550 kansarmen dieren in nl, rekenen op ons

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cesara

550 kansarmen dieren in nl, rekenen op ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 17:06

teken de petitie om dit asiel open te houden
http://www.dierenthuis.nl
Stichting Dierenthuis is een permanente opvang voor kansarme asieldieren. Honden oud, ziek of met gedragsproblemen en verwilderde katten vinden hier een blijvend thuis. De dieren zijn afkomstig van asielen, waar ze vaak verwaarloosd en mishandeld binnen zijn gebracht. Maar ook van mensen die met de stichting een regeling hebben getroffen dat zij voor haar dieren zorgt als ze er zelf door overlijden niet meer toe in staat zijn. Inmiddels geeft Dierenthuis onderdak aan ongeveer 500 katten en 50 honden. Dieren die elders langdurig onplaatsbaar bleken, worden hier met veel liefde en zorg omringd, zodat ze eindelijk van een fijn leven mogen genieten. Een leven zonder hokken en tralies op een terrein van maar liefst dertigduizend vierkante meter met bomen, struiken en vijvers om in te zwemmen. En omdat ze al genoeg hebben meegemaakt mogen ze hier dan ook voor altijd blijven

nu willen ze het gaan sluiten en wat gebeurt er met de dieren ?
zullen alle 550 dieren worden afgemaakt, wegens het bestemmings plan van de gemeente !!!!!!!!!!!!!!!!!
het bestemingsplan is namelijk een honden en paarenpension.

ook een buurman een zogenaamde kunstenaar die een kilometer vederop woont is het meest aan het klagen.
omdat die zijn werk niet meer kan doen.

Milly_

Re: 550 kansarmen dieren in nl, rekenen op ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:22

getekent

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:08

Waar kan je tekenen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:13

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:43

ik heb ook getekent!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:49

Ik ook Ja

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:03

Waarom moet je je adres invullen...?
Wat doen ze daar mee?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:08

getekend Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:02

Heb getekend voor de dieren, al moet ik toegeven dat ik er mijn bedenkingen bij heb...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:10

Hoezo je bedenkingen BraveSpots?
Getekend

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:13

Ik heb ook getekend Lachen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:29

Getekend Lachen
Al vind ik het niet fijn dat ze m'n adres en tel. nummer moeten hebben ..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:56

Nikki__ schreef:
Getekend

Op het feit dat ze nog altijd dieren aannemen nadat er al bekend was dat er problemen waren met de locatie en mss de dieren moeten laten inslapen. Mij lijkt het toch dat je een stop zet op je inkomende dieren als zoiets boven je hoofd hangt?
Volgens mij wisten ze ook van te voren dat er gingen problemen zijn met de locatie. imo hadden ze eerst alles wettelijk in orde moeten stellen voor ze verhuisden in plaats van de gok maar te nemen en achteraf te zien dat het verkeerd uitdraait...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:04

BraveSpots schreef:
Nikki__ schreef:
Getekend

Op het feit dat ze nog altijd dieren aannemen nadat er al bekend was dat er problemen waren met de locatie en mss de dieren moeten laten inslapen. Mij lijkt het toch dat je een stop zet op je inkomende dieren als zoiets boven je hoofd hangt?

En wat hadden ze dan moeten doen volgens jou. De dieren laten inslapen zeker? Want een andere kans is er niet voor die stumpers hoor! Kijk als er nou nog keus was en ze konden ergens andes terecht... Maar nee, NIEMAND heeft zo'n hart als deze mensen. Het is OF daar, OF afgemaakt worden.

En ik weet niet of jij wel eens een hele groep kneuzen voor de deur hebt gehad die bij wijze van spreken 'asiel aanvragen', maar je moet wel heel harteloos zijn om dan te zeggen 'tja sorry, problemen met de locatie, dus maak maar af die handel'. Sigaar

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:23

Wuis: Ik heb niet gezegd dat dit geen goede stichting is ofzo, integendeel, ik bewonder heel erg wat ze doen, en ik besef dat vele dieren anders niet gehaald zouden hebben.

Maar dat wil niet zeggen dat het emotionele voorgaat op praktische zaken (helaas). Ik zou het liefst 50 van die stumpertjes willen opvangen, maar daar heb ik geen tijd/plaats/geld voor, en dan doe ik het ook niet. Hetzelfde lijkt me gelden voor deze stichting. Heel erg dat dat ze dan dieren moeten weigeren, maar ze opnemen en daarna toch laten inslapen lijkt me ook niet hoe het moet.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:26

Volgens mij is het merendeel van die dieren beter af met een spuitje.. als ik het zo lees. Er zitten namelijk doodzieke dieren bij die opgelapt worden, maar nooit helemaal beter kunnen worden. Scheve mond

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:55

Ik heb ook getekend. Je kunt die beestjes toch nog een tijdje een fijn leven geven? Als ze verder niet lijden en het nog fijn hebben?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:58

Marloez schreef:
Volgens mij is het merendeel van die dieren beter af met een spuitje.. als ik het zo lees. Er zitten namelijk doodzieke dieren bij die opgelapt worden, maar nooit helemaal beter kunnen worden. Scheve mond

ik vraag me ook af of het echt zo slecht is als die dieren ingeslapen worden... ze merken er dan niks meer van en hebben toch een mooie tijd gehad daar?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:09

ikenindi schreef:
Marloez schreef:

ik vraag me ook af of het echt zo slecht is als die dieren ingeslapen worden... ze merken er dan niks meer van en hebben toch een mooie tijd gehad daar?

Dat zeg je bij mensen toch ook niet?
Geef die maar een spuitje... die heeft een mooie tijd gehad....

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:13

Marloez schreef:

Idd...Dat is toch geen waardig leven zo Verward Kijk, als ze vervolgens naar een baas kunnen die ze alle liefde en aandacht geeft OK, dan teken ik wel. Maar dit gaat kennelijk om dieren die in een soort van reservaat zitten welke eten en drinken krijgen en that's it. Nee, doe dan maar een spuitje...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:37

Sisco4life schreef:
Marloez schreef:

Idd...Dat is toch geen waardig leven zo Verward Kijk, als ze vervolgens naar een baas kunnen die ze alle liefde en aandacht geeft OK, dan teken ik wel. Maar dit gaat kennelijk om dieren die in een soort van reservaat zitten welke eten en drinken krijgen en that's it. Nee, doe dan maar een spuitje...

Dat is niet waar, vele dieren die daar zitten hebben geen mogelijkheid om bij een baasje te leven. Ik geef een voorbeeld: Hier in de buurt geeft men ooit drie (oudere) hondjes gevonden, die hun heel leven al samen zaten (in hun eigen stront) in een kelder, ze hadden nog nooit het daglicht deftig gezien. Deze hondjes waren extreem schuw naar mensen (logisch), en erg aanhankelijk naar elkaar. Die hebben nu een heel mooi leven daar hoor. Alle vrijheid en rust, genoeg eten en drinken en zijn nog altijd in elkaars buurt te vinden. Deze dieren verdienen toch geen spuitje?

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:42

Maar die dieren hebben toch in zekere zin wel een trauma opgelopen, geen vertrouwen in mensen enz. Natuurlijk blijven er altijd uitzonderingen hoor, maar ik snap gewoon niet dat er zoveel dieren getraumatiseerd in een reservaat zitten. Als ze geen waardig leven kunnen lijden ( en dan doel ik vooral op zieke dieren) dan is er voor mij maar 1 optie hoor..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:05

Sisco4life schreef:
Maar die dieren hebben toch in zekere zin wel een trauma opgelopen, geen vertrouwen in mensen enz. Natuurlijk blijven er altijd uitzonderingen hoor, maar ik snap gewoon niet dat er zoveel dieren getraumatiseerd in een reservaat zitten. Als ze geen waardig leven kunnen lijden ( en dan doel ik vooral op zieke dieren) dan is er voor mij maar 1 optie hoor..

Maar ze verdienen toch geen spuitje juist omdat ze geen vertrouwen hebben in de mens, lijkt me toch dat je in de eerste plaats een plekje zoekt waar ze ongestoord kunnen hun oude dag doorbrengen, zonder dat ze menselijke affectie word opgedrongen? Dat plekje hebben ze imo daar wel gevonden, das dan toch een goede zaak voor die diertjes?

Zieke dieren moet je natuurlijk niet onnodig laten lijden, dat staat als paal boven water, maar dat doen ze toch ook niet (voor zover ik kan zien)?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:19

Sisco4life schreef:

Doen we met mensen toch ook niet? Als ze geen waardig leven meer kunnen lijden.... Bloos (zieke mensen ?)

Dus Sisco, wat is ziek? Als een dier een pootje mist, of mensenschuw is, of kattenaids heeft?

Kijk als een dier pijn heeft of lijdt, maar dat doen ze bij deze stichting niet (zo te lezen) maar ieder dier verdient een goede kans op een paar fijne jaren als dat nog kan...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:27

Citaat:
Doen we met mensen toch ook niet? Als ze geen waardig leven meer kunnen lijden.... (zieke mensen ?)

Nu zal ik wel de knuppel in het hoenderhok gooien but what else is new maar feit dat we dat met mensen niet doen, wilt niet zeggen dat dat in veel situaties niet de beste optie zou zijn.

Zeg nou zelf: zou je zelf een mensonwaardig leven willen lijden?

En de grens bij dieren tussen wel en niet afmaken, ik denk dat de meeste mensen die grens goed kunnen zien hoor. On'menselijk' lijden lijkt me een spuitje waardig. Gewoon een leuk leventje kunnen hebben zolang het dier maar niet met mensen in aanraking komt... tja, dat hoeft voor mij niet met een spuitje opgelost te worden. Dan is het dier toch gelukkig?