Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BrankaZ schreef:Een Pitbull is in Nederland geen erkent ras, dus een geldige stamboom zal je daarbij niet krijgen. Althans geen stamboom van de Raad van Beheer wat in Nederland de organisatie is die onder de FCI valt.
amazone77 schreef:BrankaZ schreef:Een Pitbull is in Nederland geen erkent ras, dus een geldige stamboom zal je daarbij niet krijgen. Althans geen stamboom van de Raad van Beheer wat in Nederland de organisatie is die onder de FCI valt.
ja dat klopt helemaal,is ook zo bij jack rusels.
amazone77 schreef:BrankaZ schreef:Een Pitbull is in Nederland geen erkent ras, dus een geldige stamboom zal je daarbij niet krijgen. Althans geen stamboom van de Raad van Beheer wat in Nederland de organisatie is die onder de FCI valt.
ja dat klopt helemaal,is ook zo bij jack rusels.
Lady1969 schreef:En als ze aankomen met praatjes dat hi jduurder is omdat er een stamboom bijzit zou ik lekker verder kijken, de fci (RvB) geeft idd in ned geen stambomen op pittbulls af omdat het eigenlijk een kruising is.
suusiejj schreef:Het zijn dus meerdere logo's .. Ik heb geen idee of bij elk papier dezelfde logo's staan hoor..
Dus sorry als ik het mis heb
http://i93.photobucket.com/albums/l51/a ... g659-1.jpg
http://i93.photobucket.com/albums/l51/a ... g660-1.jpg
http://i93.photobucket.com/albums/l51/a ... g661-1.jpg
pitbull werd nu toch wel erkend? meende ik laatst te lezen?
suusiejj schreef:Oke![]()
Die afbeeldingen staan dus op elk hondenras zn papier?
suusiejj schreef:Oke![]()
Die afbeeldingen staan dus op elk hondenras zn papier?
Citaat:ja dat klopt helemaal,is ook zo bij jack rusels.
Citaat:Een Jack Russell is wel erkend maar nog niet zo lang geleden. Daarom komen die in een voorlopig register. Als beide ouders meerdere generaties op hun stamboom uit het voorlopig register hebben krijgen ze wel een gewone stamboom.
corinne1981 schreef:Vraag dan wel naar de papieren van de ouderhonden. De stamboom van de puppy's komen namelijk pas maanden later, deze wordt opgestuurd door het FCI.
Vraag eventueel ook rond op hondenfora of dat de fokker te vertrouwen is. Op http://www.hondenforum.nl zitten veel hondenliefhebbers en heeft vast wel iemand een antwoord.
Succes!
baroen schreef:Citaat:Een Jack Russell is wel erkend maar nog niet zo lang geleden. Daarom komen die in een voorlopig register. Als beide ouders meerdere generaties op hun stamboom uit het voorlopig register hebben krijgen ze wel een gewone stamboom.
ook niet helemaal correct, de JR's die in het VR zitten, dat zijn de " oudere" JR's hier, althans, mijn eerste JR, zat nog in het VR, haar kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen, zitten in het Bijlage ( G-0, G-1, G-2) , dat is de tussenfase tussen Voorlopig en volledig NHSB, het heeft puur te maken met opbouwen van, en niet zozeer dat VR of G stambomen geen echte stambomen zijn, of hoeveel generaties er op staan, dit is gewoon een afspraak die gemaakt is.
het is een beetje RvB op zijn smalst, want haal je een JR uit Australie ( bv) hiernaar toe, zit die gelijk in het Volledig NHSB terwijl daar net zoveel van bekend is, als van de honden hier, of gebruik ik die volledig NHSB hond op een G-O teef, krijgen de puppen G-1, alsof er dan ineens minder van bekend is oid, dus een beetje krom allemaal, maar goed hoe dan ook, het enige waar het invloed op heeft, is of je ned. kamp of int, Kamp kunt behalen, verder zijn VR, en G stambomen net zo echt en gelijkend als volledig NHSB stambomen
trouwens, de JR is al vanaf 1987 geregistreerd bij de RVB ( dus in het VR),in 1999 de nationale erkenning en in 2000 kregen ze de complete FCI erkenning ( dus internationaal), maar voor die tijd zaten er dus al wel papieren bij honden, dus al met al toch al echt 21 jaar erkend door de RVB, jammer dat tot op de dag van vandaag mensen het nog als een niet erkend ras zien.....
Kady_ schreef:bedankt voor jullie reactie maar nadat ik een paar keer met de eigenaar gemaild had en gebeld, kreeg ik gister een mailtje dat hij plotseling verkocht was![]()
vreemd want we zouden vanavond gaan kijken maar na mijn vraag over zijn papieren was de pup meteen verkocht![]()
erg vreemd dus word het nog even verder zoeken
Kady_ schreef:bedankt voor jullie reactie maar nadat ik een paar keer met de eigenaar gemaild had en gebeld, kreeg ik gister een mailtje dat hij plotseling verkocht was![]()
vreemd want we zouden vanavond gaan kijken maar na mijn vraag over zijn papieren was de pup meteen verkocht![]()
erg vreemd dus word het nog even verder zoeken