Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tantjeuh schreef:@ TS, jij mening is die van mij.
De situatie in bv Spanje zal er niet beter op worden door de 1000den adoptiehonden die naar België/Nederland komen. Situatie blijft zoals het is, honden blijven mishandeld worden, honden blijven verwaarloosd worden. Op zich kijk ik niet negatief naar mensen die een adoptiehond uit Spanje hebben, elke hond geholpen is er één. Waar ik wel negatief tegenaan kijk zijn de organisaties die er zich met man en macht achter zetten om toch maar zoveel mogelijk spaanse mishandelde honden naar hier te krijgen voor adoptie. Als organisatie steek je dan je geld in verkeerde dingen, als organisatie zouden ze beter richting sensibilisering of protestacties moeten gaan, willen ze iets zinvols kunnen betekenen.
Het is de overheid van een land die hiervoor actie moet ondernemen, als er een stop op moet komen. Wanneer neemt een overheid actie? Als ze ZIEN en WETEN dat iets een probleem vormt, als ze weten dat er mensen (kiezers nb) zijn die zich dat probleem aantrekken. Pas dan kan er iets veranderen en zal er iets veranderen...
solina schreef:en dat van die ziektes dat vind ik dus wel waar.klein voorbeeld de teek die in die landen leeft komt nu al meer in nederland en die komt hier niet vanzelf.
maar zoals hierboven is het beter geformuleert als ik deed
Lysette schreef:solina schreef:en dat van die ziektes dat vind ik dus wel waar.klein voorbeeld de teek die in die landen leeft komt nu al meer in nederland en die komt hier niet vanzelf.
maar zoals hierboven is het beter geformuleert als ik deed
Nee dat komt zeker door de honden die van het buitenland naar hier komen? Dan zouden honden dus ook niet meer op vakantie mee mogen?
Dat die teek hier nu kan leven komt omdat het hier gemiddeld warmer wordt en de teek hier nu dus ook kan overleven....
XxSultanxX schreef:hihi ja zet je helm maar opik ben het namenlijk niet met je eens
ik heb een maand stage gelopen op 2 asiels in tenerife .
die honden komen er als lopendebaan werk zoveel honden worden er elke dag binnen gebracht , maar ze gaan niet snel weer weg .
in tenerife heeft ook bijna niemand een hond , je ziet enkel eens mensen lopen met zo beestje , maar het is daar gewoon heel anders .
hier in nederland ( werk ook op een asiel in nederland ) zeggen we bij een half jaar dat de hond al lang zit .
daar op tenerife is het de normaalste zaak dat een hond zijn leven in een asiel slijt ... of dat hij er gewoon paar jaar zit .
ik vind het juist heel goed dat er regelmatig honden naar andere landen worden geplaatst , zo hebben die beestjes ook nog een kans ...
en ze worden echt op alle ziektes gestest , en dat word ik nederland niet gedaan