Hoeveel kun je vragen voor een langharige kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Hoeveel kun je vragen voor een langharige kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 17:36

Wij hebben nu wat jonge poesjes en daar zit ook een langharige bij. Ik weet nog niet precies wat het is, nou een kater of een poesje. Het komt uit een gewone stamboomloze kat. Ik weet verder ook niet wat voor kat de vader is.
Moet je hier nu geld voor vragen of kun je die ook gewoon gratis wegdoen?

Van

Re: Hoeveel kun je vragen voor een langharige kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:20

of hij/zij nou langharig of kortharig is het blijft een htk (en die zijn er ook genoeg met langhaar)
dus die kun prima gratis weg doen
al zou mijn keuze zijn om er een klein bedrag voor te vragen, ook voor de andere kittens

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:21

Misschien een idee om voor alle poesjes een klein bedrag te vragen- dan eindigen ze niet als slangenvoer, en van dat geld de moederpoes laten steriliseren, asiels zitten al overvol !

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:22

mijn buurvrouw verkoopt halflangharige hkt-kittens voor 50 euro Clown

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:23

das wel erg veel 'rianneke Nagelbijten / Gniffelen

ik zou hem weg doen voor een 10tje, zodat je weet dat het geen slangenvoer word . (dit gebeurt laatse tijd erg vaak )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:24

ik denk dat je heel blij mag zijn als je voor alle kittens een fijn huisje vind.Er zijn al zoveel katten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:27

Niks meer als voor een gewone doodnormale HTK kat.

Tenzij de ouders goede, gezonde, geteste (!!!) dieren zijn. Maar dat zal wel niet...
Dus even lekker snel geld verdienen over de rug van het dier zal ik maar vergeten als ik jou was..

Verder ben ik het met superwoman eens.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:39

Ik denk niet dat je nog veel kan vragen voor zo'n kat...
Ik heb voor mijn kitten €25,- betaald.
Dierenasiels zitten hartstikke vol, dus ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je haar hebt laten dekken ?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:42

just_kiki schreef:
das wel erg veel 'rianneke

de 1 vind het veel en de ander koopt er gewoon 2 alsof het niks is Clown ze heeft er voor ons ook 2 verkocht... ik geloofde het eerst niet dat het kon, maar die mensen kwamen kijken en vonden 50 euro echt een koopje voor zulke mooie kittens Pling maar die waren dan ook wel echt mooi moet ik zeggen!

dit jaar hebben we weer een keer geprobeert een mooi nest te krijgen maar dit is een beetje mislukt Clown we hebben nog 1 schildpadje die weg moet alleen die is kortharig terwijl die ook langharig had moeten zijn. en dan hebben we nog een kortharig zwart met wit katertje die ook kort is gebleven. snap echt niet wat er mis is gegaan, maar deze combi was echt niet goed Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:45

Rianneke schreef:
just_kiki schreef:
das wel erg veel 'rianneke

de 1 vind het veel en de ander koopt er gewoon 2 alsof het niks is Clown ze heeft er voor ons ook 2 verkocht... ik geloofde het eerst niet dat het kon, maar die mensen kwamen kijken en vonden 50 euro echt een koopje voor zulke mooie kittens Pling maar die waren dan ook wel echt mooi moet ik zeggen!

dit jaar hebben we weer een keer geprobeert een mooi nest te krijgen maar dit is een beetje mislukt Clown we hebben nog 1 schildpadje die weg moet alleen die is kortharig terwijl die ook langharig had moeten zijn. en dan hebben we nog een kortharig zwart met wit katertje die ook kort is gebleven. snap echt niet wat er mis is gegaan, maar deze combi was echt niet goed Ach gut

Mijn god.... Ik word spontaan misselijk. Verdrietig

Arme diertjes...............

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:51

hoezo arme diertjes?
je kent mij niet en weet niet hoe mijn beestjes het hebben Knipoog
als de kittens geen huisje vinden mogen ze ook gewoon blijven hoor Knipoog

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:16

Zodat je er nog meer bij kunt fokken ? Kom eens een weekendje meedraaien in een asiel, dan weet je gelijk waarom je slecht bezig bent.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:23

dat bedoel ik dus met je kent me niet Knipoog
nee wij blijven geen nestjes fokken en nee we doen het niet om ze te verkopen blablablabla
er kwamen bij ons 2 verzoeken van bekenden omdat ons vorige nest (een ongelukje) zo mooi was! en dan wagen we nog een gokje aangezien wijzelf zowiezo 1 kitten wilde hebben omdat we dit jaar een kat hebben moeten laten inslapen...
we hebben nu met de kittens erbij 5 katten. en geen hond die er last van heeft Clown en ow wat zijn ze zielig Clown

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 19:51

sunshine schreef:
Dierenasiels zitten hartstikke vol, dus ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je haar hebt laten dekken ?

Daar is niets tegen te doen Clown , er lopen hier zoveel katers rond, en ik kan onze poezen ook niet tegenhouden ofzo Tong uitsteken .

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:51

En misschien ken jij niet de waarheid zoals het echt gaat.
Misschien begrijp je het zo: mensen staan rond deze tijd IN DE RIJ om kittens te dumpen bij asiels, dat zijn nog de fatsoenlijke mensen...de rest dumpt ze langs de kant van de weg, in vuilcontainers en ga zo maar door. Wij (= asiel) kunnen de stroom niet aan, zeker nu niet omdat vele mensen nog met vakantie moeten gaan EN de verstandige mensen, die naar een asiel gaan voor een kitten er langer dan 2 seconden over nadenken en pas een kitten nemen NA de vakantie. Het is nu eemmaal zo, en dat heb ik ondervonden toen ik nog kittens opving voor eigen rekening (zonder contract van asiel) en ze zo bij mensen plaatste, dat iets dat je gratis krijgt niet zoveel waarde heeft als een kitten waar over nagedacht is (en geld kost: hoewel je bij ons voor 50euro een kitten kan kopen wat 2x geent, gechipped, ontvlooid en ontwormd is en voor 75-80euro zelfs al geholpen)

Met andere woorden, de mensen die van jou een (bijna) gratis kitten krijgen, zijn minder geneigd deze voor 80euro te steriliseren of te castreren, hopelijk op zijn minst in te enten.

Of ze kopen bij jou een kitten voor 50 euro en denken even "de kosten" eruit te halen door ze nogmaals nestjes te laten krijgen, alles wat zwart, zwartwit of saai grijs is, eindigd op een of andere manier in het asiel, dus gefeliciteerd, je hebt weer bijgedragen aan het kattenoverschot, waardoor wij voor de moeilijke keuze komen te staan als benches opgestapeld staan bij alle vrijwilligers, in de keuken, logeerkamers en huiskamers, en we zien het echt niet meer zitten....kom jij helpen kiezen welke wij in laten slapen ? zwart en grijs zijn niet populair, behalve als ze op de "wiskas kat" lijken, rode doen het wel goed...help jij mee ons te kiezen als het zover komt ?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:57

arankapony schreef:
sunshine schreef:

Daar is niets tegen te doen Clown , er lopen hier zoveel katers rond, en ik kan onze poezen ook niet tegenhouden ofzo Tong uitsteken .

uhum dat kun je wel, stereliseren

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:00

Mist schreef:
En misschien ken jij niet de waarheid zoals het echt gaat.
Misschien begrijp je het zo: mensen staan rond deze tijd IN DE RIJ om kittens te dumpen bij asiels, dat zijn nog de fatsoenlijke mensen...de rest dumpt ze langs de kant van de weg, in vuilcontainers en ga zo maar door. Wij (= asiel) kunnen de stroom niet aan, zeker nu niet omdat vele mensen nog met vakantie moeten gaan EN de verstandige mensen, die naar een asiel gaan voor een kitten er langer dan 2 seconden over nadenken en pas een kitten nemen NA de vakantie. Het is nu eemmaal zo, en dat heb ik ondervonden toen ik nog kittens opving voor eigen rekening (zonder contract van asiel) en ze zo bij mensen plaatste, dat iets dat je gratis krijgt niet zoveel waarde heeft als een kitten waar over nagedacht is (en geld kost: hoewel je bij ons voor 50euro een kitten kan kopen wat 2x geent, gechipped, ontvlooid en ontwormd is en voor 75-80euro zelfs al geholpen)

Met andere woorden, de mensen die van jou een (bijna) gratis kitten krijgen, zijn minder geneigd deze voor 80euro te steriliseren of te castreren, hopelijk op zijn minst in te enten.

Of ze kopen bij jou een kitten voor 50 euro en denken even "de kosten" eruit te halen door ze nogmaals nestjes te laten krijgen, alles wat zwart, zwartwit of saai grijs is, eindigd op een of andere manier in het asiel, dus gefeliciteerd, je hebt weer bijgedragen aan het kattenoverschot, waardoor wij voor de moeilijke keuze komen te staan als benches opgestapeld staan bij alle vrijwilligers, in de keuken, logeerkamers en huiskamers, en we zien het echt niet meer zitten....kom jij helpen kiezen welke wij in laten slapen ? zwart en grijs zijn niet populair, behalve als ze op de "wiskas kat" lijken, rode doen het wel goed...help jij mee ons te kiezen als het zover komt ?

Mooi gesproken Mist, hopelijk zet dit wat mensen aan het denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:15

Rianneke schreef:
dat bedoel ik dus met je kent me niet Knipoog
nee wij blijven geen nestjes fokken en nee we doen het niet om ze te verkopen blablablabla
er kwamen bij ons 2 verzoeken van bekenden omdat ons vorige nest (een ongelukje) zo mooi was! en dan wagen we nog een gokje aangezien wijzelf zowiezo 1 kitten wilde hebben omdat we dit jaar een kat Daar gaan toch de hebben moeten laten inslapen...
we hebben nu met de kittens erbij 5 katten. en geen hond die er last van heeft Clown en ow wat zijn ze zielig Clown

De manier waarop jij erover praat... Dat je er nog eentje kwijt moet, en dat er een is die korthaar heeft helaas, dat het een langharige had moeten zijn en nu het dat niet is is het mis gegaan.

Van iedere liefhebber gaan van zoiets de nekharen overeind staan.
Verdersluit ik me uiteraard aan bij Mist. Ik ben benieuwd hoe het weer met onze populatie asielkittens staan als ik woensdag weer moet werken (nog een geluk dat ik nu bij de honden werk, al die ellende met kittens kun je als dierliefhebber toch haast niet meer aan, en dat door mensen die het zo leuk vinden om doelloos te vermeerderen met hun niet geteste katten).

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:38

ik ben het wel met jullie eens wuis..
een nestje zal vast geen ramp zijn maar gewoon alles bij elkaar gooien is minder.. helaas kun je dit niet verhelpen..

en via pc klinkt het altijd anders.. tenminste, zo word het gelezen alsof het niks voorsteld en het maar katten zijn.. denk niet dat Rianneke het zo bedoeld.. maar snap zeker jullie reacties.. want het komt idd wat raar over, maar geloof er eerlijk wel wat in dat het niet zo over moet komen. Lachen

even off topic..
hier in de cavia opvang zat ook altijd alles vol en tot grote verbazing is er zelfs nog maar 11 van de cavia's over die herplaatst mogen worden, en dat voor de vakantie Haha! Haha!

maar wij zeggen steeds 'het is stilte voor de storm'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:40

Nou het is bij ons bepaald geen stilte voor de storm.. We zitten vol. Bomvol.
En er komen in deze tijd bijna nooit mensen die een kat willen adopteren ivm vakantie. Boos!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:49

Mooi gesproken Mist!!
Op marktplaats staan er al 39 kittens!! op de eerste pagina !!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:52

Wuis schreef:
Nou het is bij ons bepaald geen stilte voor de storm.. We zitten vol. Bomvol.
En er komen in deze tijd bijna nooit mensen die een kat willen adopteren ivm vakantie. Boos!

hier gelukkig nog wel.. vorig jaar hebben we een oproep gehad dat er achter het ziekenhuis 80 cavia's waren gedumpt en maar 30 ervan konden ze te pakken krijgen.. heel veel waren al overleden en sommige kregen ze niet eens meer.. echt zo vaag dat mensen zoiets kunnen doen.! Boos!

aan de ene kant hebben ze gelijk.. want tja sommige gaan 3 of zelfs 4 week weg en dan een nieuwe kat alleen in huis laten zou ik zelf ook niet doen.. maar vind dit wel heel erg hoor.. zo vol en er komen steeds meer bij Boos! Verdrietig

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:57

ik ben het wel met de rest eens dat je het dier moet laten helpen.
veel dieren belanden nu weer langs de kant van de weg omdat mensen onnodig willen fokken.
Ik heb een konijnen en cavia asiel waar het ook al vol zit.
Ik vindt het een goed idee om een bijdrage te vragen voor de poesjes en daar de moeder van te laten helpen.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:58

eeen vriendin van mij heeft ook HTK kittens gekocht een met schijnbaar wat langer haar voor 75 euro (wat ik erg veel geld vond overgens) en de ander voor 50 euro (vind ik ook veel)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:20

wij hebben ook een langharige die hebben we gratis Tong uitsteken dat verschild denk ik heel erg veel Tong uitsteken