Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:15 en een halve week oud en dan al zulke verwachtingen hebben????
ongelooflijk,laat dat beest ook nog jong zijn,luisteren gaat ook spelenderwijs,je legt gewoon veel te veel druk op zo'n jong hondje...
en wat een rare regels zeg: "Hij is de laagste in rang hier in huis. Krijgt als laatste eten, komt als laatste binnen, mag niet op de bank. soms begroet ik hem niet direct als ik thuis kom, maar leg hem eerst op de plaats en negeer hem. "
vreselijk,als je dit nu doet met een moeilijke zwaar dominante hond ,oke,maar een puppie??die moet juist blij zijn als je binnenkomt,en waarom zo zwaar onder druk zetten??
las laatst ook al mensen met een onderdanige hond waarbij ze dit soort regels hanteerde en de hond kompleet de weg kwijt raakte,is dit de nieuwe hond opvoed manier???echt niet mijn manier van honden opvoeden,maar goed...
wat voor soort ""gevaarlijke" hond is het,daar deze pittige manier van opvoeden gehanteerd wordt??
zou zeggen,laat hem wat losser in de opvoeding,lekker jonge hond zijn,en ook dat ie "blij" mag zijn als het baasje thuis komt..ipv dat ie dan half kruipend al in een mand moet gaan liggen..
kjoetie schreef:wellicht is een baan in het leger iets voor je?
Zoals mijn voorgangsters al zeggen, laat het diertje in godsnaam een beetje los en spontaan puppy zijn. Zo´n jong beestje kan zich nog helemaal niet lang concentreren (vergelijk het met een jong paard). Geniet gewoon van die jonge blijheid en fratsen, ontspan een beetje, corrigeer indien nodig, maar wel aangepast aan de leeftijd!! Het is een lieve kleine lobbes, geen woeste dobermann.. Waarom zo zwart wit theoretisch opvoeden? Gewoon relaxen en genieten van het diertje, de rest komt spelenderwijs en vanzelf.
Iris82 schreef:Trennie, google eens op overspronggedrag.
Ik denk namelijk dat dat het wel kan verklaren.
Iris82 schreef:Trennie, google eens op overspronggedrag.
Ik denk namelijk dat dat het wel kan verklaren.