Met spoed Duitse Dog eigenaren ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ziva

Met spoed Duitse Dog eigenaren ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 11:40

Ik heb zeer kort de tijd daarom is dit een behoorlijke long shot..

ik ben benieuwd of hier mensen zijn die een Duitse Dog in het gezin/thuis hebben of hebben gehad. Dit omdat wij voor een plotselinge mogelijkheid staan om een Dog te nemen. We zijn ons heel bewust van wat je in huis neemt, mijn schoonouders hebben altijd Doggen gehad. Wel zou ik graag meer horen over persoonlijke ervaringen.

We hebben enkel vandaag om nog te beslissen. Als wij besluiten hem niet te nemen wordt hij morgen ingeslapen. Niet om gedragsproblemen niet om gezondheidsproblemen maar omdat de vorige eigenaren geen plaats meer voor hem hadden. Ze hebben hem 3 jaar (zo oud is hij nu dus) op een klein appartement gehouden. Hij is bij een plaatselijke dierenarts gedropt met de mededeling dat hij ingeslapen moest en de dierenarts nu dus op zoek is gegaan naar een nieuw thuis. Hij is gezond en er is geen aanleiding om te denken dat hij niet goed in de omgang is. Nemen wij hem dan hebben we een aantal dagen als test waarbij hij in het huis van mijn schoonouders blijft die op dit moment ook een dog hebben. Een heel goede omgeving om zijn gedrag in een gezin te zien.

Ik weet hoe het is om een dier te nemen wat al volwassen is. Dat is dus niet direct een issue. Ik hoor graag positieve maar vooral ook de negatieve kanten. Ik ben me bewust je met een Dog niet zomaar ergens heen kunt, niet op vakantie maar ook niet bij iedereen thuis. Dan kan je gewoon niet gaan. Ze worden niet oud en hij is al 3 dus het is niet voor 10 jaar..een dog is best duur en er moet rekening gehouden worden met zijn gewrichten, dus een goed bed. En in huis is het natuurlijk ook een flinke aanpassing..

Anoniem

Re: Met spoed Duitse Dog eigenaren ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:45

Hier op stal hebben ze 3 doggen, en ze hebben nu ook een nestje Haha!

Het zijn hartstikke lieve honden, luisteren ook aardig goed, alleen je moet oppassen met kleine kinderen, en je moet echt consequent zijn.
Want het zijn natuurlijk hele sterke grote honden.

Als je de ruimte er voor hebt, en je hebt een adres waar je hem heen kan doen als je op vakantie gaat, en je kan goed met honden omgaan zou ik zeggen doen!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:48

Mijn oom heeft een dog in huis genomen toen ie 2,5 jaar oud was.
Het is wel goed gegaan maar doggen hebben zo hun nadelen, die van mijn oom is onstuimig en heel sterk en hyper Tong uitsteken En ze moeten echt lekker kunnen rennen. Bovendien zijn ze dure honden (ook in onderhoud) maar wel geweldige vrienden voor het leven

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:49

ik ken 2 mensen met een dog in huis; enige nadeel wat zij echt ondervinden is toch de houding van andere mensen die niet of weinig bekend zijn met honden.
Dat ze veel eten klopt maargoed er is ook goedkoper goed voer te verkrijgen.
Zij zijn allebei heel enthousiast over het karakter van de honden naar andere mensen,dieren en vooral kinderen.
Wel zijn ze soms wat stoïcijns qua opvoeding betreft, succes met je keuze maar volgens mij heb je hem al bijna gemaakt.... Knipoog

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 11:51

ik heb een chihuahua Tong uitsteken Hij zou eerst een paar dagen bij mijn schoonouders zijn. Deze hebben ook een Duitse Dog. Dit is een uitstekende kans om te zien hoe hij met andere honden is..aangezien het niet zon ramp is als de Dog van mijn schoonouders een hap krijgt. Mijn chi overleeft dat natuurlijk niet. Weinig overeenkomsten natuurlijk deze 2 rassen maar wel de kinderen factor. Daar ben ik inmiddels aan gewend Tong uitsteken Ik heb geen asociaal groot huis maar wel groot genoeg om een Dog in kwijt te kunnen. De Dog van onze schoonouders past hier altijd prima. Mijn tuin is wat te klein voor hem Bloos Wat ons grote voordeel is, we wonen op 5 minuten lopen van het strand vandaan.

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:52

Ik heb vroeger een herplaatsdog gehad. Was een geweldig maatje van iedereen, maar enorm sterk. Als hij beweging genoeg krijgt, kan het natuurlijk een schat van een hond zijn. Ze hebben een geweldig karakter. Succes met je beslissing!

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:59

Zelf zou ik het niet doen aangezien je de hond niet echt kent, wat niet zo'n heel groot probleem hoeft te zijn, maar vaak heb je ook als je zo'n beslissing neemt in 1 dag je er een volgende dag opeens heel anders over kunt denken. Maargoed, dat weet jezelf natuurlijk het beste. Haha!

Ik weet niet of je meerdere honden hebt en 'hoe' je woont, maar ja, als je zeker weet dat er genoeg ruimte en tijd is... Haha! (maargoed, dat kan wat kort door de bocht zijn)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:11

en heb je hem opgehaald???

en zo heb ik eens een rottweiler opgehaald,savonds heel laat,ik werd gebeld,of ik haar wlde hebben,zo niet werd ze de volgende ochtend ingeslapen..

echt heb er een geweldige hond aan gehad Lovers

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:19

ik ook met een Rottweiler , de beste geweldigste hond die ik tot nu toe gehad heb.

Als jij een goed gevoel hebt over deze dog en er wis verder niks aan de hand, zie ik geen reden waarom je het niet zou doen.
Maar om je even uit de droom te helpen..........bij ons in de buurt had iemand een Dog van 11.5 jaar dus dat kan wel....

Maar waarom wordt er eigenlijk gekozen om de hond in te laten slapen, kan hij niet via een asiel herplaats worden?

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:24

Wij hebben altijd een Deense dog gehad
Erg lief en sociaal.
In de 11 jaar dat wij haar gehad hebben kan ik eigenlijk niets slechts over haar zeggen.
Helaas is ze 1,5 jaar geleden ingeslapen => baarmoederkanker

Ze is 11 jaar bij ons geweest dus ik denk dat dit wel een mooie leeftijd voor een dog is

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:29

Mijn oom en tante hebben altijd Duitse doggen gehad...geweldige beesten. Bram hebben ze genomen toen hij al 2 was (ongeveer) en altijd heel erg lief geweest...

Ook Lotte is een geweldig beest(al denkt ze soms dat ze een schoot hondje is)

1 nadeel...brammetje kwijlde heel heel heeeeeeeeel erg...maar lotte deed dat weer veel minder, t is het enige min puntje wat ik me kan bedenken...t ging ook altijd prima met mijn 2 kleine neefjes.

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:32

zijn erg aanhankelijk! luisteren meestal erg goed. Zijn erg sociaal tegen honden en mensen. Erg hele leuke honden om te hebben

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 23:35

En wat heb je besloten?

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 09:15

SjilliejJj schreef:
Wij hebben altijd een Deense dog gehad
Erg lief en sociaal.
In de 11 jaar dat wij haar gehad hebben kan ik eigenlijk niets slechts over haar zeggen.
Helaas is ze 1,5 jaar geleden ingeslapen => baarmoederkanker

Ze is 11 jaar bij ons geweest dus ik denk dat dit wel een mooie leeftijd voor een dog is

11 jaar is zeker een mooie leeftijd!

Tja ik weet niet hoe het werkt daar in Frankrijk met herplaatsing en dergelijke. Misschien is het moeilijker daar? Ze wonen echt heel afgelegen.

Hoe dan ook, mijn vriend is gaan kijken en heeft hem meegenomen Tong uitsteken Ik heb hem zelf niet gezien, zoals ik zei hij is in Frankrijk bij zijn ouders n ik heb besloten thuis te blijven. Gisteravond is hij mee naar huis gegaan. Bij controle van zijn stamboom bleek dat hij een volle broer is van de dog van mijn schoonouders. Hoezo toevallig. Ze zijn als 2 druppers water behalve dan de aftekeningen. Hij schijnt heel lief te zijn en is de nacht goed doorgekomen en is erg rustig nu.De aankomende dagen gaan ze hem mee naar van alles nemen en contact laten hebben met andere honden om te zien of dat alles goed gaat. Het eerste contact met de dog van mijn schoonouders gaat prima.

Meet Aiko. De zwarte Lachen De harlequin/gestippelde is van mijn schoonouders. Klik voor grotere foto Lachen

Afbeelding

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:17

Nou proficiat met de nieuwe aanwinst, wel toevallig dat de familieband zo is tussen de twee doggen. Hopenlijk hebben jullie er nog jaren heel veel plezier van.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:22

Toeval bestaat niet! Veel plezier met hem, wat een leuke hond!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:27

Hele mooie hond. Heel veel succes saampjes, hopelijk blijft alles goed gaan Knipoog

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:43

Wat gaaf man...nu hebben jullie gewoon famillie Cool

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:49

Wat een prachtige hond, proficiat!
De hond mag blij met jullie zijn, ik wens je dan ook nog veel mooie jaren toe met deze grote vriend Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:23

geweldig dat jullie het gedaan hebben!!

heel veel plezier met deze kanjer,en wat geweldig dat het een volle broer is van jullie andere dog(al is die van je ouders Haha! )

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:17

nou dat is leuk......ik geloof ook niet in toeval Lachen

Veel plezier samen, gaat vast helemaal goedkomen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:18

Duitse doggen zijn hele vriendelijke reuzen............

ik zou er zo een in huis nemen, geen probleem

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:23

Wat een prachtig beest !!!

Hoe kunnen die mensen zo'n prahctig en lief dier in laten slapen... ik snap dat niet

Erg goed van jullie, jullie zullen er veel plezier aan hebben!!

Let wel op met glazen op een lage tafel Huilen van het lachen Die van ons sloeg zo in een zwiep de hele tafel leeg.. Keek dan dom achterom en snapte niet wat wij dan moeilijk deden ..

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:23

GEFELICITEERD!!
Je hebt net een beste vriend in huis genomen die je je kan voorstellen!
Tjah, de nadelen: je hebt ruimte nodig,oppassen met kopjes op de salontafel(ivm met kwispelen),ze kwijlen verschrikkelijk, ze zijn kostelijk in onderhoud, en ze leven niet lang...
Maar dat weegt allemaal niet op tegen de voordelen van zo'n lieve loebas!

Wij hebben sinds vrijdag ook een herplaatser van 4jaar, onze lieve Max is jammergenoeg vorige maand overleden(op bijna 7jarige leeftijd).
Als je vragen hebt dan pm je maar.
Misschien een leuk idee je aan te melden op het nek-forum, heel gezellig daar!
http://duitsedoggennek.multiforum.nl/

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:18

Wildgirl schreef:
ik ken 2 mensen met een dog in huis; enige nadeel wat zij echt ondervinden is toch de houding van andere mensen die niet of weinig bekend zijn met honden.
Dat ze veel eten klopt maargoed er is ook goedkoper goed voer te verkrijgen.
Zij zijn allebei heel enthousiast over het karakter van de honden naar andere mensen,dieren en vooral kinderen.
Wel zijn ze soms wat stoïcijns qua opvoeding betreft, succes met je keuze maar volgens mij heb je hem al bijna gemaakt.... Knipoog

met goedkoper voer ben je soms duurder uit hoor, omdat je meer moet geven.
Heb ik gauw ondervonden.
Met goedkoop voer doe je soms een week, met duurder voer (ik geef royal canin great dane, en royal canin giant) doe ik zo'n 3 tot 4 weken. Ook zijn dat hele grote brokken, moeten ze goed op kauwen. Die kleine brokjes slorpen ze zo naar binnen als spaghetti, waardoor ze minder opnemen, meer eten en meer poepen.
Als je dan toch goedkoper voer wilt zijn vele heel tevreden over CAVOM, is een natuurlijke brok,ook best groot.Kost 30tot35 euro dacht ik, doe je ook 3tot4weken mee. Op dat forum kunnen ze je er meer over vertellen.En anders pb je maar.

Ook even waarschuwing: doggen zijn heel gevoelig voor maagkanteling. Nooit gek doen dus na het eten, dan moeten ze zich rustig houden.

en een tip: laat ze ofwel buiten drinken, of heb altijd een handdoek bij de hand Knipoog