chantalvdv schreef:Ik heb laatst een hele documentaire gezien over pittbulls en het invoeren naar engeland.
In europa zijn geregistreerde pittbulls, met vol papier.
Aangezien ze al jaren illegaal zijn geweest werden ze in achtergelegen gebieden gefokt door heel europa. De koper kijgt de hele papieren van de hond mee + papieren van de fokker die zogenaamde kruising labradors fokt. De kruising lab werd op papier gezet en die konden ze laten zien als er vragen kwamen over de hond.
Nu het niet meer illegaal is, en denk ik dus dat de echte papieren gewoon bij de hond gehouden worden. Alleen maakt het legaliseren van de pittbull het ook een stuk makkelijker om een vechthond uit zweden (waar ze in een een afgelegen hut in het bos gefokt worden bv) naar andere landen in te voeren, voor honden gevechten. Want ookal is het ras nu legaal, de gevechten zijn dat nog steeds niet terecht uiteraard)
Hoe het ras onstaan is weet ik niet, maar ik vermoed dat elke hond die voor de gevechten gebruikt werd (en dat zijn toch vaak kruisingen met staffords) steeds mee gefokt werd, en daar de uiteindelijke pittbull uitkwam. Van de begin fokdieren werd alles bijgehouden en zo krijg je automatisch papier. Zo zul je bij de pittbulls in het papier net zo snel amstaf vinden, als je bij de amstaf pittbull vind in de papieren.
b
Bedankt hier heb ik wat aan 
Mijn grootste vraag blijft nog steeds onopgelost.
Worden pitbulls nu nog steeds gekruist met bvb staffs of bulls, of zijn ze nu een ras op zich?
Zoals bvb de arabier heeft geholpen aan het ontstaan van anda's (voor de veredeling) maar nu beide een ras op zich zijn met hun eigen kenmerken.
Nu de dag van vandaag worden natuurlijk geen kruisingen van anda's en arab's gekozen.
Is het dan zo dat de staff een rol speelde of speelt hij nog steeds wel degelijk een rol?
Vind dit een zeer moeilijk onderwerp, omdat één ieder zijn eigen mening en visie deelt, en alles zo anders wordt geformuleerd.