenomen om maandag de DA praktijken hier in de buurt even rond te bellen of iemand een poesje mist. Heb net ook een briefje opgehangen bij de plaatselijke supermarkt.
Ze heeft geen bandje om, maar ziet er goed vezorgd uit en is heel aanhankelijk. Het poesje is zo'n drie maanden oud.
Wijsheid is het dier op te laten halen door de dierenambulance of zelf naar een asiel brengen. Mocht ze vermist zijn en aangegeven staan bij amivedi dan kan ze zo herenigt worden met haar eigenaren. Zo niet dan zullen ze haar een paar weken houden om er zeker van te zijn dat ze echt geen eigenaar heeft en daarna opzoek gaan naar een fijn plekje voor het dier. Zeker als ze zo jong en aanhankelijk is zou ze zeker een goed thuis vinden mocht ze geen eigenaren hebben.
Ik zou eerst proberen om de eigenaar te vinden, en als dat na 2 weken ofzo nog niet gelukt is, en jij hebt plaats en tijd voor een poesje en je wil het... Dan zou ik haar lekker houden, wat wat wil je zelf?? Als je jezelf er op betrapt dat je eigenlijk niet wil dat iemand haar komt ophalen dan.... Tja... Jonge poesjes zijn heel schattig.....
De dierenambulance komt pas na een week of twee. Ik zie er niks in dat dit beestje twee weken daar rond moet lopen, aan die drukke weg word het helemaal niks. Dan zou ik haar zelf moeten brengen, maar zou wel eerst willen weten of ze gechipt is. Kan een DA dat aflezen?
En indd, superschattig. Heb zelf al twee poezen en nog een kan er best bij. Dat is wel de allerlaatste optie overigens
je kan toch zelf proberen om de eigenaar te vinden en haar onder te tussen beetje voeren?? Aan de andere kant, een schattig poesje van 3 maanden dat je naar het asiel brengt is binnen een week weg, dus ik zou het niet zielig vinden als je haar naar een asiel zou brengen.
In dat geval zit er niets anders op dan het lokale asiel te bellen, en te vragen of zij het (zwerf)diertje op willen halen. Mocht er niemand voor komen, dan kan je haar adopteren. (Wat dan wel de asielprijs zal kosten)
OF je zet haar sowieso even op Amivedi, en vangt haar zo lang bij jou thuis op...
Ja, een DA kan de chip aflezen. Als je er toch voor kiest om niet naar een dierenasiel te brengen (je kan daar ook aangeven dat als niemand haar komt halen je haar zelf graag wilt hebben). Dan zou ik als ik jou was inderdaad even langs de dierenarts om een chip te zoeken. Verder dierenasiel en Amivedi bellen en zeggen dat je een kat gevonden hebt.
Amivedi bellen idd. Wij hebben er ook eentje gehad hier, die heeft zelfs bij ons binnen geslapen. Bleek van de buren te zijn, vond het wel gezellig hier
Amivedi, ik ga gelijk zoeken. Bedankt voor de tip!
Hier in huis zie ik niet direct zitten, mijn jongste poes is heel heftig met andere katten. Op zich zit ze prima bij mijn ouders en lijkt het naar de zin te hebben. Voor in ieder geval t/m maandag moet dat kunnen.
@babico3: nee ik ook zeker niet. Maar wil wel graag uitsluiten dat ze van niemand is.
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Je kan haar voorlopig best zelf houden, voeren enzo. En dan de DA en het dierenasiel op de hoogte brengen dat je dat katje gevonden hebt. Briefjes ophangen in supermarkt. Als jij denkt dat het niet echt een zwervertje is, dan komt het baasje vanzelf wel. Hoewel, ook niet altijd. We hebben voor het asiel regelmatig kittens in opvang. of we krijgen net bevallen moederpoezen. Maar er is zelden iemand zo'n leuke lieve kat kwijt. Maar je kan het in ieder geval melden hier en daar.
Later deze middag is een precies gelijkend katje aan komen lopen, alleen minder wit. Zelfde leeftijd, alleen wat minder aanhankelijk. Ze liggen nu bijelkaar in het mandje.
Heb je al in de buurt rondgevraagt? Het lijkt me dat het 2 katjes uit 1 nestje zijn, tegelijk geplaatst en blijkbaar aan de wandel geraakt. Vraag eens in de buurt of iemand weet of er kort geleden iemand jonge poesjes heeft gekocht/gekregen.
Ik denk dan toch dat het zwervertjes zijn. Lijkt me stug dat er twee katten uit één nest (want als ze zo opelkaar lijken kan je daar wel vanuit gaan) tegelijk ontsnappen uit een huis en aan de wandel gaan. Het kan natuurlijk maar de kans is zo klein helemaal in deze tijd van het jaar..
Zwervertjes zijn het denk ik niet, ze zijn immers goed doorvoed volgens de TS en aanhankelijk. Dat zijn zwervertjes meestal niet. En een tuinhekje dat per ongeluk open is blijven staan, zou best kunnen....
Ik denk niet dat het zwervertjes zijn. De ander lijkt op twee druppels water op de eerste aanloper, de aftekeningen op de staart zijn zelfs helemaal gelijk.
Ze zien er verzorgd uit, mooie glanzende vacht, geen vlooien alleen de laatste wat mager (was ook duidelijk veel hongeriger) en heeft een licht ontstoken oogje. Ik zet ze nu op amivedi & marktplaats. Heb alleen geen foto's was het nu te donker met m'n telefoon.
edit: ik ga morgen de buurt wel wat rond, mijn ouders wonen midden in het centrum tussen de winkels, maar heb niet echt het idee dat ze daar vandaan komen. Mijn moeder hoorde bij de bakker dat er daar vanochtend een katje voor de deur zat, en later bij de lunchroom. Tja, zeg het maar...
dierenambulance komt pas na 2 weken? bij ons is er ook een kitten aan komen lopen, die liep met mn moeder mee naar huis, wij hadden net een kitten in huis, dus de 2 katten die we al hadden waren er echt niet blij mee.. wij hebben de dierenambulance gebeld, en die vroegen of ze écht niet 1 nachtje bij ons kon blijven.. nee, dat kon niet, dan werd het echt vechten geblazen.. uiteindelijk hebben ze het katje s'avonds nog opgehaald. voet bij stuk houden dus. en zeggen dat je bang bent dat ze doodgereden worden, en ze echt niet bij jou kunnen blijven..
Als ze gedumpt zijn dan zijn het toch zwervertjes Maar goed dat ter zeide. Ik vind het echt vreselijk dat mensen zo met hun dieren om kunnen gaan. Heb het zelf van dichtbij meegemaakt. Hond werd gedumpt oftewel mensen stoppen zetten hond uit auto en rijden weg. Voordat je doorhebt wat er aan de hand is en je een kenteken kan noteren zijn ze alweer gevlogen. Leuk zo'n hond naast de snelweg, was ook nog een jong ding hond is daarna wel afgeleverd bij het dierenasiel
Hopelijk hebben de kittens wél een thuis maar vrees het ergste. Één voordeel ze zijn jong en aanhankelijk dus de kans dat ze dan een leuk adoptiegezin vinden is zeer groot.
Ik denk ook dat ze vrij snel geplaatst kunnen worden, mocht dat aan de orde zijn. Het zijn twee geweldig leuke beestjes Ze vliegen en rennen nu door de tuin bij mijn ouders, maar gaan niet weg.
@dees_daan: dat is me gezegd. Het moet eerst blijken dat ze hun huis echt kwijt zijn, en ze zitten vooralsnog prima bij mijn ouders. We hebben geen reden om op te geven dat ze daar niet zouden kunnen blijven. Mocht je daar wel een reden voor hebben, is het misschien anders.