is dit echt? de Megadolon.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upperlady

is dit echt? de Megadolon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 16:29

nou ik denk dat mijn vraag meer dan duidelijk is. Even een korte inleiding.

De Megalodon. oftewel de voorvaarder van de witte haai. Ze denken dat dit soort rond 1,5 miljoen jaar geleden is uitgestorven maar dat weten ze niet zeker. Het kan net zo goed zijn dat ze pas 10.000 jaar geleden uitstorven omdat de mens nooit gemerkt heeft dat de megalodon aan het uitsterven was. De mens had immers niks te doen met deze masale haaisoort. Het was een soort van minimaal 12 m lang en een gewicht van 12-14 ton.

Nu kwam ik dit tegen op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=a2JpZCcidIw

en mijn vraag is, is dit echt: Ik vind de haai er vrij echt uit zien en heeft niet de robotbewegingen als bijvoorbeeld Jaws. Ook is hij tog duidelijk groter dan de witte haai dus het lijkt mij dat het ook niet "slechts" een great white is. Daarintegen ziet het einde er wel erg nep uit, dat hij omhoog springt en die man meeneemt.

Dan heb ik wel eens van die momenten dat ik denk: Wie zegt mij dat deze enorme beesten uitgestorven zijn? Alleen omdat niemand ooit meer iets van deze haai vernomen heeft? Er zijn nog zoveel plekken in de zee waar wij als mens niet kunnen komen......

Dus: wat denk jij: is dit echt en denk jij dat er een mogelijkheid is dat de megalodon nogsteeds ergens rondzwemt?

sorry als dit verkeert staat

amen

Re: is dit echt? de Megadolon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:32

I am completely aware that this is not real and so are most of the viewers of this video, so don't bother saying "this is fake" as there is no reason to do so...

This program was never meant to fool people or make them believe it showed real life happenings, it's only aim was to make a prehistoric life documentary more interesting.

dit staat er bij.....

dus ik denk dat het echt is.... Tong uitsteken

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 16:35

hahahah....oops..... ok laat het gedeelte is dit echt: maar weg dan. Alleen de vraag:denk jij dat er een mogelijkheid is dat de megalodon nogsteeds ergens rondzwemt?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:40

ik denk dat er in de oceaan nog vele dieren rondzwemmen die wij niet kennen..

maar omdat op vaste land alle dieren die extreem groot zijn ook al uitgestorven zijn, denk ik dat deze misschien wel geleefd heeft, maar ondertussen niet meer rondzwemt...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:43

Heb ook het 2e deel ervan gezien. Als ze bestaan, wat ik eigenlijk nu wel denk, dan hoop ik niet dat ik ze ooit tegen kom. Ja als ik veilig ergens ben wel, maar niet als ik in de zee zwem oid. Scheve mond

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:44

Er staat bij het filmpje dat het nep is... Dus ik denk ook niet dat deze nog ergens rondzwemt Tong uitsteken
Edit: Hij heet trouwens megalodon Knipoog
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 02-08-08 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 16:47

ja ik heb inderdaat ook net deel 2 zitten kijken. Ik heb zelf ook het idee dat ze best nog wel eens rond kunnen zwemmen. Maar ik snap niet dat als wij alleen maar fossielen vinden en verder niks meer van deze beesten vernemen we meteen maar aannemen dat ze dood zjn. Het is niet gek dat we niks van ze vernemen, In het ondiepe water kunnen ze niet komen en ik denk dat als er al mensen aangevallen worden door die beesten (wat ik overigins betwijvel) ze het nooit meer na kunnen vertellen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:49

Ik denk toch wel dat ze echt uitgestorven zijn. Op internet staat dat dit al 1,5 miljoen jaar zo is Tong uitsteken En dat ze alleen in ondiepe wateren zwemmen wil niet zeggen dat wij ze nooit zien. We weten ook af van het bestaan van reuzeinktvissen en die vissen met zo'n lamp op hun hoofd (Finding Nemo Tong uitsteken)

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:50

Ik geloof dat dit wel echt is hoor want ik heb dit op tv gezien en het ziet er toch best wel echt uit enzo? Clown

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:51

upperlady schreef:
ja ik heb inderdaat ook net deel 2 zitten kijken. Ik heb zelf ook het idee dat ze best nog wel eens rond kunnen zwemmen. Maar ik snap niet dat als wij alleen maar fossielen vinden en verder niks meer van deze beesten vernemen we meteen maar aannemen dat ze dood zjn. Het is niet gek dat we niks van ze vernemen, In het ondiepe water kunnen ze niet komen en ik denk dat als er al mensen aangevallen worden door die beesten (wat ik overigins betwijvel) ze het nooit meer na kunnen vertellen!

Ja inderdaad.

Ja maar Tara die zijn toch even iets anders dan haaien he. Bloos

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:52

Ja maar het staat er gewoon naast dat het nep is. Staat in de beschrijving bij het filmpje. "I am completely aware that this is not real." Het is dus gewoon niet echt maar beeldmateriaal van BBC om een beter beeld te geven van hoe groot de Megalodon was.
Edit: Dat zijn zeker andere beesten dan haaien. Maar als op verschillende sites staat dat die Megalodon al 1,5 miljoen jaar uitgestorven is lijkt mij dat ie niet meer rondzwemt Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:54

bah, wat een eng 'beest' mag hopen dat ze niet meer rondzwemmen.. je zal hem maar tegen komen Bloos! gelukkig is het nep!

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:56

Er bestaat denk ik wel een kans dat deze soort nog bestaat, er zijn zóveel soorten vissen waar we nog niks van weten, die bijvoorbeeld zo ondiep zwemmen dat wij er nooit wat van vernemen, dus wie zegt dat deze soort niet gewoon nooit meer gezien is omdat de mens er niks mee te maken heeft?

Maarja aan de andere kant, dit beest is zó groot, dat hij vast wel gezien zou worden als hij gewoon rond zou zwemmen.

Pff, je zou maar lekker aan het zwemmen en zo'n beest tegen komen Clown ..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:56

Hahahahaha, die 'Megalodon' in dat filmpje is zo nep als maar kan Haha! Ze hebben (waarschijnlijk) een robothaai of de computer gebruikt en oude beelden van een gewone witte haai. En als je dat een beetje leuk monteert, dan krijg je een groot uitgevallen witte haai die ze door laten gaan voor een 'Megalodon' Haha!.

Daarbij, als dit ècht beelden zouden zijn van een levende Megalodon... dan was het echt niet bij alleen deze documentaire gebleven (ik zie de krantenkoppen al voor me; "Megalodon zwemt rond in Atlantisch Oceaan" (o.i.d. Haha! )).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:58

Nerwen schreef:
Hahahahaha, die 'Megalodon' in dat filmpje is zo nep als maar kan Haha! Ze hebben (waarschijnlijk) een robothaai of de computer gebruikt en oude beelden van een gewone witte haai. En als je dat een beetje leuk monteert, dan krijg je een groot uitgevallen witte haai die ze door laten gaan voor een 'Megalodon' Haha!.

Daarbij, als dit ècht beelden zouden zijn van een levende Megalodon... dan was het echt niet bij alleen deze documentaire gebleven (ik zie de krantenkoppen al voor me; "Megalodon zwemt rond in Atlantisch Oceaan" (o.i.d. Haha! )).

Inderdaad, en ik denk ook niet dat die man zo rustig op dat plateau was blijven staan of in die kooi was blijven zitten met die haai zo dichtbij. Ik was allang die boot weer in gesprongen in ieder geval Bloos

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:00

Degene die niet geloven moeten Part 2 maar even kijken.
Want dit is uitgezonden op Animal planet geloof ik en dat zijn onderzoekers en die gaan echt niet zoiets 'faken' hoor Huilen van het lachen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:04

Er is al eens een boek geweest over de theorie dat de MEG nog zou leven en hoe die dan zou kunnen leven, zonder dat wij daar van weten... Het zou kunnen dat het een diepzeevis is geworden (volgens het boek) en daarom nooit zichtbaar is. De diepzeevis kan nl niet overleven in de gewone zeeën en zal dus niet naar ondieper water komen/gaan. De tanden werden/worden nog weleens gevonden en neem van mij aan dat het mannetje in de kooi, als er echt een MEG was geweest dan met kooi en al in buikje terecht was gekomen. Zo af en toe vinden ze nog weleens een vis die uit de diepzee komt en nog onbekend is, dus wie weet?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:04

De Megalodon heeft bestaan, maar ik ben er toch wel zeker van dat hij nu niet meer bestaat. Als de mensen er nu al in slagen dat de witte haai aan het uitsterven is, kan zo'n immens beest immers ook niet overleven. Spijtig, haaien zijn zo'n prachtige, prehistorische dieren en daar moet de mens weer vanalles aan veranderen...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:07

Ik hou het erbij dat ik niet geloof dat hij nog bestaat en dat die filmpjes nep zijn. En de mensen die nog niet geloven dat de filmpjes nep zijn, lees de info naast de filmpjes maar eens, bij deel 1 en deel 2 staat dat het nep is Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:09

LisaLuna schreef:
Want dit is uitgezonden op Animal planet geloof ik en dat zijn onderzoekers en die gaan echt niet zoiets 'faken' hoor Huilen van het lachen.

Dit meen je toch niet serieus hè? Huilen van het lachen

Die filmpjes komen uit een serie van de makers van 'Walking with Dinosaurs' (BBC). Die dinosaurussen zagen er ook best realistisch uit, geloof je nu ook dat die nog bestaan? Huilen van het lachen

Hoe dan ook, ik geloof niet dat er nog Megalodons in de oceanen rondzwemmen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:11

Zoals in het boek wat ik gelezen heb, ben ik er in ieder geval niet van overtuigd dat de Meg is uitgestorven.... Diepzee is voor ons mensen nog een totaal niet onderzocht gedeelte van de zee, we weten al meer van mars als van de diepzee... ennuh, op mars schijnt nu ook water (ijs) te zijn....

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:12

http://www.youtube.com/watch?v=4yQKQCQD ... re=related
Sommige plaatjes zijn nep maar het is best indrukwekkend.

Maar er staat bij dat nep is maar dat zegt toch ook niet alles?
Hoe kunnen wij nou weten of hij bestaat of niet wat hier gezegt is Als iemand erdoor is aangevallen word dat niet naverteld.
En er zijn nog wel 10000en soorten vissen onbekend dus we kunnen ook niet weten of deze nog in de zee ergens zit of niet, de zee is zo groot en als er nog maar een paar van zijn is de kans klein dat je ze tegenkomt (wat ik overigens ook wel vaag vind dat ze hem zo snel vinden maargoed Knipoog kan met bepaalde apperatuur denk ik wel. )

Antheya

LisaLuna schreef:

Knipoog
Lees de beschrijving van het filmpje eens, het hele programma is niet gemaakt om het realistisch te laten lijken. Puur om de historische feiten iets interessanter te maken door het te visualiseren. Niet om te beweren dat ze nu nog rondzwemmen in ieder geval. Vork

Cyntje

_Ismay__ schreef:
Er bestaat denk ik wel een kans dat deze soort nog bestaat, er zijn zóveel soorten vissen waar we nog niks van weten, die bijvoorbeeld zo ondiep zwemmen dat wij er nooit wat van vernemen, dus wie zegt dat deze soort niet gewoon nooit meer gezien is omdat de mens er niks mee te maken heeft?

Maarja aan de andere kant, dit beest is zó groot, dat hij vast wel gezien zou worden als hij gewoon rond zou zwemmen.

Pff, je zou maar lekker aan het zwemmen en zo'n beest tegen komen Clown ..

Ik denk dat je diep bedoelt Vork

Hoe dan ook of het fake is of niet, ik vind zoiets altijd onwijs fascinerend!
Er leven nog wel duizenden beesten diep in de zee waarvan wij het bestaan niet weten,...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:13

Zammie schreef:
Zoals in het boek wat ik gelezen heb, ben ik er in ieder geval niet van overtuigd dat de Meg is uitgestorven.... Diepzee is voor ons mensen nog een totaal niet onderzocht gedeelte van de zee, we weten al meer van mars als van de diepzee... ennuh, op mars schijnt nu ook water (ijs) te zijn....

Die vissen die licht geven zijn diepzeevissen... Maar ik ben het er wel mee eens dat we ook heel veel nog niet weten. Alleen als een dier al 1,5 miljoen jaar als uitgestorven wordt beschouwd, ben ik er toch wel van overtuigd dat ie ook echt dood is Tong uitsteken