wat vinden jullie hier van....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

solina

wat vinden jullie hier van....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:37

wat vinden jullie van het feit dat er steeds meer honden uit andere landen naar nederland worden gehaald om geadopteerd te worden...???

ik zelf vind dat namelijk geen goed idee,ik vind het feit dat ze de honden helpen heel goed.
maar het probleem in landen zoals b,v spanje wordt er niet mee opgelost.
ten eerste wordt het de mensen daar dan niet duidelijk dat ze moeten stoppen met wat ze hun dieren aan doen.
het probleem wordt verschoven naar een ander land.de mensen daar moet duidelijk gemaakt worden dat ze hun hond niet zomaar kunnen vergassen of ophangen en ik denk dat men ze moet leren met hun dieren om te gaan.
doordat je dan de honden daar weg haalt uit het land wordt in mijn ogen het probleem alleen maar opgeschoven.
wat ik natuurlijk wel heel goed vind is dat de honden gered worden en een nieuw tehuis krijgen,maar probeer dan een ander tehuis in eigen land te zoeken.
weet niet of ik het goed uitleg ,maar kan het beter zeggen als schrijven .
ten tweede vind ik dat de asiels in nederland zelf al vol genoeg zitten,dus waarom een hond uit het buiten land als er hier zo veel zitten.
ten derde worden er ongemerkt altijd ziektes meegenomen naaar nederland die dan hier ook steeds meer voor gaan komen.
ik heb er absoluut niks tegen dat die dieren geholpen worden begrijp dat niet verkeerd,vind ik zelfs heel goed,maar nogmaals ik vind dat het probleem opgelost moet worden in eigen land en met de bevolking daar....
wat vinden jullie daar van...(moet ik nu me helm op gaan zetten )

EngeltjeS

Re: wat vinden jullie hier van....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:40

Ik voel me aangesproken Knipoog
Mijn hondje is sinds sept. 2005 in nederland gekomen. (ze komt uit bosnie)
Het was onze keus om een hond te helpen, en her op te voeden, en te herplaatsen. Gelukkig bleef ze.
Waarom adoptie en geen asiel?
Omdat de nederlandse honden toch anders zijn dan, in dit geval, mijn hond. Mijn moeders vried hierin tegen, heeft wel een hond uit het nederlandse asiel.

Heel moeilijk uit te leggen. Maar ik snap jou ook hoor!

solina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:42

haha ja wil niemand aanvallen,maar dat is mijn idee er over,als ik dan de foto,s bekijk en de verhaaldjes er bij lees moet ik ook altijd effe nadenken,maar ja ik zelf denk er zo over...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:46

Maar dan denk ik, hoe kijk jij tegen adoptie aan van kinderen dan? Het is heel iets anders, maar in principe toch het zelfde. (in mijn ogen Knipoog okee we hebben geen asiels met baby's maar je begrijpt me wel toch?)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:46

tja ik deel je mening wel.
Maar elke hond die geholpen wordt is er toch weer 1. Ben er dus niet tegen, maar wil straks wel graag een nederlandse asielhond, juist omdat er hier ook genoeg hulp nodig hebben. Toch gaat het wel om de "klick" die ik weer hoop te vinden, dat is voor mij/ons het belangrijkste.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:49

Nou ik ben het compleet met je eens. Vooral om de 2e reden, zoveel hondjes die elke zomer weer aan een lantaarnpaal langs de snelweg worden gebonden of katten die het huis uit worden gegooid..Echt geen woorden voor.
Ik ken toevallig ook iemand die een zwefhond uit spanje heeft meegenomen en die was zo agressief (je kon m niet loslaten met uitlaten, ze vloog gewoon alles aan wat je tegenkwam) en vroot ook alles wat er op de grond lag. Inclusief de cavia van mn schoonzus, die nog net niet dood was maar de dierenarts heeft ie niet gehaald..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:52

ik snap je punt, dit is ook wel mijn mening.
alleen het is natuurlijk sneu voor die dieren, en inderdaad elk dier is er een.

wilenmyntje, dit soort dieren moet je gewoon in laten slapen.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 20:53

tja adoptie van kinderen,ja moeilijk,vind het ook niet goed als er kinderen zomaar verkocht worden omdat de ouders een te groot gezin hebben en ze het allemaal niet meer kunnen betalen.begin er dan niet aan.en dan heb je weer de verhalen van de vrouwen die ongewild zwanger worden ...maar dan gaat het helemaal een andere kant op .
we hadden het over de honden,en daar ben ik het niet mee eens alleen het feit dat ze naar een ander land geadopteerd worden.probeer het probleem op te lossen in eigen land wand eenmaal weg begint de eigenaar gewoon weer opnieuw met een andere hond,omdat het daar heel normaal gevonden wordt.
en dat helemaal niet zo is.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:58

kinderen is miss een ander probleem, maar net als bij kinderen hebben mensen geen geld om het te kunnen opvoeden en er voor te zorgen. Het is daar zoo anders. Als we daar een groep mensen heen sturen met info, veranderd dat land niet. Dieren blijven komen, geboren worden en mensen die er geen geld voor hebben laten ze stikken. Elk dier die gered kan worden is er 1:)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:58

@Moonfish13, ja dat vind k eigenlijk ook. Maar daar denkt de eigenaar absoluut niet aan. Het was de oppashond van mn schoonouders omdat die mevrouw overdag werkt en dus geen tijd heeft om ze (ze had er nog 1, is overleden door ouderdom) uit te laten. Dus dan denk k ook waarom neem je dan een hond ?!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:54

tja ik begrijp je standpunt, maar zoals de meesten hier al zeggen is elke hond die is geholpen met een liefdevol baasje, of dat nu uit t buitenland is of uit nederland, er weer 1. ik zelf heb bij mijn ex een hond uit griekenland zitten. het was een pup van 3 maanden toen ze bij ons kwam. ik heb er teotaal geen spijt van dat wij voor een hond uit t buitenland hebben gekozen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:18

@ TS, jij mening is die van mij.

De situatie in bv Spanje zal er niet beter op worden door de 1000den adoptiehonden die naar België/Nederland komen. Situatie blijft zoals het is, honden blijven mishandeld worden, honden blijven verwaarloosd worden. Op zich kijk ik niet negatief naar mensen die een adoptiehond uit Spanje hebben, elke hond geholpen is er één. Waar ik wel negatief tegenaan kijk zijn de organisaties die er zich met man en macht achter zetten om toch maar zoveel mogelijk spaanse mishandelde honden naar hier te krijgen voor adoptie. Als organisatie steek je dan je geld in verkeerde dingen, als organisatie zouden ze beter richting sensibilisering of protestacties moeten gaan, willen ze iets zinvols kunnen betekenen.

Het is de overheid van een land die hiervoor actie moet ondernemen, als er een stop op moet komen. Wanneer neemt een overheid actie? Als ze ZIEN en WETEN dat iets een probleem vormt, als ze weten dat er mensen (kiezers nb) zijn die zich dat probleem aantrekken. Pas dan kan er iets veranderen en zal er iets veranderen...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 02:51

LZP > BB

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:15

Allereerst, het punt van ziektes is niet helemaal waar. De honden kunnen wel ziek zijn, maar dit zijn geen besmettelijke ziektes. Dus voor honden hier maakt het geen donder uit.

Het massaal naar hier halen ben ik geen voorstander van. Maar dit is ook niet het doel van een goede stichting. Ze zijn er wel die dit doen (en ze dan met een zielig verhaaltje hier op marktplaats zetten) maar de meeste pakken voornamelijk het probleem daar aan. En dat lijkt me alleen maar heel erg goed. Ze geven voorlichting, zorgen ervoor dat de honden daar opgevangen kunnen worden en heel af en toe halen ze hondjes naar hier. En ik denk dat dat geen donder uit maakt voor de asielhonden hier. De meesten worden namelijk heel snel herplaatst, alleen de hele moeilijke niet maar die hoeven hun plekje niet af te geven aan een buitenlands hondje want dat zijn gewoon hele andere hondjes.
Vaak worden ze genomen door mensen die hier in nederland niet kunnen slagen, nou alleen maar prima toch?

Ik vind dit bijv. een hele goede stichting: http://www.dierenhulpcadiz.nl/html/doelstellingen.html

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:13

Ik voel me ook aangesproken aangezien ik een kennis help met het opvangen van Turkse honden en die herplaatsen we ook weer. Niet massaal, er komen eens in de zoveel tijd een paar honden hierheen die we dan in opvanghuizen plaatsen en daarna als we het karakter weten en als we zeker weten dat ze 100% gezond zijn gaan we ze herplaatsen.
Wij hebben echt fantastische honden hier gehad die anders daar gewoon dood waren gegaan, nu zijn mensen er gelukkig mee, de honden zijn zo vreselijk dankbaar en geven vreselijk veel liefde.
Ik zeg niet dat we ze allemaal daarvandaan moeten halen, want ik weet natuurlijk ook wel dat er genoeg hier in de asiels zitten.
Maar het valt me op dat als ik bij het asiel hier in de buurt zitten, dat ze bijna allemaal gedragsproblemen hebben en de honden die wij tot nu toe naar NL hebben gehaald waren op 1 na (die was eerst bang en later sloeg hij door naar agressie) altijd gewoon normale goeie honden, ondanks hun verleden.

Wij worden ook vaak gebeld door mensen die eerst de asiels hebben gebeld, maar daar niks konden vinden en die dus naar ons kwamen omdat wij wel iets hadden naar hun smaak en wat bij hun levensomstandigheden paste.
Ik heb ook liever dat de mensen in Turkije of Spanje hun honden zelf goed behandelen en laten castreren of steriliseren, maar honden zijn daar gewoon niks waard dus is het makkelijker om pups gewoon op straat te dumpen en hun moeder erbij, die gewoon vruchtbaar is dus binnen de kortste keren weer zwanger.

Ik kan er trouwens nooit zo goed tegen als ik commentaar krijg op het feit dat wij Turkse honden naar Nederland halen van mensen die zelf met een labrador van 1000 euro aan de riem lopen. Alsof er daar nog niet genoeg van zijn.
Maar goed dat is mijn mening.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:32

Ik ben daar nogal simpel in.. gewoon laten inslapen. Zo kan Nederland wel alle dieren/mensen etc in dit land halen terwijl er hier in Nederland al zat dieren zijn. Het land moet zelf zorg dragen voor de zwerfhonden en katten. Gewoon de katten/honden vangen en op een nette manier afmaken.

Mijn moeder had trouwens wel het idee dat dat werd gedaan in Griekenland. Gezien ze steeds minder zwerfkatten zag.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:43

Mijn mening
Het hangt van de stichting af.

Je hebt stichtingen die geen tientallen honden in de opvang hebben en ook daadwerkelijk iets betekenen in het land van herkomst. Denk aan het opzetten van een asiel, casteratie's programma's etc.

Ik zou graag eens willen zien dat er eens wat meer controle's hierop uit zouden voeren.
Controles op bv de import ( hoe de honden vervoerd worden naar NL ), of ze allemaal gezond zijn en of ze ziektes meedragen ( niet dat het besmettelijk is, maar voor de nieuwe eigenaar is het toch wel prettig als een hond bv geen leishmania heeft ), wat er met donaties wordt gedaan, krijgen de honden ook daadwerkelijk de medische zorg die stichtingen beloven op hun website's, en wat te denken van nazorg etc. Als je je er een beetje in verdiept zie je dat het niet allemaal zo mooi is dat het lijkt.
Veel nieuwe stichtingen worden opgezet door vrijwilligers die zich niet konden vinden in het bestuur van een andere stichting.
Veel problemen worden onder stoelen of banken geschoven. Beetje zoeken en je komt zo ontzettend veel verhalen hierover tegen.
BTW; ik geloof dat er nu in NL al een 40 a 50 tal stichtingen zijn ! Dat is eigenlijk toch te zot voor woorden !

Ik ben zeker niet tegen een stichting die zich bezig houd met buitenlandse honden. Maar persoonlijk zou ik dus gaan voor een stichting die echt wat doet voor de honden op lokatie zelf. Dan help je niet alleen je nieuwe maatje, maar ook de honden die wel achter blijven.
Het is dus gewoon handig als je je eerst even verdiept in de stcihting Knipoog .

solina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 09:12

tantjeuh schreef:
@ TS, jij mening is die van mij.

De situatie in bv Spanje zal er niet beter op worden door de 1000den adoptiehonden die naar België/Nederland komen. Situatie blijft zoals het is, honden blijven mishandeld worden, honden blijven verwaarloosd worden. Op zich kijk ik niet negatief naar mensen die een adoptiehond uit Spanje hebben, elke hond geholpen is er één. Waar ik wel negatief tegenaan kijk zijn de organisaties die er zich met man en macht achter zetten om toch maar zoveel mogelijk spaanse mishandelde honden naar hier te krijgen voor adoptie. Als organisatie steek je dan je geld in verkeerde dingen, als organisatie zouden ze beter richting sensibilisering of protestacties moeten gaan, willen ze iets zinvols kunnen betekenen.

Het is de overheid van een land die hiervoor actie moet ondernemen, als er een stop op moet komen. Wanneer neemt een overheid actie? Als ze ZIEN en WETEN dat iets een probleem vormt, als ze weten dat er mensen (kiezers nb) zijn die zich dat probleem aantrekken. Pas dan kan er iets veranderen en zal er iets veranderen...

denk dat jij het net iets beter formuleert..

en dat van die ziektes dat vind ik dus wel waar.klein voorbeeld de teek die in die landen leeft komt nu al meer in nederland en die komt hier niet vanzelf.
maar zoals hierboven is het beter geformuleert als ik deed

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:54

hihi ja zet je helm maar op Tong uitsteken ik ben het namenlijk niet met je eens Tong uitsteken

ik heb een maand stage gelopen op 2 asiels in tenerife .
die honden komen er als lopendebaan werk zoveel honden worden er elke dag binnen gebracht , maar ze gaan niet snel weer weg .
in tenerife heeft ook bijna niemand een hond , je ziet enkel eens mensen lopen met zo beestje , maar het is daar gewoon heel anders .
hier in nederland ( werk ook op een asiel in nederland ) zeggen we bij een half jaar dat de hond al lang zit .
daar op tenerife is het de normaalste zaak dat een hond zijn leven in een asiel slijt ... of dat hij er gewoon paar jaar zit .
ik vind het juist heel goed dat er regelmatig honden naar andere landen worden geplaatst , zo hebben die beestjes ook nog een kans ...
en ze worden echt op alle ziektes gestest , en dat word ik nederland niet gedaan Knipoog

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:01

Ik heb even vluchtig doorgelezen dus sorry als ik opeens een heel rare reactie plaats.
Ik deel de mening van TS. Verder vind ik zeker dat ze het probleem in eigen land moeten aanpakken en niet naar hier moeten halen. De asielen in NL zitten al zo vol, dan zou ik persoonlijk toch eerst daar gaan kijken.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het super dat er mensen begaan zijn met het lot van deze dieren, en idd elk dier is er 1. Maar persoonlijk vraag ik me af, hoever moet je dan gaan daarin.

Zo ook met mensenhulp in arme landen. Dan denk ik, kijk eens goed naar je buurman, die soms niet te eten heeft, in een krot woont en maar net aan rond kan komen en beschimmeld eten eet. Help die dan eerst voordat je je ogen makkelijk sluit en geld aan een andere instantie geeft. Maar goed dat is weer een andere discussie en erg offtopic.

Ik vind zeker wel dat mens en dier overal ter wereld geholpen moet kunnen worden, maar vind het soms zo krom als het probleem bij je om de hoek soms nog veel erger/groter is.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:20

solina schreef:
en dat van die ziektes dat vind ik dus wel waar.klein voorbeeld de teek die in die landen leeft komt nu al meer in nederland en die komt hier niet vanzelf.

Nee dat komt zeker door de honden die van het buitenland naar hier komen? Dan zouden honden dus ook niet meer op vakantie mee mogen?
Dat die teek hier nu kan leven komt omdat het hier gemiddeld warmer wordt en de teek hier nu dus ook kan overleven....

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:30

Lysette schreef:
solina schreef:

Nee dat komt zeker door de honden die van het buitenland naar hier komen? Dan zouden honden dus ook niet meer op vakantie mee mogen?
Dat die teek hier nu kan leven komt omdat het hier gemiddeld warmer wordt en de teek hier nu dus ook kan overleven....

Ik neem ook aan dat deze honden eerst in quarantaine gaan en helemaal gechecked worden. Lijkt me sterk dat dit niet gebeurd ivm verschillende ziektes die de honden kunnen meenemen naar een ander land.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:44

XxSultanxX schreef:
hihi ja zet je helm maar op Tong uitsteken ik ben het namenlijk niet met je eens Tong uitsteken

ik heb een maand stage gelopen op 2 asiels in tenerife .
die honden komen er als lopendebaan werk zoveel honden worden er elke dag binnen gebracht , maar ze gaan niet snel weer weg .
in tenerife heeft ook bijna niemand een hond , je ziet enkel eens mensen lopen met zo beestje , maar het is daar gewoon heel anders .
hier in nederland ( werk ook op een asiel in nederland ) zeggen we bij een half jaar dat de hond al lang zit .
daar op tenerife is het de normaalste zaak dat een hond zijn leven in een asiel slijt ... of dat hij er gewoon paar jaar zit .
ik vind het juist heel goed dat er regelmatig honden naar andere landen worden geplaatst , zo hebben die beestjes ook nog een kans ...
en ze worden echt op alle ziektes gestest , en dat word ik nederland niet gedaan Knipoog

hmm, er komen veel honden elke dag, maar bijna niemand heeft en loopt met een hond. Wat klopt hier niet? Maar goed. Het probleem is dan dus de voortplanting. Zorgen voor meer castratie-sterisatie.
Ook hier in nederland is dat nog niet onder controle, dus "ons" eigen probleem is nog niet eens opgelost. Ik zou graag zien dat de overheid de sterilisatie en castratie voor z'n rekening neemt, zodat dat toch vaker gedaan wordt. Asiels kosten ook geld, dus ik denk dat in de loop van tijd de kosten weer gelijk zijn. Wel minder dierenleed denk ik.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 12:23

inderdaad sterelisatie en castratie is al een heel goed standpunt en dat word ook al wel gedaan .

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:09

Toevallig heb ik gisteren samen met mijn moeder een hondje uit Griekenland afgehaald op schiphol.
Mijn ouders hebben een paar weken geleden na 13 jaar hun hondje in moeten laten slapen. Omdat zowel ik als mijn zus in de gaten hadden dat het niet goed met ze ging zonder hond ben ik als de gesmeerde bliksem op zoek gegaan naar een hond voor hun. Diverse asiels gebeld, op de sites gekeken, maar niks wat aan hun wensen voldoet. Ik kwam toen op internet een advertentie tegen van een hondje wat mij wel wat leek voor hun. Dat hondje bleek van een stichting die honden uit voornamelijk Griekenland en Turkije die daar weinig tot geen kans hebben een plekje te vinden naar Nederland haalt en hier op het gemak een plekje
ze voor ze zoekt.
Het hondje wat nu bij mijn ouders is heeft daar 2 jaar rondgezworven en is aangereden door een auto. Hij is toen bij een Nederlandse vrouw in huis gekomen die daar in de buurt dienst doet als het plaatselijke dierenasiel. Zij had al snel in de gaten dat hij in Griekenland geen kans had op een goed leven. Dit ondanks het lieve knuffelige karakter van het hondje.
Het hondje voldoet volledig aan de eisen van mijn ouders. Het verbaasde mij ook dat ondanks dat nu de asiels bomvol zitten dat ik niks voor ze kon vinden ondanks dat ze echt niet veeleisend zijn.
Natuurlijk is het beter dat ze in hun eigen land blijven maar je kan niet verwachten dat een cultuur waar op een bepaalde manier over honden/dieren word gedacht zomaar veranderd. En dan zie ik het probleem niet zo om bepaalde honden naar Nederland te halen.