Kat eet ander huisdier op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat eet ander huisdier op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:28

Hallo bokkers ...

Ik ben 4 dagen weg geweest naar vrienden toe , en had me oma op me diertjes laten passen .
Nu belde ik vandaag en hoorde ik dat er wat was gebeurt , ben net thuisgekomen .
Me oma hoorde snacht's wat dingen vallen en is gaan kijken , alle flessen op een kast waren op de grond gevallen door de kat [ 5 maanden oud ong ] . Snap niet hoe hij daar ooit op is gekomen ? Hij red amper het aanrecht .
Maar goed dat is niet zo erg , wel erg was dat er daardoor dus ook een stuk kooi van de kooi is afgevallen [ een soort huisje ] .
Daardoor is me andere beestje er uit gegaan en waarschijnlijk op de grond gevallen of iets dergelijks .
Me oma kwam me kamer in en er lag nog iets waarvan ze dacht dat het watten met bloed waren , ze snapde er niks van .
Uiteindelijk was het nog een klein gedeelte van me lieve hamster , Whity [ zie andere topic Het te dikke hamstertje ] .
Snap niet dat het zo had kunnen gebeuren , was wel het laatste wat ik dacht wat zou gebeuren ... Verdrietig

daphneM

Re: Kat eet ander huisdier op

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:29

oei jeetje..veel sterkte!!.katten blijven nou 1maal prooi jagers..

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:32

Sterkte !
De dierenwereld is best hard , en katten blijven natuurlijk jagers.
Heb het ook wel eens gehad, maar toen was het weg konijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:32

Dat is sneu...
Kan het alleen de kat niet kwalijk nemen..

Maar ik weet nu wel weer..
waarom het logeer vogeltje bij mij..
met ijzerdraad aan de muur gekentend zat..
en alle deurtjes en bakjes ook..

Mijn ratten werden ook altijd met musketons vastgezet..
en ijzerdraad....

Je weet maar nooit wat er gebeurt..

kennis van me had vorig jaar een logeer hamster..
Die door een kat door de tralies werd getrokken..
Hadden ze gelukkig nog net op tijd door..
Zat alleen wel een 2 euro groot gat in zijn vel..
(is gehecht.. hamster heeft het overleefd..)

Katten blijven rovers..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:36

maar een kat van 5 maanden die niet op het aarecht kan springen is niet gezond hoor! ze horen echt wel zonder moeite 1,5 meter hoog te kunnen springen!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:40

tja, ik had een hamster en 4 katten, enne je voelt het al aankomen he, tja hamster had geen leven. maar met name omdat het een suicide hamster was want wat ik ook aan de kooi deed hij bleef ontsnappen, opgejaagd worden door de katten (jee wat kunnen die beesten schreeuwen) gered worden door mij, ontsnappen, opgejaagd worden, gered worden etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 08:55

Wat vreselijk!

Dat is 1 van mijn grootste nachtmerries, dat mijn kat mijn ratten opeet. Ik ben behoorlijk obsessief met het tellen van ratten in de kooi als ik die open heb gehad, slotjes dichtdoen en een paar keer checken... gewoon zo bang dat het een keer fout gaat.

Sterkte in elk geval!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 09:04

Wat ontzettend naar voor je dat dat gebeurd is Ach gut . Hopelijk kun je je kat nog aankijken, want ik kan me goed voorstellen dat je dat de eerste dagen even niet kunt, ook al is het de natuur Verdrietig .

Wij hebben zelf 2 gerbils (woestijnratjes) gehouden, terwijl we dus ook 2 katten hadden. De gerbils (en daarvoor een rusische dwerghamster) hadden wij in een glazen bak (speciaal laten maken) met daarop een deksel, gemaakt van geperforeerd aluminium. Dus op die manier konden de katten er in ieder geval niet bij via evt. tralies. Kan me wel voorstellen dat als je kat in jouw afwezigheid ook in dezelfde kamer verblijft, je iets zwaars op het deksel moet leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:05

Bedankt allemaal ...

Ja ik snap dat het natuurlijk een jager blijft , maar ik het het echt niet verwacht dat dit zou gebeuren .
Ze hebben ook vaker los gelopen met elkaar en dan snuffelde hij alleen maar , maar toen was hij ook iets jonger .
Gelukkig was ik der niet bij en heb niks mee kunnen maken van het hele gebeuren , zal gruwelijk moeten zijn voor het hamstertje .

Over de kooi :
Het is een kooi met tralies die je niet zomaar openkrijgt , alleen er zit een bakje naast aanvast en die kan je losdraaien .
Die is door al het ( geweld ? ) van me kat er af gevallen en me hamster is daardoor vrij kunnen komen .
Alleen heeft hij niet erg lang van die ' vrijheid ' kunnen genieten .

Dit was hem :
Afbeelding

En hier nog meer foto's in het topic dat over hem liep : [BB-ITP] Het te dikke schattige hamstertje .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:12

En dit is de ' gevaarlijke ' kat ...

Afbeelding
Afbeelding

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:16

Vreselijk! Bloos! Sterkte dermee.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:47

Ahhhh, ontzettend sneu allemaal.

Je kunt het de kat niet kwalijk nemen, al kan ik me goed voorstellen dat je hem graag even alle hoeken van de kamer had laten zien.

En dat arme hamstertje...
Tsja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:40

Dankjewel .
Nee inderdaad , die kat wist ook niet beter denk .
Ik was net even bezig en ik zie ineens allemaal opgedroogt bloed op de vloer liggen , op 1 of 2 vierkante meter ofzo .
Misschien probeerde me hamster nog wel weg te lopen en lukte het niet omdat hij al leegbloede , of misschien heeft me kat er zodanig meegespeeld voor dat hij het doodde .

Hoe zit dat trouwens ? Eet een kat meteen het dier op als hij het heeft gevangen of loopt hij er eerst mee of speelt hij ?
En bijten ze ergens specifieks zoals meteen in de nek , of hebben ze daar geen erg na ?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:25

suuzepuus schreef:
maar een kat van 5 maanden die niet op het aarecht kan springen is niet gezond hoor! ze horen echt wel zonder moeite 1,5 meter hoog te kunnen springen!

Toen onze kat 5 maanden oud was, kon hij ook het aanrecht niet op, hij viel er telkens weer vanaf, gaar beest Haha! Kan ook komen omdat hij in het asiel heeft gezeten en het daar niet heeft kunnen leren ofzo. Inmiddels kan hij het wel trouwens Haha! (hij is nu dan ook 1 jaar en een paar maanden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:21

Hij komt inmiddels wel op het aanrecht heb ik gezien , maar dat gaat niet al te makkelijk hoor !
Het is niet dat hij er zomaar op springt , hij moet wel via de handvaatjes .

Oh ja wie ook zo'n lieve kat wil die andere huisdieren opeet .
Hij staat te koop ! Huilen van het lachen http://link.marktplaats.nl/192690792

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 23:06

Hier ook een 'sukkel'die met zn 2 jaar pas voor het eerst op het aanrecht kon springen, z'n vriendje van 1 jaar moest het voordoen hihi

Maar dat zal wel even schrikken geweest zijn! Erg sneu voor het hamstertje...
Hier mogen de katten en hond ook alleen met toezicht bij de loslopende konijnen, als kind als eens gezien dat een kat een konijn greep.. en dat waren 'vriendjes'....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:54

Ach ja dat is ook wel erg ja . Dat je der bij zat dan ook , heeft die konijn het wel gered ?

Ik was zeker weten geschrokken ja , maargoed .
Hij is nu vast in hamsterhemel Tong uitsteken Nee flauw ...

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:59

hmmm...brr moet er niet aandenken..

maar aan de andere kant heb ik weer iets anders meegemaakt met mijn hamster en kat.
De hamster had een gat in zn kooi gebeten en was snachts eruit geklommen en is toen naar mijn ouders slaapkamer gelopen, onze kat slaapt altijd bij mijn ouders op bed, zo ook deze nacht.
Mijn vader werd snachts wakker omdat hij naar het toilet moest, en toen zag hij de kat en de hamster tegenover elkaar zitten. kat deed echt helemaal niks tegen de hamster.
pap heeft de hamster opgeraapt en terug in zijn kooi gezet, hij wist niet dat de kooi stuk was (waarna de hamster vervolgens weer ontsnapt was en in een sokkenmand is gaan verder slapen, haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:01

Ach haha , lieve kat Ach gut

( Of hij was nog aan het denken hoe hij de hamster op zou eten dat moment )

Maar gelukkig is der niks gebeurt met het hamstertje !

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:48

ztugwell schreef:
Ach ja dat is ook wel erg ja . Dat je der bij zat dan ook , heeft die konijn het wel gered ?

Nopes, konijn is toen ingeslapen, rug lag helemaal open.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:52

ztugwell schreef:
Dankjewel .
Nee inderdaad , die kat wist ook niet beter denk .
Ik was net even bezig en ik zie ineens allemaal opgedroogt bloed op de vloer liggen , op 1 of 2 vierkante meter ofzo .
Misschien probeerde me hamster nog wel weg te lopen en lukte het niet omdat hij al leegbloede , of misschien heeft me kat er zodanig meegespeeld voor dat hij het doodde .

Hoe zit dat trouwens ? Eet een kat meteen het dier op als hij het heeft gevangen of loopt hij er eerst mee of speelt hij ?
En bijten ze ergens specifieks zoals meteen in de nek , of hebben ze daar geen erg na ?

Wil je dat echt weten??? Vork

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:52

ztugwell schreef:
Hij komt inmiddels wel op het aanrecht heb ik gezien , maar dat gaat niet al te makkelijk hoor !
Het is niet dat hij er zomaar op springt , hij moet wel via de handvaatjes .

Oh ja wie ook zo'n lieve kat wil die andere huisdieren opeet .
Hij staat te koop ! Huilen van het lachen http://link.marktplaats.nl/192690792

Gelukkig zie ik dat het niet om deze reden is...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:55

ben in dat soort dingen heel nuchter......... katten eten hamsters......... punt Lachen

Ik snap dat het zielig is voor de hamster, maar zo zit de natuur in elkaar.......

katten die goed gevoed zijn spelen met hamsters/muizen/vogels tot ze dood zijn, ze eten ze niet op. Katten die niet gevoed worden spelen niet, maar maken ze dood en eten ze op

Ik wil die kat wel hoor, ik kan hier nog wel een muizenvanger gebruiken

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:58

zielig hoor maar een kat blijft een kat . het zijn roofdieren dus jah ik kijk erniet gek van op . maar sneu is het wel zowel voor jouw je kat als de hamster . drm neem ik ook geen hamsters vogels enz enz thuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:41

KiWiKo schreef:
ben in dat soort dingen heel nuchter......... katten eten hamsters......... punt Lachen

Ik snap dat het zielig is voor de hamster, maar zo zit de natuur in elkaar.......

katten die goed gevoed zijn spelen met hamsters/muizen/vogels tot ze dood zijn, ze eten ze niet op. Katten die niet gevoed worden spelen niet, maar maken ze dood en eten ze op

Ik wil die kat wel hoor, ik kan hier nog wel een muizenvanger gebruiken

Ja ik weet het maar toch vond ik het wel sneu dat de hamster zo aan het einde is gekomen .
Kan ook niet boos zijn op de kat ...

Ja Clown ? Je mag hem per direct komen ophalen haha .