Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daffodil schreef:Ja altijd jammer om te zien hoe sommige mensen met hun dieren omgaan. Ik gooi het altijd maar op dommigheid en prijs mezelf gelukkig dat ik op een heel andere manier met mijn dieren omga en daar dan ook ontieglijk veel voor terugkrijg.
Wilawander schreef:Een prikband is mits goed gebruikt helemaal niet zielig.
Neem bijvoorbeeld een slipketting of een leren riem, als de hond trekt (wat veel honden doen) dan staat er constant druk op de luchtpijp. Heb inmiddels al veel hoestende honden gezien waarop op röntgenfoto's duidelijk te zien is dan de luchtpijp is vernauwd. Waardoor ze dus weinig lucht krijgen.
Bij een prikband voelt de hond bij het trekken de uitsteeksels, dus zal dan niet meer trekken. wat voor zijn gezondheid een stuk beter is.
Ik richt zelf Duitse Herders af, die ook een prikband om hebben. Als eerste heb ik niet de kracht om ze te corrigeren als ze wat willen wat niet mag. stel dat ik dat wel zou hebben, hoe zou dat aankomen met een gewone halsband? Ten tweede leren ze bijvoorbeeld te bijten op commando en zijn ze soms zo enthousiat dat ze ook wel eens het commando vergeten af te wachten. Dan is dit middel wel het eerlijkst en het beste voor de gezodheid van de hond.
Moet er wel bijzeggen, Mits goed gebruikt!!!
Wienna schreef:Mijn vriend traint mechels voor politietraining, maar hun hebben die banden echt niet nodig hoor
Wienna schreef:Er loopt 1 hond bij met stroomband, die heeft 1x stroom gekeregen en nu hoeft hij m alleen maar te dragen zonder dat hij aan staat en het werkt
Miss_Montana schreef:Wienna schreef:Er loopt 1 hond bij met stroomband, die heeft 1x stroom gekeregen en nu hoeft hij m alleen maar te dragen zonder dat hij aan staat en het werkt
Waarom een stroomband als ik vragen mag?
LadyElmira schreef:Wilawander schreef:Een prikband is mits goed gebruikt helemaal niet zielig.
Neem bijvoorbeeld een slipketting of een leren riem, als de hond trekt (wat veel honden doen) dan staat er constant druk op de luchtpijp. Heb inmiddels al veel hoestende honden gezien waarop op röntgenfoto's duidelijk te zien is dan de luchtpijp is vernauwd. Waardoor ze dus weinig lucht krijgen.
Bij een prikband voelt de hond bij het trekken de uitsteeksels, dus zal dan niet meer trekken. wat voor zijn gezondheid een stuk beter is.
Ik richt zelf Duitse Herders af, die ook een prikband om hebben. Als eerste heb ik niet de kracht om ze te corrigeren als ze wat willen wat niet mag. stel dat ik dat wel zou hebben, hoe zou dat aankomen met een gewone halsband? Ten tweede leren ze bijvoorbeeld te bijten op commando en zijn ze soms zo enthousiat dat ze ook wel eens het commando vergeten af te wachten. Dan is dit middel wel het eerlijkst en het beste voor de gezodheid van de hond.
Moet er wel bijzeggen, Mits goed gebruikt!!!
Dus jij traint honden, maar wat voor training moet dat dan wel niet voorstellen dat je die riemen nodig hebt? Speciaal politie training ofzo? Ben wel benieuwd dan.