Kat drinkt alles wat ie tegenkomt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Kat drinkt alles wat ie tegenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 22:11

Ik heb een beetje een vreemde vraag Knipoog
Sinds anderhalve maand hebben we een jong katertje (Rooyke), hij is nu 3,5 maanden oud Lachen
En er valt me iets op: alle soorten drinken die ie tegenkomt, drinkt ie op Verward
Hij heeft altijd een bakje water, een bakje met kattenmelk (aangelengd met een wat water) en hij kan uit de vijver drinken. Keuze genoeg, zou je denken.

Heb ik een glas cola: hij drinkt eruit.
Staat er een glas bier: hij lust het.
Een glaasje wijn? Ook lekker, hij lust wel een slokje.
Kortom: alles wat er staat, probeert ie uit. En als ik niet snel ben, dan blebbert ie gewoon verder en dan ben ik m'n glas drinken kwijt *LOL*

Is dit nu normaal? Knipoog
We hebben al veel vaker (jonge) katjes gehad maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Pluizebolpum

Re: Kat drinkt alles wat ie tegenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 22:23

Ik heb ook al heel wat katten 'versleten', jong en oud, maar nee, ook nog nooit van gehoort...
Alhoewel, die ouwe lustte graag een glaasje zoete dessertwijn (voor naast haar garnaal Rolleyes ) en verlegen Sammetje kwam zo leuk los met een slokje Baileys op. Maar cola of ander prik? Nee, dat vonden en vinden ze allemaal eng, zelfs als ik het voor ze opdrink...
Drinkt Rooyke ook sinaasappelsap? Misschien een idee, als hij dat niet lust om daar eens glaasjes van te laten staan. Misschien leert hij het dan een beetje af. En anders issie echt een beetje gek in de kop.
Ik heb weleens een kat gehad die als motto had 'past het in de bek, dan ken je 't eten'. Die vrat rustig een pak stroopwafels, een half brood of een stronk broccoli (echt héél normaal kattenvoer Nors opkijken ).

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:07

Misschien suikerziekte? (diabetes mellitus)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 00:11

Ik weet het niet, ik heb het met het konijn.
Ik at eens een koekje en hij liep los.
We leggen het altijd op tafel waar hij niet bijkomt.
Ik leg dat koekje op m'n broek want ik moest even de telefoon aanpakken en voordat ik het weet is hij ervan aan het eten Clown

Heb het snel weggepakt en hem wat brood gegeven!
Maar altijd als 'ie trek heeft, lust 'ie alles!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 01:00

Ik denk gewoon dat ie alcoholist is Huilen van het lachen
Vreemd Verward ik heb het nog nooit gehoord.
Hier krijgen ze alleen water,... melk vind ik zelf al te ver gaan om te geven. Vind het verwennerij maar zeker niet iets wat ze standaard nodig hebben.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 01:10

fjordjes schreef:
Misschien suikerziekte? (diabetes mellitus)

Hier dacht ik ook meteen aan Bloos
Maar dan zou ie volgens mij ook mager moeten zijn / worden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:48

Die van mij heeft het met eten. Is vreselijk nieuwsgierig als ik wat aan het eten ben en zou het liefst alles proeven.
Wat hij soms ook doet door vanuit het niets in een bord macaronie te springen, een hap te nemen en hard weg te rennen. Clown

Maar goed, die van mij doet het dus uit nieuwsgierigheid en lust ook werkelijk alles.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:52

Drinkt hij ook veel? Of laat hij zijn eigen drinken staan?

Als hij heel veel drinkt, moet je ook eens op zijn plas gedrag gaan letten. Of dit veel is of niet.
Dan kan hij namelijk last hebben van zijn nieren.

Overigens onze kat heeft een tijd gehad dat hij geobsedeerd was door melk (of melk product)
Ik hoefde maar op het aanrecht een schaaltje yoghurt te pakken of een glas biogarde of hij zat al likkebaardend naar mij te staren.
Na aanpassing van eten is dit over gegaan.

[edit: er ging iets fout... bericht was nog niet af, of werd automatisch geplaatst Verward]

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:04

Het kan lichamelijk zijn... maar ook gewoon typisch 'ik doe mama na gedrag', mss toch es DA bellen?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 19:57

Bedankt voor jullie reacties Lachen

Ik heb zelf het idee dat het voornamelijk nieuwsgierigheid (of vraatzucht) is. Met eten doet ie eigenlijk precies hetzelfde. Maar dat gaat dan om wat 'gewoner' eten zoals aardappels, vlees, groenten, macaroni, brood etc.
Met drinken doet ie precies hetzelfde, maar dat valt me denk ik iets meer op omdat ie dan zulke vreemde dingen proeft.
Eigenlijk komt het er op neer dat ie alles pakt, zowel eten als drinken.
Het liefst ook van alles veel, het is echt een enorme vreetbeer *LOL*
Toen hij net 2 maanden was heeft hij een vol doosje Temptations (die snoepjes van Whiskas) gestolen en dat had ie binnen een minuut leeg. Je wilt waarschijnlijk niet weten hoeveel doosjes hij nu op zou eten als ie de kans krijgt Knipoog

Verder drinkt hij normaal.
Wat water, soms wat aangelengde kattenmelk.
Plassen is ook heel normaal.
Hij ziet er ook gezond uit, hij is helemaal niet mager ofzo. Zijn vachtje glanst mooi, hij is lekker rond en gezond, mooie heldere oogjes en hij vertoont geen enkel 'mankement' Knipoog
Bij de DA zijn we een tijdje geleden geweest en hij vond het een supergezond katje.

Ik denk dat ik er voorlopig maar vanuit moet gaan dat we met een veelvraat (cq. veelzuiperd Haha!) te maken hebben *LOL*
Wel eentje die we een beetje in de gaten moeten houden. Voordat je het weet is je koelkast leeg Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:53

heeft hij het misschien in zn jeugd slecht gehad en moeten vechten voor zn eten of is dat niet aan de orde?
nou doen katten wel vaker gekke dingen maar dit is wel heel extreem hoor, kijk maar uit met bepaalde dingen die wel eens slecht voor hem kunnen zijn (chocola bijvoorbeeld)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:50

een kat van de moeder van mijn ex drinkt ook alles wat hij kan drinken.. Is heel maf, want je moet altijd uitkijken of hij de cola niet opdrinkt.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:16

Mijn ene kat wil ook altijd alles proeven wat op tafel staat.

Als het iets met bubbels is, trekt hij altijd wel snel zijn kop weer weg, dan is hij bang voor de spettertjes.

Maar voor de rest: overal gaat die lange tong in Vork

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:18

Wanneer is Rooyke bij de moeder weggehaald? Wij hadden vroeger een kat die met ongeveer 4 weken bij ons kwam en toen al bij drie anderen had gewoond. We vermoeden dat hij of heel kort, of helemaal nooit zijn moeder heeft gezien. Die at ook werkelijk alles, van rozenblaadjes tot konijnenvoer tot droog brood. Mijn moeder zei dat dat kwam doordat hij zo vroed bij de moeder was weggehaald, dat hij een soort eet-obsessie had en ik denk zelf dat daar wel wat inzit. Misschien heeft Rooyke iets soortgelijks, maar dan met drinken Lachen
Een probleem met de nieren dacht ik ook al aan, maar dat zou wel uitzonderlijk zijn voor een kat van zijn leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:47

De mijn vertoonde dit gedrag ook...Zag er gezond uit, at normaal en platse normaal.

Maar ze kreeg het wel van de een op de andere dag aan dr nieren, wil je niet bang maken maak zou hier toch wel even mee naar de DA gaan want normaal is het niet.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 18:12

Bedankt allemaal voor het meedenken Lachen
Omdat ik toch alle evt. twijfel uit wilde sluiten, is mijn hubbie vanochtend even met hem langs de DA geweest.
En wat hebben ze uiteindelijk gelachen daar, meneer De Rooy heeft weer een leuke voorstelling weggegeven Haha!
Ze hebben Rooyke nog even gecheckt op alle vitale punten, en er blijkt gelukkig helemaal niks mis met hem te zijn Lachen
De conclusie: het is een echte rode kater *LOL*
Nieuwsgierig, goed op gewicht (eigenlijk wat aan de grote kant voor z'n leeftijd), afwisselend speels en lui, goed in z'n vachtje.... allemaal goed dus.
Naar het schijnt komt het vaker voor. De meeste katten schijnen het na verloop van tijd af te leren.

Zwartwitje: onze Rooyke is met 8 weken bij zijn moeder weggegaan. We dachten eerst dat ie 7 weken was, maar dat bleek een rekenfoutje te zijn van de vorige eigenaar. Ik heb Rooyke kado gekregen van onze jongste telg en zodoende zijn 'thuissituatie' niet gezien, maar naar verluid zag het er daar allemaal wel goed uit. Rooyke was de grootste uit een nestje van 3 of 4. De laatste week dat hij bij de oude eigenaar was, was hij al grotendeels gescheiden van zijn moeder. Hij at en dronk liever zelf, hij had zelf ahw. al een soort afscheid genomen.
Toen hij bij ons kwam was hij ook al opvallend zelfstandig. Kon harde brokjes eten enzo, en hij was ook al netjes zindelijk.
Vooral omdat hij zo ontzettend lief en aanhankelijk is en nergens bang voor is, vermoed ik wel dat hij een fijne jeugd gehad heeft Knipoog
Ik heb in elk geval nog geen enkel trauma kunnen ontdekken *LOL*

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:21

Het eerste waar ik aan dacht waren...de nieren! Geef hem eens niets anders dan water...dus geen alcaholist van maken he Haha! , met je bier en wijn! Dan krijgt hij sowieso nadorst! Drinkt hij nu echt zijn hele bak water op in een dag, zou ik hem toch eens laten nakijken. Ook bij suikerziekte kunnen ze veel gaan drinken.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:22

Nou, dat valt dan weer helemaal mee! Fijn, dat alles goed met hem is *LOL*
Conclusie: Rooyke is gewoon een grapjas (maar eigenlijk wisten we dat al Knipoog ).

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 18:33

Da's inderdaad de enige juiste conclusie Haha!
Ik had ook al een voorgevoel dat er echt niks met hem aan de hand was. Hij is zo levendig en hij ziet er zo goed uit, als met hem iets mis zou zijn dan zou mijn intuitie me wel heel erg in de steek laten.
Maar beter een keer teveel dan te weinig gekeken. Bij de DA vonden ze het ook wel leuk dat hij even op bezoek kwam. Ze hadden nog maar zelden zo'n leuke combinatie van lief en brutaal gezien. Da's toch wel weer leuk *LOL*

Aerdenhout: ik zal het nooit meer doen Haha!
Om je gerust te stellen: hij drinkt verder niet veel. Gewoon wat water en soms een beetje aangelengde kattenmelk (daar ga ik trouwens eerdaags mee stoppen, 't is geen baby meer Knipoog), maar zeker niet extreem veel.
Hij heeft alleen wat bijzondere voorkeuren *LOL*
Op dit moment zit ie trouwens in de tuin lobelia's te eten Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:35

ZOOOOO...even niet alles gelezen!! Bloos Dan heb je dus toch een kat die nadorst heeft he!! Krijg je ervan als je hem op zo'n jonge leeftijd al verslaafd maakt! Volg jij die reclame's helemaal niet, van SIRE volgens mij?? Moet je toch weten dat sterke drank niet goed is voor een kind! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:51

Okay hij is gecheckd maar hebben ze ook zijn bloed gecontroleerd?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:08

Chiqa schreef:
Okay hij is gecheckd maar hebben ze ook zijn bloed gecontroleerd?

Dat is een week of 4 geleden gebeurd Lachen
We hebben hem vrij kort na 'aanschaf' even helemaal door de molen laten halen en toen was hij helemaal in orde. Gewoon voor de zekerheid, ik wil graag met een goede basis beginnen en evt. problemen tijdig bemerken Lachen
Omdat er sindsdien niets aan hem veranderd is (behalve dan dat ie dubbel zo groot is geworden Haha!) en hij verder helemaal geen symptomen had van een 'mankement' was een nieuwe bloedtap volgens de DA echt onzin.
Ik ben een overbezorgde poezenmoeder Knipoog

Aerdenhout: SIRE, daar zal ik voortaan nog beter op letten Haha!
Alcohol onder de 16: er is geen excuus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:22

O gelukkig maar nou geniet maar lekker van je kattenbeest Ja

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:27

Drank maakt meer stuk dan je lief is! Haha!
Klink misschien raar, maar heb je toevallig van die vochtvreters in huis staan?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:32

Doen we zeker, Chiqa Ja
Bedankt voor je medeleven Lachen

Aerdenhout: nee, die hebben we niet.
Wat heb je nu weer bedacht? Knipoog Haha!