hond ook zo bang voor onweer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

hond ook zo bang voor onweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:40

Hier is al flink aan het onweren. Is jullie hond/huisdier ook zo bang voor onweer of niet.
Mijn hond wel. die is niet van mijn zijde af te slaan
ik ging douche en mijn hond komt nooit eigenlijk in de badkamer behalve als ze onder de douche moet. Ze liep mee naar boven de badkamer in. in stond al onder de douche. ze kwam met haar neus tegen de deur aan staan. dus ik doe mijn douche deur open. ze loopt zo de douche bij mij in. ik heb haar gelijk maar gewassen. ze wilt nooit de douche in. maar omdat ze zo bang is loopt ze gewoon mee. vind het wel sneu maar het waait wel weer over

Pikeur

Re: hond ook zo bang voor onweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:05

Ja, vreselijk..
Helemaal in een hoekje gepropt, vreselijk trillen...
Net als met luchtballonnen,vuurwerk enzo, hij is echt zo snel bang Scheve mond

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:07

Aah dat is altijd zo sneu, maar ja, honden horen ook 10x beter als het niet meer is.
De caafs en ratjes zijn ook altijd wat bang hier.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:07

mijn vorige hond was echt panisch voor onweer...uren van te voren wilde hij al niet meer naar buiten en verstopte zijn eigen door heel het huis..
Nu heb ik er 2 in huis die er helemaal niets om geven...we hebben ze net in de onweer nog uitgelaten...ze doen gewoon hun rondje...niets aan de hand...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:08

Hond van me ouders geeft er ook niet om, die vind vuurwerk zelfs leuk! Haha!
Maar hondje van me tante is dan ook zo bang, echt sneu!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:09

Ben blij dat de mijne dat niet heeft...
Die maakt zich absoluut niet druk... als het echt hard knalt gaat ie terug blaffen, maar dan slaapt ie zo weer rustig verder Tong uitsteken

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:15

De hond van mijn moeder is ook verschrikkelijk bang voor onweer, vuurwerk, harde geluiden enz.
Alleen kan ik,omdat ik op enige afstand sta, precies aanwijzen waardoor die angst is ontstaan bij de hond.

Op momenten dat de hond zich angstig gedraagt wordt ze ook anders behandeld.....en honden leggen de link erg snel.
(Zelf doe je dat ook door de hond in de douche te laten. Eigenlijk moet je doen alsof je gek bent en niets hoort.)

Mijn moeder is al een poosje bezig met een lawaai (vuurwerk) cd en het begint al wat te werken.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:18

Onze ene hond is ook enorm bang van onweer, ballonnen, vuurwerk, alles wat uit de lucht komt zeg maar. Heel de tijd achter je aan kruipen echt en trillen. En dan die oogjes, je ziet echt dat ze enorm veel schrik heeft. Jammer dat je ze niet kunt uitleggen dat ze daar niet bang voor moeten zijn. Ik heb er echt altijd medelijden mee Ach gut

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:24

mijn hond word boos Clown hij is echt helemaal niet bang! met zn haren overeind gaat hij dr blaffend tegen in die dwaas ROFL alleen weet hij niet waar hij tegen in moet gaan want het komt van alle kanten Vork

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:25

Pff... als ik dit zo lees, ben ik blij dat mijn hond zo makkelijk is met alles.. en hij slaapt ook gewoon lekker door nu met die rake klappen en lichtflitsen Haha!
Hoop wel dat die wolkbreuk zo over is hier, ik moet em nog uit laten Nagelbijten / Gniffelen

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:25

Izzy19 schreef:
. Jammer dat je ze niet kunt uitleggen dat ze daar niet bang voor moeten zijn. Ik heb er echt altijd medelijden mee Ach gut

Die reactie is geheel begrijpelijk voor ons omdat we mensen zijn, maar honden kunnen er weinig anders van maken dan .....ohhh, dus er is echt iets aan de hand en daar past dit gedrag dus blijkbaar bij....
(vertaald naar mensen taal Clown )

Zelf denk je waarschijnlijk niets te laten blijken van je medelijden, maar je hond merkt het wel en dus bevestig je onbewust het angstige gedrag.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:38

rissa schreef:
van maken dan .....ohhh, dus er is echt iets aan de hand en daar past dit gedrag dus blijkbaar bij....
(vertaald naar mensen taal Clown )

Maar mijn hond is echt superbang voor luchtballonnen, en met mooi weer is ze 's avonds echt niet uit te laten.. zelfs al zie ik nergens een luchtballon

Ik sleep de hond dat altijd gewoon mee omdat ik eigenlijk niet toe wil geven aan dit gedrag, maar ze blijft er wel mee door gaan.
Echt waardeloos Scheve mond

Maar ik ben het ook wel met je eens, in het begin gingen we de hond altijd troosten en dat is natuurlijk gewoon positive aandacht geven voor 'slecht' gedrag

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:40

Nee, maar wel mn paard werd helmaal paniekerig, ik dacht nog effe voor dat het echt loos ging nog effe te rijden. Maar meneer zag het niet zitten en dus meerdere malen helemaal in paniek geraakt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:42

Mijn teckel is nergens bang voor. Met oud en nieuwe loopt hij gewoon vrolijk kwispelend over straat terwijl er overal om hem heen rotjes worden afgestoken. Ook onweer vind hij niks aan. In het bos achter ons huis worden op het open veld vaak luchtballonnen opgelaten. Een paar keer toen ik er met hem aan het wandelen was ,en ook die vond hij niet eng.

Vroeger hadden we een briard (franse herder) nou die vond alles eng wat onze teckel niet eng vind. Haha!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:59

Mijn flatcoat is gelukkig niet bang voor onweer, vuurwerk, luchtballonnen... wel voor paaltjes in de schemering, dan gaat die grote held achter m'n benen staan grommen en mopperen. Maar toegegeven, paaltjes leveren ook een zeer groot gevaar op voor de mens- ehhh hondheid ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:06

Lous schreef:
Mijn teckel is nergens bang voor.

Wat een bikkel. Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:07

Ja gisteravond wel wij lagen al op bed zij blaffen echt zielig ben er maar even wezen kijken

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:08

Onze hond is ook panisch voor onweer en voor vuurwerk.
Negeren helpt niet, afleiden ook niet. Wil niet spelen, eten helemaal niets! Wil alleen maar onder de tafel gaan liggen bibberen en hijgen.
Niemand een goede tip?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:09

Mijn westie was er ook altijd bang voor, trillen hijgen, donkere hoekjes zoeken, graven. Gelukkig is ze nu dovig en hoort ze het nu niet meer. Helaas voor ons betekent dit natuurlijk ook dat ze niet luistert Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:09

Toch negeren. Of juist heel vrolijk doen. Haha!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 14:41

gelukkig is het onweer voorbij. ik heb er wel een schone frise hond aan overgehouden in de douche:D

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:34

Frenka schreef:
Onze hond is ook panisch voor onweer en voor vuurwerk.
Negeren helpt niet, afleiden ook niet. Wil niet spelen, eten helemaal niets! Wil alleen maar onder de tafel gaan liggen bibberen en hijgen.
Niemand een goede tip?

Misschien bij de dierenarts zo'n vuurwerk cd halen. Je hebt ze ook met bliksem geluiden en andere harde geluiden. En dan maar oefenen....cd eerst nauwelijks hoorbaar aanzetten en een favoriet spelletje met je hond gaan doen. Reageert de hond niet op het geluid kan je het stapje voor stapje harder zetten. Gaat de hond wel reageren staat de cd iets te hard en moet je een of twee stapjes terug doen. Dit vergt wel veel geduld.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:36

Onze hond van vroeger was eerst ook bang voor vuurwerk&onweer.
We hebben hem gewoon genegeerd. Helemaal geen aandacht gegeven. Het is vanzelf over gegaan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:39

moniekk schreef:
mijn hond word boos Clown hij is echt helemaal niet bang! met zn haren overeind gaat hij dr blaffend tegen in die dwaas ROFL alleen weet hij niet waar hij tegen in moet gaan want het komt van alle kanten Vork

Uhm haren overeind is van angst.. Nagelbijten / Gniffelen
En blaffen ook, wil laten zien van ''kijk hoe stoer etc. ik ben''.

Thirza is er niet bang voor, die hoort het nieteens Clown
Vuurwerk wel, daar gaat ze tegen blaffen als ze die flitsen ed ziet Nagelbijten / Gniffelen

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:39

Wij hebben sinds kort een nieuwe hond (net 3 jaar). Zij is dus ook erg bang voor onweer. Ik was net niet thuis, en nu had ze uit angst een beetje binnen geplast. Normaal (deed ze alleen in het beging) als ze binnen plaste, boos praten en neus erin duwen. Nu heb ik dat niet gedaan omdat ik wel dacht dat ze daar bang voor zou zijn. Is dat nu slim?
En verder moet ik haar dus eigenlijk gewoon negeren?
Mijn vorige hond was nergens bang van, en hoop dat ik dat bij deze hond er ook in krijg...