HenJ schreef:Wat vinden jullie van tea-cup chihuahua's??
Het is zo dat deze door zijn gefokt zodat ze kleiner zijn. Officiele chihuahua's zijn een slag groter.
Wanneer ik een reu heb te logeren en ik loop ermee op straat, zeggen mensen vaak dat ze denken dat hij een kruising is, omdat een chihuahua "normaal"groter is. Mijn antwoord daarop is altijd, Tja, die van paris Hilton wel, hahaa. Ben toch al tegen doorfok van een ras, dus waarom nog kleiner maken dan dat ze zijn??
Tea-cup Chihuahua's zijn een fabel. Die bestaan alleen in de wereld van broodfokkers en zijn meestal gewoon kruisingspups waarvan ze zeggen dat ze 12 weken zijn terwijl ze in werkelijkheid 8-12 weken zijn. Heel veel van dit soort pups overlijd helaas zeer snel omdat ze nog een aantal weken bij de moeder hadden moeten blijven. Een goed fokker laat zijn pups tot 12 weken bij de moeder!
Er worden soms wel te kleine Chihuahua's geboren maar daar ben je niet blij mee. Dit soort hondjes worden gemiddeld een stuk minder oud dan de "normale" exemplaren.
Serieuse fokkers zullen dit soort pups ook zeker niet aan mensen meegeven die geen ervaring hebben met het ras.
Neem nooit een pup zonder stamboom, dit zijn altijd honden waar "vreemd" bloed in zit, sommige zit niet een Chihuahuabloed. Het zijn ook allemaal broodfokkers, ook die fokkers die zogenaamd een keer een nestje hebben.
Voor deze achterlijke Chihuahuarage waren er geen mensen die voor de lol een keer een nestje hadden en al helemaal niet zonder stamboom. Denk daar eens goed over na en je snapt hoe het in elkaar steekt. De pups op marktplaats zijn over het algemeen ook een stuk duurder dan een pup van een fokker die bij de rasvereniging zijn aangesloten.
En let op: Stamboom zegt helemaal niets! Overtuig jezelf ervan dat de fokker ook is aangesloten bij de rasvereniging.
Als je er over denkt een pup aan te schaffen neem dan eerst contact op met de pupbemiddeling van de rasvereniging. Kost niets, is geheel vrijblijvend en ze geven maar al te graag antwoord op al je vragen:
http://www.chihuahuaclub.nl/
Neem daar ook eerst eens contact mee op voordat je besluit te fokken.
Kost niets en je leert er een hoop van als je er voor open staan. En als je echt een Chihuahualiefhebber bent sta je daar natuurlijk voor open.