Met tegenzin brokjes eten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Met tegenzin brokjes eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 11:51

Hoi, ben ik wee hahah ik zat even met een vraagje gelieve het goed te lezen voor conclusies en meningen te geven.

Mijn hondje is nu 7 maanden bijna 8 maanden, behoorlijk aan de maat en heel energiek.
Maar ik zit even ergens mee.. voorheen had ik het advies van de DA gekregen toen ze nog wat kleiner was om haar brokjes te voeren in kleine porties verdeeld over de dag, Nu mocht ik haar 2 porties gaan geven over heel de dag. Dus bij mij krijgt ze sochtends, en savonds eten.

Vroeger (2 maanden geleden Haha! ) At ze haar brokjes heel graag, stormde ze echt op haar bakje af en vrat het binne 5 min op. Volgens de DA was dat normaal voor een pup haha.
Nu echter verwacht je dat ze hongeriger zal zijn nu ze ineens van 4 tot 5 porties per dag naar 2 grote porties per dag zou gaan, Maar ze haalt gewoon haar neus voor haar brokjes op.
Ik heb nieuwe brokjes geprobeert omdat de puppy brokjes die zij krijgt niet genoeg voedingstoffen meer bevatte voor haar lichaamsbouw dus overgestapt naar adult op advies van DA, dat gaat een week goed maar na een week haalt ze haar neusje er weer voor op en staat haar ochtend portie er geregeld savonds nog.
Ik ben daardoor steeds wat andere brokjes gaan proberen omdat we dachten dat ze het misschien echt niet lekker vond, en dat gaat ook steeds een weekje goed en dan haalt ze ook daar haar neusje weer voor op.

Nu ben ik met haar naar de DA geweest, helemaal laten onderzoeken maar z ekonden niets vinden, de DA heeft gezegt probeer haar sochtends eens een beetje blikvoer te geven, en daar haar brokjes in te mengen, dan heb ze toch iets lekkers, en toch de hoeveelheid voedingstoffen uit de brokjes die ze nodig heeft.
Maar ook dat ging 3 dagen goed en madam heeft hem al helemaal door, Ze eet om de brokjes heen, en als ik ze boven op leg in plaats van er doorheen meng, dan schuift ze ze er gewoon af. Liggen ze onderop eet ze het blikvoer er vanaf.
Om haar nu altijd blikvoer te blijven voeren is ook niet goed volgens de DA en zit ik met mijn handen in het haar waarom mijn dame nou zo kieskeurig doet met brokken, als het kieskeurig heid is teminste..
Op hetmoment staat de DA ook voor een raadsel samen met mij agezien er lichamelijk niets mis met haar is. en geestelijk lijkt er ook niets mis te zijn want ze is even vrolijk en energiek als altijd.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of wat dan ook? Of heb je een idee om haar brokjes te laten eten .. Gooi het hier gerust neer.. Ik ben bereid van alles te proberen want ik wil wel dat me beesie gezond blijft en goed blijft eten.
Echter is dit topic niet bedoeld om mij af te kraken, of om conclusies te trekken over bepaalde dingen die niet aan de orde zijn Lachen Alvast bedankt!

tamary

Re: Met tegenzin brokjes eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:54

Laat je de bak met voer altijd staan?
Haal hem dan na 15 minuten weg en bied eventueel een paar uur later nog eens aan.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 11:57

tamary schreef:
Laat je de bak met voer altijd staan?
Haal hem dan na 15 minuten weg en bied eventueel een paar uur later nog eens aan.

Dat heb ik inderdaad ook eent ijdje geprobeert, want dat zij mijn DA dus ook al, Maar zet ik hem dan weer terug dan kijkt ze er niet eens naar om, Zelfs niet als ik hem daarna savonds pas geeft.
Nu heb ik hem maar gewoon laten staan, en heb ze vanochtend uiteindelijk wel gegeten na een flinke wandeling te hebe gemaakt oten ik wakker werd, maar het ging niet van harte.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:01

Geef je je hondje niet teveel voer?
Hoe ziet ze eruit, zie je dat ze magerder wordt nu ze minder eet?
Anders zou ik me niet te druk maken dan heeft ze waarschijnlijk gewoon niet zoveel brokken nodig.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:03

Je hebt ook van die ballen waar je dan brokjes in kunt doen als de bal dan rolt vallen er brokjes uit! dan eten ze zeg maar spelenderwijs! Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 12:04

superpluisje schreef:
Geef je je hondje niet teveel voer?
Hoe ziet ze eruit, zie je dat ze magerder wordt nu ze minder eet?
Anders zou ik me niet te druk maken dan heeft ze waarschijnlijk gewoon niet zoveel brokken nodig.

Ze word inderdaad magerder, Niet drastish maar ze is nu wel aan het invallen. Want ze groeit nog wel natuurlijk.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:11

Elke dag 5 minuten aanbieden. Als ze het niet eet; Wegzetten. Dit kun je 's middags ook proberen. Je mag dit best een tijdje volhouden. Waarschijnlijk is ze gewoon verwend en wil ze alleen het lekkere eten. En ze krijgt vanzelf honger! Enneh, geen snoepjes, dentastix en ect geven!
Dit kan beste enkele dagen duren. Maar als ze honger heeft eet ze vanzelf!

Ook lekker maken zou ik niet doen, dan eet ze het alleen als het lekker gemaakt is, zo slim is ze wel.

Hoop dat het lukt.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:39

Precies hetzelfde hier Scheve mond
Wie geven nu meestal Pedigree blikken met vlees, ze lusten het supergraag, is vers vlees en ruikt heel lekker, en niet te duur.
*Zo'n active bal is heel handig, Als je ze erin deed at Ninna ze wel altijd op? Maar die heb ik *per ongeluk* kapot gemaakt.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:41

manishdra schreef:
Elke dag 5 minuten aanbieden. Als ze het niet eet; Wegzetten. Dit kun je 's middags ook proberen. Je mag dit best een tijdje volhouden. Waarschijnlijk is ze gewoon verwend en wil ze alleen het lekkere eten. En ze krijgt vanzelf honger! Enneh, geen snoepjes, dentastix en ect geven!

Ook lekker maken zou ik niet doen, dan eet ze het alleen als het lekker gemaakt is, zo slim is ze wel.

Hoop dat het lukt.

Dat kan het ook inderdaad zijn, maar ik begon het pas lekker te maken nadat ze al niet meer at, dus vandaar Lachen

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:59

manishdra schreef:

Hoop dat het lukt.

Hier ben ik het mee eens. Lachen Zo heb ik dit ook met mijn hond gedaan. Ik heb het eten dan alleen een kwartier aangeboden. At mijn hond het niet, had hij pech en kreeg hij 's avonds weer een nieuwe kans. Het duurt wel enkele dagen dus gewoon even doorzetten. En zoals manishdra zegt, niet te veel snoepjes en dergelijke.
Maar mag je der natuurlijk wel altijd belonen,want ze is nog een pup. Probeer dit dan wel meer te gaan doen met een speeltje in plaats van een brokje.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:01

hmm, k weet van mijn hond dat die brokjes te min vind..
Ik laat het gewoon staan, en als hij honger heeft eet hij het echt wel op!
En hij is echt niet dun ofzo, gewoon goed gezond..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:01

Mijn hond eet de hele dag door kleine beetjes.
Als haar bak leeg is vul ik hem weer bij.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:05

Helaas gaat dat niet altijd op. Onze hond is ook een lastige eter (als er andere honden bij zijn niet). Ze krijgt 's ochtends en 's avonds eten. De bak blijft staan zolang wij eten, daarna gaat ie zonder pardon weg. Toch zijn er geregeld periodes waarin ze dan gewoon niet eet en dat houdt ze rustig een week vol (dan eet ze maar 1x per dag). Ze krijgt niets tussendoor en 't is geen kleine hond. We bewegen voldoende, 's ochtends fiets ik altijd 1,5-2 km met haar en 's middags en 's avonds loop ik een half uur met haar. In de wei kan ze de hele dag spelen als ze wil. Verklaring?

1x in de week krijgt ze een ei door haar eten, laat ze nu net die bak nooooooit laten staan. Ik heb al verschillend voer geprobeerd, maar de ene keer eet ze wel en de andere keer niet. Ik lig er niet meer wakker van....als ze honger heeft, dan eet ze wel. Knipoog

@brainless. De hele dag kleine beetjes geven ben ik geen voorstander van, dan haal je de regelmaat uit haar poep-/plasritme en dat vind ik niet handig. Nu kan ik er de klok op gelijk zetten.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:54

Al eens een complete versvleesvoeding geprobeerd? Daar zit ook alles in wat een hond nodig heeft en het is eigenlijk veel gezonder dan brokken. Veel honden vinden het veel smakelijker dan brokken.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:56

_Esther schreef:
Precies hetzelfde hier Scheve mond
Wie geven nu meestal Pedigree blikken met vlees, ze lusten het supergraag, is vers vlees en ruikt heel lekker, en niet te duur.

Pedrigee blikken zijn dus blikvoer en dat is echt iets anders dan vers vlees. Versvlees is een bevroren product.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:58

ik ehb ook een hondje gehad, die had geen brok voer maar wel als het gemengd voer was. misschien is dat ook bij jou hondje??

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 08:57

lemanthia schreef:
ik ehb ook een hondje gehad, die had geen brok voer maar wel als het gemengd voer was. misschien is dat ook bij jou hondje??

Misschien als je gelezen had had je ook gezien dat ikd at geprobeert had en ze gewoon heel slim er tussendoor eet en alsnog de brokken laat liggen Knipoog

De zak van afgelopen week was met pijn en moeite op, dus ben begonnen aan Bonzo complete, Dat ziet er ook wat aantrekkelijker uit, en ruikt ook wat sterker, Gister avond heb ze haar bakje netjes leeg gegeten, Vanochtend heb ze een klein beetje laten staan en heb ik hem ook maar gewoon gelijk weg gehaald na 10 min (madam eet ALS ze eet erg langzaam) Nu hopen dat ze dit vol blijft houden.
Denk dat ze vandochtend gewoon vol zat om dat ze al lang niet zon hoeveelheid gegeten heb.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 08:58

Oprtalj schreef:
Al eens een complete versvleesvoeding geprobeerd? Daar zit ook alles in wat een hond nodig heeft en het is eigenlijk veel gezonder dan brokken. Veel honden vinden het veel smakelijker dan brokken.

Zijn dat die diepvries pakjes van rodi ofzoiets?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:58

succes ermee

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 08:59

Boya schreef:
Helaas gaat dat niet altijd op. Onze hond is ook een lastige eter (als er andere honden bij zijn niet). Ze krijgt 's ochtends en 's avonds eten. De bak blijft staan zolang wij eten, daarna gaat ie zonder pardon weg. Toch zijn er geregeld periodes waarin ze dan gewoon niet eet en dat houdt ze rustig een week vol (dan eet ze maar 1x per dag). Ze krijgt niets tussendoor en 't is geen kleine hond. We bewegen voldoende, 's ochtends fiets ik altijd 1,5-2 km met haar en 's middags en 's avonds loop ik een half uur met haar. In de wei kan ze de hele dag spelen als ze wil. Verklaring?

1x in de week krijgt ze een ei door haar eten, laat ze nu net die bak nooooooit laten staan. Ik heb al verschillend voer geprobeerd, maar de ene keer eet ze wel en de andere keer niet. Ik lig er niet meer wakker van....als ze honger heeft, dan eet ze wel. Knipoog

@brainless. De hele dag kleine beetjes geven ben ik geen voorstander van, dan haal je de regelmaat uit haar poep-/plasritme en dat vind ik niet handig. Nu kan ik er de klok op gelijk zetten.

Nouja het is wel makkelijk om er niet meer van wakker te liggen, Maar mijn madam is 7 maanden, dan is voeding wel degelijk iets om van wakker te liggen, Want madmoiselle eet ook niet als ze WEL honger heeft.... Dus ja, wakker lig ik er wel van Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:14

Veel mensen zweren bij 1x daags te eten geven, daar zitten meerdere voordelen aan. Bij jonge pups is dat onverstandig, maar bij dieren vanaf een maand of 6 is het niet zo'n punt. Tevens zie je bij praktisch álle honden op een bepaald moment dat ze moeite met eten hebben, net als bij jonge kinderen. Weet je zeker dat ze geen last heeft van wisselen en daarom moeite met kauwen?

Voor wat betreft voeding kan ik heel duidelijk zijn: Bonzo is zo ongeveer het slechtste voer wat je kunt aanbieden. Dan nog liever níks eten, bij wijze van spreken Bloos Ik ben zelf sowieso geen voorstander van brokvoeding, ik stel zelf een menu samen van vers vlees voor mijn hond en katten. Dat is best wat werk vergeleken met het geven van een schepje brokken 2x daags, maar ik heb het er heel graag voor over.

Een tikje makkelijker dan zelf samenstellen, maar wel véél gezonder dan brokken is zogenaamd KVV. Er zijn verschillende merken die een complete versie aanbieden: bijvoorbeeld Rodi, Smuldier, AHV, Carnibest, Bibi. Sommige merken kun je gewoon in de supermarkt kopen, andere merken bij een dierenspeciaalzaak. Dit is gemengd vlees wat je bewaart in de vriezer en dagelijks laat ontdooien in de juiste portie. Het is de natuurlijke voeding voor een carnivoor en doordat je gemakkelijk verschillende merken en smaken kunt afwisselen, blijft het aantrekkelijk voor je hond. Misschien toch het proberen waard?

Op www.barfplaats.nl vind je veel info over het geven van vlees, zowel zelf samengesteld als Kant en Klaar Versvlees Knipoog

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:19

Mijn hond van 3,5 is precies zo. Geeft niets om eten, is ook weinig omkoopbaar met lekkers. Zij eet echt puur en alleen als ze echt honger heeft en zo kan het voorkomen dat ze ook een dag of anderhalve dag haar brokken laat staan.
Ik kijk er niet naar om, hoe meer aandacht je eraan schenkt, hoe leuker het wordt (nou scheelt het dat die van mij niet meer pup is en groeit natuurlijk).
Ze gaan vanzelf eten als ze echt honger krijgen.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:23

Geef je haar/hem (veel) tussendoor en is dat erg lekker? Zo ja, dan zou ik daar helemaal mee stoppen en het eventueel belonen alleen doen door een lieve aai oid, òf haar een gewoon brokje aanbieden . Zo ongemerkt gaat er veel meer in met belonen dan je denkt. Al die snoeperijtjes zijn ook veel lekkerder dan brokjes.
Verder ben ik het wel eens met chubby dat Bonzo niet zulk goed voer is.
Het is ook niet zo erg als ze een dag wat minder eten, wanneer je dan met allerlei lekkers gaat proberen haar wel te laten eten hebben ze dat zo door en willen geen brokjes meer. (Zoiets als bij kleine kinderen altijd appelmoes over het eten doen, of mayonaise Misselijk )

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 09:42

Chubby schreef:
Veel mensen zweren bij 1x daags te eten geven, daar zitten meerdere voordelen aan. Bij jonge pups is dat onverstandig, maar bij dieren vanaf een maand of 6 is het niet zo'n punt. Tevens zie je bij praktisch álle honden op een bepaald moment dat ze moeite met eten hebben, net als bij jonge kinderen. Weet je zeker dat ze geen last heeft van wisselen en daarom moeite met kauwen?

Voor wat betreft voeding kan ik heel duidelijk zijn: Bonzo is zo ongeveer het slechtste voer wat je kunt aanbieden. Dan nog liever níks eten, bij wijze van spreken Bloos Ik ben zelf sowieso geen voorstander van brokvoeding, ik stel zelf een menu samen van vers vlees voor mijn hond en katten. Dat is best wat werk vergeleken met het geven van een schepje brokken 2x daags, maar ik heb het er heel graag voor over.

Een tikje makkelijker dan zelf samenstellen, maar wel véél gezonder dan brokken is zogenaamd KVV. Er zijn verschillende merken die een complete versie aanbieden: bijvoorbeeld Rodi, Smuldier, AHV, Carnibest, Bibi. Sommige merken kun je gewoon in de supermarkt kopen, andere merken bij een dierenspeciaalzaak. Dit is gemengd vlees wat je bewaart in de vriezer en dagelijks laat ontdooien in de juiste portie. Het is de natuurlijke voeding voor een carnivoor en doordat je gemakkelijk verschillende merken en smaken kunt afwisselen, blijft het aantrekkelijk voor je hond. Misschien toch het proberen waard?

Op http://www.barfplaats.nl vind je veel info over het geven van vlees, zowel zelf samengesteld als Kant en Klaar Versvlees Knipoog

Bedankt voor je advies! Ik had er geen idee van dat bonzo slecht is Maar ik kan nu ook die zak niet gewoon weg gooien. Ik vind dat diepvriesvlees zeker de moeite waard an ga dit even nader onderzoeken of hoe je dat ook zegt haha, Mijn vriend vind het allemaal maar onzn maar die ziet niet in dat dat beesie niet verboden kan worden te rennen en te spelen. en je kan haar ook niet dwingen te eten.

Tussendoortjes waren we al ruim een maand mee gestopt omdat ze al genoeg neemt als beloning een aai of haar favoriete speeltje wat ze alleen krijgt als ze braaf is. Want ik dacht namelijk eerst ook dat ze gewoon te vol zat van de snoepjes. maar dit blijkt dus niet zo te zijn.
Ik ga zekerwete vandaag even langs de supermarkt om te kijken wat daar van Rodi ligt, ik weet wel dat er iets van rodi ligt haha maar niet precies wat.

Is het niet zo dat dat ontzettend duur is ?
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 29-05-08 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:43

Ikzelf geef ook vers voer (stel het dus ook zelf samen) en mijn dame die ook een lastige eter was, valt nu aan op haar eten! En je ziet haar genieten Haha!
Ik zou van de bonzo brokken afgaan en voor qualitatief betere brokken gaan. Het kost wat meer, maar ik ben er 100% van overtuigd dat het beter voor je hond is. En dat versvoer beter is dan brokken ben ik ook 100% van overtuigd.

Ik heb 2 honden waarvan maar eentje op versvoer zit, ivm plaatsgebrek in de diepvries. De ontlasting is beter, stinkt minder, de hond hoeft minder te drinken, zit beter in zijn vacht enz. En zoveel duurder is het niet eens. Het versvoer is zelfs goedkoper! Het kost alleen wat meer tijd.

Maar goed, even los hiervan, en terug naar het moeilijke eten.
Ik zou zeker het eten maar kort aanbieden. Ze is gewoon lekker aan het puberen en kijk hoever ze kan gaan. Nog even en ze eet alleen bieflappen en schnitsels!