Grote mond bij de dierenarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Grote mond bij de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 13:38

Mevrouw moest vanmorgen tussen 08.00 en 09.00uur Dromen verschijnen op het spreekuur voor haar coctailenting! En dit zijn geen tijden vind mijn hond! Eenmaal daar stond de DA haar al op te wachten (gna gna) dit was overigens al de 2e keer deze week want gisteren had hij geen entstof! En Akira heeft absoluut niks met de DA..en zo vroeg op de morgen word dat er al helemaal niet beter op! De DA kreeg dan ook een 'vriendelijke' snauw! En het koekje na afloop mocht ie houden!

Heerlijk een hond met karakter!

Meet de diva in kwestie

Afbeelding

Hebben die van jullie ook een grote mond bij de dierenarts?

Dreamybol

Re: Grote mond bij de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:19

Mijn kat kan zich gruwelijk misdragen bij de dierenarts. In het begin vond hij het erg raar voor het ras (Pers en die zijn meestal meer showkat), maar toen ik vertelde dat ze thuis een engeltje was, was de DA helemaal in de war. Tong uitsteken

De hond vroeger was verschrikkelijk bang en daardoor geen lieverdje. Met veel geduld van de toenmalige DA ging het wel steeds beter, maar het koekje at hij altijd thuis pas op. Nagelbijten / Gniffelen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:36

stilstaan op het tafeltje is wat moeilijk, staat hij naar al die rare lichten boven hem te gluren. maar voor het koekje achteraf doet hij al zijn kunstjes voor. Lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:10

een van onze honden misdroeg zich ook altijd vreselijk..maar dat komt door de angst.
we hadden hiervoor een DA die eh..zacht gezegd, niet heel goed met dieren op kon schieten.
hij snapte niet dat als een doodsbang dier platgedrukt wordt tegen de tafel dat het dan alleen nog maar banger wordt.
met als gevolg dat bij elke inenting er een legertje assistenten ( stuk of 3 soms 4 mensen) klaar stond om mijn hond tegen de tafel platgedrukt te houden.
echt afschuwelijk om mijn hond zo bang te zien..
hond snapte ook niet waarom wij 'haar baasjes' niets deden en maar bleven staan..

bah..
onze huidige DA snapt gelukkig wel de angst van onze hond..
geen legertje aan assistenten om de hond in bedwang te houden maar gewoon rustige kalme woorden.
hond is nog steeds doodsbang.. maar blijft wel op de tafel staan (welliswaar met de staart zo ver tussen de benen dat ie tegen de buik aan gedrukt zit maar ze bijt iig niet meer en ze valt ook niet meer aan).
bij het kennismakings gesprek konden we zelfs zo rustig in der mond kijken dat de DA er achter kwam dat ze een niet heel vaak voorkomende erfelijke 'afwijking' in der gebit heeft. ze mist op een bepaalde plaats kiezen oid.

onze ander hond vind het allemaal prima.
als wij bezig zijn de een gerust te stellen en te kalmeren zit die andere dame gewoon rustig op de grond te wachten en charmant naar de assistente te kwispelen om zo nog een koekje te krijgen. (eenmaal op die tafel vindt ze t ook niet heel geweldig hoor maar ach...ze blijft kalm en na 1 minuut is ze wel aan die gekke metalen tafel gewend).
deze hond heeft overigens ook die erfelijke afwijking gedeeltelijk. ( mist 2 kiezen ipv 4 ofzo).
honden zijn half zusjes van elkaar dus was erg leuk om te zien.

en eenmaal uit het behandel kamertje nemen beide honden die snoepjes graag aan (tja...labradors he...).

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:08

Wij hebben 2 collies, reu en teef. Het teefje vindt het wel leuk bij de Da, geeft geen problemen of grote mond, op wat voor tijdstip we ook moeten komen. Maar die reu. Die is zo gek met de Da, dat hij er elke keer wel een hapje van probeert te nemen. Hij is een grote bange poeperd en bouwt zoveel spanning op in de wachtkamer en als je dan bij de DA moet komen is dat DE druppel. En dat moet de DA hem nakijken en dat vindt hij gewoon erg eng. Tja , hij geeft geen grote mond; hij proeft slechts. Knipoog
Onze poes daarentegen is thuis met pillen poeders en andere ongein een ontzettend kreng! Met twee man moet je haar in de houdgreep nemen om een pilletje te geven. Maar bij de Da is het een schat! geen gezeur of gedoe. De Da kan haar nakijken, spuiten, pillen geven en noem maar op. Mevrouw is gewoon zo beledigd dat ze alles toe laat. Echt erg.
Afgelopen week moeten onze loge-kittens naar de DA voor hun eerste enting en chip. De drie dames gaven amper een kik, maar de enige kater was zo boos! ik moest hem vasthouden en hij begon te spartelen en bij de chip inbrengen begon hij te gillen! Toen werd gekeken of de chip het deed, sloeg hij gauw naar de gene met het leesding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:11

onze kleinste kat kyra, heeft het heel erg bont gemaakt Nagelbijten / Gniffelen na de sterrilisatie, kwam de assistente bij haar kijken, en daar blies, en gromde ze naar, ze konden niet bij haar komen etc.
mijn hondje heeft daar de boel op stelten gezet na de castratie, ze heeft 2 keer gebeld, eerste keer dat hij wakker was, 2e keer of we hem alsjeblieft op wouden halen Bloos

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:14

onze hond vind naar de DA gaan een leuk uitstapje Clown alleen naar de andere honden in de wachtkamer heeft ie een "grote mond"

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:17

die van ons gaat op der kont zitten als ze het doorheeft Tong uitsteken erg grappig maar 62 kilo krijg je niet zo snel in beweging.. meestal wordt ze door 3 personen naar binnen gebracht anders gaat het niet. voor de rest is ze wel lief Haha!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:23

De beide honden van ons hebben nergens last van. Die ene is helemaal door het dolle heen als hij vanuit de wachtkamer naar binnen moet, niet dat hij in de wachtkamer rustig is. Hij wil zo graag naar die katjes en hondjes etc. En eenmaal binnen helemaal piepen van blijdschap en helamaal kwispelen. En de koekjes eet hij zo op Tong uitsteken
Onze kleine die doet gezellig met die andere mee, iets minder, want hij vindhet op die tafel niet zo leuk. ( daar hoeft de andere niet op, dat is een herder) Maar die koekjes moet je voor hem breken en krijgt hij ze nog niet snel weg dat duurt even, maar hij eet ze wel op. Maar dit komt door zijn overbijt en hij mist een tand.
Ook als je daar uit de auto stapt wordt die grote helemaal druk en vrolijke, wat hij ook doet als hij naar het pension gaat voor de vakantie. Volgens mij is hij gewoon een verhaal apart Tong uitsteken

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:25

Wees er maar trots op...
Mijn honden doen normaal bij de da, staan te kwispelen als ze geprikt worden, niks aan de hand....
Gewoon een kwestie van goed opvoeden......

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:28

die van ons is ook wel opgevoed.. maar dat wil niet zeggen dat ze het leuk vind.. ze heeft er gewoon een hekel aan. ikzelf heb ook geen zin om naar de huisarts te gaan

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:30

mijn hond gromde vroeger, tot ie doorhad dat de dierenarts eten had Lachen nu staat hij als een idioot te kwispelen :p

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:45

Mijn ene kat gaat strak tegen me aan staan als ik bij de DA ben en doet verder niks. Ze hoopt dat het snel voorbij is Ach gut

De ander is zo bang door een trauma uit zijn verleden dat hij compleet uit zn stekker gaat en er echt alles aan zal doen om te ontsnappen.

Het enige wat de DA kan doen is hem snel een prik geven (met behulp van assistente met dikke handschoenen aan).
Als er iets onderzocht moet worden moet hij onder zeil want hij laat zich absoluut niet aanraken Verdrietig

Kalmeringspillen helpen niet. Hij blijft agressief en is dan de hele avond nog in de war.

Gelukkig is hij tegen de tijd dat we weer thuis zijn weer normaal en komt hij me gewoon weer kusjes geven Vork
Ik kan thuis hem ook wel pillen geven als ik hem in een handdoek wikkel.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 21:48

Billy schreef:
Wees er maar trots op...
Mijn honden doen normaal bij de da, staan te kwispelen als ze geprikt worden, niks aan de hand....

Ben ik niet met je eens! Heeft niks met opvoeden te maken, dat ie van mij dr lip optrekt en een keer snauwt (ze bijt NIET) heeft te maken met haar karakter! Shiba's zijn erg dominante hondjes en dat laten ze graag zien! Ik kan zelf alles met dr doen, dus ik ben dan ook diegene die haar tandjes laat zien, geen probleem, oortjes en de rest laat ze gewoon nakijken! Niet iedere hond is een allemansvriend en dat vind ik helemaal niet erg!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:51

Toevallig van de week met de kat naar de DA geweest.
Het beesje is vroeger zwaar mishandled geweest (met zn koppie tegen de muur op gegooid enzo... Boos! )

Vermoeden was dat hij een blaasonsteking had dus röntgen opnames + scan maken.
Blijkt het app stuk te zijn en na 1,5 uur proberen en 8 foto's verder het maar opgegeven.
Al die tijd heeft hij zich voorbeeldig gedragen, zonder verdoving al die foto's + scan (en bijbehorende onderzoeken + scheren) over zich heen laten komen. Hij kreeg terplekke de kat van de maand award Haha! , een eervolle vermelding en een gefrustreerde zucht van de dierenarts dat haar job een stuk makkelijker zou zijn als alle katten zo waren.......

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:58

Pensionnetje schreef:
Het beesje is vroeger zwaar mishandled geweest (met zn koppie tegen de muur op gegooid enzo... Boos! )

Blijkt het app stuk te zijn en na 1,5 uur proberen en 8 foto's verder het maar opgegeven.
Al die tijd heeft hij zich voorbeeldig gedragen, zonder verdoving al die foto's + scan (en bijbehorende onderzoeken + scheren) over zich heen laten komen. Hij kreeg terplekke de kat van de maand award Haha! , een eervolle vermelding en een gefrustreerde zucht van de dierenarts dat haar job een stuk makkelijker zou zijn als alle katten zo waren.......

Kan jouw kat niet even met de mijne praten Haha!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:02

Halina schreef:
Pensionnetje schreef:

Kan jouw kat niet even met de mijne praten Haha!

Haha! Haha!

Het is niet zo dat hij niet bang is ofzo hoor. Maar hij legt zijn lot geheel in mijn handen dan.
Eigenlijk wel erg lief. Want 8 keer aan je poten getrokken worden voor op de foto en dan ook nog doodstil moeten blijven liggen, daar zou ik zelfs pissed om worden!

Ik zal met hem overleggen of hij eens met de jouwe wil babbelen Cool

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:03

Jeanine84 schreef:
Billy schreef:
Wees er maar trots op...

Ben ik niet met je eens! Heeft niks met opvoeden te maken, dat ie van mij dr lip optrekt en een keer snauwt (ze bijt NIET) heeft te maken met haar karakter! Shiba's zijn erg dominante hondjes en dat laten ze graag zien! Ik kan zelf alles met dr doen, dus ik ben dan ook diegene die haar tandjes laat zien, geen probleem, oortjes en de rest laat ze gewoon nakijken! Niet iedere hond is een allemansvriend en dat vind ik helemaal niet erg!

Tuurlijk heeft het met opvoeding te maken.
Jij bent de baas, jij bepaalt wat er gebeurt. Als jij wilt dat de da de hond onderzoekt moet dat gewoon kunnen. Ik heb in het verleden wel eens een klein hondje van mn een knal voor zn kop gegeven omdat hij wilde uithalen naar de da. De da stond met zn mond vol tanden omdat hij normaal niet meemaakte dat bazen verkeerd gedrag corrigeerden.
Hondje heeft het nooit meer gedaan.
Ik vind trouwens gereserveerdheid een karaktereigenschap en dominant gedrag een opvoedingsfout.
Maar als jij een kilo of 10 (hoeveel weegt zo'n shiba?) klein venijn niet 5 minuten onder de duim kunt houden denk ik dat je een probleem hebt Ja

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:10

Billy, ik kan alleen maar zeggen; Jij hebt OF nooit een probleemhond gehad, OF nooit een zakkenwasser van een dierenarts....

Onze hond is als de DOOD voor de dierenarts. Als jonge hond nooit wat aan de hand, tot we een dierenarts troffen die vreselijk ruw met hem omsprong. Sindsdien bevriest hij van angst bij de dierenarts.(en hij is sowieso al zo angstig, geerfde angst, lang verhaal) Met dank aan die éne zakkenwasser...

We praten hier over een herdershond, en geen simpel schoothondje dat je gewoon vast kan houden. Wij houden hem met twee man (alleen bekenden, geen assistenten ed) in bedwang, en dan gaat alles vlekkeloos en blijft het bij brommen.

Onze andere hond likt de dierenarts helemaal af van blijdschap.

Opvoeding bepaald veel, maar niet alles. Erfelijkheid, slechte ervaringen en duizenden externe factoren kunnen heel veel bepalen en honden voorgoed een trauma doen oplopen.
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 26-06-08 22:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:14

Ik heb idd geen zakkenwasser van een da gehad, die zoek ik nl zorgvuldig uit Knipoog
Ik vind dat als ik voor een behandeling betaal de da normaal met mijn hond kan omgaan. Niet ruw, als er gecorrigeerd moet worden doe ik dat.
Ik hou ook altijd zelf mijn dieren vast als er wat moet gebeuren, komt geen assistente aan te pas, en als ze onder narcose moeten blijf ik erbij tot ze in slaap zijn en de ok ingaan.
Ik heb er nu 1 hondje bij, vorig jaar als herplaatser gekregen, die was wel bang voor de da. Dus san duw ik de da wat brokjes in de hand, mag hij haar eerst voeren en knuffelen, en toen was er niks aan de hand. Als je dat gewoon even uitlegt kan er veel hoor...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:16

Dát ben ik volledig met je eens, dat gaat hier precies zo. Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:16

Wie zegt dat ik mijn hond niet onder controle heb? Je doet net alsof mijn hond de DA is aangevlogen? Ze heeft gegromd, ik heb vervolgens haar tandjes laten zien, thats it? Jeetje he! En mijn hond slaan? No way! Nee is Nee en dat weet ze al tegoed! De DA vond het prima dat IK haar tandjes liet zien ipv hij. Verder geeft ze geen kick als ze een spuitje krijgt..en mijn Shiba weegt 7kg! En dominant, gereserveerdheid opvoedingsfout? Damn dan hebben mijn ouders bij mij ook iets goed mis gedaan..ik sta ook niet op de voorgrond..Het paard dat ik rij is ook terughoudend, ook opvoedingsfoutje dan denk ik..of misschien toch aard van het beestje Slapen

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:17

Mijn honden rennen trekkend en kwispelend de wachtzaal in, en daarna de spreekkamer, ze springen zelf op tafel en vinden al die aandacht helemaal het einde. De weegschaal is ook favoriet, met een grote sprong er op en zo trots als een pauw gaan zitten.

De katten mogen los in de spreekkamer, en toen nummer 1 was geweest en nummer 2 op tafel stond te spinnen en knuffelen, sprong nummer 1 gewoon terug op de tafel! En toen de koelkast open ging om het vaccin te pakken was het helemaal groot feest, eten eten eten dachten ze Haha!

Kan dus wel stellen dat onze beestjes lichtelijk afwijken van de norm, maar dat wisten we al Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:17

Over die knal, die had hij dik verdiend hij was gewaarschuwd en hing alsnog de da bijna in zn vingers. Dan pak ik liever een keer goed door dan te blijven trutten. Daarbij denk ik dat de da ook liever niet de ziektewet in wil met een paar rotte vingers.
Net als met paarden, liever 1x goed corrigeren dan 20 x halfzacht

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:18

Billy schreef:
Over die knal, die had hij dik verdiend hij was gewaarschuwd en hing alsnog de da bijna in zn vingers. Dan pak ik liever een keer goed door dan te blijven trutten. Daarbij denk ik dat de da ook liever niet de ziektewet in wil met een paar rotte vingers.
Net als met paarden, liever 1x goed corrigeren dan 20 x halfzacht

En ik hoef mijn hond niet op die manier te corrigeren want die is dusdanig opgevoed dat ze niet bijt maar alleen haar ongenoegen laat blijken door een grom