Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vende schreef:Leuk nieuwsbericht: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... _auto.html![]()
Ik heb dit gevonden op internet: Mocht dat niets opleveren, dan kunt u een ruitje inslaan om de hond te bevrijden. Ruit inslaan, mag dat? Als het echt een kwestie van leven of dood is, mag u dit doen. Dit wordt in juridische termen aangeduid als ‘zaakwaarneming’: u treedt op in het belang van een ander
Niese1987 schreef:Ik vind het echt schandalig dat mensen de hond in de auto laten zitten om vervolgenms op hun dooie akkertje boodschappen te gaan doen. Neem je hond dan gewoon niet mee!! Laat dat beestje lekker thuis.
En ik denk dat ik niet weet hoe ik zou moeten reageren als ik zelf zo'n situatie tegenkom; de hond laten zitten is zielig, maar je kan zelf ook nog een proces-verbaal krijgen voor het inslaan van de ruit. Ik denk peroonlijk dat het heel erg aan de situatie ligt die zich op dat moment voordoet.
tantjeuh schreef:Wij laten onze hond ook gerust in de auto zitten bij 20°, als we maar vijf minuten de winkel binnengaan. Ik zou er dus ook niet om lachen als ik na vijf minuten terugkom en er is een raam uit de auto geslagen. ..
RianneH schreef:Nee hoor, ik onderschat het nietZo is het me pas nog geleerd met EHBO voor dieren
Een dierenarts bellen helpt over het algemeen niet, netzoals de dierenambulance. Die hebben namelijk geen specifieke materialen aan boord om echt te helpen. Honden die oververhit zijn is ook het belangrijkste om te koelen ;) Dus als er een sloot in de buurt is, spring er gerust in
Warmteregulatie verloopt bij de hond idd door hijgen. Hij ademd in via de neus, waar veel bloedvaten lopen. Daar geeft het bloed de warmte af aan de koelere lucht, waarna de verwarmde lucht weer via de mond uit het lichaam treed.
Honden met een korte neus hebben het dus moeilijk, omdat ze minder opppervlakte hebben om warmte af te geven.
zoekatje29 schreef:als zo'n beestje helemaal bezweet zou zijn zou ik de dierenambulance bellen en de politie
die kunnen en mogen nu eenmaal meer dan de gewone burger
zoekatje29 schreef:als zo'n beestje helemaal bezweet zou zijn zou ik de dierenambulance bellen en de politie
die kunnen en mogen nu eenmaal meer dan de gewone burger
verootjoo schreef:ja maar als de auto rijdt, heb je aircoDus dan maakt het niet zoveel uit vind ik.