Mijn hondje is nu 7 maanden bijna 8 maanden, behoorlijk aan de maat en heel energiek.
Maar ik zit even ergens mee.. voorheen had ik het advies van de DA gekregen toen ze nog wat kleiner was om haar brokjes te voeren in kleine porties verdeeld over de dag, Nu mocht ik haar 2 porties gaan geven over heel de dag. Dus bij mij krijgt ze sochtends, en savonds eten.
Vroeger (2 maanden geleden

Nu echter verwacht je dat ze hongeriger zal zijn nu ze ineens van 4 tot 5 porties per dag naar 2 grote porties per dag zou gaan, Maar ze haalt gewoon haar neus voor haar brokjes op.
Ik heb nieuwe brokjes geprobeert omdat de puppy brokjes die zij krijgt niet genoeg voedingstoffen meer bevatte voor haar lichaamsbouw dus overgestapt naar adult op advies van DA, dat gaat een week goed maar na een week haalt ze haar neusje er weer voor op en staat haar ochtend portie er geregeld savonds nog.
Ik ben daardoor steeds wat andere brokjes gaan proberen omdat we dachten dat ze het misschien echt niet lekker vond, en dat gaat ook steeds een weekje goed en dan haalt ze ook daar haar neusje weer voor op.
Nu ben ik met haar naar de DA geweest, helemaal laten onderzoeken maar z ekonden niets vinden, de DA heeft gezegt probeer haar sochtends eens een beetje blikvoer te geven, en daar haar brokjes in te mengen, dan heb ze toch iets lekkers, en toch de hoeveelheid voedingstoffen uit de brokjes die ze nodig heeft.
Maar ook dat ging 3 dagen goed en madam heeft hem al helemaal door, Ze eet om de brokjes heen, en als ik ze boven op leg in plaats van er doorheen meng, dan schuift ze ze er gewoon af. Liggen ze onderop eet ze het blikvoer er vanaf.
Om haar nu altijd blikvoer te blijven voeren is ook niet goed volgens de DA en zit ik met mijn handen in het haar waarom mijn dame nou zo kieskeurig doet met brokken, als het kieskeurig heid is teminste..
Op hetmoment staat de DA ook voor een raadsel samen met mij agezien er lichamelijk niets mis met haar is. en geestelijk lijkt er ook niets mis te zijn want ze is even vrolijk en energiek als altijd.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of wat dan ook? Of heb je een idee om haar brokjes te laten eten .. Gooi het hier gerust neer.. Ik ben bereid van alles te proberen want ik wil wel dat me beesie gezond blijft en goed blijft eten.
Echter is dit topic niet bedoeld om mij af te kraken, of om conclusies te trekken over bepaalde dingen die niet aan de orde zijn