Katers sproeien tegen raam, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butsmuts

Katers sproeien tegen raam, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 11:19

Hoi,

We hebben nogal veel katten in de buurt (en daarmee nogal wat overlast). Onze tuin is de lokale kattenbak, regelmatig ('s nachts) krijsende / vechtende katten, en nu hebben ze besloten tegen mijn raam aan te pissen. Boos!

De tuin wordt binnenkort gedaan (kat-onvriendelijk ontwerp Vork ) maar dat raam, daar heb ik nog geen oplossing voor! Iedere keer zo'n vieze pisvlek voor je neus. Schoonmaken werkt een halve dag, want het luchtje blijft natuurlijk hangen en trekt aan. Er komen steeds meer katers op af. Zilverfolie tegen de ruit heb ik geprobeerd maar maakt weinig indruk.
Stroomdraadje spannen helpt weet ik, maar dan moet ik investeren in een potje en daar heb ik weinig zin in. En 220 volt vind ik een beetje zielig.

Iemand een ander idee?

Solvej

Re: Katers sproeien tegen raam, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:27

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:30

Als je het ziet een emmer water eroverheen gooien. Of als ze het alleen doen als je er niet bent kun je misschien iets van kattenschrik proberen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:33

weet niet waar je het mee schoonmaakt maar als dat bleekwater is dan trek je ze juist aan, ze zijn gék op bleekwater.
ze houden daarintegen helemáál niet van amonia, dus als je het daarmee schoonmaakt zou je er [van het daar pissen dan toch] vanaf moeten zijn.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 11:39

Tijgerpoep of kattenschrik is leuk, maar het is een raam op m'n terras waar ik graag zelf ook nog zit zonder zelf door de stank verdreven te worden. Knipoog

Emmer water: voor ik buiten ben zijn ze al pleite (ben inmiddels zelf de kattenschrik van de buurt).

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:45

luxx schreef:
weet niet waar je het mee schoonmaakt maar als dat bleekwater is dan trek je ze juist aan, ze zijn gék op bleekwater.
ze houden daarintegen helemáál niet van amonia, dus als je het daarmee schoonmaakt zou je er [van het daar pissen dan toch] vanaf moeten zijn.

In pies zit amonia en volgens mij trekt dat dus juist wel aan, je kan beter met azijn poetsen Ja

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 11:50

Citaat:

Die ziet er wel aardig uit!

Helpt misschien ook nog wel tegen onze terror-duck. Dat is de 'huiseend' die op m'n terras komt zitten (voor het raam) en gerust een kwartiertje keihard kwaakt dat ie honger heeft. En als je een deur open laat staan, komt ie naar binnen. En als je hem wegjaagt, komt ie met z'n grote broer terug. Clown

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 11:50

Dat dacht ik ook, dat ammonia juist niet werkt. Ik maak het schoon met water met azijn maar dat werkt dus ook niet. Misschien azijn met water proberen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:52

Bakjes met aarde voor het raam zetten met allemaal satestokjes?
Verder poetsen met ecodor denk ik das goed spul tegen de geur.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:56

Mijn kat had ooit blaasontsteking en plaste toen in huis. Blaasontsteking over maar kat plaste nog steeds op sommige plekken in huis.

Volgens de dierenarts moest ik het goed schoonmaken met biotex en daarna met 98% alcohol. Zo doodt je de enzymen in de urine en geurt het daarna (ook voor de scherpe kattenneuzen) niet meer.

Edit: ze blijven dus plassen als een restant van de urinegeur blijft hangen. Zelfs al ruiken wij dit niet meer, katten kunnen die geur dus nog wel ruiken. Daarom moet je dus de enzymen doden.
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 11-06-08 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:56

Sjuimpje schreef:
luxx schreef:

In pies zit amonia en volgens mij trekt dat dus juist wel aan, je kan beter met azijn poetsen Ja

mijn moeder zei dat altijd, maar ik heb er net op gegoogled en daar zeggen mensen juist dat chloor én ammonia het piesen aantrekken, dus nu weet ik het ook niet meer.
had je trouwens de folie op de grond gedaan of tegen het raam?
las namelijk net dat ze het niet fijn vinden om overheen te lopen.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:57

Silfre schreef:
Citaat:

Die ziet er wel aardig uit!

Ik liep gisteren bij mensen langs een tuin, waar ze ook zo'n ding hadden. HEEL onplezierig hoog geluid. Echt akelig. Ik weet niet hoe oud je bent, mijn gehoor is nog vrij jong.. (18) Misschien dat je het zelf niet hoort. Maar ik wel! hij slaat al aan als je op 12 meter afstand loopt ofzo. Slapen

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:58

Wat wij trouwens in huis deden was een busje witte peper leeggooien op de plaats waar ze altijd pieste. (Op zolder) Katten ruiken namelijk altijd eerst voordat ze gaan plassen. Clown Clown Nooit meer last van gehad.

jadi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:48

Onze kat pieste in het begin nog weleens tegen de bank, toen hebben we een strook alu folie er op geplakt en hij schrok zich te pletter van het geluid! Daarna nooit meer gepiest (niet tegen de bank tenminste ) Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:52

Er zijn ook bepaalde planten waar katten een hekel aan hebben. Voor mensen maakt het niks uit (het stinkt niet Knipoog ) maar katten vinden ze vervelend, zo'n plant kan je misschien op je vensterbank of op je terras. Ik weet zo gauw even niet hoe die planten heten, even vragen bij je locale tuincentrum Knipoog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:54

stroom op je ramen zetten ROFL

neenee even serieus Tong uitsteken
je hebt tegenwoordig 101 middeltjes om katten weg te houden Ja

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:48

Wij hebben zelf ook een kat (drie zelfs Clown ) en houden ze 's nachts altijd binnen om overlast te voorkomen Ja

Misschien kun je de eigenaar erop aanspreken, dat je gewoon overlast van hun huisdieren hebt.

Solvej schreef:

Dit vind ik er echt verschrikkelijk uitzien Gestoord

Rebel_JitsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:06

Cactus neerzetten? Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:09

Citrus lucht, daar hebben katten een enorme hekel aan !

Dus schoonmaken met dettol (haalt de geur weg) en daarna flink citruslucht spuiten of smeren of iets in die trant Haha!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:11

Tipje; Even met wat gewone muggen-citroenspray spuiten OP de plek. Hier helpt dat best goed; wij krijgen soms zwervers in onze bijkeuken door het kattenluik die ook ''cadeautjes'' achterlieten...
Citroen is geen wondermiddel en zeker geen garantie dat het niet meer gebeurd, maar katten vinden het zéker niet lekker. Altijd een poging waard.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:14

brigitta1987 schreef:
Er zijn ook bepaalde planten waar katten een hekel aan hebben. Voor mensen maakt het niks uit (het stinkt niet Knipoog ) maar katten vinden ze vervelend, zo'n plant kan je misschien op je vensterbank of op je terras. Ik weet zo gauw even niet hoe die planten heten, even vragen bij je locale tuincentrum Knipoog

In elk geval geen valeriaan Tong uitsteken daar zijn ze dol op Haha!

Is het duidelijk een verzorgde kat , dan kun je de eigenaren wel een keer laten schrikken door de kat te besmeuren met ketchup. Klinkt gemeen (is het ook Bloos )
Maar de katteneigenaar schrikt zich wezeloos (denkt aan bloed) en zal misschien tot inzien komen en zijn kat binnenhouden.

Katten horen niet in andermans tuin te komen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:18

er bestaat een odor control welke de geur goed weg krijgt
(zodat zelfs de kattren het niet meer ruiken)
iig niet schoonmaken met chloor of amonia
dat trekt idd aan

hoe breed is je vensterbank ?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:43

SanneKyla schreef:
Wij hebben zelf ook een kat (drie zelfs Clown ) en houden ze 's nachts altijd binnen om overlast te voorkomen Ja

Misschien kun je de eigenaar erop aanspreken, dat je gewoon overlast van hun huisdieren hebt.

Solvej schreef:

Dit vind ik er echt verschrikkelijk uitzien Gestoord

In Praag (teminste, daar is 't eerste waar ik 't ooit ben tegen gekomen) doen ze een laag cement op
hun muurtje, en leggen daar gebroken glas op. Nou, dan hou je het ook wel uit je hoofd om in te breken Knipoog.

Verdere handige tips heb ik niet Bloos

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:43

crossmonster schreef:
In elk geval geen valeriaan Tong uitsteken daar zijn ze dol op Haha!

Is het duidelijk een verzorgde kat , dan kun je de eigenaren wel een keer laten schrikken door de kat te besmeuren met ketchup. Klinkt gemeen (is het ook Bloos )
Maar de katteneigenaar schrikt zich wezeloos (denkt aan bloed) en zal misschien tot inzien komen en zijn kat binnenhouden.

Katten horen niet in andermans tuin te komen

Maar jij hoort niet aan andermans kat te komen!
Een bak water vind ik nog kunnen maar een katteneigenaar de schrik van zijn leven bezorgen met een curry ondergesmeerde kat, dat vind ik niet kunnen!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:47

Ga eens naar een winkel waar ze tuin/vijfer spullen verkopen. Wij hebben daar een tuinslang met een radar gekocht. Als hij iets ziet bijvoorbeeld een kat. (wij hebben hem voor de reiger) dan spuit hij 30 seconde lang achter het bewegende object aan Nagelbijten / Gniffelen Nou dan moet je de katten eens zien rennen hoor Ja Geen last meer van gehad.