Megamutsj schreef:Misschien is het VIP? Dit is een kattenziekte, en deze dragen alle katten.
Bij de 1 komt het wel naar buiten, bij de ander niet. Hoe het komt weet niemand.. Het kan erg plotseling gebeuren, maar meestal duurt dit proces van VIP langer dan een half uur / 3 kwartier.
VIP komt vaak naar buiten met stress ed, en de verschijnselen zijn weinig eetlust, langzaam aftakelen, veel liggen, stuiptrekkingen, verkrampingen. (zoals nek stijf naar boven en poten heel stijf houden..)
Heb verder geen idee hoe het anders is gekomen..
Idd, bedoel je FIP?...Dit is niet een ziekte die alle katten bij zich dragen...Het coronavirus dragen veel katten bij zich...
Dit is een relatief onschuldig virus...Het kan bv een verkoudheidje veroorzaken...
FIP is een gemuteerde vorm van het corona virus...Waardoor het virus muteerd weten ze nog steeds niet...FIP is niet
besmettelijk...het coronavirus wel...Als er meerdere katten uit een huishouden overlijden aan FIP blijkt dit eigenlijk
altijd een andere (virus)stam te hebben...Dan kunnen ze het dus niet van elkaar hebben gekregen...(voor zover ze nu
weten...
Een grote aanwijzende oorzaak zou stress zijn...(geeft mij twijfels)
Er is een 'natte' en 'droge' vorm...Ik ben aan beide vormen een katje verloren...Die ik werkelijk nog nooit gestrest heb
gezien...Maar ja...hoe bepaal je dat...
Ik zou zeggen...zet je verhaal eens op een kattenforum (kattenplaza?) en vraag daar om informatie...
Daar heb ik overigens alleen maar nare dingen gelezen over de leucose enting...