Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
love_lady1 schreef:oh ja het water is ook warm he! en we hadden een tropische vis met van die voelsprieten ofzo hij was zwart.. die deed het goed maar omdat we dachten dat hij de kleine guppies op vrat hebben we hem we gedaan.. je zag ook stukken vis weg zeg maar..(op gegeten door die andere vis waarschijnlijk?)
traan_beauty schreef:Ik heb echt totaal geen verstand van vissen, maar mijn zusje had 2 goudvissen gekocht.. waarvan er 1 dood ging. Daarna had ze 3x een nieuwe vis erbij gekocht, maar ze gingen elke keer weer dood.. Toen naar de dierenwinkel geweest en die zeiden dat je beter geen nieuwe vis bij een oude in kon doen.. Omdat ze anders elkaar opaten oid?
noellee schreef:Ligt misschien er een beetje aan hoeveel punten ze hadden.
love_lady1 schreef:Ik heb nu een 1 goudvis.. die andere ''baby'' goudvis is dood gegaan.
er zat ooit een tropische vis bij( wat is tropisch? iig een vis met een soort voelsprieten)
Citaat:mijn moeder zegt dat je het water niet hoeft te verversen want dat doet die filter pomp ding?(wat is dat eigenlijk voor iets? je ziet het water dan ook golven zeg maar..
Citaat:en uhm.. er moeten toch plantjes in?
Lontje schreef:noellee schreef:Ligt misschien er een beetje aan hoeveel punten ze hadden.
huh![]()
dees_daan schreef:en voordat je nieuwe vissen koopt: haal het aquarium leeg, spoel het om, doe er nieuw water en alles in, pomp erin, 2 dagen laten staan, water laten testen, en je inlezen over de vissen die je graag wilt hebben..
dees_daan schreef:als je niet eens weet wat tropische vissen zijn, of er plantjes in je aquarium moeten, denkt dat je het water niet hoeft te verversen,niet weet wat een pomp doet, wat doe je dan met een aquarium? je moet je altijd eerst inlezen voordat je een dier in huis haald, iig de belangrijkste dingen van voeding en verzorging weten, de andere dingetjes kan je leren, maar je moet een dier goed kunnen huisvesten en verzorgen..
je moet je pomp op tijd schoon maken, je water op tijd verversen (1 3e schoon water er in) en er moeten idd plantjes in, en je inlezen over de vissen,(zijn ze sociaal of agressief, leven ze in een schooltje of juist niet, kunnen ze bij meerdere soorten vissen, hoeveel ruimte hebben ze nodig, hoe warm moet het water zijn, wat voor voer moeten ze hebben enz enz..) ik zou je water echt laten testen hoor, je kan zo wel doorgaan, maar als alles dood gaat is er iets mis.. ik raad je aan je goudvis echt naar iemand te brengen met een vijver, dat is voor het beestje veel beter..
en voordat je nieuwe vissen koopt: haal het aquarium leeg, spoel het om, doe er nieuw water en alles in, pomp erin, 2 dagen laten staan, water laten testen, en je inlezen over de vissen die je graag wilt hebben..
Pikeur schreef:dees_daan schreef:en voordat je nieuwe vissen koopt: haal het aquarium leeg, spoel het om, doe er nieuw water en alles in, pomp erin, 2 dagen laten staan, water laten testen, en je inlezen over de vissen die je graag wilt hebben..
3 weken
Na die 3 weken 1/3e van je water verversen. Dan je water laten testen. Is het goed? Vissen erin. Een week later nog eens je water laten testen.
En zo maar doorgaan, vissen houden lijkt zo makkelijkdoordat zoveel vissen enorm sterk zijn en daarom dus blijven leven, maar er zit echt een heel lastig (scheikundig) verhaal achter.
En dat hoef je ook niet allemaal te begrijpen, maar basisdingen zijn wel belangrijk om te weten (temperatuur, voer, combinatie vissen, symptoomherkenning)
love_lady1 schreef:dees_daan schreef:als je niet eens weet wat tropische vissen zijn, of er plantjes in je aquarium moeten, denkt dat je het water niet hoeft te verversen,niet weet wat een pomp doet, wat doe je dan met een aquarium? je moet je altijd eerst inlezen voordat je een dier in huis haald, iig de belangrijkste dingen van voeding en verzorging weten, de andere dingetjes kan je leren, maar je moet een dier goed kunnen huisvesten en verzorgen..
je moet je pomp op tijd schoon maken, je water op tijd verversen (1 3e schoon water er in) en er moeten idd plantjes in, en je inlezen over de vissen,(zijn ze sociaal of agressief, leven ze in een schooltje of juist niet, kunnen ze bij meerdere soorten vissen, hoeveel ruimte hebben ze nodig, hoe warm moet het water zijn, wat voor voer moeten ze hebben enz enz..) ik zou je water echt laten testen hoor, je kan zo wel doorgaan, maar als alles dood gaat is er iets mis.. ik raad je aan je goudvis echt naar iemand te brengen met een vijver, dat is voor het beestje veel beter..
en voordat je nieuwe vissen koopt: haal het aquarium leeg, spoel het om, doe er nieuw water en alles in, pomp erin, 2 dagen laten staan, water laten testen, en je inlezen over de vissen die je graag wilt hebben..
even voor de duidelijk heid, ik vind vissen niet leuk en het zijn mijn huisdieren niet. ze zijn van mijn moeder zusje en de rest van de familie. ik heb er niks mee maar omdat ze iederekeer dood gaan, vraag ik wat ik fout doe, is daar wat mis mee?
we dachten dat we het goed deden.
niet dus.
dees_daan schreef:hmm, ik heb het geen 3 weken laten staanheb het 2 dagen laten staan (pompen wel op volle kracht aan) en het toen laten testen, water was goed toen
dees_daan schreef:ik zal het anders formuleren, wat doen zij dan met een aquarium?
Citaat:vraag ik wat ik fout doe, is daar wat mis mee?
dees_daan schreef:dees_daan schreef:als je niet eens weet wat tropische vissen zijn, of er plantjes in je aquarium moeten, denkt dat je het water niet hoeft te verversen,niet weet wat een pomp doet, wat doe je dan met een aquarium? je moet je altijd eerst inlezen voordat je een dier in huis haald, iig de belangrijkste dingen van voeding en verzorging weten, de andere dingetjes kan je leren, maar je moet een dier goed kunnen huisvesten en verzorgen..
ik zal het anders formuleren, wat doen zij dan met een aquarium?
Pikeur schreef:dees_daan schreef:hmm, ik heb het geen 3 weken laten staanheb het 2 dagen laten staan (pompen wel op volle kracht aan) en het toen laten testen, water was goed toen
Gek he, als het water uit de kraan komt is het goed ja
De eerste piek komt pas na 1 of 2 weken.