Hond in de auto, raampjes dicht. Kan dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flor

Hond in de auto, raampjes dicht. Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:02

Als het niet warm is en er zit een hond in een dichte auto voor minimaal een halfuur, waarschijnlijk langer. Vinden jullie dat dit kan of is het onacceptabel?
Laatst bijgewerkt door Flor op 25-05-08 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Re: Hond in de auto, raampjes dicht. Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:03

Onacceptabel, en al helemaal voor een paar uur!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:03

Voor een paar uur? Dat vind ik inderdaad niet kunnen. Ik kan me eerlijk gezegd ook geen situatie voorstellen dat een hond een paar uur in een auto alleen zou moeten blijven. Dan laat je hem toch gewoon thuis? Heeft ie iig meer bewegingsvrijheid.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:05

Onacceptabel! Pas geleden is er hier in de buurt nog een hond overleden doordat de eigenaren hem een paar uur in de auto hadden laten zitten....

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:13

Een paar uur weet ik niet zeker maar een minimaal een halfuur en waarschijnlijk langer..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:15

Nee ik vind dat zeker niet kunnen.
Probeer het zelf maar eens een uur in een afgesloten auto in de warmte te zitten.
En reken dan dat het voor de hond nog erger is omdat die niet kan zweten.

Dus nee als je je hondje lief vind laat je hem thuis of zoek je een andere oplossing.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:19

Overigens gaat het niet om mijn hond (ik zou het in de verste verte niet verzinnen zoiets) maar de discussie ontstond hier.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:20

ik vind de ramen dicht voor 5 min al onacceptabel laat staan voor een paar uur. Altijd de ramen een stukje open zetten en honden gewoon niet te lang in de auto laten zitten...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:23

Als mijn hond 5 minutjes in een gesloten auto zit dan zijn de ramen al beslagen en is het al erg benauwd in de auto.
Dus ik doe dat nooit eigenlijk.
Alijd standaard op een kiertje en ook alleen in de winter, in de zomer laat ik r helemaal niet in de auto, ook niet voor 5 minuten.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:09

Als ik al honden in mijn auto laat zitten staat er zowiezo een raam open, of ik gooi een deel van mijn dak open, daar kunnen ze niet doorheen en dan schijnt de zon ook niet op hun ofzo.
Maar eigenlijk doe ik het bijna nooit. Alleen afgelopen zaterdag had ik er 2 in de auto, en ik moest heeeeeel erg plassen dus ben ik snel een tankstation ingerend. Maar dat was ook 5 minuten.
In de winter vind ik het minder erg, maar dan nog steeds met raam open.

wash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:10

nooit doen; vrienden van ons hebben er zo eentje dood gehad!!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:15

gaat het over rijden in de auto? of alleen stil staan? mijn hond gaat regelmatig mee naar mn ouders en moet dan toch zeker 1,5 uur in de auto zitten. ze vind dat helemaal niet erg en gaat erg graag mee met de auto. 2 weken geleden was ik met haar wezen wandelen en wilde ze de aut niet uit toen we weeer thuis waren. ik heb haar lekker laten zitten en ze heeft 2 uur in de auto geslapen (ja met t raam open)ik kreeg haar er met geen mogelijk heid uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:24

Als het niet warm en voor niet te lang is kan het wel, maar ik vind een uur echt maximaal ook moet je altijd een plekje in de schaduw zoeken. Wij deden het ook zo met onze hond, was een jack russel en we hebben een grote auto. Daarnaast ging hij altijd lekker slapen in de auto. Kwa zuurstof hoef je niet per sé je raampje open te hebben, voor langer dan een half uur of met een grote hond/meerdere honden weer wel. Dan gingen we een hele dag op pad met hem en als we even booschappen moesten doen bleef hij in de auto. We deden wel altijd boodschappen op formule 1 tempo dan Clown Als het warm was ging 1 van ons altijd buiten staan in de schaduw met hem om te wachten. Het is beter dan een hond uren achter elkaar alleen thuis te laten zitten of voor de deur van de winkel vast te binden. Doe ook áltijd de riem af, halsband of tuigje maakt niet uit maar doe het af. Honden kunnen zulke gekke dingen uithalen met die dingen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:27

huh, wat reageren mensen hier vreemd. Ts zegt: een half uurtje, op een niet warme dag. Veel mensen reageren met een paar uur?? in de hitte?? onacceptabel! Nou een halg uurtje in een auto met een normale temp. (kamertemp.) Kan best hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:29

pinuts schreef:
huh, wat reageren mensen hier vreemd. Ts zegt: een half uurtje, op een niet warme dag. Veel mensen reageren met een paar uur?? in de hitte?? onacceptabel! Nou een halg uurtje in een auto met een normale temp. (kamertemp.) Kan best hoor

Idd viel mij ook op, ze verdraaien de woorden van de TS allemaal Nagelbijten / Gniffelen

Citaat:
Als het niet warm is en er zit een hond in een dichte auto voor minimaal een halfuur, waarschijnlijk langer. Vinden jullie dat dit kan of is het onacceptabel?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:56

ze heeft het over minimaal een half uur, waarschijnlijk langer??
half uur is echt niet erg voor de hond hoor maar dan wel met de ramen een stukje open... en niet alles dicht houden en dan 3 uur wegblijven....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:03

mijn hond zit soms max 15 minuten alleen in stilstaande auto, en dan alleen als niet extreem warm ios, altijd met ramen open aan beide kanten voor wat luchtstroom

nee, een hond half uur of langer alleen laten zou ik niet doen, helemaal niet met ramen dicht
een klein kind laat je toch ook niet alleen in de auto achter?

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:05

Ik zou het echt niet doen. Ook al denk je dat het op een dag niet zo warm is (denk aan het weer nu, het lijkt niet warm maar is stiekem toch 20 graden), als je een tijd weg bent kun je niet voelen hoe warm het in de auto is.
En met het raam dicht laat ik mijn hond nog geen halve minuut in de auto zitten! Er komt ook geen zuivere lucht binnen als de ramen dicht zijn.
Ik lees dat het niet om je eigen hond gaat, maar ik hoop toch echt dat andere mensen niet zo stom zijn om een hond dit aan te doen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:09

lynn nikita: Je laatste zin vind ik een beetje vreemd. Een hond is iets heel anders dan een kind, een kind bindt je ook niet vast als je een supermarkt in gaat, goh..Beetje rare vergelijking. En daarbij, het ene hond is de andere niet

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:10

Inderdaad ff raampje los draaien.
Kleine moeite lijkt me.

wash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:17

oeps ik had het niet goed gelezen! maar idd voor een half uurtje is t niet zo erg!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:04

Persoonlijk vind ik het niks Ook al is het voor eventjes.

Laat hem dan liever thuis of neem hem mee.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:09

Honden hebben 'iets' met hun ademhaling en warmteregulatie (wil je het exact weten zoek ik het op) waardoor ze in een dichte auto (al dan niet met warm weer) heel snel in gevaar kunnen raken. Je zal niet de eerste zijn die z'n hond verliest daarom.
Dus altijd raampjes open, warm of niet.

Dan vind ik het overigeens wel kunnen, mits in een rustige omgeving en een rustige hond.
De onze kan gerust uren thuis blijven, maar de auto breekt hij af Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:12

magda_90 schreef:
Persoonlijk vind ik het niks Ook al is het voor eventjes.

Laat hem dan liever thuis of neem hem mee.

Ik vind het juist kwalijk als mensen hun hond de hele dag thuis laten. Wanneer meenemen naar bijv de supermarkt niet gaat en je bent de hele dag onderweg naar dingen waar je je hond wél mee naartoe kan nemen, heb ik hem liever een half uurtje alleen in de auto dan 8 uur alleen in de woonkamer, of erger, een bench

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:16

Wij zelf laten hem thuis als we naar de super gaan. Maar naar dingen waar we de hele dag voor weg zijn dan gaat hij mee, kan dat niet dan kan ie naar mijn zus waar ie rondom de boerderij kan rennen Ja

Maar alleen in de auto gaat niet want dan blaft ie alles bij elkaar.