Cattitude...verwend nest vreet niet...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Cattitude...verwend nest vreet niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 23:32

Help!!!
Ik heb een supersnoes van een kattebeest, Caitlin, een driejarig cypers genoegen. Op zich is het het perfecte katje, op één ding na...
Ze is vreselijk kieskeurig met eten.

Ik heb al van alles geprobeert aan merken en soorten eten. Gewoon blikvoer, kuipjes, bakjes, brokjes, vers, semivers, kip/gevogelte, vissoorten, rundvlees, duur, goedkoop, er tussen in. Het blijft een moeilijke eter die voor het meeste haar neus ophaalt, in de slechtere gevallen loopt ze er in een grote boog omheen...

Laatst als nieuwe strategie een goedkoop blikje geprobeert; mevrouw keek ernaar, maakte een luchtsprong en rende met de staart tussen de poten de keuken uit, als de dood dat het achter haar aan zou komen. Haar poezenmelk wilde ze pas nadat ik 'die smurrie' uit haar blikveld had verwijdert. Zucht...

Op zich is het niet eens een écht groot probleem, hoor. Ze ziet er goed uit, niet extreem mager, is speels, alert en aanhalig. Mevrouw wordt jaarlijks geent, krijgt vlooien en wormkuren en haar gebitje is ook goed bevonden door de DA.

Ze heeft altijd brokjes tot haar beschikking, 's avonds krijgt ze een schoteltje poezenmelk, 's middags krijgt ze wat natvoer, waar ze wél om vraagt (in de hoop dat vrouwtje éíndelijk iets fatsoenlijks voorschoteld - wat er niet fatsoenlijk is aan merken als Sheba, Gourmet Diamond, nee, niet Gold he, Diamond of Aplawse, Royal Canin en Science Hill is mij nog niet duidelijk) alleen niet opeet. Ook niet alle brokjes worden gewaardeerd, vooral het groen wordt er netjes uitgevist. Vers vlees is leuk om mee te spelen. Kipfilet is dan wel lekker, voor een keertje.

Het zou zo fijn zijn als ze eens met plezier zou eten. Alleen al omdat ik het zo zonde vind om telkens 3/4 van haar eten weg te moeten gooien.
Heeft iemand een 'gouden tip'?
Oja, kipvarianten en tonijnvarieteiten worden nog het meest getolereerd. Zonder groene flubbers, dat wel. Groenvoer is voor varkentjes. Rund, lam en wild is een 'Big No-No'. Hetzelfde soort eten twee maal in de week is ook zó 'not done'. En geurtjes mogen er ook niet aanzitten, als het geurt blieft mevrouw het ook niet.

En ik maar denken dat ik een moeilijke eter was...

romatjuh

Re: Cattitude...verwend nest vreet niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:34

Als ze gewoon harde brokjes kan eten zou ik er persoonlijk niet mee blijven klooien, die van mij geeft ook niks om blikvoer dus dan heeft ie pech en eet hij maar brokjes.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:39

onze kat was ook een ramp, alleen het dure eten wilde die.. hebben we gewoon goedkope kattenbrokjes neergezet.. savonds laat begon ze er uiteindelijk aan te eten, en nu wil ze de dure niet meer haha..
maar blikvoer is niet nodig bij katten, als ze 24/7 brokken hebben kunnen ze er goed op leven..

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:40

onze kat wàs ook zo.. ze wou vroeger alleen Whiskas Lachen en ook alleen blikvoer van Whiskas Haha!

maar na een tijd hebben we ook gewoon wat anders voorgeschoteld kon ze zitten miauwen zolang ze wou hoor Nagelbijten / Gniffelen en nu eet ze de meeste brokjes wel gewoon Ja

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:41

Mijn dierenarts zei altijd dat wij katteneigenaren onze katten altijd blikvoer willen voeren, maar dat een kat prima z'n hele leven op droge brokjes kan leven en dan precies binnenkrijgt wat ie nodig heeft. Ik gaf hem ook altijd vlees, ja... Ergens voel je je 'beter' voor je kat zorgen als je hem blikvoer geeft, maar nodig is het dus niet. Misschien eens een tijd op droge brokjes, en dan af en toe eens blikvoer?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:43

een kat van de buren lenen die dan even HAAR bakje voer voor haar neus leeg eet, wedden dat ze in een keer veel meer interesse heeft in dat voer wat eerst niet goed genoeg was voor haar.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 23:45

Bij mij krijgen ze ook enkel brokjes.
Wel va nRoyal Canin omdat ik zeker wil weten dat ze genoeg binnen krijgen qua vitamienen en mineralen.

Ik heb thuis ook zo'n ambetante eter, maar een hond.
Bij mij is het simpel; krijgt iedere dag voorgeschoteld, moet ie het niet. Tjah; morgen opnieuw hé?
Hij eet wel wanneer hij honger heeft hoor, dieren gaan zich heus niet doodhongeren, maar het is idd hoofdpijn voor de baasjes.
Vroeger zat ik er ook mee, nu niet meer. Hij krijgt de keuze.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 00:03

Als ik jou was zou ik gewoon 1 zak goed kattenvoer kopen (Iams!) Ik heb zelf de lam/rice variant. En verder niks geven. En dan ook echt helemaal NIKS. BLikbvoer is zowieso onzin, daar hebben ze helemaal niks aan. Vind ze het niet lekker? Gewoon niet onbeperkt eten neerzetten, maar bijvoorbeeld twee keer per dag een afgepaste hoeveelheid geven (staat wel op de zak hoeveel je moet geven) Bij de betere soorten niet schrikken over de hoeveelheid die je ze hoort te geven, is veel minder namelijk dan die goedkope baggervoeding aangezien er veel meer inzit. Die kat laat zichzelf heus niet verhongeren dus zolang je maar consequent bent en NIKS anders geeft dan gaat ze heus wel eten hoor.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 00:16

draaakje schreef:
een kat van de buren lenen die dan even HAAR bakje voer voor haar neus leeg eet, wedden dat ze in een keer veel meer interesse heeft in dat voer wat eerst niet goed genoeg was voor haar.

Zelfs dát al geprobeert, maar nee, dan moet ze het helemaal niet meer want 'dat' van de overkant had er aan gezeten...
Is wel waar dat we bij meerkatshuishoudens veel minder eetproblemen hadden. Elk bakje was 's ochtends schoon leeg, standaard...

whisperramse schreef:
Hij eet wel wanneer hij honger heeft hoor, dieren gaan zich heus niet doodhongeren, maar het is idd hoofdpijn voor de baasjes.

Echt wel...Op zich ben ik ook wel van 'mot je 't niet dan vreet je 't toch niet?!?' maar ik wil wel dat ze voldoende eet en dan ook nog het liefst voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik heb ook al alleen brokjes geprobeert, verschillende wat duurdere goed bekend staande merken, maar dan eet ze echt weinig en werd ze me te mager. Ze is nu ook niet echt dik te noemen, in tegendeel zelfs. De DA zou me niet beschuldigen van overvoeren zeg maar...
Bij vorige katten werkte het prima hoor, het 'zoek het lekker zelf uit'. Die kwamen er 's avonds wel achter dat er écht niets anders werd gegeven en dan vraten ze wel. Mijn allereerste kat was nog het makkelijkste, die vrat werkelijk álles zelfs met medicijnen erin (daar kwam ie naderhand pas achter en zat ie me al bekkentrekkend vuil aan te kijken Haha! ).

Diep van binnen weet ik het al...Eelt kweken op mijn tere zieltje en 'prinses' Caitlin 'honger' laten lijden (blijf alleen als de dood dat ze te veel vermagert).

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:43

Een vrij lastig probleem en zeker als ze op brokjes alleen magerder word, want in feite kunnen katten veel beter af zonder dat blikvoer. Ik geloof ook niet dat ze daar dikker van gaat worden 70% bestaat uit vocht daarnaast is het een bron van tandproblemen. Heb je de brokjes van Pro Plan al is geprobeerd? De House Cat daar doen die van mij een moord voor (ze zitten op Iams), maar af en toe neem ik een proefzakje mee en daar doen ze een moord voor. Ook de Iams Multicat en de Royal Canin Oral Sensitive valt hier erg in de smaak.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:51

Tja dan heb ik het nog makkelijk. Die kat van mij wil graag dat ik hem eerst aai voordat hij aan zijn brokjes begint. Anders blijft hij eindeloos bij z'n volle bakje draaien en miauwen. Maar goed wie is er nu gek hij of ik die de kat gaat aaien Clown
Caitlin is wel een plaatje om te zien. Maar succes met zoeken naar het juiste voedsel.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:37

blikvoer lekker achterwege laten. ik heb ook zo'n prinses, alles geprobeerd en niks was goed. zelf verse zalm wil madame niet hebben. nu krijgt ze allen brokjes, nog betrer voor de tandenook en ze blijft goed op gewicht. ikheb brokken van science hill, die scijnt ze lekker te vinden. maar ook brokken van de aldi gaan er goed in Haha!. alleen brokken is nog beter voor de tanden ook. Mijn poes eet trouwens ook nauwelijks brok, ze eet denk ik gewoon niet veel. ik denk hoogstens een volle hand per dag, meer niet. ziet er verder goed uit. Ligt de hele dag te snurken, dus denk niet dat dat veel energie vreet haha.

ik zou iig ophouden met proberen, gewoon hele dag door brok ter beschikking stellen en 1 keer in de week een stukje kipfilet of tonijn geven

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 14:33

Iedereen alvast bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik eerst nog eens een poging ga wagen met brokvoer, even uitzoeken welk merk nog enigzins gewaardeerd wordt (zucht) en waar dat te krijgen is (heb al een lijstje gemaakt, nu nog even zoeken in welke winkel dat te krijgen is).
Caitlin is trouwens altijd al een slechte eter geweest. Ik heb haar uit het asiel gehaald en daar kreeg ik ze bijna niet mee omdat ze zo slecht at. Helaas begint ze op het moment ook weer wat magerder te worden, nog niet zorgwekkend maar ze is weer wat buik 'kwijt', viel me vanochtend op.
De bijna echt verse tonijn in water voor menselijke consumptie werd ook al niet gewaardeert, dus nu weet ik het echt niet meer...
Dan maar alleen brokken hoor en als ze echt te mager wordt gaan we desnoods wel even bij meneer de DA langs. Katten...
Paarden zijn toch een stuk makkelijker, altijd blij met dezelfde biks, hooi en gras.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:45

Moeilijk hé Knipoog

Ik heb ook twee van die dametjes.
Op zich eten ze wel, maar zijn ook slanke dennetjes.
En ik hou zo van lekker volle katten Haha!

Ze hebben bij de keuze uit brokjes van Royal Canin, Sensible 33. Die is heel lekker.
Dan heb ik Royal Canin Queeen, omdat ze kittens hebben.
Maar de Royal Canin Kitten eten ze het liefst.

Ze krijgen natvoer van Feline Porta en ik kook kipfilet voor ze.
Verwend??? Nee hoor Clown

Succes met je dametje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:25

mijn kat had het ook alleen het beste en dan blikvoer erover en op het aanrecht met melk.

tegenwoordig eet ze met de andere mee en dat gaat super nu krijgt ze soms blikvoer als beloning en melk heel soms

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 15:36

Ik had ook zo'n prins op de erwt. Haalde bijna overal zijn Perzische neusje voor op, ging me vuil aan zitten kijken als ik weer eens het lef had gehad iets anders dan anders voor te zetten en ging bijna kokhalzend zitten eten om maar vooral schuldgevoel te kweken (maar allé, het at!!!)

Mijn da heeft toen ook aangegeven dat natvoer niet echt goed is voor de tandjes, maar rauw vlees en brokjes wel. Lust madam wel iets van kippelevertjes, hart of niertjes? En niet teveel veranderen, dan went ze er langzaamaan wel aan hoop ik voor je. Ik leef me je mee, zie je prinses ook Écht voor me hihihi

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 18:12

Breghje schreef:
Ik had ook zo'n prins op de erwt. Haalde bijna overal zijn Perzische neusje voor op, ging me vuil aan zitten kijken als ik weer eens het lef had gehad iets anders dan anders voor te zetten en ging bijna kokhalzend zitten eten om maar vooral schuldgevoel te kweken (maar allé, het at!!!)

Zoiets deed een van mijn vorige katten ook. Had ik iets gegeven wat écht niet door de beugel kon volgens meneer dan ging hij brokjes eten, terwijl hij dan achterom keek om te zien hoe wreed ik wel niet was om hem met die aftandse brokken op te schepen. Maar idd het at tenminste...

Kippelevertjes heb ik ook geprobeerd...Mevrouw keek ernaar, pakte voorzichtig één zo'n drillerig iets uit haar pakje, liet het ernaast vallen en tikte er eens voorzichtig tegenaan (zou 't nog leven?). Vervolgens heeft ze haar pootje afgesopt, er nog eens naar gekeken en heel hard weggerent...
Kippenhartjes waren wel een tijdje hot, een tijdje dus. Ander (orgaan)vlees is alleen leuk om mee te spelen. Op zich niet eens zo erg, ik heb plavuizen dus dat is makkelijk schoonhouden, maar om nu stukken vlees in ontbinding achter je bankstel te moeten vissen...nou, nee, liever niet.

@wirona: Ja, idd. Echt supervol hoeft 't niet te zijn, maar gewoon mooi gevuld zie ik ook wel graag...
(heb effe gespiekt; je hebt Turkjes!!! Vingers aflikken - Stoffel, mijn vorige monster, was een halve Turk, sindsdien heb ik een zwak voor Turkjes; héérlijk karakter Haha! )

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:31

Hmmm nee, beschimmeld en al bijna reincarnerend vlees achter het bankstel zat ik ook niet echt op te wachten. Ik ben op een gegeven moment dacht ik overgegaan op voer van Hills omdat dat nog het meest gewaardeerd werdt en daarmee mijn poot stijf gehouden.

En hem verteld dat ie daar heeeeel erg mooi glanzend vachtje van ging krijgen (was zo'n tiep als je hem had gekamd, ging ie voor het raam zitten met die dikke volle staart elegant om hem heen gedrapeerd. Uiteraard met zijn goede kant naar de buitenwereld... en oweeeeee als ik langskwam en wilde aaien, dan ging z'n vacht door elkaar Boos! ... dat personeel van toen stelde echt geen bal voor volgens hem) en uiteindelijk is ie gaan eten. Van armoe weliswaar, maar het at dan toch.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 21:39

Hihi...wat een beesten zijn het toch. En zo wordt het weer eens pijnlijk duidelijk dat honden een baas, maar katten personeel hebben...
Ik was altijd zo stoer aan het roepen dat dat bij mij écht niet ging gebeuren, maargoed, ondertussen heeft kleine Caitlin met haar schattige snoetje me flink in de tang... Haha! of toch eigenlijk Bloos .

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 01:04

Heb je al eens Royal Canin Exigent geprobeerd? die zou goed in de smaak vallen bij kieskeurige katten. Geen idee of het klopt trouwens.

bij blikvoer ben ik fan van Almo Nature. zit iets van 70% vlees of vis in, dus voedingsstoffen halen ze er wel uit. en als de kat het niet lust kan je het nog altijd zelf opeten Tong uitsteken Het ziet er echt heeeeel smakelijk uit.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:29

Pluizebolpum schreef:
Hihi...wat een beesten zijn het toch. En zo wordt het weer eens pijnlijk duidelijk dat honden een baas, maar katten personeel hebben...
Ik was altijd zo stoer aan het roepen dat dat bij mij écht niet ging gebeuren, maargoed, ondertussen heeft kleine Caitlin met haar schattige snoetje me flink in de tang... Haha! of toch eigenlijk Bloos .

Ja ik ken het... dan krijg je om een uur of 5 in de ochtend een heel lief kopje al spinnend tegen je hoofd ikhebhongervrouwtjekomjenouetenmaken.. ga je je nest uit voor dat ding en dan zie je zo'n pluimstaart wegspringen wantikeetdatniethoehaaljehetinjehoofddatvoormeneertezetten.... hoe vaak ik niet met een rood waas voor mijn ogen een kussen vast heb gehad met oprechte moordneigingen... wil je niet weten.

Daarna heb ik gezorgd dat zijn brokjes schaaltje altijd gevuld was, slaapkamerdeur dicht en vingers in mijn oren tegen het zielige gemiauw.

Ik hoop dat Caitlin zich uiteindelijk ook schikt naar de wensen van haar personeel!!!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:46

Ohw wat ben ik blij met mijn kittens, die vreten alles!
Maar wat ze voornamelijk van mij krijgen is 2x per dag een droge brok, meestal Felix want dat heeft hun voorkeur.
En 1x per dag natvoer van Royal Canin en dan de kitten versie.
Ook maak ik 1x per week vis voor ze, een diepvries doosje koolvis, even koken en voila!
heb je ook al een keer op www.kattenplaza.nl gekeken, daar staan ook veel dingen!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 23:37

@Breghje: Moordneigingen waren het nog net niet met Stoffel, een schat van een halve Turk. Die heeft eigenhandig mijn slaapkamer én mijn rug verbouwt omdat hij om 3 uur 's nachts naar buiten wenste...Ik heb net gedaan of ik aan het slapen was en het is daarna niet meer voorgekomen, maar het viel niet mee om m'n poot stijf te houden.
Caitlin is voor de rest een schatje hoor. Echt bijna een perfect katje, dat zich, op eten na, heel gemakkelijk schikt in wat kan en wat niet...

@Danielle005:Ik ga morgen die link een bekijken, thanks!

En daarna maar met boodschappenlijst brokken scoren. Na het tonijnfiasco ben ik het eigenlijk een beetje zat, dat geklooi met eten...Ze heeft zich maar te schikken...(zeg ik nu heel stoer Knipoog )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 03:46

Pluizebolpum schreef:
Ze heeft zich maar te schikken...(zeg ik nu heel stoer Knipoog )

*Gniffel*

Dat dacht ik ook, voordat ik vanavond een maaltijdzakje Royal Canin Urinary met sperziebonen stond te pureren...

Hier in de hut is het altijd gezellig met 4 katten, oprecht gezellig, maar het eist ook heel wat oplettendheid en geregel.

Mijn twee oudste katten zitten beide op het Royal Canin Urinary dieet (droge brokken, 2x per dag 30 gram), de rode is te iel en de zwarte is te vet. De zwarte heeft afgelopen week weer een urinebuisverstopping gehad (ondanks het dieet) en moet tegelijkertijd afvallen. Nu moet dat met zeer veel beleid gebeuren (een kat mag niet meer dan 1% van z'n gewicht per week verliezen, anders kan het de lever aantasten) en laat het woord 'beleid' nou net niet in m'n totaalpakket voorkomen, heb het dus speciaal moeten aanschaffen voor de katten.

Dus we hebben nu:

Kiddy krijgt 's morgens 30 gram RC brokjes, 's avonds een kwart RC maaltijdzakje gepureerd met sperziebonen
Pumbaa krijgt 's morgens 30 gram RC brokjes, 's avonds nog een keer (met een hapje gepureerde meuk erop, want stiefbroer eet uiteraard lekkerder) en 's nachts nog een bak RC brokjes (en eens in de week een maaltijdzakje voor het lekkere Hyper! )
Bloempje en Purdy krijgen 's morgens Hill's brokjes, 's avonds weer en voor het slapen gaan nog een half kuipje Sheba (die met 45% vlees)

Al met al een heel geregel en gedoe, want stiefbroer of -zus eet altijd lekkerder!

Als ik jou was, dan zou ik eens naar een grote dierenspeciaalzaak gaan (wij hebben hier de Diebo) en alles eens met elkaar gaan vergelijken. Van de meeste 'duurdere' merken kun je wel zakjes kopen van 400 gram, is ook niet direct een rib uit je lijf wat je misschien moet weggooien. Gewoon lekker gaan vogelen en desnoods even bij de DA naarbinnen lopen en aan de assistente vragen wat zij je aanraden.

Hier kregen de volwassen katten trouwens ook eens in de zoveel tijd tonijn uit water, rauwe koolvisfilet (uit de vriezer), kippenlevertjes of runderhart. De rode eet alles, de zwarte keek me altijd aan alsof ik hem probeerde te vergiftigen, die heeft liever zijn brokken. Na het DA-avontuur van afgelopen week ben ik ook gestopt met (semi)vers voeren, omdat hier volgens mijn DA teveel calcium in zit en dat verstoort de zuurgraad van de urine weer, wat het blaasgruisdieet teniet doet en gruis weer kans geeft.

Heel verhaal en nog steeds niets wijzer...

Ik raad je aan om brok te voeren met een grote hoeveelheid vlees erin, met granen kunnen katten niets, dat is enkel opvulling (en dat vind je weer in de kattenbak).

Enne... ze zeggen dat dieren zich gaan gedragen naar hun naam, nou heeft de jouwe ook wel een poepie chique naam zeg! Misschien moet je haar een andere naam geven (of in elk geval anders noemen). Heb hier een Choler gehad (betekent 'zwerver') en die deed niet zo moeilijk Haha! It's alllllllllllll in the name! (moet ik ook wel zeggen dat Bloempje niet bepaald naar bloemetjes ruikt als ze net op de bak is geweest, dus in hoeverre dit waarheid is...)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 11:33

Quellian schreef:
Enne... ze zeggen dat dieren zich gaan gedragen naar hun naam, nou heeft de jouwe ook wel een poepie chique naam zeg! Misschien moet je haar een andere naam geven (of in elk geval anders noemen). Heb hier een Choler gehad (betekent 'zwerver') en die deed niet zo moeilijk Haha! It's alllllllllllll in the name! (moet ik ook wel zeggen dat Bloempje niet bepaald naar bloemetjes ruikt als ze net op de bak is geweest, dus in hoeverre dit waarheid is...)

Ik weet 't niet...Ik heb een Stoffel gehad die toch echt wel heel hard kon rennen (hij had een nette stap en een uitmuntende draf, helaas viel hij tijdens de galop altijd totaal uit elkaar Tong uitsteken ), een Mao Tse Tung (jeweetwel, die uit China) die toch echt elke keer het onderspit delfde en een ietwat 'simpel'(maar o zo lief) kattebeest dat luisterde naar de naam Einstein. Heeft hem er ook niet van weerhouden om om de dag uit een boom te vallen...
Caitlin had haar naam in het asiel gekregen en ik vond 'm te aardig om te veranderen. Nou noem ik haar ook weleens Muizemeis, misschien dat ze daarom weinig eet? Knipoog

Ik was idd van plan om vandaag even de stad in te gaan naar de grote dierenspeciaalzaak om eens goed warenonderzoek te doen. Ik heb vanochtend mijn poot stijf gehouden en haar alleen brok gevoerd. Mevrouw zit nu boven zich af te reageren door uit het raam te hangen en elke, binnen een straal van 10 meter, langskomende kat de huid vol te schelden...Caitlin chique? Het is soms net een viswijf... Haha!