Kat van de buren voeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kikka

Kat van de buren voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 10:12

Onze buren van twee huizen verder zijn op vakantie voor 3 weken. De hond hebben ze mee, maar de kat, Poedel, hebben ze op straat gegooit met een afwasteil brokken Gestoord Natuurlijk hebben de andere buurtkatten die bak ook allang ondekt en is de bak inmiddels leeg, dus Poedel heeft niks meer te eten, behalve een muisje hier en daar. Nu is het zo dat Poedel altijd al erg naar ons huis toetrok, volgens mij denkt ze dat ze hier woont, en zodra de tuindeur openstaat en wij even niet kijken sneakt ze naar binnen om heel stiekem de bakken van onze Govert leeg te vreten. Govert vindt het prima en zit alleen maar een beetje dommig toe te kijken. Het 'probleem' is echter dat Poedel zich nu wel een beetje te erg thuis gaat voelen, zo trof ik d'r gister languit op bed aan, mevrouw was door het raam naar binnen geklommen. Ik vind het een heel lief beest hoor, maar het is een beetje een vlooienbaal, dus eigenlijk heb ik d'r liever niet in huis en al helemaal niet op bed. Het raam kan echter ook niet dicht, want dan gilt Govert de buurt bij elkaar omdat 'ie naar binnen wil 's nachts, alternatief kattenluik dus Clown

Gisteravond hoorde ik weer vreemde kattenvoetjes over het parket, dus ik kijken, zie ik een zwarte schim langsvliegen, Poedel dus, op zoek naar eten en zo'n lekker zacht dekbed om op te slapen. Naar buiten gebonjourt en weer terug naar bed gegaan, maar na een tijdje begon m'n schuldgevoel een beetje te knagen, dus ik m'n bed weer uit, Goof naar binnen geroepen, raam dicht gedaan, tuinstoel onder de overkapping gesleept en er een oude paardendeken opgelegd en een schoteltje brokken ernaast Bloos Poedel ligt nu prins(es)heerlijk te knorren op die deken alleen ik vraag me af of ik hier wel goed aandoe. Aan de ene kant vind ik het sneu om dat beest nog 2 en halve week muizen te laten vangen en op straat te laten banjeren maar aan de andere kant kom ik nu nooit meer van d'r af denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Help?

Marigold

Re: Kat van de buren voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:17

idd gewoon buiten een slaapplekje maken en voeren.
een kat zoekt zijn eigen huis he, zo blijkt maar weer Knipoog
ik zou hem niet aan zijn lot overlaten, dat is zielig.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:19

Hij zoekt gewoon aandacht denk ik. Ik vind het aso dat je buren dit zo hebben gedaan en ik zou er zeker iets van zeggen als ze terug zijn.
Ik zou hem wel voeren want ja dat beestje moet ook eten. Maar om hem nou binnen te laten slapen zou voor mij te ver gaan. Ik zou hem ook buiten leggen. Succes..

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:19

Haha, geweldige beesten die katten! Haha! Ik zou hetzelde gedaan hebben als jij trouwens. En ik zou haar ook gewoon iedere dag voeren. Die kat zal toch vast geen speciaal dieet hebben gok ik... kan me niet voorstellen dat je buren immers hele dure brokken in een afwasteil in de tuin neerzetten. Als je een telefoonnummer hebt zal ik ze voor de zekerheid even bellen. En anders lekker blijven voeren en het probleem na de vakantie aan je buren overleggen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:21

Ik zou Poedel wel even ontvlooien.
Dat kost helemaal niets en je hebt er zelf alleen maar voordeel van. Want ik denk niet dat het de laatste keer is dat ze je met een bezoekje vereerd. Lachen

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 10:26

Dat is inderdaad wel een goed idee Iris82, moet d'r alleen even te pakken zien te krijgen, aaien vindt ze leuk, maar niet te lang en optillen hoef je niet te proberen want ze krabt je ogen eruit Clown

Weet spontaan weer waarom ik katers zo leuk vind, wat een mutsen zijn die poezen af en toe Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:27

dan gewoon even snel druppels in de nek doen, en zorgen dat ze daarop volgend een tijd buiten blijft.
druppels is zo gedaan, paar tellen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:28

Ach ik zou ook gaan voeren. Zeker als je weet dat ze op vakantie zijn. Als ze terug zijn natuurlijk wel even een vriendelijk gesprekje.
Hoe durven mensen zo met hun dier om te gaan. Maar goed, gebeurt veel.
Gisteren mijn geadopteerde buurtpoes laten steriliseren. Ruim 10 jaar vind ik wel oud genoeg om niet meer jonkies te hoeven krijgen. Mevrouw vermaakt zich prima hier. Mijn eigen kater heeft er geen problemen mee. De eigenaren waren het er mee eens dat poes beter bij mij kon wonen, als ze toch al steeds ontsnapte en op mijn bed kwam slapen, omdat ze bij haar binnen het steeds aan de stok had met 5 andere katten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:37

Ach toen ik dit topic las, dacht ik echt: hoe kunnen die mensen denken dat ze als ze een emmer voer neer zetten, alle katten uit de hele buurt niet zouden denken: YUMMIE!!!! *LOL*

Hoe dom kun je zijn... Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:57

Ik zou haar lekker ontvlooien en ontworken en haar in huis nemen totdat zij terug zijn.
Misschien dat je haar dan in overleg kan adopteren of naar het asiel kan brengen?

Want mensen verdienen zo'n sneu dinkie niet! Misselijk

Ik zal hun eens buiten zetten met een grote pan aardappelen! Duivel

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:00

Die van ons mogen een groot gedeelte van hun eten ook zelf vangen, maar we wonen op een boerderij, dus muizen genoeg Lachen Ik denk dat je dr wel goed aan doet, maar het is inderdaad de vraag of je nu nog van de poes afkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:01

Wat achterlijk zeg, die buren. Zo laat je een kat toch niet achter
Hartig woordje met die mensen spreken als ze terug zijn.

Ontvlooien lijkt me een goed idee, en verder buiten een plekje voor haar maken waar ze droog en zacht kan liggen, kan eten en drinken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:03

mwah leren de buren daar wat van nee.

Ik zou wel bijvoeren maar ook een melding maken bij de DB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:04

tita schreef:
mwah leren de buren daar wat van nee.

Ik zou wel bijvoeren maar ook een melding maken bij de DB

Sounds good...

Pas maar op dat ze dan niet die afwasteil met brokken door je raam gooien Duivel

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:05

Wat een eikels!

Zou idd na hun vakantie ook over praten om haar eventueel over te nemen Bloos

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:09

Ik denk dat je hier een mooie tussenoplossing mee hebt gevonden.

Poedeltje ligt droog, zacht en heeft eten, maar neemt niet jullie huis in beslag.

Ontvlooien zou ik ook zeker proberen. Onderschat het vlooienprobleem niet. Een paar vlooien in die handdoek of op jullie eigen kat en de ramp is niet te overzien.
Even pipetje leegdrukken in haar nek, zou dat gaan lukken denk je? Je zou het kunnen proberen door haar als uitzondering een schoteltje natvoer te geven. Dan is ze wellicht zo op dat eten gefocust dat je het pipetje leeg hebt voor ze weet wat er gebeurd.

Erg slecht van de eigenaren. Bah. Ga je ze er nog op aanspreken?

Zelf heb ik een katertje ooit naar het asiel gebracht. Die mocht er bij de buren helemaal niet meer in. Kreeg eten van mij, en sliep onder een boom in mijn tuin op een hoopje hooi dat ik van stal had meegenomen. Beestje (ongecastreerd ook nog) liep al een jaar buiten en was alleen gelukkig als je hem op de arm pakte. Zoooo sneu. Toen ie begon ziek te worden en het weer echt slecht begon te worden heb ik hem weggebracht… buren misten hem pas na wéken. 'ohja, we hebben bladiebla al een tijdje niet meer gezien. Jij soms?'. Hamer

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 12:30

Dierenbescherming bellen vind ik een beetje te ver gaan, dan zou ik dat eerder doen voor onze andere buren, die sluiten de kat 3 weken op in het kantoor van drie bij drie (beest krijgt eten van haar vader) onder het mom van 'in een asiel of pension zat 'ie in een kleiner hokje.' Báh wat gaan mensen toch raar met hun beesten om Misselijk

Ontvlooien gaat wel lukken denk ik, helemaal met een schoteltje natvoer, goed idee!

Ik weet niet of ik ze erop aan ga spreken, denk niet dat het veel verandert, aso's

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:34

die vent spoort niet, in pension hebben ze iid een hokje van 1x1 maar mogen heel vaak en soms de hele dag los in een kamer met een buitenren.

Overigens mijn kat zit overdag ook op een kamer van 4x3 met allerlei speeltjes.

S'morgens mag hij eruit tot ik naar mijn werk gaat en als ik weer thuis komt....helaas kan het nog niet anders heb hem pas vanaf vrijdag en is nogal druk wild speels Haha! en doof Boos!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:43

Schandalig zeg! Zo ga je toch niet met dieren om. Triest!

Ik zou zeker voor het poezebeest zorgen. Maar wel buiten denk ik, anders kom je er nooit weer van af. En zeker eerst flink ontvlooien!

En een flinke rekening met alle gemaakte onkosten aan hun overhandigen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:45

Ik las hier ergens ontvlooien kost niks Clown

3 spuitjes en ik was 18 euries kwijt toch best veel geld voor 3 maanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:45

Ik zou de kat naar het asiel brengen. Die mensen zijn geen dieren waard

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:00

als je plek en zin hebt: overleggen of het bestje niet beter bij joukan blijven wonen. je buren zijn iig geen kat waard. tot die tijd voeren, zou ik iig ook doen hoor, je kunt dat beestje toch geen 3 weken aan zn lot overlaten?zeker niet als het een tamme kat is, en dus gewend is om eten te krijgen en niet om alles zelf te vangen

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:18

Miss_Montana schreef:
Ik zou de kat naar het asiel brengen. Die mensen zijn geen dieren waard

Tja en het asiel zit nu nog niet vol genoeg he!

Nee ik ben het er aboluut mee eens dat deze mensen geen dieren waard zijn. Maar deze kat is het ook niet waard om naar het asiel gebracht te worden... en zeker niet nu!

Wacht gewoon tot ze terug zijn, ga eens even goed met hun om tafel en als zij niet plechtig beloven hun leven te beteren(en dat jij er op toe ziet) kun je altijd nog dreigen me het asiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:29

smokey17 schreef:

Nee ik ben het er aboluut mee eens dat deze mensen geen dieren waard zijn. Maar deze kat is het ook niet waard om naar het asiel gebracht te worden... en zeker niet nu!

Wacht gewoon tot ze terug zijn, ga eens even goed met hun om tafel en als zij niet plechtig beloven hun leven te beteren(en dat jij er op toe ziet) kun je altijd nog dreigen me het asiel.

Sorry hoor Rolleyes En alsof de eigenaren de rekening gaan betalen waar TS mee aankomt na hun vakantie. Dacht het niet dat ze die gaan betalen En hoe kan ze in godsnaam dreigen met het asiel als deze mensen al terug zijn? Dan heeft het toch geen zin meer? Meeste dierenasiels zitten idd vol deze tijd. Maar een voordeel is dat katten vaak met meerdere bij elkaar in een heel mooi hok komen. Dus voor 1 kat zullen ze nog wel ruimte hebben.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:43

Miss_Montana schreef:
smokey17 schreef:

Sorry hoor Rolleyes En alsof de eigenaren de rekening gaan betalen waar TS mee aankomt na hun vakantie. Dacht het niet dat ze die gaan betalen En hoe kan ze in godsnaam dreigen met het asiel als deze mensen al terug zijn? Dan heeft het toch geen zin meer? Meeste dierenasiels zitten idd vol deze tijd. Maar een voordeel is dat katten vaak met meerdere bij elkaar in een heel mooi hok komen. Dus voor 1 kat zullen ze nog wel ruimte hebben.

Nou ik was vorige week hier nog in het asiel. Het zat zo stampvol dat ze met meerder katten in die ienieminie hokjes zaten. De katen zaten overal, zelfs in de hondenkennels(en de honden zaten ook weer bij elkaar in). Was om te huilen..

Vorig jaar is er bij mij ook een kat gedumpt(gebeurd wel vaker, katten kittens). Poezel, niet geholpen enz. echter wel een chip(hehe). Samen met dierenambulance eigenaar opgespoort, gedreigd met het 1 en ander.. Eigenaren hebben sterellisatie enz betaald. en nu woont poezebeest bij mij...

Als je maar hard genoeg dreigt en je dreigementen waar kunt maken... dan kruipen ze wel hoor!