Het leed dat vakantie heet: arm klein konijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Het leed dat vakantie heet: arm klein konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 08:50

Gisteravond in een natuurgebebied geweest.
Weet nog dat ik er precies een jaar geleden voor het laatst ben geweest. Trof weer hetzelfde aan als vorig jaar rond deze tijd Huilen Tussen de wildkleur konijnen huppelde een witte en 2 zwarte konijnen, stumperds gedumpd. Deze waren echter nog kwiek. Wellicht net gedumpt door die takkelijers van een vakantievierders Boos! Maar die kreeg ik niet te pakken. Vooral de 2 zwarte leken opgenomen door de wilde konijnen. Daar liepen ze gewoon tussen denk door hun donkere kleur wel geaccepteerd terwijl ze wel stuk forser waren.

Op de parkeerplaats zag ik een klein konijn een schildpadje. Denk 3 maanden ofzo en vermagerd. Dier zag er op het oog verder nog fief uit. Snuffelde aan mijn hand en huppelde dan weg etc. Heb zijn vertrouwen gewonnen en hem in een emmer gedaan en meegenomen. Nu heeft hij de nacht in de badkamer doorgebracht. Heb een kat en daar is het veilig en zonder snoeren ed. En het was maar goed ook want trok vanmorgen de deur open en de walm kwam mij tegemoet Huilen Flink aan de rees. Had alleen gras en stukje appel aan te bieden. Net toen de supermarkt open ging even hooi gehaald. Daar knabbelt hij nu aan.

De dierenambulance komt het vanmorgen halen. Ben kapot want heb vanacht maar 4 uurtjes geslapen krap aan Slapen Nu maar duimen dat hij/zij het haalt. Arm beesje je hoort hem helemaal borrelen.

Afbeelding
Afbeelding

ASsi_

Re: Het leed dat vakantie heet: arm klein konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:57

Ik snap niet dat mensen hun huisdieren zo kunnen dumpen. Is toch niet veel moeite om te vragen of de buurvrouw er voor zorgt?

Goed dat je m hebt kunnen vangen.. Hoop dat ie t haalt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:01

meestal nemen ze na de vakantie een nieuwe....ik blijf iedere keer verbaasd als ik dit soort dingen hoor...een dier dump je toch niet?
gelukkig heb jij hem gevonden,nu hopen dat hij het redt en ergens geplaatst wordt....

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:05

Ik ga iig vragen of ze aan mij kunnen denken mocht hij het redden en ze kunnen hem niet plaatsen. Mijn schoonvader heeft konijnen en heeft vast een ren over en ik heb zelf 2 konijnen. Die zijn ingeent dus zou nooit zomaar een ziek konijn er bij plaatsen. Weet ook niet of het een man of vrouw is en mijn koppeltje zit bij mijn ouders (heb geen tuin hier helaas) en weet niet of dat macthed en ze dat wel willen Bloos En denk officieel dat ze de eigenaar eerst de kans moeten geven het dier op te halen. Al zal ik ze dat niet gunnen want dan doen ze het volgend jaar weer.

Arm dier zijn hele achterkantje zit er onder en konijen zijn normaal heel schoon op zich zelf. Ben continue met doekjes in de weer om de badkamer schoon te maken. Hij zit nu lekker op een bult hooi te knabbelen en af en toe drinkt hij uit het bakje dus dat is iig een fijn idee.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 01-08-08 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:06

arme diertjes...

Ongelooflijk zulke mensen..
Hoe kun je nu rustig slapen en op vakantie als je je beestjes net gedumpt hebt...
En idd, na de vakantie komt er weer een jonkie..

Goed van jou dat je ze mee hebt genomen..helaas dat het nodig is

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:11

een eigenaar die de kans moet hebben hem weer op te halen???dat zal wel een officiele regel zijn denk ik...daar geloof ik niet in.
Ik heb 7 honden lopen ook gedumpt...netjes aangegeven bij het asiel....er is nooit iemand geweest voor ze,niet gechipt ook ,dus de eigenaar is nooit te traceren...trouwens iemand die zijn dier dumpt krijgt het van mij niet terug!die mensen zijn geen knip voor de neus waard!!
sterkte met je konijn!hij ziet er lief uit!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:12

OK dan! Goed gedaan!
Las trouwens net een stukje in het AD dat twee vakantiegangers hun hond waren vergeten bij een tankstation!!! Daar kwamen ze 150 km. verder achter. Ehhh??? (ging over de ANWB)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:24

Niet alle gekleurde konijntjes zijn gedumpt he. Vele zijn ontsnapt (of wel gedumpt) en samen gaan paren, dan krijg je wilde gekleurde konijnen, wat waarschijnlijk het geval zal zijn geweest bij de zwart witte konijntjes.

Hoe dan ook, erg triest voor het schildpadje! Nu maar hopen dat ze het haalt Lachen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:41

Ze hebben hem net opgehaald en gaan hem nakijken.

Die andere die er liepen waren echt forse zwarte konijnen. Niet van die kleine als in het wild dus denk niet dat het een kruising was met wild ofzo/

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:46

dorothea schreef:
OK dan! Goed gedaan!
Las trouwens net een stukje in het AD dat twee vakantiegangers hun hond waren vergeten bij een tankstation!!! Daar kwamen ze 150 km. verder achter. Ehhh??? (ging over de ANWB)

maar die mensen hebben het dan niet express gedaan ... is misschien dezelfde man als die ik overlaatst hoorde op radio: hij was vertrokken op vakantie, en ook (toevallig of niet) 150 km later realiseerde hij zich dat hij zijn VROUW vergeten was!
maar das offtopic Bloos

echt erg dat sommige mensen zo gevoelloos kunnen handelen!
ze zouden ze allemaal moeten opsporen en in een bestand zetten ... nooit meer dieren voor hen!!
x

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:21

ik begrijp echt niet dat mensen hun dieren kunnen dumpen of vergeten.... Ik kan daar echt met mijn kop niet bij.
En dan vinden ze mij raar dat ik met een hamster naar de dierenarst ga, want het is maar een hamster.. Sorry hoor ik neem geen dieren om er niet voor te zorgen , het is toch ook een leven , behandel dat met respect !

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:25

Onbegrijpelijk, wij hebben nu ook al 2 jaar een bruin hangoorkonijntje dat we in het bos bij ons in de buurt hebben gevonden. Was ook nog heel erg tam en konden we zo meenemen.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:27

het kan misschien best zijn dat ie ontsnapt is , zo zielig een tam konijn overleeft niet in het wild! Huilen

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:32

brennie75 schreef:
het kan misschien best zijn dat ie ontsnapt is , zo zielig een tam konijn overleeft niet in het wild! Huilen

Dat was in mijn geval gewoon onmogelijk. Of het konijn moet 8 hele drukke wegen hebben over gestoken.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:43

Orange_peach schreef:
maar die mensen hebben het dan niet express gedaan ...

Sorry hoor, maar het getuigt bij mij van bijzonder weinig interesse voor je dier...'Oh ja, we hadden nog een hond'...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:43

Wat bezielt mensen om zoiets te doen, onvoorstelbaar...

@TS: goed van je dat je het arme dier hebt meegenomen, hoop dat ie het gaat redden!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:52

Ongelofelijk...

Super dat je hem hebt meegenomen, TS!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:49

De weg kwijt was hij zeker niet. Het gebied ligt vrij afgelegen dus kleine kans. Gewoon een dumpertje dus helaas.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:46

Ik heb ook zo'n gedumpt konijn gevonden met zijn voer en alles erbij.
Deze mag bij mij blijven, maar ik begrijp de mensen echt niet wat hun nou bezielt om zo'n dier zo achter te laten.
Mijn geweten zou mij nooit meer met rust laten.
Dit konijn heet nu heijn omdat ze bij de albert heijn midden in de stad zat bij een glascontainer.
Mensen belde mij hiervoor en ben gaan kijken en jawel hoor, het beestje was helemaal in de war.
Verder was ze goed gevoed en super tam.
Ze zit bij mij bij de cavais en dat gaat prima is zo'n klein blijvend ras en bij de grote konijnen gaat niet lukken.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:50

Sjonge jonge zeg dat snap je toch niet zulke mensen. Ik heb ook konijnen en ben toch op vakantie geweest. Gewoon een kwestie van een oppas zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 00:13

Ze denken dan ook nog dat het met een konijn niet zo erg is, want die komen immers uit de nederlandse natuur?? Gestoord Vooral de lichte konijnen zijn prooi voor buizerds en andere roofdieren.

Ik kan er echt niet met mijn verstand bij dat er zo´n wanstaltige daad bij iemand opkomt. Ik heb zelf nu 4 opvangkonijntjes, mdat een ander ze niet meer schattig vindT. Je zou sommige mensen toch wat doen, en dat zeg ik dan zeer vriendelijk.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 00:23

ja je ziet het nu echt heel erg gedumpte dieren die maar weg moeten omdat men op vakantie wil
bij amsterdam centraal zie je ook vaak veel gedumpte konijnen langs t spoor je ziet ze ertussen uit springen bij de wilde konijnen ..
van de week heb ik ook 1 meegenomen en bij de dierenbescherming gebracht

t is walgelijk dat mensen dat dieren aandoen t zijn niet alleen knaagdieren ook honden etc die aan bomen in een bos worden gedumpt aan een boom

woon zelf bij t duin hoevaak ik en me ma al niet gedumpte dieren hebben gevonden echt al ontelbaar zelfs een herdershond gevonden in t duin vastgebonden en helemaal vermagerd..
we hadden dr los gemaakt en meegenomen onze andere hond vond t prima dat ze uit ze voerbak at en dronk.. later is ze door de dierenambulance opgehaald maar ze was zo lief
vind t echt walgelijk wat mensen dieren kunnen aandoen

ts ik vind dat je t goed gedaan heb

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 00:33

Sommige mensen zijn niet te begrijpen en ik wil ze ook niet begrijpen. Zo hebben wij nu een kitten (gedumpt op een volkstuintjescomplex) en een kippenkuikentje (gedumpt op het parkeerterrein van de Gamma) thuis rondlopen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 00:36

ik heb ook wel eens een gevonden konijn gehad (meerdere zelfs) altijd sneu maar ja....

schildpad bestaat trouwens niet bij konijnen als aftekening alleen bij katten......dit noem je japanner

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:25

Onze opvang zit nu ook helemaal vol.
En dan niet alleen konijnen.
Ook cavia's, meerdere schildpadden, verschillende kippen en hanen (echt mooie, tamme dieren!!) en een fretje hebben bij ons een onderkomen gevonden.
Als mn ouders straks weer terug zijn van vakantie gaan we eens uitzoeken wat er te plaatsen is en zullen er weer advertenties onder andere hier op Bokt volgen...