Nu kwam ik o.a. dit tegen via google:
Citaat:Vorig jaar bleek mijn kater Mickey blaasproblemen te hebben. Enige honderden euro's, speciaal dieet, kliniekopname's, pillen en injecties later had ik besloten (en ook de dierenarts medegedeeld) dat als extra kattenbakken en extra water over zn blikvoer niet zou helpen het wat mij betreft afgelopen zou zijn met Mickey, hij zou dan als hij weer ernstig ziek werd een spuitje krijgen want de enige overgebleven opie - penisamputatie - was wat mij betreft geen optie, dit zowel op financieel gebied (ik moet het zien te rooien van een minimaal inkomen aangevuld tot bijstandsniveau0 als op ethisch gebied. Toen Mick dus na een buikgriep (alle 3 de katten hadden het) en diverse pillen en injecties tegen de misselijkheid hij zn urine vermengd met bloed liet lopen (verlamde blaas, ernstige blaasontsteking) ben ik uiterst verdrietig naar de dierenarts gegaan om hem uit zn lijden te laten verlossen. Tot mijn verbazing weigerde de arts dit te doen want zij was van mening dat hij met een penisamputatie geholpen zou zijn. Dus of ik maar even een afstandsverklaring wilde tekenen dan ging zij hem opereren op kosten van de kliniek en daarna een nieuw thuis voor hem zoeken. Ik was volledig overdonderd en in mn verdriet heb ik uiteindelijk getekend en hem daar, na alsnog betaling van 50 euro, achtergelaten. Dit was allemaal afgelopen donderdag en ik heb geen rust meer. Ik ben ontzettend verdrietig en heb het gevoel dat mn kat mij is afgepakt. Ik kan het niet loslaten, kan ook niet treuren want hij is tenslotte niet dood, maar hoe meer tijd er voorbij gaat hoe meer onvrede ik voel. Dit wilde ik niet. Mick had een fijn leven gehad en deze (gruwelijke) amputatie is zeker geen garantie dat het nu opgelost is. Ik had hem uit zn lijden willen verlossen en zeker geen lijdensweg willen laten gaan. Ben ik nu gek dat ik denk dat het in deze door katten overbevolkte wereld mogelijk moet zijn om een zieke kat te laten inslapen? Ik weet het niet meer.
Ik blijf van mening dat het financiele plaatje geen tegenhouder mag zijn als je een dier nog een goed en dierwaardig leven kunt schenken na een -dure- ingreep. Er zijn tevens veel dierenklinieken waar wel een betalingsregeling mee te treffen valt en buiten dat; als je aan dieren begint kun je alles verwachten.
Hoe denken jullie hierover?