Erkende fokker Border Collie's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Erkende fokker Border Collie's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:31

Hoi,

Ik (nou ok, wij) ben/zijn eruit !! We gaan toch eindelijk een hond aanschaffen. Het wordt een Border Collie !! Mijn droom hond...... *zwijmelt al weer weg....

Maar goed, ik wil een pup die raszuiver is, van een goede erkende en vooral betrouwbare fokker. Aangezien dit mijn eerste Border Collie is.

Wie heeft er een goed adres ???

Myra87

Re: Erkende fokker Border Collie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:37

De rasvereniging?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:39

BCCN bedoel je ?

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:43

Ik weet niet welke de erkende van de Raad van Beheer is.
Staat wel op de site dan

Succes iig met de zoektocht, leuk Haha!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:50

Op de site van BCCN staan geen fokkers vermeld. Wel een nest met nog 1 reu, maar ik wil nog wel even rond kijken. Dus ik had het idee dat daar niet alle fokkers hun nestjes op zetten. Dus vandaar mijn vraag !!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:52

Snap ik, maar je kan altijd informeren bij de rasvereniging over fokkers etc Knipoog

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:59

Das waar, maar persoonlijke ervaringen vind ik ook wel fijn om te horen Haha!

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:03

Kijk eens op http://www.bordercollie.nl Serge heeft regelmatig mooie en goede pups te koop en anders weet hij misschien nog wel iemand.
En de kennel Nice off you to come bye is ook heel goed.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:10

Persoonlijk geen ervaringen met fokkers van border collies.
Helaas.
Maar ik wil je wel even complimentje geven dat je een erkende fokker verkiest boven een pup van MP bijvoorbeeld! Top keuze.

Meestal vermeldt Raad van beheer wel erkende fokkers. Zoniet, kan je altijd telefoontje/mailtje doen om daar achter te komen.
Ook hier staat een overzicht van fokkers.a
Of en welke erkend zijn, is ook een raadsel voor mij.

Ik ben benieuwd, ben je ook van plan om dingen te gaan ondernemen met je toekomste border collie? schapen hoeden, behendigheid noem maar op??? Lijkt me echt een leuk ras, mits goed opgeleid. Maar dat moet bij elk ras natuurlijk.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 22:59

Bedankt voor de tips !!

Ik wil zo ie zo puppy-cursus gaan doen. En wat daarna komt ligt denk ik ook vooral aan wat je hond het leukste vindt. Behendigheid en flyball lijkt me heel erg leuk !!! Schapen hoeden is niet iets wat mij direct echt trekt, maar ik heb dat nog nooit gedaan, dus ik heb er eigenlijk niet echt een feitelijke mening over.....

Ik wil zo ie zo geen brood fokkers sponseren !! En ik wil gewoon weten of ik een gezond en goed dier heb, en niet een dier die mss kapot gefokt is in de kop zeg maar. Ik wil niet perse de sport in, maar ik sluit het ook niet uit.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:02

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:03

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:17

En ga je voor een border uit de werklijnen of de showlijnen?

Kijk op deze site eens rond: http://border-collies.start.be/ , ik geloof dat zowat alle links daarop van erkende fokkers zijn. Kijk echt eens goed rond, in borders zijn zo een immense verschillen kwa uiterlijk.. voorbeeldjes:
1) http://www.happyborders.be/images/zion/zionshamrock.jpg
http://www.freewebs.com/bonniemichael/Z ... 5B1%5D.jpg

2) http://2008.rustling.be/picts/Antje.jpg

3) http://www.freewebs.com/bonniemichael/chap3%5B1%5D.jpg

Het zijn allemaal borders, maar allemaal zo verschillend. Zoek dus goed rond, en zoek er eentje die perfect bij jou past, zowel kwa innerlijk als uiterlijk. Ik weet dat de showlijnen in Duitsland erg sterk zijn, in België zijn de showijnen van Wendevick erg goed, lijnen van Maeglin bij de werkhonden. In Nederland zou ik het niet weten Clown

Succes allesinds met de keuze!

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:24

http://bordercollie.startpagina.nl/
Staan "alle" fokkers op. Zoek contact en vraag of ze aangesloten zijn bij de club.vereniging.
Verder kan je kijken hoeveel honden ze hebben en hoe vaak ze een nestje fokken.
Ik heb ook naar een border gekeken, maar toch niet gedaan. Ik ben gaan kijken bij mensen in bovensmilde en dat waren volgens mij wel broodfokkers.
Je hebt ook fokkers die niet aangesloten zijn, maar geen broodfokkers zijn, maar het niet eens zijn met de richtlijnen van de club.
Kijk ook naar of je een werkhond of meer show hond wil. Kan groot verschil in zitten.
Ik ken ook mensen die veel honden hebben, maar geen broodfokkers zijn, fokken 1 x per jaar een nestje. Houden 2 per nest aan om te kijken wat het wprd en verkopen op latere leeftijd een hond.

Als je een werk hond zoekt, ik ken iemand die heeft er een tekoop van een jaar. www.handler.nl zij staat niet op zijn site.
Ik heb bij hem getraind. Hij fokt wel, maar is geen broodfokker. Honden wonen wel in kennel, niet helemaal mijn keus. HIj geeft les in schapendrijven.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:33

Op commercieel staat momenteel een topic voor verkoop van Border Collie pups.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:44

britt schreef:
Op commercieel staat momenteel een topic voor verkoop van [***] pups.

Net eventjes gekeken, en dat ziet er zeker niet mis uit! Voor dat geld zou ik er zelf al bijna snel eentje gaan halen Clown. Voor een border bij een 'echte' fokker, ipv een hobbyfokker, ben je vaak al snel 700/800€ kwijt voor een pup. Ouderdieren zijn getest, allebei A'tjes, allebei goed in de sport, zien er goed uit,... Ja, ziet er niet slecht uit.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:26

Het beste toch informatie inwinnen bij de BC club Nederland.
Pups die via hun bemiddeling gaan daar hebben de ouderdieren in elk geval de nodige tests gehad.

Ik zag dat er hierboven iemand de link van Serge van der Zweep gaf, goede honden, maar niets voor jou.
Dat zijn in elk geval hondjes die op de schapen werken! Of er moet al een echte uitzondering bij zitten.
Die mensen doen niets anders dan trials lopen (en behoren ook tot de absolute top van nederland).

Zelfs als je er een uit een zg showlijn neemt is het niet gezegd dat hij of zij geen interesse aan schapen heeft.

Bij Raf de Winter (Maeglin) ben ik geweest, die heeft er ook een heel aantal gefokt die (ook) met succes in de sport lopen.
Aardige man ook, rustig met zijn dieren.

Verder zou voor mij persoonlijk prijs of afstand het allerlaatste criteria zijn wat belangrijk was.
We zijn nu zelf 2x 1500 km gereden voor een pup (een keer geweest kijken, en dan nog eens gaan ophalen, maar de fokker is ook al voor de dekking ook 2x 1400 km gereden, hij heeft een heel goede keuze voor een reu gemaakt) en daar hebben we nog geen seconde spijt van.
Nederland ben ik niet zo bekend, Duitsland wel, maar die fokkers die ik ken (en die goede honden hebben) verkopen je geen hond als je geen vee hebt.

veel succes ermee ......

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 23:10

THANX dames voor alle tips !!!!!! Stel ik erg op prijs !!!!

Ik ga morgen avond naar een nest kijken. Mensen zijn ingeschreven bij BCCN en de hondjes krijgen allemaal papieren van de NSHB en een DA keuring. Klinkt iig goed. Teef is behendigheid en reu schapendrijven. Ze komen beide uit een Engelse showlijn.

Ik wil zeker kijken wat ik qua sport kan gaan doen met de hond, maar of ik echt wil veedrijven lijkt me niet. Flyball of behendigheid, en natuurlijk gehoorzaamheid trekken mij op het eerste oog meer. Dus het hoeft idd geen pup te zijn van een top-vererver-drijf-dier, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik ga zo ie zo even op alle sites kijken, en ook op commercieel.

Bedankt tot zo ver !! Echt toppie !!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 23:14

Haha! Haha! haha dit is wel héél toevallig. Bij die advertentie van Bokt ga ik dus morgen kijken !!!!!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:05

tantjeuh schreef:
britt schreef:
Op commercieel staat momenteel een topic voor verkoop van Border Collie pups.

Net eventjes gekeken, en dat ziet er zeker niet mis uit! Voor dat geld zou ik er zelf al bijna snel eentje gaan halen Clown. Voor een border bij een 'echte' fokker, ipv een hobbyfokker, ben je vaak al snel 700/800€ kwijt voor een pup. Ouderdieren zijn getest, allebei A'tjes, allebei goed in de sport, zien er goed uit,... Ja, ziet er niet slecht uit.

Nou dankjewel Haha!
Ludora: Komt vanavond gezellig hier op puppie bezoek..

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:43

Geen dank, graag gedaan Knipoog

Ik heb er zelf ook wel oren naar, maar met twee katten hier in huis gaat het denk ik niet lukken.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:50

britt schreef:
Geen dank, graag gedaan Knipoog

Ik heb er zelf ook wel oren naar, maar met twee katten hier in huis gaat het denk ik niet lukken.

Ligt ook aan of je katten een hekel hebben aan honden.
Wij hebben zelf 5 honden. en 2 katten hier rond lopen en gaat helemaal super met elkaar.
Ze spelen wel is met elkaar kat loopt gewoon bij de honden in de tuin.
En ook met het uitlaten van de honden lopen de katten mee en het gaat echt super tussen de beesten.
Dus als je pup opvoedt dat ze de kat moeten respecteren gaat het prima en als de kat geen doodsangsten heeft voor honden. zou het kunnen.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 13:46

Ik heb al een hele vragen lijst voor vanavond Clown

Nog 3 uur en een kwartier en dan vertrekken we jullie kant op !! joehoe !!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:49

Spannend, ben al een tijdje op zoek naar een mooie teef maar het wil maar niet lukken!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 23:11

Ik raar je aan om eens bij Toushie te kijken, hele mooie pups !! Ze heeft nu geloof ik nog 3 teefjes over, aangezien ik er net 1 gekocht heb Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Ben helemaal happy met deze mooie dame. 20 september gaan we haar halen.

Wat mij betreft is mijn vraag beantwoord en zou er een slotje mogen.