atopica voor jeuk bij honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

atopica voor jeuk bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 13:28

Wie kent het middel atopica bij honden?
De dierenarts wil het mijn hond geven voor de jeuk.
Het is erg duur en nou niet bepaald een wondermiddel.
Toch nog wel wat bijwerkingen en vaak helpt het toch niet.
Via google heb ik al veel gevonden maar ben niet overtuigd het wel of niet te gaan geven.
Het zou me 87 euro per maand gaan kosten in het begin en dan is het afwachten of het wat gaat doen ondertussen gilt mijn hond van de jeuk.
Hij krijgt prednison en dat helpt maar heeft op lange termijn natuurlijk ook vreselijke bijwerkingen.
wat moet ik toch doen?
Ik ga denk ik ook eens homeopatische dingen proberen, maar eigenlijk wil ik iest hebben waarmee ik de hond meteen van de jeuk af kan helpen.

Mistic

Re: atopica voor jeuk bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:30

Waar heeft de hond jeuk door?

Heb je al eens geprobeerd om je hond op dieetvoer te zetten of eventueel op KVV/rauw?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:51

Dat wou ik ook als eerste vragen, wat voor een diagnose is er gesteld? Atopica werkt vaak erg goed bij (verrassend) atopie. Maar het helpt niet voor alles. Prednison is in vergelijking met Atopica echt een rotmiddel, die bijwerkingen zijn o.h.a. 10x zo erg. Maar ja, wel goedkoop he...

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:56

Ik heb er ervaring mee, met een hond die heel erg last had van huisstofmijt. en dat werkt echt perfect!! Het is wel erg duur, maar in mijn geval echt de moeite waard voor hond en baas!

Misschien toch gewoon een keer proberen, als het niet werkt, kom je daar wel achter, en kan je altijd nog besluiten ermee te stoppen! Dan heb je in elk geval alles geprobeerd wat je kon proberen...

Succes ermee in elk geval,

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:52

Ik zou het best graag proberen maar de ontwormingspil ieder half jaar is een groot probleem en dit is ook bekend bij de dierenarts en hier loop ik steeds tegenaan.
Dexoral is heel klein en met een halve vaak al voldoende en dat lukt enigzins.
Ik zou niet weten hoe ik dagelijks die capsule binnen moet krijgen en geloof me het is echt niet te doen.

Ik wil hem wel laten testen maar daar moet hij voor van de predinison zijn voor minimaal 4 weken.
En dat gaat nu niet lukken wel geprobeerd.
vandaar dat ik met de da heb besloten in het voorjaar te testen, hij gaat wel over op ander voer.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:36

Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je die capsules open kon maken en het poeder wat er in zit dan bijv. door wat vlees kunt mengen, misschien is dat te proberen?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 20:30

In die capsule zit volgens mij een gelachtig iets maar deze hond eet heel moeilijk en ben blij dat hij zijn brokken al eens eet.
Dus als ik er iets over ga gooien eet hij misschien helemaal niet meer.
De dierenarts heeft nu andere brokken geadviseerd en die ga ik morgen halen, eerst een klein zakje.
Ben benieuwd of hij het wil eten, ben er bang voor.
Dit is al van klein af aan een probleem hij moet ook wat hebben voor zijn artrose en heb dat eens geprobeerd met tabletjes van de paardendrogist.
Maar dat potje staat er maar te staan, vol.
Ook als hij iets van intibiotica moet krijgen krijgt hij dat met een prik en niet met pillen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:13

Als hij ook al met moeite brokken eet kijk dan eens voor KVV, te bestellen via www.shaweca.nl of www.canisnaturalis.nl

Dan zou je eventueel de medicijnen wel door het eten kunnen doen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 09:02

Mistic schreef:
Als hij ook al met moeite brokken eet kijk dan eens voor KVV, te bestellen via http://www.shaweca.nl of http://www.canisnaturalis.nl

Dan zou je eventueel de medicijnen wel door het eten kunnen doen.

Dan ken je mijn hond nog niet.
Dat heb dus idd al eens geprobeerd met van die rodischijven, maar als hij wat anders proeft eet hij het gewoon niet meer.
Ik heb dit ook aan mijn dierenarts nagevraagd met dat kvv maar zij vond het niet zo'n goed idee.
Het is gewoon erg moeilijk, want iedereen zegt weer wat anders.
Ik weet het op het moment zelf niet meer.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:10

Natuurlijk vindt je dierenarts dat niet zo'n goed idee. Zij kan er nml. niks aan verdienen en aan die speciale brok en medicijnen wel.

Als je hond zo'n slechte eter is, met veel huidproblemen en artrose, dan is het tijd -mijns inziens- voor rigoureuzere stappen.

Neem eens contact op met Tannetje Koning, ook dierenarts! Zij kan je absoluut goed informeren en begeleiden in je zoektocht naar de oplossing. Zij is tevens deskundig op het gebied van rauwvoeding voor carnivoren.

Als je openstaat voor een andere benadering van je hond, zou je je eens kunnen inlezen op www.barfplaats.nl en www.voernatuurlijk.nl

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:11

Waarom vond je DA KVV geen goed idee?

Rodi is overigens weer heel wat anders dan bijvoorbeeld Bibi.

De bibimixen zien er uit als gehakt, maar in tegenstelling tot het gehakt wat wij eten zit er in bibimix orgaanvlees en gemalen botten.

Je kan overigens ook eens wat rundergehakt proberen. Gewoon een balletje maken en daar de medicijnen in stoppen. Dit als extra naast het gewone voer.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:16

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:16

Weer de discussie KVV of brokken? Pfff.

Dat vraagt de TS toch helemaal niet?

Ts: hoe komt het dat je hond jeukt heeft? Heeft hij een allergie?
De mijne wel! Voor meer info pb me even Knipoog .

Sterkte in ieder geval!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:12

Citaat:
Natuurlijk vindt je dierenarts dat niet zo'n goed idee. Zij kan er nml. niks aan verdienen en aan die speciale brok en medicijnen wel

wat een rotopmerking. Ik geef vrij regelmatig het advies KVV of vlees gaan voeren maar ik ben inmiddels die hele "voer je hond vlees want anders ben je een dierenbeul" hetze helemaal zat. TS vraagt om ervaringen met atopica, dan kun je suggesties geven om haar te helpen en KVV proberen is er daar eentje van, maar om dan maar meteen de dierenarts af te zeiken vind ik wat ver gaan. Die heeft misschien wel andere redenen om dit af te raden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:22

Sorry... Het is wel een van de redenen waarom veel (commercieel ingestelde) dierenartsen het afraden.. Dat, plus het feit dat veel dierenartsen zelf helemaal geen verstand hebben van voeding en de mogelijkheden daaromtrent, het is volgens mij geen belangrijk onderwerp tijdens de studie..

Overigens heb ik een website en naam van een dierenarts gegeven, die veel verder kijkt dan alleen voeding. Dat omdat TS ook aangeeft geinteresseerd te zijn in een homeopathische benadering van het probleem.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 11:31

Ik vind het idd heel erg kort door de bocht dat mijn dierenarts alleen maar geld wil verdienen door het voer te verkopen.
Troost je want zij hebben er maar 10% hooguit winst op.
Mijn dierenartse heeft zich in haar 6 jaar universiteit ook veel verdiept in voeding en zal best weten wat ze zegt.
Als ik mijn dierenarts niet vertrouw hoef ik er ook niet meer naartoe te gaan, natuurlijk hoef ik het niet overal klakkeloos mee eens te zijn, maar een goed gesprek doet dan weer wonderen.
Er zullen zeker honden zijn die super reageren op vers vlees, wie ben ik om te zeggen dat het niet zo is.
Ik hou het bij de brokjes of mijn dierenarts moet anders voorschrijven.
Ik vind het prima om deze tip te krijgen over vers vlees, maar ik wordt hier zowat naar mijn strot gegrepen dat ik dat nog niet doe.

Ik ga nu voor 6 weken hills z/d voeren van de dierenarts het is nog maar afwachten of hij het eet.
Hij mag in die 6 weken niks anders hebben en zo kunnen we toch kijken of hij daar beter op reageerd.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:33

jesito schreef:
Mijn dierenartse heeft zich in haar 6 jaar universiteit ook veel verdiept in voeding en zal best weten wat ze zegt.

Voor de volledigheid: op brokvoeding zit ruim 30% marge.. En nee, tijdens de studie diergeneeskunde is er bijzonder weinig aandacht voor de voeding van huisdieren.

Maar goed, je punt is duidelijk Knipoog Ik hoop dat de medicatie en speciale brokvoeding je hond kunnen helpen zich snel beter te voelen!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:37

Ja, ik ken het product! Heb er een verslag over moeten maken Knipoog

Als je dat interessant vind om te lezen mag je me wel een pb sturen met je mailadres, dan stuur ik hem door.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 11:37

Chubby schreef:
jesito schreef:

Voor de volledigheid: op brokvoeding zit ruim 30% marge.. En nee, tijdens de studie diergeneeskunde is er bijzonder weinig aandacht voor de voeding van huisdieren.

Maar goed, je punt is duidelijk Knipoog Ik hoop dat de medicatie en speciale brokvoeding je hond kunnen helpen zich snel beter te voelen!

Dank je wel, ik hoop het ook.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:40

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 11:43

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:29

Hmm.. als anderen geinteresseert zijn in het verslag mogen ze ook pb-en hoor Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 21:29

In het verslag van rianneH komen idd niet zo'n beste dingen naar voren over atopica.
Wat me erg verontrust is dat dit soort info wel door een dierenarts (in opleiding) te achterhalen is maar niet door een patient.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:46

Hoi Kim

Ga eens lezen op mijn site onder het kopje Voeding.

Ook mijn Aiko stike van de jeuk, zat onder de korsten echt doodzielig.
Test wezen niks uit, ook voor hem kon ik Atopica gaan gebruiken
Een hond van 80 kilo, 450 euro per maand zou dit grapje gaan kosten!!!

Ik heb hem toen op vlees over gezet!

Weg jeuk, weg korsten! (op termijn he, het kan niet in 2 wkn)
Niks geen dieet brokken, en een klein zakje??
Weet je DA dan niet dat het minimaal 6 wkn duurt voordat het resultaat van een andere voeding zichtbaar wordt omdat de afvalstoffen eerst uit het lichaam moeten en de huid nu eenmaal het grootste orgaan van de hond is???
DA hebben nu eenmaal weinig verstand van voeding
KVV niks??Ach hou op!! Klikklare onzin!

Die Hills brokken verdienen ze lekker aan, laat ik het daarbij laten, maar geloof mij maar brok is geen oplossing

Laat ik voorop stellen dat ik niet tegen brokken ben, ook mijn pup eet half brok half KVV ander sgaat ze te hard, maar dna wel een natuurlijke brok, geen dieet prut.

Ik hoop echt dat je hond van zijn jeuk afkomt ik weet hoe erg het kan zijn.

Succes ermee..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 21:54

[quote="Lady1969"]Hoi Kim

Ga eens lezen op mijn site onder het kopje Voeding.

Ook mijn Aiko stike van de jeuk, zat onder de korsten echt doodzielig.
Test wezen niks uit, ook voor hem kon ik Atopica gaan gebruiken
Een hond van 80 kilo, 450 euro per maand zou dit grapje gaan kosten!!!

Ik heb hem toen op vlees over gezet!

Weg jeuk, weg korsten! (op termijn he, het kan niet in 2 wkn)
Niks geen dieet brokken, en een klein zakje??
Weet je DA dan niet dat het minimaal 6 wkn duurt voordat het resultaat van een andere voeding zichtbaar wordt omdat de afvalstoffen eerst uit het lichaam moeten en de huid nu eenmaal het grootste orgaan van de hond is???
DA hebben nu eenmaal weinig verstand van voeding
KVV niks??Ach hou op!! Klikklare onzin!

Die Hills brokken verdienen ze lekker aan, laat ik het daarbij laten, maar geloof mij maar brok is geen oplossing

Laat ik voorop stellen dat ik niet tegen brokken ben, ook mijn pup eet half brok half KVV ander sgaat ze te hard, maar dna wel een natuurlijke brok, geen dieet prut.

Ik hoop echt dat je hond van zijn jeuk afkomt ik weet hoe erg het kan zijn.

Succes ermee..[quote]

Ik moet dit voer ook 6 weken geven voordat ik er een oordeel over kan geven, dat heeft ze ook gezegd.
We denken beide ook niet dat het probleem meteen in de voeding zit, omdat zijn jeuk heel erg seizoensgebonden is, in de winter heeft hij nergens last van.
Als deze brokken niks verbeteren zal ik andere dingen moeten gaan proberen.
Maar als het allemaal onzin is wat mijn da zegt, wat ga ik er dan nog doen.
Als de brokken niet werken ga ik weer terug naar mijn oude voer en als het werkt vind ik het prima.