hond met jeuk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

hond met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 15:02

Hallo,

Mijn jack russel van bijna 9 jaar heeft al jaren dat hij ieder jaar rond dezelfde tijd een beetje jeuk heeft dat was dan tussen mei en augustus dan ging ik met hem naar de dierenarts en kreeg pilletjes (dexoral) voor ongeveer 10 dagen en dan was het goed.
Echter afgelopen winter kreeg hij ook jeuk en nu begon de jeuk ook in juni maar gaat niet meer over.
Ik ben ondertussen alweer drie keer in korte tijd bij de dierenarts geweest met eerst weer 10 dagen dexoral en daarna prednoral en nu mag ik hem weer dagelijks dexoral geven omdat de jeuk nog steeds niet over is en zelfs met pilletjes blijft hij iets jeuk houden.
Ook likt hij veel en geeft dan wel eens over.
Het is een hondje met een roze velletje en die zijn al vaker wat gevoeliger.
Ik heb door de jaren heen ook al vanalles geprobeerd wat brokken betreft en ook wassen met speciale shampoo van de dierenarts hebben we nog geen resultaat.
De dierenarts zegt dat het een allergie is, maar ik weet het niet meer.
Ik moet toch ooit eens kunnen stoppen met die pillen, want die dexoral blijken best zware pillen te zijn en voor tien dagen vind ik dat geen ramp maar niet voor doorlopend.
Wie kan mij raad geven?

ellepel

Re: hond met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:06

het is geen vlooienallergie?
is iets wat wel veel voorkomt in dee periode van het jaar.
dan helpt goed ontvlooien al een hoop en er is een heel goed homeopatisch middel voor en het heet ctenovetsem;
hier staat wel info:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 923.0.html

is er ook bloedonderzoek gedaan?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:07

Het engie wat ik kan bedenken is een voedselallergie. Ik ken meerdere honden die niet goed reageren op de toegevoegde stoffen in brokken.

Deze mensen zijn overgegaan op rauw vlees en de huid knapte aanzienlijk op.
Je kunt gaan barfen maar om het jezelf gemakkelijk te maken kun je ook carnibest gaan voeren

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 15:09

Deze hond heeft idd een vlooienallergie maar dat weet ik en van daar dat die altijd netjes optijd gedruppeld wordt met practic ook via de dierenarts.
Ook wordt die natuurlijk netjes ontwormt met milbemax.
Er is nog nooit bloedonderzoek gedaan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 15:10

Dat barfen moet je ook maar allemaal weten en aangezien mijn honden vaker naar mijn schoonouders of pension gaan is dat bijna niet te doen.
Ook op het voer van de dierenarts reageerd hetzelfde.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:12

Daarom zette ik er ook bij "om het jezelf gemakkelijk te maken kun je carnibest gaan voeren" Knipoog

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:16

jesito schreef:
Dat barfen moet je ook maar allemaal weten en aangezien mijn honden vaker naar mijn schoonouders of pension gaan is dat bijna niet te doen.

Om rauw vlees te geven hoef je niet perse te barfen. er zijn verschillende merken rauw vlees te koop in de dierenwinkel. gewoon kant en klaar. zit alles in wat een hond nodig heeft.
mijn hond heeft nu heel wat verschillende brokken gehad en overal bleef hij mager bij en scheet hij z'n eigen vaak helemaal leeg. hij krijgt nu rauw vlees en de problemen zijn opgelost. het is inderdaad wat lastiger met vlees als een hond naar een pension/logeeradres moet maar je hond gaat voor lijkt me.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:17

doet mij denken aan onze hond.
we hadden hem net 3 weken, toen ik erachter kwam dat hij helemaal onder de wondjes zat.
Zie ook hier:

[BB] Hond met wondjes
Onze hond krabte zich ook helemaal een ongeluk.

Nu heeft hij nog steeds wel enkele plekjes, maximaal 3 of 4, maar het is in de hand te houden.
Ik was hem elke 4 weken helemaal van top tot teen, elke keer stipt ontvlooien en een vlooienband om.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 15:25

Tieme schreef:
jesito schreef:

Om rauw vlees te geven hoef je niet perse te barfen. er zijn verschillende merken rauw vlees te koop in de dierenwinkel. gewoon kant en klaar. zit alles in wat een hond nodig heeft.
mijn hond heeft nu heel wat verschillende brokken gehad en overal bleef hij mager bij en scheet hij z'n eigen vaak helemaal leeg. hij krijgt nu rauw vlees en de problemen zijn opgelost. het is inderdaad wat lastiger met vlees als een hond naar een pension/logeeradres moet maar je hond gaat voor lijkt me.

Zeker gaat de hond voor, maar het zou fijn zijn als het ook allemaal wel practisch is.
Maar ik kan het minimaal proberen.
Maar ik wil ook nog eens terug naar de dierenarts voor idd een bloedonderzoek, ik wil eerst medische dingen uitsluiten.
Verder poept hij trouwens normaal.
Wat hij wel vrij snel heeft is een virusje, waardoor hij een week ziek is.
Dan braakt hij en is ook aan de diaree.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:28

jesito schreef:
Deze hond heeft idd een vlooienallergie maar dat weet ik en van daar dat die altijd netjes optijd gedruppeld wordt met practic ook via de dierenarts.
Ook wordt die natuurlijk netjes ontwormt met milbemax.
Er is nog nooit bloedonderzoek gedaan.

dacht ik idd al gezien de symtomen dat het toch voornamelijk bij de vlooien wegkwam.
als je een hond hebt met ernstige allergie dan hoeft 1 hap genoeg te zijn voor een hele jeukperiode.
zuiver voeren helpt om het lichaam schoon te houden en scheelt weer bij de allergie.

ik heb een poes rondlopen met hetzelfde probleem, is erg lastig om ze echt vlo vrij te houden aangezien ze wel buiten komen en daar toch de meeste zitten

dat homeopatische middel wat ik je doorgaf helpt in elk geval heel goed,valt misschien te proberen?

bloedonderzoek kan heel nuttig zijn, de schildklier kan niet helemaal optimaal werken waardoor je ook huidproblemen krijgt, en die braakneigingen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:29

Virus komt door Doxoral denk ik. Doxoral is gewoon een soort AB en daarvan gaat de weerstand naar beneden.
Is de jeuk alleen op de huid?
Of wordt er ook tussen de tenen, bij de oren/bek veel gekrabbeld/gebeten?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 15:37

De jeuk is vooral onder zijn roze buikje en op zijn aan beide zeiden van zijn kruis, tussen de tenen ofzo zie ik nooit.
Een homeopatisch middel kan nooit kwaad, maar ik denk dat ik eerst maar eens bloed laat prikken, hij moet in de vakantie (volgende week, eindelijk) ook zijn gebit schoongemaakt krijgen en dan vraag ik of ze ook meteen bloed kunnen prikken.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:12

Dit duid vaak op een irritatie en géén allergie. Allergie bevindt zich vooral tussen de poten en bij de kop.
Mijn hond heeft ook geen gevoelige huid en reageert niet goed op kip. Borstel je haar regelematig? Dit kan ook een hoop irritatie weg nemen. Ook weet ik niet of jij misschien de mogelijkheid hebt om naar zee te gaan (met zout water!). Dit is nog altijd een wonder middel. Als mijn hond weer eens jeuk heeft, gaan we ongeveer een week lang elke dag even naar het zoute water en de jeuk is een stuk minder!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 16:23

Nikki__ schreef:
Dit duid vaak op een irritatie en géén allergie. Allergie bevindt zich vooral tussen de poten en bij de kop.
Mijn hond heeft ook geen gevoelige huid en reageert niet goed op kip. Borstel je haar regelematig? Dit kan ook een hoop irritatie weg nemen. Ook weet ik niet of jij misschien de mogelijkheid hebt om naar zee te gaan (met zout water!). Dit is nog altijd een wonder middel. Als mijn hond weer eens jeuk heeft, gaan we ongeveer een week lang elke dag even naar het zoute water en de jeuk is een stuk minder!

Leuke tip met dat zoutwater, maar hier in limburg is niet zoveel zee Haha!
Toevallig willen we wel volgende week een dag naar de zee gaan met de honden, maar dat is toch zeker 2 uur rijden voor ons, dus dagelijks dat zit er helaas niet in.
Borstelen doe ik zeker vaak, maar vaak heb ik het idee dat ik het daarmee opwek (of hoe ik het moet noemen)
Laatst bijgewerkt door jesito op 28-07-08 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:25

vraag aan je dierenarts of een andere is een vatacortyl injectie dan is hij er zo vanaf. Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 16:28

wat is dat dan????

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:29

Voor die 2km rijden zou ik elke dag naar het strand gaan hoor, ik denk dat er nog een nulletje achter moet Knipoog

Ik dacht ook meteen aan een allergie, en wel een voedselallergie.
Goed dat je binnekort bloed laat prikken, echt doen hoor!!

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:30

een injectie tegen allergie Haha! en dat werkt heel snel Lachen Dexoral vind ik best vreemd dat je dat krijgt. Maar ben niet bang het is niet heel gevaarlijk hoor Knipoog Ik vind het alleen niet logisch dat je dat telkens krijgt..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:31

Die van mij heeft dat ook, maar ik vermoed dat het komt door de grassen waarop ze reageert. Ze loop altijd door het hoge gras (en bosjes/ bloemen) te rennen, waarschijnlijk is ze ergens allergisch voor.
Bij de mijne gaat het in het najaar weer wel vanzelf weg.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:32

trouwens het wil niet zeggen dat als je die druppels gebruikt dat hij geen last van vlooien kan hebben Knipoog wat voor middel gebruik je? Frontline is al een beetje uit daar zijn ze recistent voor. En al zit er maar even een vlo op je hond die weer weg is of een poepje kan een hond met vlooienallergie erop reageren

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:39

Onze vorige hond had het ook. Die moest altijd pillentjes hebben. Kan wel eens navragen hoe die heette.
Die van ons was alergisch voor van alles en nog wat. Waaronder huisstof mijt en gras en paarden etc.

Ze heeft een alergie test gehad en een bloedonderzoek.
Ze kreeg ook kale plekken op dr zij en jeuk aan dr poten.
Vaak in de zee was goed en hielp ook wel. Maar moeten er toch min een half uur voor rijden en waar we gingen was een uur rijden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 17:05

Ik gebruik practic voor de vlooien en teken en de dierenarts controleerd hem ook altijd op eitjes enzo maar nog nooit wat gevonden daarbij krijgt hij gigantische rode bulten van vlooienbeten en die zouden meteen opvallen bij dit witte hondje.
Mijn dierenarts meende ook dat het met de bloei van bepaalde grassen en bloemen te maken had.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:08

Jeukt hij ook met zn neus overal aan ? Dat deed die van ons ook.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 17:24

Linda_love_U schreef:
Jeukt hij ook met zn neus overal aan ? Dat deed die van ons ook.

Nee

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:05

arnjojo schreef:
een injectie tegen allergie Haha! en dat werkt heel snel Lachen Dexoral vind ik best vreemd dat je dat krijgt. Maar ben niet bang het is niet heel gevaarlijk hoor Knipoog Ik vind het alleen niet logisch dat je dat telkens krijgt..

Vind het nou niet verstandig om een hond een injectie tegen allergie te geven terwijl het nog niet eens zeker is of het allergie is!

@ts; jammer dat je niet veel naar het strand kan. Misschien bij je DA vragen of hij iets heeft wat je er mee kan vergelijken (met zeezout)?
Sommige honden kunnen ook een 'tik' krijgen van met jeuken he. Dat zodra ze maar 1x jeuk hebben, ze zich gelijk suf jeuken/krabbelen terwijl de jeuk in feiten al weg is.