Oei, eigenlijk weet ik niet eens wat voor blaasgruis het is geweest, bij beide niet.
De rode is er 1x voor bij de DA geweest, moest een nacht slapen en heeft een catheter gehad en is doorgespoeld. De zwarte is niet verstopt geweest, maar er zat wel gruis in zijn urine, dus hij had elke keer blaasontstekingen (ben er 2x mee naar de DA geweest, de eerste keer was een week voor z'n castratie, toen hij 10 maanden was, de tweede keer net na de castratie). Ze doen het beide SUPER op dit voer, alleen wordt meneer gewoon een beetje vadsig (en bij de rode het tegenovergestelde, maar het is makkelijker om een kat wat meer voer te geven dan wat minder). Eind vorig jaar had hij weer een lichte blaasontsteking waar hij een aantal dagen antibiotica voor heeft gehad, geen idee wat toen de aanleiding is geweest.
Overigens geef ik ze weleens wat anders te eten, zoals rauwe koolvisfilet, runderhart, kippenlevertjes of zalm of tonijn uit blik voor mensen zeg maar. Maar iets anders dan 'vers' durf ik niet te geven buiten het gruisdieet om.