Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sappos schreef:Ik ben absoluut niet tegen pittbulls, ik vind het prachthonden, maar ik heb écht iets tegen broodfokkers of van die mensen die "even een nestje" willen...Dan krijg je dus wel weer pitbullachtige honden, onopgevoed maar allerlei gebreken...
Heb altijd gezegd dat als ik later eh groot ben een Am staff wil en daar blijf ik nog steeds bij want zoals ik al zei ik vind het prachthonden..
Sappos schreef:Maar ik zou geen hond van 3 tientjes aanschaffen maar echt bij een goede fokker een dier halen waar de geschiedenis van bekend is en die gewoon correct gefokt is...ja dan betaal ik maar wat meer en heb ik een superhond.
Sappos schreef:Maar ik zou geen hond van 3 tientjes aanschaffen maar echt bij een goede fokker een dier halen waar de geschiedenis van bekend is en die gewoon correct gefokt is...ja dan betaal ik maar wat meer en heb ik een superhond.
RedPassion schreef:Sappos schreef:Maar ik zou geen hond van 3 tientjes aanschaffen maar echt bij een goede fokker een dier halen waar de geschiedenis van bekend is en die gewoon correct gefokt is...ja dan betaal ik maar wat meer en heb ik een superhond.
Ik hoop maar dat meer mensen er zo over denken
Helaas lijkt het (bij alle hondenrassen trouwens) zo te zijn dat mensen vooral op hun portemonnee letten.
LiNdA1986 schreef:Inderdaad, en dan snap ik niet waarom mensen een hond nemen. Wel de lusten maar niet de lasten (oa. dure aanschaf voor een goede hond bij een goede fokker)
LimaMambo schreef:maar het belangrijkste is toch dat een hond gewoon lief en gezond is?
een stamboom zegt mij absuloot niks hoor.. en er zijn genoeg fokkers die met boom fokken die het ook alleen maar voor het geld doen hoor.. dat de teef bij elke loopsheid gedekt word.. nee dat is gezond?
LadyElmira schreef:LimaMambo schreef:maar het belangrijkste is toch dat een hond gewoon lief en gezond is?
een stamboom zegt mij absuloot niks hoor.. en er zijn genoeg fokkers die met boom fokken die het ook alleen maar voor het geld doen hoor.. dat de teef bij elke loopsheid gedekt word.. nee dat is gezond?
Uiteraard is dat het belangrijkste..dat is trouwens ook een van de redenen dat ik geen 80 euro voor een kat uit zou geven. Voor een hond is iets anders, vooral als ik kijk naar het ras waar onze voorkeur naar uit gaat. Dan praat je toch over engelse en americaanse staffs en natuurlijk de pitbulls. Dat ze geld vragen voor een stamboom vind ik eigenlijk wel terecht. Wij moesten daar overigens 150 extra voor betalen wat ik eigenlijk teveel van het goede vind..maar als hierdoor mijn hondje in nederland mag blijven moet het maar.
Het zou gewoon zo handig zijn als nederland duidelijke regels had wat betreft het fokken. Als ze daar dan ook eens streng tegenaan zouden kijken had je die teefjes niet meer die elke keer weer gedekt worden. In ieder geval in mindere maten, het is echt wel haalbaar. Moet nederland er alleen wel iets mee doen.
Edit: Een stamboom zegt inderdaad helemaal niets. Onze hond heeft hem, maar het nest waarin zij zat, zat wel helemaal vol met tumor. Dat is geen toeval meer.
LimaMambo schreef:maar het belangrijkste is toch dat een hond gewoon lief en gezond is?