Ik heb een vraagje over mijn kat. De kat is al 16, heeft lang op straat gezworven voordat ik d'r kreeg en heeft ernstige reuma. De afgelopen weken was ze steeds aan het overgeven 's ochtends, op vaste tijden (altijd rond zes uur), erg veel bezig in de kattenbak en ze sliep bijna alleen maar. Ook at ze nauwelijks.
Ik ben natuurlijk naar de DA gegaan. Bloed en urine is getest en er kwam een nierontsteking uit. Ze krijgt nu antibiotica en iets tegen het overgeven. Daarnaast krijgt ze al sinds ik haar heb Metacam (spul tegen reuma) dus dat krijgt ze nu ook.
Sinds ze deze medicijnen sinds vier dagen krijgt, voelt ze zich beter (denk ik) en ze eet weer, maar ze gedraagt zich wel een beetje vreemd. Ze gaat steeds in haar bakje (waarin ze bijv. naar de dierenarts getransporteerd wordt en waar ze anders NOOIT in wil, want dat is eng) met haar pootje graven (op het plastic) en daarna gaat ze er in slapen. Ook vraagt ze steeds aandacht, maar zodra ik haar ga aaien hapt ze naar me en kijkt ze me strak aan. Als ik op de bank zit komt ze heel dicht tegen me aan zitten, maar daarna gaat ze me aanstaren en naar me happen. Het lijkt of ze de bank voor zichzelf wil. Ze ziet er erg boos en verveeld uit, maar ze wil niet met haar speeltjes spelen. Zou dit komen doordat ze zich beter voelt? Of is deze agressiviteit misschien een reactie op een combinatie van deze medicatie? Ik vind het jammer dat ze zo doet, anders is het zo'n lieve kat. Ga bijna op vakantie en wil haar oppassers ook niet met een vervelende en zieke kat opzadelen. Ik hoop dat iemand iets weet. Als het zo doorgaat ga ik volgende week in ieder geval nog even naar de DA.
Alvast bedankt voor de reacties!