Moet even mijn verhaal kwijt... (kat)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Moet even mijn verhaal kwijt... (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:04

Toen ik twee jaar was redde mijn moeder een katje van de emmer... Ze was nog veel te jong en moest met de fles grootgebracht worden. Een geweldig beest, vreselijk aanhalig, deed geen vlieg kwaad, was áltijd bij ons... Tot op de dag van vandaag is dat zo gebleven.

Ze is nu achttien. Altijd kerngezond geweest. Vorig jaar, toen ze zeventien was, geloofden mensen dat gewoon niet. Ze zag er nog zó goed uit!

Maar nu wordt ze minder.. Ze heeft drie cystes/ vetbulten (twee op haar hoofd en één op haar zij), hier heeft ze gelukkig helemaal geen last van, maar een mooi gezicht is het natuurlijk niet.

Maar plotseling vermagert ze erg... Ze slaapt brijwel de hele dag. Ze eet veel minder dan vroeger, valt van oudheid soms zomaar om. Laatst is ze van de trap gevallen toen ze mij achterna wilde lopen....

Vandaag ontdekten we dat ze haar RC brokjes ook niet meer goed kan eten (normaal kreeg ze altijd RC brokjes, de hele dag ter beschikking, en 's avonds rond etenstijd vers vlees van Prins).
Ik heb vanmorgen van het asiel maar AD-voer meegenomen. Hopelijk sterkt ze daar weer een beetje van aan.
Vandaag ontdekten we ook dat haar speeksel wat 'bloederig' is. Hiervoor gaan we morgen naar de DA (ik zie er nu al zo tegenop, want ze vindt het VERSCHRIKKELIJK in de auto en in de auto en bij de DA valt al haar haar eruit en zit ze met open mond te hijgen van stress Huilen ).

Ik vrees dat ze haar langste tijd hier gehad heeft... Mijn kat. Mijn gewéldige kat.
Mijn kat die niet ziek kon zijn. Mijn kat die altijd onsterfelijk leek.
18 jaar lief en leed... Zal dit dan het einde zijn......Huilen

Afbeelding

(Foto van vorige week)

Redrumfox

Re: Moet even mijn verhaal kwijt... (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:14

Wat sneu zeg, hopelijk kan ze nog een tijdje mee. Moet zeggen dat ik 18 jaar heel oud vind voor een kat hoor! Je hebt lang van haar mogen genieten. Probeer daaraan terug te denken, ookal zijn deze mooie tijden ooit/binnenkort? voorbij. Sterkte ermee!

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:07

Sterkte!

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:17

Wat een droppie.

Ik hoop dat je nog even van haar mag genieten en anders heel veel sterkte met wat er komen gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:46

We zijn zonet met haar naar de dierenarts geweest, en gelukkig lijkt het op positief nieus! Lachen

Het mondslijmvlies was helemaal geirriteerd (vanmorgen wilde ze wel gaan eten, maar op de een of andere manier wou dat gewoon niet, komt dus blijkbaar van die irritatie) en ze heeft twee prikjes gehad, één met antibiotica en de ander volgens mij special voor de mond dan? Weet het niet meer precies, te gestresst om alles te onthouden denk ik. Bloos

Als het niet beter wordt moeten we maandag terugkomen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:59

Och wat een lieverd! Gelukkig viel het mee, nu maar hopen dat ze wat opknapt natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:55

Gister wilde ze zelf amper meer eten, alleen echt uit onze handen.

We waren heel bang dat ze vannacht van de bank zou vallen of er niet weer op zou kunnen komen (want zoals een echte kat betaamt is ze eigenwijs en wíl ze in haar bontmandje op de bank, ook al staan er op de grond nog drie andere kussentjes/ mandjes), daarom is ze met ons mee naar boven gegaan met haar mandje, voer- en waterbakje. En dat beviel heel goed!
Ze heeft ook zelf weer wat gegeten.

Ze krijgt natuurlijk AD aangelengd met water, maar we zijn bang dat ze niet genoeg vocht krijgt (want water drinken wil ze dus niet nu, doet ze normaal wel). Daarom haalt mijn moeder straks Viyo op, heb ik veel positieve verhalen over gehoord.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:58

Wat een leuk beest op de foto, een echte kranige dame! Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is als ze wat aftakelen als je al zo lang samen bent. Hopelijk blijft ze nog een tijdje bij jullie!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:08

Wat een leukerdje; ik heb zelf een roodwit dametje gehad en die is ondanks dat ze het de laatste jaren aan haar nieren had 22 jaar geworden. De witrooien/vlekken zijn wel sterke katten over het algemeen. Een paar jaar terug at de mijne ook niet en had slijm uit haar mond hangen, ik dacht nu is het over. Bleek dat ze ontstoken tanden had, naar de DA, laten behandelen en infuus met vocht gehad en daarna heeft ze het nog zo'n 2,5 jaar volgehouden. 's nachts klom ze altijd bij mij op bed, stijf of niet, mager en slapjes of niet. Het was een volhouder. Hopelijk geldt dat voor de jouwe ook! Ze ziet er in ieder geval wel zo uit.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:35

Heb je al weer nieuws? Hoe gaat het met jou en met je kat??

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:38

Het is echt vreselijk..
Maar ze is gewoon oud.. Je kunt het ook zo bekijken.. ze heeft 17 prachtige jaren gehad ondanks die rotte start.. en 17 is toch best heel oud.. En misschien kan ze nu dan rust vinden..
En hoeft ze niet nog een paar jaar door te kwakkelen met pijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 12:46

Ja er is nieuws! En GOED nieuws!!

De prikjes hebben blijkbaar goed geholpen. Madame kreeg steeds weer meer praatjes. Inmiddels is ze vrijwel helemaal weer de oude (letterlijk en figuurlijk dus Haha! )!!

AD voer staat nog steeds de hele dag klaar, brokjes van RC ook. Inmiddels begint ze zelfs al weer een beetje brokjes te knabbelen ipv het vlees. Het Viyo heeft ook als een wondermiddel gewerkt, ik ben bang dat ze zonder dat spul helemaal uitgedroogd zou zijn geweest, want water wilde ze niet meer.
Inmiddels drinkt ze wel weer gewoon water, het flesje Viyo is nog niet leeg maar madame is er al wel weer op uitgekeken. Haha!

Ze heeft haar mondje weer vooraan staan (het is een hele spraakzame kat), wast zichzelf weer, eet en drinkt weer goed!!! Wij kunnen ons geluk niet op (hele gezin is gek op Noeska, we krúipen voor haar, niks is gek genoeg, zij staat altijd op de eerste plaats.. Bloos ).

Echt ik ben ZO blij!! Ik was ontzettend bang dat dit het einde zou zijn... Maar gelukkig is ze er weer helemaal bovenop gekomen! Ze was dus toch heel ziek van die keelontsteking, dit was nog niet het einde, gelukkig. Hopelijk gaat ze nog heel wat jaren mee!! Lachen Lovers

Heb zonet even een foto gemaakt voor jullie: Haha!

Afbeelding

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:03

Wauw dat is goed nieuws.
Hopelijk blijft het goed gaan met haar!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:07

Wuis die kan nog jaaaaaren mee! Dit is goed nieuws en om het tegendeel te bewijzen dat dit al een hele leeftijd is: Mijn Kobus is 23 geworden...op zijn 16e uit het asiel gehaald om m een leuke oude dag te bezorgen (ik hield rekening met een half jaar tot een jaar), hij heeft drie verhuizingen meegemaakt en uiteindelijk op 23jarige leeftijd was de koek op! Ik heb meerdere malen gedacht ooooh we gaan toch niet naar het eind toe he, en dan krabbelde hij gewoon weer op en ging weer vrolijk verder.

Nog heel veel lol en liefde tussen jou en je kat gewenst maar dat komt vast goed!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:12

wow gelukkig fijn dat er goed nieuws is, blijf lekker van hem genieten!!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:27

Wat een goed nieuws! Fijn hoor dat ze weer zo is opgeknapt! Pittig dametje dus! En die geven het niet zo maar op!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:51

Ik ben zo ontzettend blij voor je dat ze weer aan het opknappen is! Ik kan me perfect voorstellen hoe je je voelde... Wij hadden onze kat ook al vanaf kitten (was gedumpt in onze straat) Had duidelijk slechte verzorging gehad waardoor hij chronische niesziekte had. Hij ging ook plots snel achteruit en hebben samen met de DA beslist dat het welletjes was geweest, hij is 19 jaar geworden... Het is ondertussen al 5 maand geleden maar ik mis hem nog steeds. Tja, hij woonde hier al langer als mij, hij was mijn hele leven bij mij dan is echt echt verschrikkelijk raar dat hij er plots niet meer is. (Ik had toen nog een topic van hem; [foto's] Pluche. 18-05-'88 - 08-02-'08)

Ik hoop in ieder geval dat ze zo goed blijft nu, en dat ze nog vele jaartjes bij jou blijft!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:54

fijn dat ze weer aan het opknappen is, het valt natuurlijk ook niet mee om je huisdier te gaan moeten missen..

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:59

Fijn dat ze weer is opgeknapt!
Hopen dat het zo blijft.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:58

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Super dat het weer zo goed met haar gaat! Heel veel plezier nog samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:29

Heb een vreselijke stress avond achter de rug. Noeska deed heel vreemd, net of ze niet kon plassen, en reageerde heel vreemd op ons, niet zoals ze normaal is. Snel de DA gebeld, was dicht, dus moesten we naar een andere praktijk.

Daar konden we om 19.00 terecht. Omdat het wel heel erg leek zijn we om 18.20 toch maar vast in de auto gestapt, ik achter het stuur gekropen, hele gezin volledig in paniek natuurlijk en met 150 km naar de DA gescheurd. Bloos

Bleek blaasontsteking te zijn, ze heeft twee injecties gehad en wij zijn weer 60 euro lichter. Maargoed dat maakt ons niet uit als alles maar goed komt met haar!

Als het goed is is het over een dag of twee al veel beter (we merken nu al wel dat het nu al wat beter gaat, ze ligt nu tenminste rustig in haar mandje, eerst wilde ze alleen maar constant proberen te plassen en liep ze met haar mond open te hijgen).

In de auto naar de DA is altijd een drama, ze raakt dan zo getresst dat haar haar uitvalt en ze zit hijgend en schokkend in de auto. Bij de DA op de tafel lag ze ook helemaal te schudden van stress. Alleen die aanblik doet me de tranen al in de ogen springen altijd. Huilen

Ben blij dat alles als het goed is nu weer goedkomt, want tja.. Het is toch 'ons kindje'...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:54

Ach gut, ze krijgt natuurlijk wel van die oudedameskwaaltjes Ach gut Zo te horen kon er meteen wat aan gedaan worden Lachen Wens 'r maar beterschap van mij.
Een van mijn katten is ook altijd vreselijk van streek op weg naar/bij de da, zo naar Huilen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 00:13

He wat vervelend maar wel fijn dat ze goed op de injecties reageert. Probeer in ieder geval om haar goed te laten drinken, zodat haar nieren ook goed aan de gang blijven (het is natuurlijk een ouwetje) en zorg voor een lekker schone bak zodat ze in ieder geval niet plas op gaat zitten houden. Als poezen plas op houden krijgen ze ook meer kans op blaasontstekingen etc. Veel vers en koel water is altijd belangrijk zeker bij oudere poezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:57

Ze drinkt en eet gelukkig goed nu. Ja

Viyo wil ze niet meer hebben, maar ze drinkt wel water (vooral een bakje en een grote emmer met regenwater die buiten staat zijn favoriet).

Probleem is, mijn moeder heeft de kat vroeger geleerd om alles buiten te doen (en als kind van 2 heb je daar natuurlijk geen verstand van). Wij hebben dus ook geen kattebak.

Ik ben hier erg op tegen want ik weet dat het erg slecht is. Maar pogingen van mij om haar te leren toch op de bak te gaan zijn op niets uitgelopen. Het zit zó in haar hoofd dat ze binnen niets wil doen, dat is er gewoon niet uit te krijgen.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:10

Jeetje dat is een dame met pit, ze wil jullie nog niet verlaten gelukkig. Hoop dat ze snel weer helemaal de oude is.
En ja van die kattebak, weet niet precies hoe je het bedoeld, maar ik vind het niet slecht dat ze geen kattebak heeft, maar misschien voor de buurt wel. Maar die zijn het na zoveel jaar toch ook wel gewend. Mijn overleden Verdrietig katten hadden een eigengemaakt zandbakje in een hoek van onze tuin waar ze hun behoefte deden. Echt heerlijk heb je die stank niet binnen.
Misschien kun je dat nog voor haar maken, maar weet natuurlijk niet of ze daar nog in trapt hihi. Katten zijn nu eenmaal eigewijze beesten.
Sterkte nog met deze mooie dame.