Het is een binnenpoes, we wonen op een appartertement met balkon. Ze is laatst een keer ontsnapt omdat ze nu dus zelf weet hoe ze de hordeur open moet maken (ervoor gaan liggen en net zo lang vissen met je pootje tot het magneetje open springt. Maar dat is niet alles, want als je de deur dus niet open doet loopt ze uren te miauwen en te zeuren aan één stuk door. En dat duurt nogal lang aangezien we de vuilnisbak voor de deur hebben gezet en ze hem dus niet open kan maken. Maar ze loopt ook te miepen bij de deur als de buitendeur gewoon dicht is (als je 's ochtends beneden komt staat de hordeur ook altijd open, de achterdeur is dan gewoon dicht).
Negeren helpt niks want ze gaat door, afleiden lukt maar een paar minuutjes, op dr donder geven schiet ook niks op, belonen wanneer ze stil is en rustig gaat liggen ook niet want zodra ze in de gaten heeft dat ze weer aandacht krijgt springt ze op en rent ze naar de deur om weer verder te gaan.
Boven opsluiten is ook geen optie want ze beukt door de luikjes heen! Er zit een luikje in de tussendeur van de gang (waar de trap is) en de woonkamer/keuken en als je die op slot doet van beiden kanten heeft ze hem binnen een halve minuut open
(fijn met verjaardagen!)Een erg vastberaden kat dus... Regelmatig naar buiten laten kán, want we hebben een groot platform achter ons, dat is het dak van de supermarkt onder ons. Maar ze kan van het dak af, en dan komt ze er dus niet meer op (is een watje) dus we hebben haar al moeten ophalen van het tuinhuisje bij een van de achterburen, volledig gestresste kat, zelf onder de schrammen
want er zat een flinke hond in de tuin, dus komt ze niet uit zichzelf.En toch is en blijft het best een lief ding, maar mijn vriend krijgt echt moordneigingen als ze zo tijden lang blijft miauwen!
We zitten er over te denken om nog een katje erbij te nemen, wij zijn lang weg overdag en poes is zo'n sociaal dier. Zou dit ook kunnen helpen tegen haar 'ik-wil-naar-buiten-en-ik-blijf-net-zo-lang-zeuren-tot-het-mag-acties'?
) en de hond van de buren zit ze vanuit de slaapkamer op de vensterbank altijd uit te lachen (of is iig erg interessant).

Maar dat zien de buren vast niet zitten haha.

) ze letterlijk het raam weer uit