Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
welshje68 schreef:ga op puppycursus..leert ze met andere honden om gaan
femmefatale1 schreef:welshje68 schreef:ga op puppycursus..leert ze met andere honden om gaan
Zat ik idd ook aan te denken, maar daar lopen ook drukke pups rond, en persoonlijk vind ik dat ze eerst in rust met andere honden kennis moet maken.. voordat ze onder de poot gelopen wordt door andere pups.. :+
Maar dat is mijn visie..
femmefatale1 schreef:welshje68 schreef:ga op puppycursus..leert ze met andere honden om gaan
Zat ik idd ook aan te denken, maar daar lopen ook drukke pups rond, en persoonlijk vind ik dat ze eerst in rust met andere honden kennis moet maken.. voordat ze onder de poot gelopen wordt door andere pups..![]()
Maar dat is mijn visie..
HorseGurl13 schreef:Is ze bij de vorige eigenaar en fokker wel een beetje gesocialliseerd (met andere honden)? Sowieso in de (geloof ik) 8ste tot 12ste week, maar ook daarna nog, (de inprentingsfase heet dat geloof ik) is het belangrijk dat ze alles meemaken en krijgen te zien wat ze in hun latere leven ook tegenkomen. Als je een andere hond tegenkomt en je pup reageert er angstig op, gewoon negeren. Nooit oppakken! Dan maak je de pup groter dan de andere hond, en dat is (weet niet meer om welke reden) niet goed.
Nou moet ik wel zeggen, dat dit allemaal uit een al beetje ouder boekje komt van Martin Gaus. Hondenmanieren heet dat geloof ik, waarin ookal sommige dingen zijn achterhaald. Al denk ik dat dit overigens nog steeds wel zo is. Succes ermee.
marlinH schreef:HorseGurl13 schreef:Als je een andere hond tegenkomt en je pup reageert er angstig op, gewoon negeren. Nooit oppakken! Dan maak je de pup groter dan de andere hond, en dat is (weet niet meer om welke reden) niet goed.
Nou moet ik wel zeggen, dat dit allemaal uit een al beetje ouder boekje komt van Martin Gaus. Hondenmanieren heet dat geloof ik, waarin ookal sommige dingen zijn achterhaald. Al denk ik dat dit overigens nog steeds wel zo is. Succes ermee.
AstraGirlie schreef:marlinH schreef:
Ik denk dat je meer trauma's aan de pup bezorgd door hem te laten platwalsen door een over zelfzekere hond dan dat hij zich 'topdog' zou gaan voelen door hem op te tillen, ... maar dat is mijn mening natuurlijk.
Een pup die echt in paniek is, zit heus niet in z'n kop met rangordes bezig.
Hier zou ik dus echt een verschil maken tussen wat onzeker zijn en echt bang zijn naar andere honden toe.