Spoed, ervaringen met aagereden kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paola33

Spoed, ervaringen met aagereden kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 12:28

Afgelopen vrijdag avondis mijn 1,5 jaar oude poes vermoedelijk aangereden door een fiets. Meteen bij de DA langs geweest, niet mijn eigen. Niets ernstig zo op eerst gezicht, gekneusde heup, en bloed in haar urine. Nu anderhalve dag later is ze nog steeds erg sloom en wil niet eten, drinken doet ze wel en heeft nog steeds wat bloed in haar urine. Wie o Wie heeft hier ervaring mee. Ik wil namelijk niet naar de DA die vandaag dienst heeft, heb hier niet echt geweldige ervaring mee, ga morgen zo ie zo naar mijn eigen DA. Wie kan mij helpen haar vandaag de dag door te krijgen, ze krijgt al suikerwater van mij omdat ze totaal geen energie heeft.

jeanette

Re: Spoed, ervaringen met aagereden kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:29

Ik zou een andere DA zoeken en daar naar toe gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:31

wat voer je haar? heb je misschien wat blikvoer in huis? ik zou haar goed in de gaten houden, gaat ze achteruit toch een andere DA zoeken, en er vandaag heen gaan, anders morgen naar je eigen DA, is het veel bloed? (wij hebben hier ook 1 DA waar we niet meer heen gaan, 1 keer geweest, en nooit weer, dus ik begrijp je helemaal)

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:33

Als je het niet vertrouwd, dan zou ik echt niet afwachten tot morgen. Als je dan perse niet naar deze DA wilt gaan, zou ik een andere opzoeken met weekenddienst...

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 12:35

Is hellaas geen andere DA die nu dienst heeft, ik ben hellaas niet in het bezit van een auto, en deze is nog op de fiets te bereiken, de DA werken in mijn gemeente volgens een vast rooster wat weekendiensten betreft. Dus heb hellaas geen keuze, hang morgen ook meteen om half 9 aan de telefoon bij mijn eigen DA deze zit ook bij een kliniek aangesloten en deze heeft zelfs geen dienst dit weekend. Op zich is ze stabiel en verslechterd niet maar ze wil niets zelfs geen snoepjes. Dus dat is meer mijn probleem hoe krijg ik er iets in, zonder haar uit haar bench te moeten halen omdat haar hele achterlijfje zeer doet. En ze eigenlijk alleen maar wil liggen.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:36

Misschien toch maar even langs die DA die vandaag dienst heeft of een heel stuk rijden om een ander te vinden. Als mijn kat beroerd is zet ik toch ook even mijn trots opzij en ga naar een gewoon naar een DA die dienst heeft, ook al mag ik hem niet zo.
Ik weet niet of suikerwater werkt want de meeste katten zijn niet zo dol op suiker zoals een mens of paard.
Je kan proberen of ze hele kleine stukjes warme kipfilet wil eten. En wat mijn DA een keer gezegd heeft, naturel yoghurt op kamer temperatuur.
Succes

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:36

bloed in de urine kan wijzen op ernstig inwendig letsel. maar als de DA die hem gezien heeft, dat weet dat hij bloed in de urine had, zal hij dat wel hebben uitgesloten. Zo niet, dan zou ik toch met hem heengaan naar de weekenddienst.

onze kat is eens aangereden en had zijn heup uit de kom.
Hij heeft eerst pijnstillers gehad (heb jij die ook gekregen?) en hij heeft 6 week opgesloten gezeten in een bench. De eerste dagen ging het erg moeizaam allemaal en ik heb hem steeds een beetje water en catmilk gegeven met een spuit. Vanaf dag 2 begon hij zelf weer te drinken maar hij is wel een week echt goed ziek geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:38

loopt ze wel goed? aangezien de eerste DA zegt dat het wel wat meevalt, zou ik haar nu met rust laten, bakje eten in haar bench zetten, en verder even laten gaan, yochurt kan je idd proberen, en dan morgen je eigen DA bellen.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 12:39

Ze krijgt normaal brokjes en soms vlees. Had al mouse gezocht maar zelfs dat wil ze niet, heb gisteren ook leverpastei gehaald, werkte altijd bij de katten van mijn moeder, ook dat wil niet. Gisteren heeft mijn vriend haar zelfs verse vis gegeven, wou ze ook niet. Ga anders straks maar brinta proberen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:42

mijn kat is een aantal maanden geleden ook aangereden door een auto en had ook weinig letsel maar ook hij is echt een paar dagen van slag geweest en wou ook niet eten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:42

ik denk dat je even niets moet proberen.. ze wil niet.. als ze de dingen niet wil, die ze normaal wel lust, dan zou ik haar gewoon echt even met rust laten, wij hebben het met onze kat gehad, tandvlees was rood, en ze at nauwelijks, dus naar de DA, ze had wss iets opgevreten (muis met gif bijv.) ze heeft een injectie gehad, en we hebben het laten gaan.
als je nu met allemaal dingen gaat rommelen, is dat wss alleen maar meer stress voor je kat..

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 12:47

Bloed is wel minder dan gisteren, we laten haar ook met rust ze zit niets voor niets in een bench beneden. Ze loopt wel maar heel voorzichtig, deur van de bench staat nu open maar ze gaat er niet naar uit. We laten haar ook zo veel mogelijk met rust, merk dit ook aan mijn andere kat, want normaal delen ze de aandacht met zijn 2en en hij eist nu alles op. Maar zelfs op hem regeageert ze nauwelijks.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:48

Hoe is de kleur van haar tandvlees?

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 12:49

kleur van tandvlees is bij haar altijd lichtroze en dat is nu ook, ik hou dit ook goed in de gaten.

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:49

Onze kat is een tijdje geleden aangereden door een auto, kon bijna niet lopen maar is ontsnapt toen we hem even buiten lieten plassen. We kregen hem niet meer te pakken en hebben hem een week niet gezien. Hoewel hij flink mank en suf was en vol wonden zat, konden we dus niet naar de DA. Maar na een week kwam hij opeens weer tevoorschijn, helemaal mager maar wel fitter, en nu doet hij het weer goed! Die beesten hebben best een groot herstelvermogen hoor!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:58

Voelt haar bekje goed aan? Als ze niet wil eten kan ook op pijn duiden. Dus geen gebroken kaak of zwellingen op het kaakbeen? Kan ook uit de kom geweest zijn.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:18

aan haar voorkant is niets aan de hand, ze is aan de achterkant geraakt. De DA weet niet of ze is aangereden of uit een boom is gevallen. Maar ik denk aangerden omdat ik haar nog nooit in een boom heb zien klimmen. Mijn vriend zegt dat ze al alerter is dan gisteren. Ik kan daar niet echt over oordelen omdat ik hellaas moest werken. Dus ga nu maar even op zijn mening af. En morgen meteen naar de DA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:22

als ze nu alerter is, dan is dat al een goed teken, ik denk dat de DA haar helemaal heeft nagekeken? en het dus ook opgemerkt zou hebben als er iets niet goed zit in haar bek..
het is goed dat je haar zo veel mogelijk met rust laat, en morgen toch naar je eigen DA gaat, 2 zien misschien meer dan 1..
succes morgen!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:12

nogmaals, mijn kat had de heup uit de kom en was de eerste dagen dood- en doodziek! Het kost gewoon even tijd. Hij heeft wel pijnstillers nodig!

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:11

Pijnstillers krijgt ze, alleen mag ze er 1 per dag en dat vind ik weinig. Ga morgen toch uit voorzorg naar mijn eigen DA. Mijn vorige kat had een versleten knie met te lange kniebanden en die kreeg zelfs meer pijnstilling, weet even niet meer hoe dat heet, maar als dit lang gaat duren ga ik daarom vragen. Want dat hielp bij haar enorm goed, heb nu niet echt het idee dat de pijnstilling werkt.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:16

Ik weet niet of het al gezegd is maar heeft ze niet last van haar mond/kaak/tanden? Misschien wil ze wel eten maar is er toch iets beschadigd, of een tand eruit of haar kaak gekneusd oid, waardoor het pijn doet als ze eet.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:39

@ Lotte, 1 bladzijde lezen is toch niet moeilijk?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:34

Is er onderzocht waarom er bloed in de urine zit? Als er geen ernstige inwendige bloedingen zijn (lijkt me niet daar het tandvlees mooi rosé is) dan kan een een bloeding in de blaas zijn. Dit kan wel 2 weken duren voordat het zich herstelt. (heb het pas met mijn hond gehad toen zij met de achterkant tegen een weidepaal was geklapt). Zij voelde zich ook dagen niet zo fit.

Heb je Pijnstillers meegekregen? meestal helpen die goed en gaan ze na een dag of wat wel weer eten. Katten zijn vaak een beetje gevoelig. Ook is een schock goed mogelijk.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 11:08

Vanmiddag kan ik om 18.oo uur terecht, kon ook eerder maar moet werken en er is geen vervanging. Ze heeft in iedergeval wat brinta gegeten en loopt ook een beetje als is het meer wachelen.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:42

Vanavond bij de DA geen goed nieuws. Haar staart is in ieder geval verlamd. DA vermoed dat het toch een auto is geweest. Zonder staart kan ze leven. Is nu te hopen dat ze zenuwen van haar blaas zich herstellen, ze kan haar eigen blaas niet zlefstandig legen. Morgen wordt er een foto gemaakt om te kijken of er zichtbaar schade is. Is er zichtbaar schade is het over en uit. Dus morgen maar weer afwachten. Als je er nu ziet zitten lijkt het net of er niets aan de Hand is.