Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

inge81

Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:28

Als eerste sorry voor het langere verhaal, ik zou het echter wel op prijs stellen als jullie de moeite willen nemen het te lezen en mij even van advies te dienen.

Toen wij 2½ jaar geleden in ons huis zijn ingetrokken hebben wij 2 katten aangeschaft, 2 broertjes wel te verstaan. Daarna hebben wij nog een poes erbij gekregen, welke hier de hele tijd aan de deur stond. De poes van de oude bewoners, hebben haar lekker achtergelaten dus ook die is liefdevol in ons midden opgenomen, nadat wij contact hebben gehad met de vorige bewoners.

Maar van de 2 broertjes was er 1 die altijd de hort op was. Een echte buitenkat, die dus meestal maar eens in de week een keertje kwam kijken. Deze was was aan de ielige kant, maar als hij niet vaker komt om eten te halen, tja dan moet hij het maar zelf vangen he Knipoog Echter vanaf half februari hebben we de kleine helemaal niet meer gezien.

Ben 3 weken lang aan het zoeken geweest, alle sloten en wegen afgelopen. Alle weilanden hier in de omgeving afgestruind, maar de uk was niet meer te vinden. Heb er dagenlang om zitten janken, wist namelijk zeker dat mijn kleine uk er niet meer was.

Nu ging ik net op de fiets even naar de supermarkt, maar vanwege het lekkere weer heb ik een beetje een omweg genomen. En wat schets mijn verbazing, er loopt een kleine zwarte kat rond die precies op mijn ukkie lijkt. Dus ik ben van de fiets gestapt en probeer hem aan te halen. En jawel hoor, geen twijfel over mogelijk - het aparte mauwtje wat ik hoorde is toch echt die van ons ukkie. Dus ik zit daar op de stoep (die kat half dood knuffelend, met de tranen in mn ogen natuurlijk), komt er een vrouw naar buiten toe gelopen. Of ik HAAR kat wel even met rust wil laten.

Ik vertel dus het hele verhaal aan die vrouw, zegt ze gewoonweg tegen me: Die kat was in een dermate slechte conditie dat ik de zorg over hem op me heb genomen. Het is dat hij nu uit huis is ontsnapt want ander komt hij nooit buiten. ze pakt hem uit m'n handen en wandeld er zo weer mee naar binnen.

Ik wil nu graag weten wat ik moet doen. Moet ik het zo laten en Spike daar laten of mag ik gewoon mijn eigen kat op gaan eisen. Ik durf namelijk te wedden dat als mevrouw hem niet had opgepakt, het gewoon de lekkere buitenkat was gebleven die dan eens of twee keer per week een keer een kijkje kwam nemen.
Ik weet het in elk geval niet echt wat ik nu kan en mag doen, maar wat zouden jullie doen in mijn geval?

Zal het vanavond ook even met manlief overleggen natuurlijk, maar ben gewoon erg benieuwd wat andere zouden doen in dit geval.

Urbanus

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:30

opeisen. Ik heb het ook een keer gehad met mijn kater, dagen zoek en iemand in de buurt had hem opgevangen omdat hij zielig was... gewoon even langsgaan en eisen dat jij je kat terugkrijgt, ik weet niet zeker of je wat aan de politie hebt maar anders kun je ook aangifte doen. Wat een rare figuren lopen er rond he Koe

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:31

Tja aan de ene kant heeft ze een goed nieuw tehuis (of denk je van niet?) maar aan de andere kant is het jouw kat.
Is hij gechipt? zodat je kan bewijzen dat hij van jou is?
Ik heb het zelf ook ooit eens meegemaakt, toen heb ik haar daar maar achter gelaten omdat ze duidelijk een goed tehuis had daar.
In iedergeval weet je dat hij nog leeft, dat is toch heel fijn.

Ylana

Is de kat gechipt?

Imre

Ik ken twee van dit soort gevallen. Vriendinnen die hun katten al een paar dagen kwijt waren en na posters ophangen bleek een buurtgenoot ze in huis te hebben (gaat om afzonderlijke gevallen trouwens). Zij hebben hun katten gewoon opgehaald, maar omdat de ene een apart kleurtje had was het makkelijk te bewijzen dat het haar kat was. Is ie gechiped? En staat die chip op jouw naam?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:33

Tja lastig, heeft de kat een chip? En ik zou ook even bij het politiebureau informeren, ze kunnen je in ieder geval informatie geven.
Succes ermee moeilijk hoor!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:34

Idd, is hij gechipt?

Bij onze kat is trouwens ook iets soortgelijks gebeurd, maar die hebben we gewoon daar gelaten. Dier heeft het goed daar en daar gaat het mij om.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:34

Tja, ik ben bang dat als je geen chip hebt, je hem moeilijk terug kunt eisen. Wel bij haar proberen natuurlijk, maar je kan niet bewijzen dat het jouw kat is denk ik... Misschien kan je eens langs gaan en overleggen? Ik kan me ook voorstellen dat die vrouw hem heeft opgenomen in de veronderstelling dat hij achtergelaten was ofzo, en dat ze ook maar haar best heeft gedaan.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:35

hij is gechipt, de chip staat nog op mijn meisjesnaam. Ook heb ik het dossier van de DA, waar heel duidelijk in beschreven staat hoe hij eruit ziet (heeft 2 verschillende kleuren ogen - daaraan is hij redelijk goed te herkennen)

Alleen die mevrouw zei dat ze m heeft laten controleren op een chip en dat die niet was gevonden Verward dus hoe dat zit weet ik ook niet.

in elk geval al bedankt voor de reacties.

Ps heb ze toen express wel alle drie laten chippen. Maar is het mogelijk dat een chip niet teruggevonden kan worden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:37

Zo te horen is het absoluut geen binnenkat, en ik zou het dan ook verschrikkelijk vinden om te horen dat hij dag en nacht binnen zit opgesloten.. Ik zou hem dus zeker terughalen. En inderdaad (als het nog niet gebeurd is) laten chippen, en een halsbandje om met naam en adres erop.

Als de kat niet geschipt is kun je misschien bewijzen dat ie van jou is met een foto.

Is het een katertje? Castreren zorgt er vaak voor dat katten niet meer zo ver en lang wegtrekken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:39

Die klans is extreem klein. Er moet iets te vinden zijn, dus de kans dat de vrouw liegt is volgens mij nogal reëel...

Ik hoop echt dat je je kat terugkrijgt! Ik herken jouw verhaal in het mijne, alleen is het in mijn verhaal niet goed afgelopen, dus ik hoop bij jou wel Knipoog

veel succes!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:39

Met elkaar naar de dierenarts en chip controleren zou ik zeggen. Jij kunt dus wel degelijk aantonen dat die kat van jou is, en waarschijnlijk kan je dierenarts het ook bevestigen. En als deze mevrouw niet mee wil werken zou ik de politie inschakelen.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:40

Als je de kat terug wil, terug eisen. Denk je dat hij het bij die vrouw ook goed heeft lekker daar laten zitten.Met chip kun je het goed bewijzen. Dus gewoon vragen of je ermee naar jou da mag.

Red_Savage

Vraag of ze hem nog eens wil laten checken op een chip. Als zij zo zeker weet dat hij níet van jou is, dan moet dat geen probleem zijn.
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 05-08-08 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Als de dierenarts een uitgebreid verslag heeft met hoe de kat eruit ziet en hij is gechipt.. dan moet de chip gevonden kunnen worden lijkt mij. Misschien dat de chip is verschoven, maar het kan ook een verhaaltje zijn dat ze de kat heeft laten controleren op chip en dat deze er niet was.

Ik denk dat dit nog heel moeilijk gaat worden om bij deze vrouw je kat terug te halen. In dat geval zou ik zeker aangifte doen, vaak tegen de politie werken de mensen wel mee, laat de kat controleren op chip en in principe weet je zo al voldoende.
Ik zou het er persoonlijk niet bij laten zitten.

Angie_ke

inge81 schreef:
hij is gechipt, de chip staat nog op mijn meisjesnaam. Ook heb ik het dossier van de DA, waar heel duidelijk in beschreven staat hoe hij eruit ziet (heeft 2 verschillende kleuren ogen - daaraan is hij redelijk goed te herkennen)

Alleen die mevrouw zei dat ze m heeft laten controleren op een chip en dat die niet was gevonden Verward dus hoe dat zit weet ik ook niet.

Ik zou de kat zeker terug eisen! Als zij ze niet in huis had gehaald, was ze nog regelmatig bij jullie langs gekomen, maar dat is niet echt mogelijk als zij ze nooit buiten liet hè?
Over die chip zal ze wel liegen, het kan zijn dat een chip "verdwaalt" maar dat is hoogst uitzonderlijk.
Als ze de kat niet uit zichzelf wil terug geven, zou ik even de politie contacteren en de kat in hun bijzijn laten controleren op een chip!
Wat denkt dat mens wel zeg...

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:41

ik hoop dat je hem terug krijgt.. als je de documenten mee neemt van de chip dan heb je al groot gedeelte bewijs.. ook vanwege de oogjes.. als ze het neit gelooft zou ik proberen der mee te nemen samen met de kat naar de dierearts om de chi te late scannen.. een chip kan wel wat weg zakken maar zal altijd blijven zitten tenzij hij weg word gehaald..
heel veel suc6..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:42

Ik zou hem hoe dan ook terug willen, heeft ie en goed tehuis bij haar? Nou enn... bij jou had ie dat ook, dus ik vind dat geen reden om hem dar te laten. Je kunt genoeg dingen als bewijs hebben,bijv je dierenarts, chip, foto's en dergelijke. Knipoog succes

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:43

Bedenk wel dat de chip niet op de plaats meer kan zitten waar hij gezet is.
Bij de hond van familie is de chip gaan zweven en zit nu in de poot.
Heen gaan en met de vrouw in kwestie naar de dierenarts gaan.
Laten ze hem daar onder jou toezicht nog maar eens controleren op de chip, en dan niet alleen in de hals

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:43

Als zij zo zeker weet dat de kat in slechte conditie was enzo, en zeker weet dus dat hij niet van iemand was, zou het zeker geen moeite moeten zijn om samen met jouw naar een dierenarts te gaan en te controleren op een chip..

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:43

@ MT: Nee de kat is wel degelijk gecastreerd, heb ik na een jaar laten doen Knipoog - wil niet dat de rest van de buurt last heeft van mijn opstandige beesten namelijk.
Betreft het eropuit trekken, dat is eigenlijk niet verbeterd hoor na de castratie Knipoog het is gewoon een jagertje.

Halsbandje wil ik niet aan, maar dat is een persoonlijke mening. Zou het een eng idee vinden namelijk wanneer ze ergens achter blijven hangen.

@ Shera: dat is inderdaad wel een goede. Ik zal het eens voorstellen inderdaad. Heb alleen een beetje schrik ervan, wat als hij dat hier terug is. Bij mij mag hij lekker naar buiten - dan kan ze hem weer zo oppakken.

@ Chipieke, jammer voor je dat het bij jou niet zo rooskleurig is afgelopen. Echter moet ik ook eerst zien hoe dit helemaal gaat aflopen hoor.

de rest gaat nu ff te snel, lees ik zo ff door dan antwoord ik wel Knipoog

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:45

Terugeisen, helemaal als die vrouw zo reageert. Wij hebben ooit een bloedmooie kat uit het asiel gehaald, waarschijnlijk een jaartje of 10. Deze kat was alleen een beetje dom, hij liep nogal eens weg en kon de weg naar huis niet vinden (als ze binnen willen blijven mag dat echt wel, maar dat was ook geen optie. Hij wilde perse naar buiten). Naamkokertje deed wonderen. Op een gegeven moment zat hij al 2 keer bij de sportschool. Eerst zei die vrouw dat ze hem niet had, maar een week of 2 later belde ze vol schuldgevoel op, dat hij daar wel zat. We hebben hem toen toch opgehaald, ondanks dat ze vond dat hij het daar leuker had. Kat was het daar kennelijk niet mee eens, want na die 2 weken logeren is hij nooit meer weggelopen Clown .

Probeer nog eens met die vrouw om tafel te zitten. Persoonlijk zou ik mijn kat terugwillen, punt uit.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:46

inge81 schreef:
Halsbandje wil ik niet aan, maar dat is een persoonlijke mening. Zou het een eng idee vinden namelijk wanneer ze ergens achter blijven hangen.

En dat is de reden dat ze hier alledrie met een veiligheidssluitng lopen. Ze raken er nogal eens 1 kwijt -ze gaan echt makkelijk open-, maar alles beter dan blijven hangen. Overigens zijn ze ook gechipped.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:47

Ik zou 'm gewoon gaan halen.
aanbeellen-> vragen of je de kat nog eens mag zien en desnoods liegen dat als hij het goed heeft mag blijven-> dan kat pakken en weggaan.
Als zij "der kat" terug wil, mag ze aan de politie bewijzen dat hij van haar is. Jij heb namelijk ook genoeg bewijs dat hij van jou is Pling

gestoorde mensen moet je imo met gestoorde middelen terug pakken Bloos

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:47

ik zou ook samen naar een dierenarts gaan, en dan laten nakijken.

Ik kan me haar ook wel iets voorstellen, als het zo'n vrouwtje is die denk dat ze het beste heeft gedaan door jou kat op te pikken en te verzorgen, misschine kan je haar ervan overtuigen dat er echt goed voor hem wordt gezorgd, door je andere katten te laten zien bij jou thuis ofzo, en hoe vaak ze eten krigjen enz. en dan nog eens uitleggen dat deze kat dus echt wel eten kon krijgen, maar vaak gewoon buiten bleef omdat hij dat liever had?