ik vond 'm deze morgen in de tuin, zeiknat van het lange gras, erg aggressief (van de schrik allicht) maar hij kon enkel zijn hoofd nog bewegen. Staarde ook erg raar uit zijn ogen, leek mij niet te zien.
Dus onmiddellijk DA gebeld en ik mocht afkomen, die dacht ook direct aan vergiftiging. Hij bleek dus blind te zijn, zijn pupillen reageerden totaal niet op het lichtje waarmee ze in zijn ogen keek. Hoop spuiten in zijn bil en nu moet ik afwachten hoe het verder gaat. Hij heeft ondertussen wel al een paar passen gewaggeld, maar echt rondlopen kan hij toch niet. Ik laat 'm maar zoveel mogelijk in zijn mand liggen, uitslapen lijkt mij het beste. Straks moet ik terug de DA bellen om te zeggen hoe het met hem gaat (ze wou hem daar niet houden omdat ie zo in paniek leek, 't was beter dat hij in zijn vertrouwde omgeving tot rust kon komen - en hij is ook wel degelijk gekalmeerd ondertussen).
Ben maar niet gaan werken, laat hem toch liever niet alleen nu.
Kan een kat herstellen van vergiftiging ? Iemand daar ervaring mee ? Omdat hij nu zo kalm is, hoop ik dat hij er door komt, maar DA had mij gewaarschuwd dat hij door die spuiten kalmer zou worden, en dat ze er geen goed oog in had, dus ik mag allicht nog niet te zeer hopen. Maar hij is nog geen 3 ! Ik zou toch graag hebben dat hij de boel hier nog een paar jaar langer terroriseert.

(alsjeblieft, geen discussie over het wel of niet buiten laten lopen van een kat, daar zal altijd discussie over blijven en dat is niet de bedoeling van dit topic)