mijn konijnenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

mijn konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 11:17

aangezien mijn konijn uit mijn hok weet te ontsnappen en ik eindelijk denk te weten hoe ben ik het hok helemaal aan het aanpassen. het nachthok gaat er uit, en ik wil een beetje een natuurlijk uitziende omgeving maken. ik ben nu bezig in de hoek een grote hoop grond te maken zodat ze daar kan graven. stenen onder en aan de zijkanten gewoon. onderop heb ik een `hokje` gemaakt zodat ze daar sowieso in kan gaan om te schuilen tegen de regen.

nu heb ik uiteraard veel te weinig grond, dus moet sowieso meer halen.

maar ik had nu een idee... kan ik een klein vijvertje maken? als ik die heel langzaam af laat lopen? ik had namelijk een zandbak diep in de grond. daar komt de grond nu ook vandaan die ik op de hoop ga gooien. dit moest er sowieso uit, omdat er van die grote tegels aan de achterkant in zaten tegen het gaas aan (waar ze dus op ging staan om er overheen te springen) zodat het zand niet uit het hok werd gegraven...

hebben jullie nog meer ideeen voor in mijn hok? hij is 5 bij 6 meter ongeveer... zal ik die berg bedekken met grasmatten of niet?

nog tips of ideeen? het moet konijnproof worden, en dan komt er straks ook maar weer een nieuw vriendinnetje bij...

Natje_Spirit

Re: mijn konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:00

Grasmatten zullen je konijnen wel leuk vinden ook planten die ze mogen opeten en grote stenen bloempotten waar ze in kunnen kruipen zijn altijd leuk.
Ik denk dat een vijvertje niet veel kwaad kan, wel goed opletten dat ze er niet te diep in kunnen (eventueel een gaasje spannen in het water zodat ze niet te ver kunnen). Ik zou wel het nachthok er terug in zetten, dit is wel fijner dan een gewoon hokje en veel aangenamer in de koude/regen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 19:02

nou, het is geen gewoon hokje. ik heb foto`s gemaakt. zal ze straks uploaden. tis meer een hol wat het wordt...
dat gaas is geen slecht idee, dan kan ik er evt toch planten in zetten (zijn er waterplanten die niet schadelijk zijn voor konijnen?)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:06

Pas op met die heuvel.
Wij hadden ook een grote konijnenheuvel op de vorige manege.
Grasmatten erover, en een paar pvc buizen erin als "holen/gangen".

Na een paar weken hielden we opeens zo weinig konijntjes over... Scheve mond
Maar nog een paar weken later kregen we het antwoord, er kwamen dus maden uit die berg gekropen. Konijntjes hadden zelf een tunnel gegraven en die was ingestort.
Daar zou ik dus wel voorzichtig mee zijn.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 19:09

oeh, das een goede tip. als ik em klein laat zal dat niet snel gebeuren toch? of iig zie je het dan denk ik?

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:14

mijn konijnen graven ook holen en die storten ook regelmatig in. Als ik het zie gooi ik ze ook steeds weer dicht. Ik wil nu dus ook tegels er onder hebben. Had er gras matten in maar naar 2 weken was er geen gras meer te bekennen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:16

Ja dat was ook een aardig grote bult met zand ja, ik denk dat het daar aan heeft gelegen. Want een vriendin heeft een konijn, die regelmatig holen graaft in de kleigrond, en daar gebeurd niks mee. Ligt denk ik aan de soort grond.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 19:17

ik heb klei ook nu.

Zoraphier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:20

Mijn konijnen hebben zelf holen gegraven Tong uitsteken Ik zou idd wel iets van een hok neerzetten ofzo tegen regen en om ze te voeren. Ik denk eigenlijk dat die grasmatten het niet lang uithouden, als ze gaan graven komt er allemaal zand op en ze eten er natuurlijk ook veel van. Ik heb gewoon op het zand nog een grote buis liggen waar ze regelmatig in en op lopen, dus misschien is dat een idee?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:23

ikenindi schreef:
ik heb klei ook nu.

Dan zal het wel los lopen ja.
Die van m'n vriendin graaf trouwens altijd een hol, om het vervolgens vol te keutelen. Huilen van het lachen
Daarna graaft 'ie het weer opnieuw.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 19:31

ik heb een hok, maar dan ligt er aarde overheen helemaal. ik heb er stronken voor gelegd nu, zodat t kleiner lijkt, maar ze kan er wel dewgelijk in schuilen voor de regen enzo hoor Knipoog en ik kan er ook hooi in leggen, dus dan kan ze als ze t koud heeft daar mooi in liggen Lachen

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:33

ikenindi schreef:
ik heb een hok, maar dan ligt er aarde overheen helemaal. ik heb er stronken voor gelegd nu, zodat t kleiner lijkt, maar ze kan er wel dewgelijk in schuilen voor de regen enzo hoor Knipoog en ik kan er ook hooi in leggen, dus dan kan ze als ze t koud heeft daar mooi in liggen Lachen

Leuk zeg!
Ben wel beniewd hoe het eruit ziet als het klaar is!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 19:36

ff w88, ben foto aan t uploaden van hoe t er nu uit ziet. maar kheb grond tekort;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 19:50

kijk, hier ging ze volgens mij op staan om er overheen te komen:
Afbeelding

begin:
Afbeelding

en zo ziet t er nu uit. ik heb grond tekort, en wil niet nog dieper graven, aangezien ik sowieso ook al bij de bodem van de vorige zandbak ben gekomen. maar volgende week komt als t goed is meer grond Lachen
Afbeelding

ik kan die boomstammen aan de voorkant weghalen en dan met een bezem de binnenkant schoonvegen als t moet.

of ik de stenen er om heen laat liggen weet ik niet, maar t moet nog aangestampt en even nat worden gemaakt. als t dan stevig is kunnen ze mss ook wel weg...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:55

Wauw, leuk zeg!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 19:57

dit formaat laten zodat ze niet kan graven? dus ook geen kans op instorten?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:58

Nee, bij dit kan ze denk ik niet echt graven, hoogstens er een zootje van maken, dus mischien is een stukje waar ze wel echt kan graven wel nodig.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:00

mooi hoor, ben benieuwd naar het eindresultaat *LOL*

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 20:12

Miss_Malfoy schreef:
Nee, bij dit kan ze denk ik niet echt graven, hoogstens er een zootje van maken, dus mischien is een stukje waar ze wel echt kan graven wel nodig.

dan maak ik t wel groter denk k...

Zoraphier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:14

Het ziet er al heel leuk uit Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:15

ziet er al leuk uit. instortgevaar is denk ik niet zo groot, maar het zal inderdaad een zooitje worden als ze gaat graven.

las ik nu goed dat je een voedster hebt en daar een voedster bij wilt gaan halen? de kans dat dit slaagt is minimaal, realiseer je dat goed. Ga liever voor een gecastreerde ram uit de opvang.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 10:37

tot nu toe gaan 2 voedsters bij elkaar na een tijdje prima bij mij. ze is nog jong. pas een paar maanden. denk dat dat ook wel scheelt. maar ik kijk gewoon wat er zit ind e opvang, en dan zien we wel.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 22:18

ze ontsnapt dus nog steeds Boos! t kan niet anders dan dat ze er overheen springt, dus het hek moet toch nog hoger. nu maar schuin naar binnen toe maken. wel jammer, want wordt een lelijk uitzicht vanuit huis dan...

dit is trouwens de heuvel nu hij af is. nu nog grasmatten er op en dan gaas er over. maar eerst t hek anders maken... heeft meer prioriteiten. nu kan ze er toch niet in... :s

Afbeelding

en mijn houdinie:
Afbeelding

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:21

ziet er goed uit m oet ik zeggen. Heb ook vaker voedster bij elkaar gezet ging goed. In het begin natuurlijk ff wennen maar daarna geen problemen mee gehad.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:31

Ziet er goed uit, mijn knijnen hebben zich een keer de tuin uit gegraven, en toen heb ik er gaas onder gelegd. Verder heeft de mijne een soort vogel ding (hoe schrijf je dat) vouiliere? Waar ik in kan lopen, daar springt hij dus niet uit.
Grasmatten had ik er eerst ook in liggen, maar die waren er binnen een dag weer uit, want toen hebben mijn konijnen ze helemaal verrot gegraven.
Wel leuk dat je zo crea bea bezig bent voor je kleine houdini. Hopelijk gaat het helemaal lukken dat ze er niet meer uit kan.