Toen wij 2½ jaar geleden in ons huis zijn ingetrokken hebben wij 2 katten aangeschaft, 2 broertjes wel te verstaan. Daarna hebben wij nog een poes erbij gekregen, welke hier de hele tijd aan de deur stond. De poes van de oude bewoners, hebben haar lekker achtergelaten

Maar van de 2 broertjes was er 1 die altijd de hort op was. Een echte buitenkat, die dus meestal maar eens in de week een keertje kwam kijken. Deze was was aan de ielige kant, maar als hij niet vaker komt om eten te halen, tja dan moet hij het maar zelf vangen he

Ben 3 weken lang aan het zoeken geweest, alle sloten en wegen afgelopen. Alle weilanden hier in de omgeving afgestruind, maar de uk was niet meer te vinden. Heb er dagenlang om zitten janken, wist namelijk zeker dat mijn kleine uk er niet meer was.
Nu ging ik net op de fiets even naar de supermarkt, maar vanwege het lekkere weer heb ik een beetje een omweg genomen. En wat schets mijn verbazing, er loopt een kleine zwarte kat rond die precies op mijn ukkie lijkt. Dus ik ben van de fiets gestapt en probeer hem aan te halen. En jawel hoor, geen twijfel over mogelijk - het aparte mauwtje wat ik hoorde is toch echt die van ons ukkie. Dus ik zit daar op de stoep (die kat half dood knuffelend, met de tranen in mn ogen natuurlijk), komt er een vrouw naar buiten toe gelopen. Of ik HAAR kat wel even met rust wil laten.
Ik vertel dus het hele verhaal aan die vrouw, zegt ze gewoonweg tegen me: Die kat was in een dermate slechte conditie dat ik de zorg over hem op me heb genomen. Het is dat hij nu uit huis is ontsnapt want ander komt hij nooit buiten. ze pakt hem uit m'n handen en wandeld er zo weer mee naar binnen.
Ik wil nu graag weten wat ik moet doen. Moet ik het zo laten en Spike daar laten of mag ik gewoon mijn eigen kat op gaan eisen. Ik durf namelijk te wedden dat als mevrouw hem niet had opgepakt, het gewoon de lekkere buitenkat was gebleven die dan eens of twee keer per week een keer een kijkje kwam nemen.
Ik weet het in elk geval niet echt wat ik nu kan en mag doen, maar wat zouden jullie doen in mijn geval?
Zal het vanavond ook even met manlief overleggen natuurlijk, maar ben gewoon erg benieuwd wat andere zouden doen in dit geval.