Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

just_kiki schreef:ja het gebeurt,je word er heel veel voor gewaarschuwt, daarom kan je ze beter voor 10 euro per kat verkopen zeg ik altijd. dan worden ze ( vaak) geen slangenvoer.

Joyckuh schreef:Ik zie het probleem eigenlijk niet, of je nou kittens of jonge weerloze muisjes voert, het zijn allebei dieren en de slang moet immers ook eten... Nou ben ik tegen levend voeren in gevangenschap, maar als ik een diepvries kitten of diepvries muis of rat kon kopen voor mijn slang, zou ik daar geen vershil tussen maken.
Joyckuh schreef:Ik zie het probleem eigenlijk niet, of je nou kittens of jonge weerloze muisjes voert, het zijn allebei dieren en de slang moet immers ook eten... Nou ben ik tegen levend voeren in gevangenschap, maar als ik een diepvries kitten of diepvries muis of rat kon kopen voor mijn slang, zou ik daar geen vershil tussen maken.
Daiwa schreef:Joyckuh schreef:Ik zie het probleem eigenlijk niet, of je nou kittens of jonge weerloze muisjes voert, het zijn allebei dieren en de slang moet immers ook eten... Nou ben ik tegen levend voeren in gevangenschap, maar als ik een diepvries kitten of diepvries muis of rat kon kopen voor mijn slang, zou ik daar geen vershil tussen maken.
dat klopt zeker wel
maar mijn slang at helaas geen dood dat pakte hij gewoon echt niet dan maakt voor mij kitten of muis zeker wel uit
mischien omdat ik ook super katten gek ben
Joyckuh schreef:En konijnen dan? Zijn ook echte huisdieren/knuffeldieren? Die worden ook volop als voer verkocht...
.Kimmie_girl schreef:ik zou als ik jou was inderdaad tien of 20 euro vragen voor een katje zodat je zeker weet dat ze niet als slangenvoer eindigen.
Billy schreef:Ik geloof dr niks van. De kans dat een kitten de slang beschadigt is veel te groot, dat risico nemen ze niet
just_kiki schreef:ja het gebeurt,je word er heel veel voor gewaarschuwt, daarom kan je ze beter voor 10 euro per kat verkopen zeg ik altijd. dan worden ze ( vaak) geen slangenvoer.

) Dan heeft het diertje tenminste nog iets van nut gehad. Al had het natuurlijk nooit hoeven gebeuren als mensen eens na gaan denken om het bestwil van alle katten. Daarbij sommige slangen zijn zo groot dat een muisje er niet meer in past hoor. Voor dat formaatje slang gaat er vaak genoeg een konijn formaatje mini tot a la vlaamse reus doorheen . 
Thats_Me schreef:Er is een verschrikkelijk overschot aan kittens. Daarbij veel *oeps* nestjes waardoor kittens gewoon gratis de deur uit gedaan worden (Het is ook zo moeilijk en duur om je poes te sterilliseren voordat ze naar buiten gaat en je kater te laten castreren als hij buiten komt..) . Mensen denken niet na bij het nemen van een nest kittens. Het is leuk, lief en schattig tot dat de kittens groot zijn. Dan moeten ze zo snel mogelijk weg dus dan maar gratis of voor een paar euro
Ik zie liever dat kittens naar een slang gaan dan dat ze in een verzwaarde vuilniszak de plomp in gegooit worden. (ja dat gebeurt!!) Dan heeft het diertje tenminste nog iets van nut gehad. Al had het natuurlijk nooit hoeven gebeuren als mensen eens na gaan denken om het bestwil van alle katten. Daarbij sommige slangen zijn zo groot dat een muisje er niet meer in past hoor. Voor dat formaatje slang gaat er vaak genoeg een konijn formaatje mini tot a la vlaamse reus doorheen .
Maar goed moet de eerste slangeneigenaar nog tegenkomen die z'n slang een kitten geeft. Kleven denk ik te veel risico's aan al kan een konijn natuurlijk ook flink schade aanrichten met z'n nagels maar aan de andere kant als de slang eenmaal het dier gevangen heeft, heeft het dier toch geen kans meer om schade aan te richten.
Billy schreef:Ik geloof dr niks van. De kans dat een kitten de slang beschadigt is veel te groot, dat risico nemen ze niet
Citaat:Idd, een muis lijkt me veel beter om aan een slang te voeren... Katten zijn ook al best wel groot als ze 8 weken zijn.
Joyckuh schreef:En konijnen dan? Zijn ook echte huisdieren/knuffeldieren? Die worden ook volop als voer verkocht...