Wat kan je hieraan doen of sterven ze vanzelf? Bij mijn vriend zaten eerst drie katten, maar die zijn meegenomen door zijn huisgenoot toen die wegging en nu blijken er nog vlooien rond te lopen en hij word er dus door gebeten waarschijnlijk.
De vlooien die er nu zitten zijn uit eitjes gekomen die in/tussen de meubels hebben gezeten. Omdat er nu geen katten meer zijn waar ze op kunnen springen zijn jullie de pineut... Het huis heel goed behandelen tegen vlooien en vlooieneitjes, ook tussen alle kiertsjes en gaatjes... Ze gaan niet vanzelf weg.. zolang jullie daar nog rondlopen worden ze gevoed door jullie en komen er alleen maar mee...
vlooien zijn niet gastheer specefiek.. en gaan dus ook op mensen springen.. als de katten weg zijn...
Bus gif halen ... interieur spray.. alles zuigen... zak weggooien.. alles wassen.... Rest sprayen..... alle hoeken, kieren en gaten.. waar je ook maar vaag van kan vermoeden dat er ooit een kat heeft gezeten..
Let op!! De interieur spray is zeer giftig voor vogels en vissen!!!!! (aquarium pomp uit doen!!! en afdekken aquarium.. klein vissetankje even bij de buren zetten, vogels ook even naar buren...)
Volgens mij is het zo'n stofzuiger die je leeggooit, dus ik denk dat je dan wel gewoon ook die spray erin kan spuiten of niet?
En de katten hebben jammergenoeg overal gezeten, ben zelf ook stikblij dat ze weg zijn, je werd er nml gek van omdat ze overal zaten te pissen enz... En kleren die net gewassen zijn, kunnen we die gewoon in de kast laten liggen of opnieuw wassen? Aquarium staat hier gelukkig nog niet, die staat nog bij mij thuis.
En aangezien ze ons ook bijten, moet je alleen de omgeving behandelen of ook zoiets als "luizen"shampoo hebben?
Laatst bijgewerkt door Njen op 04-09-08 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Kleren die net gewassen zijn hoef je niet zoveel mee te doen.
Het gaat vooral om kieren/naden/plekken waar de katten zaten. Je zult de behandeling waarschijnlijk een keer of 2/3 moeten herhalen voor optimaal effect.
Ok, ik ga het straks eerst even halen dan, want hier word ik nou ook niet echt vrolijk van, zie ze nu volgens mij al rondkruipen terwijl ze er niet zijn
je zou op een watje wat vlooienspray kunnen spuiten en dat in je stofzuiger doen, dan zijn die eitjes daar ook behandelt. O ja en spuit vanaf zolder naar beneden en ga een poosje de deur uit.
Ok, dat doen we ook. We hebben ook 2 bussen gekregen, eentje voor vlooien en larven en eentje nog extra voor de eitjes. Maar het is ook geen probleem om over een paar maanden een dier er weer neer te zetten(wat zijn we nog niet over uit, kan een knaagdier zijn maar ook een klein hondje, kat wil ik liever niet, maar zou ook nog een optie zijn)?
Sja, gewoon heel grondig ook je dier behandelen dan is zeker aan te raden aangezien vlooieneitjes een hele tijd liggen te sluimeren vaak (en die zijn net zo moeilijk te verdelgen). Maar ik zou het daarvoor niet laten hoor. Je kunt net zo goed een vlo meebrengen van op visite. Veel poetsgenot! (ik heb vlooien gehad op mijn kamerbreed tapijt ooit, was werkelijk een hel)
word hier ook helemaal gestoort. We hebben in de grote vakantie een kitten aangeschaft, voor gezeldschap voor de andere kat. Nu heeft dat kleine mormel steeds vlooien. Terwijl die andere ze echt nooit heeft gehad. Heb nu de gehele bovenverdieping gezogen en ingespoten. Vanavond de woonkamer een beurt. De katten gaan zolang maar in de badkamer. Gistere trouwens nog een pipetje in zijn nek gedaan, en ik haal net gewoon een levende vlo eruit AAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH word gekkkkkkkkkkkkkkkkk
Ja wij vissen ze ook nog steeds overal vandaan Niet normaal... Ik word gelukkig niet zoveel gebeten, maar mijn vriend wel, die heeft zelfs zijn beenharen eraf gehaald en het heeft wel een gedeelte geholpen Rotbeesten zijn het, ik heb onderhand nog liever luizen, die heb ik vorig jaar een keer in de bus overgekregen van iemand, maar daar was ik na mijn haren wassen en alle kleren tenminste vanaf.
IK WORD HELEMAAL KNETTER GEK gistere heel me huis van onder naar boven, links, naar rechts, gestofzuigt, gedweilt en alles ingespoten met vlooienspul. EN NOG HEEFT DE KAT VLOOIEN!!!!! Wat moet ik nu, raak lichtelijk gestoort, geirriteerd, radeloos. Vanavond WEER alles met vlospray doen??? En het gekke is die oudere kat heeft nergens last van en de kleine van 16 weken wel?? Beide hebben dezelfde pipet gehad.
Ach germ, Esmeralda Jonge katjes hebben bijna altijd vlooien, dat schijnt erbij te horen. Onze Rooyke had ze ook. Op onze volwassen katten heb ik ze niet gezien. Die pipetjes van Frontline werkte bij ons ook niet goed. Wat jij al zegt, na dagen liepen de vlooien gewoon nog heel stoer over z'n koppie heen. Ik heb hem toen heel consequent elke dag met een vlooienkammetje gedaan en ook een paar keer met vlooienshampoo gewassen. Dat heeft gelukkig wel geholpen.
onze kittens hadden laatst ook wat vlooien, en bij ons werkten de pipetjes wel! binnen een dag lagen er her en der in de huid allemaal dooie vlooien... we hebben toen alles gestofzuigd van onder tot boven, en we hebben sindsdien geen vlo weer gezien..
vlooien overleven overigens maar 4 dagen zonder gastheer, en anders als hier beweert gaan ze niet op mensen zitten. Bij gebrek aan gastheer proberen ze mensen wel eens uit en doen ze een 'probeerbeet' maar ze zullen nooit blijven, en na die eerste beet gaan ze op zoek naar en goede gastheer. als je alles heel goed stofzuigd dan zou het echt wel weg moeten gaan..
Wij hebben overigens niet eens spray gebruikt maar gewoon gestofzuigd, en er is echt geen vlo meer te bekennen...
nou we hebben gistere weer alles ingespoten. En vanmorgen toen de katten uit de logeerkamer mochten, hebben we Frutseltje nog een keer uitgekamt en vonden we niks. Dus nu maar hopen en bidden dat het nu weg is. Ik raak hier echt geirriteerd van. En die kleine kat ook, iedere als ik naar de keuken loopt rent hij al weg hahahah
je kan als het donker is trouwens ook een platte schaal met een lage water ergens weg zetten met een brandende kaars in het midden.. het schijnt dat vlooien naar licht toe komen dan en dan verdrinken in het water.. je kan ook een stuk vlooien band in de stofzuigerzak doen.