babymuisje gevonden. Tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CxX

babymuisje gevonden. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 17:29

Waarschijnlijk onmogelijk maar ik wil het wel proberen. Ik heb een muisje gevonden. ik denk ongeveer 14 dagen oud. Het heet de oogjes nog dicht maar is al wel helemaal behaard. Het beestje is erg levendig en kan onwijs snel klimmen. Ik houd het beestje nu warm met een kruikje en een doekje. Ik heb alleen geen idee wat ik dit beestje nou te eten moet geven. Bloos Ik heb meer beestje verzorgd. Maar dit waren dan wel volwassen diertjes en die gaf ik dan bijv. Water met een rietje. Maar ik zou niet weten hoe ik dit kleine muisje te eten moet geven Clown het mondje is zo klein.
Iemand misschien een idee?

(Ik wil trouwens liever geen reactie van dat het onmogelijk is enz. en dat dit de natuur is. Ik wil graag een poging doen voor zo ver het me lukt)

Solleke_Noah

Re: babymuisje gevonden. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:31

Je moet eens vragen aan Nickeltje, die heeft hier een topic lopen ivm gevonden diertjes. Succes!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:33

Ik heb ook een keer een muisje gevonden. We hebben hem kleine stukjes brood gegeven die geweekt waren in water, zodat het zacht is en makkelijk te eten. En zo krijgt hij gelijk zijn vocht binnen. Verder misschien wat zonnebloempitjes/pijnboompitten?
Die van mij is toch de volgende dag dood gegaan, helaas. Veel succes ermee!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:33

Kittenmilk met brinta, en dan via een spuitje (die je vast wel bij de apotheek kan halen) geven. Succes. Lachen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:35

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 17:36

O super! harstikke bedankt!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:40

kijk je uit voor vlooien met je andere dieren.

heel veel suc6!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:55

De meeste tips zullen wel in de links staan, dus daar ga ik verder niet op in.
Heel veel succes!
Wat ik wel nog toe wil voegen is dat als hij zijn oogjes nog dicht heeft, je er van uit mag gaan dat hij jonger is dan 10 dagen.
Bij eigenlijk al die kleine knaagdieren is de leeftijd van 10 dagen oogjes open een goed werkbare richtlijn...

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:24

Nickeltje schreef:
De meeste tips zullen wel in de links staan, dus daar ga ik verder niet op in.
Heel veel succes!
Wat ik wel nog toe wil voegen is dat als hij zijn oogjes nog dicht heeft, je er van uit mag gaan dat hij jonger is dan 10 dagen.
Bij eigenlijk al die kleine knaagdieren is de leeftijd van 10 dagen oogjes open een goed werkbare richtlijn...

O okee. Ik dacht het alleen omdat ik foto´s zag van jonge muisje en die hadden hun oogjes nog dicht. Van daar dat ik toen dacht dat het de zelfde leef tijd mischien had.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:07

[BB-ITP] Update Baby Muisjes en Python Regius (slang)

Niet de duidelijkste foto's maar hier staan wel dagen bij...
Je kan wel eens gelijk hebben, dat hij een paar dagen ouder is.
Met konijnen en jonge marterachitgen, egels en eekhoorntjes houden wij altijd aan dat als de oogjes open gaan, dat dat dan dag 10 is ongeveer...

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:11

Sorry, maar voor mij blijven muizen ongedierte. Ik zou persoonlijk dan ook niet de moeite nemen om het diertje te redden, tenzij je het dier wilt houden, maar anders kunnen ze zich alleen maar heel snel vermeerderen als je ze weer uitzet als ie groot genoeg is.
Mijn persoonlijke advies is dan ook: opruimen....

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:16

waar slaat die reactie nou weer op. maakt het iets uit wat jij ongedierte vind? laat haar...Lachen ze zei nog zo dat ze die reactie niet wou. Ik wens je veel succes TS! ben benieuwd, tis idd vaak hopeloos, maar proberen kan geen kwaad toch?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:20

Sjees wat is dit nu weer voor een reactie Irma_Maandag?!? Rolleyes Nors opkijken Net alsof TS haar muisje nu direct naar de wc rent en hem erin gaat smijten..Gestoord Hoeveel mensen hebben muizen en ratten niet als huisdieren?? Zeg dan nix ipv zo'n domme opmerking.. Lips are sealed

Ik had ooit eens 2 muisjes gevonden, hadden wel al oogjes open.. Ze woonden op het aanrecht in een leeg aquarium. Ik gaf ze gewone melk of poeder schapenmelk (we hadden toevallig lammetjes toen) met een pipetje (van neusdruppels oid).. Hebben daar een week gewoond, toen op een ochtend zwom er eentje in de waterbak van de hond en de ander was gewoon verdwenen.. Dus dek het "kooitje" toch maar wel af!! *LOL*

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:23

Mijn post was ook niet zo geschreven omdat het onmogelijk is.... het kan namelijk wel, hoewel het veel zorg en moeite kost, zeker in het begin.
Maar echt als persoonlijke tip, blijf ik erbij dat het de moeite niet waard is; de kansen zijn klein en de moeite die je ervoor moet doen vrij groot. Wat wil je ermee als ie in leven blijft?
Desondanks succes, want zoals eerder gezegd; het kan wel, met veel warmte (lamp, zo'n rode) en om de twee uur kittenmelk....
Daarna denk ik regenwormen en ????

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:26

Zonnebloempitten en gewoon muizeneten van de boerenbond doen het daarna ook goed Knipoog

Ik heb zelf 2 muisjes opgevangen en daarna weer uitgezet toen ze sterk genoeg waren, ok, het zijn maar kleine diertjes, maar het is ook maar een kleine moeite ze even te helpen Lachen

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:31

ah geweldig!ik heb dit ook geprpbeerd,maar dat muisje was 3 dagen oud....is toch bijna 3 weken geworden maar heeft het toch niet gered,wij gaven hem ook dunne brinta,en je kan ze ook kattenmelk geven.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 23:38

Hoe hebben jullie ze dat gegeven? ik heb een spuitje maar dan komt ie er helemaal onder tezitten?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:52

Rustiger eten geven, dus in kleinere beetjes en niet gelijk zn hele bek vol spuiten. Knipoog

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 00:01

Ik vind het echt ontzettend gaaf dat je dit doet, hoop dat het muisje het red!!!!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 00:03

Mijn tip: de schep zo hard mogelijk er op los laten Ach gut
Okay sorry maar er lopen bij ons op de manege al genoeg muizen dus laat deze ook niet voortplanten aub Clown

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 03:21

LadyLuna, ik begrijp je reactie, maar als iemand dit wilt doen, laat diegene lekker. We gaan toch ook niet roepen dat er al genoeg katten zijn, en als mama kat dan dood gaat en de kittens achterblijven gooien we ze toch ook niet in de sloot. Ja ik weet, dit is wat anders, maar er zijn ook mensen met een goed hart voor meer dieren dan alleen 'huisdieren' Lachen

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 08:50

Het muisje heeft de nacht overleeft. Licht nu lekker te slapen om een warme kruik. Hij kan zich zelf al wassen en hij kan vreselijk snel klimmen. Maar de oogjes zitten nog steeds dicht. Ik ben benieuwd of ie het overleeft. Lachen

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 08:54

LadyLuna schreef:
Mijn tip: de schep zo hard mogelijk er op los laten Ach gut
Okay sorry maar er lopen bij ons op de manege al genoeg muizen dus laat deze ook niet voortplanten aub Clown

Sorry, volgens mij had ik gevraagt of je dit nou wou zeggen. Als ik dat beestje dood wil weet ik heus wel hoe hoor. Maar dat vraag ik niet. Prima dat je zo denkt maar hou het lekker voor je Knipoog
Ik ga toch ook niet zeggen dat ik vind dat op jou manega genoeg paarden rondlopen. Die muisjes zijn ook diertjes ze zijn alleen kleiner. Ik wil graag proberen de moeite er voor te doen om dit moederloose muisje te helpen. Zulke kleine hummeltjes kan ik niet dood maken. Die wil ik graap proberen te helpen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:12

das al heel wat, dattie de nacht door is gekomen:) Tsjah, er zijn altijd mensen die het beter weten, of gewoon beginpost niet goed lezen en toch dan zon reactie plaatsen. En wat heb jij eraan? Idd, niets:) Ik hoop voor je dat t lukt, ben eig wel benieuwd naar fotos!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:20

Heel leuk van je om je toch in te zetten voor dit muisje! Ik hoop dat hij het red!
Wat ga je doen met het muisje als hij het overleeft?
veel succes
x