Blauwe plekken van reiskooitje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Blauwe plekken van reiskooitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:22

Ieder jaar hetzelfde drama: vorige week is poes Zoe bij de dierenarts geweest voor de jaarlijkse enting en nu is haar neusje 1 grote blauwe plek omdat ze ermee tegen de tralies in het deurtje van het reiskooitje heeft zitten bonken. De tralies zijn van geplastificeerd metaal, ik heb ook een kooitje met een plastic deurtje maar daar krijgt ze snijwondjes van Clown Het is natuurlijk niks ernstigs maar het ziet er zo zielig uit (ze heeft een roze huid en wit haar op haar neusje, wat nu dus tijdelijk zwart en beurs is) en wie weet is het in het vervolg heel makkelijk te voorkomen. Ik dacht aan een soort schuim er omheen zoals je ook bij waterbuizen hebt maar daar zijn de tralies te smal voor en ik ben bang dat er dan ook te weinig lucht in het kooitje komt. Iemand tips?

loez

Re: Blauwe plekken van reiskooitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:24

Een zachte reismand aanschaffen? Lachen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:26

Kan ik haar in zoiets ook voorop de fiets meenemen? Het kooitje dat ik nu heb bind ik met een zooitje spinnen vast op het rek voorop mijn fiets omdat de dierenarts een eindje weg is tegenwoordig Clown

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:27

kat thuis al aan mand laten wennen....

Veel katten weten niet beter dan katte reismand = dierenarts..

Zet mand met deurtje open en lekker zacht kleedje erin ergens in huis..
Voer regelmatig iets lekkers in het mandje..
Uiteindelijk tijdens het lekkers eten even deurtje dicht.. enz..
dan een keer paar pasjes lopen met mand.. etc...
altijd weer gewoon neerzetten en deurtje open..

zo leert de kat, dat het niet altijd naar de dierenarts gaat.....

Sommige katten blijven het vreselijk vinden.. helaas...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:29

Dat heb ik allemaal geprobeerd Sjolvir, het probleem is dat deze dame het niet erg vindt om in het hokje te zitten maar ze kijkt steeds naar buiten met haar neus tussen de tralies en dat botst en beukt in haar gezichtje. Er is ook zo veel te zien op straat Tong uitsteken

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:31

Volgens mij heb je ook een soort rugzakken om je huisdier in te vervoeren. Er zit dan iets van zacht gaas voor.
Ik neem m'n kat altijd aan een tuigje mee naar de dierenarts, dus heb zelf geen probleem met kooitjes. Als ik op de fiets zou moeten, zou ik denk ik voor een speciale rugzak gaan.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:31

op die manier is mijn kat ook niet meer erg bang voor het mandje op zich... maar zodra je haar opsluit en aan de wandel gaat schiet de stress er echt wel in! Ben dus bang dat het voor dit probleem niet erg veel zal uitrichten.

Er zijn in de dierenwinkel (en online uiteraard) ook een soort tassen als reis"mand" voor dieren, misschien is dit een idee? Als de kat erg tekeer gaat slopen ze deze maar als ze redelijk rustig blijft is dit een goede optie! Die hebben een soort gaas bovenop met 2 ritsen. Anders misschien een laagje schuimrubber ofzo erop binden?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:37

Zo'n rugzak lijkt me wel wat, ik wist niet dat die bestonden. Daar zou ik denk ik zelfs mee kunnen fietsen ipv naast de fiets te lopen Clown Waar kun je die rugtassen kopen?

Ze is niet druk of onrustig onderweg, ze miauwt alleen en duwt dus tegen het deurtje aan, dat is het enige probleem.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:40

dan zijn zachte reismandjes een prima oplossing! Die rugzakken heb ik nog nooit gezien maar heel veel winkels hebben tegenwoordig wel de zachte manden/tassen (lijkt op een soort kleine weekendtas) Gewoon eens rondkijken zou ik zeggen! Veel succes!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:43

Ik zou zelfs van zo'n zacht mandje zelf een rugzak kunnen knutselen, daar heb ik tenslotte nog bijna een jaar de tijd voor Tong uitsteken

Bedankt voor het meedenken, probleem is zo te zien opgelost.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 22:03

Hmm, toch nog niet helemaal opgelost. Ik heb gegoogled op zo'n draagtas/rugzak en nou zie ik dat die er in verschillende maten zijn. De kleine is 25x20x35 centimeter en de medium 30x25x40. Wat zou handiger zijn, haar de ruimte geven of juist een kleiner formaat tas zodat ze niet gaat slingeren en stil in een klein, veilig "holletje" kan zitten? Naar de da zijn we met de fiets iets meer dan een kwartier onderweg, plus dan nog natuurlijk even wachten in de praktijk vaak.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 07:34

ik zou kiezen voor de kleine schud ze ook niet doorelkaar

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 07:42

Als ze toch rustig is kan je een tuigje proberen. Mijn vorige kat konden we met geen mogelijkheid in en uit het mandje krijgen, maar met een tuigje om vond hij alles prima. Nu heb ik twee katten; de ene is te onrustig en moet helaas in haar mandje, maar de andere gaat altijd met een tuigje ... dan kan hij lekker rondlopen en uit het raam kijken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:01

Haha, als ik zeker wil weten dat ze volledig in de stress schiet moet ik er idd een tuigje om binden, kan ze naast de fiets meerennen Tong uitsteken

@ raylaatje: ja, dat dacht ik ook, dan heeft ze wat meer steun en wat minder ruimte om te miepen als ze het niks mocht vinden Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:03

De action heeft van die zachte reismandjes. Prima dingen, ze zien ook meer, waardoor ze wss rustiger zal zijn.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:04

Net zo'n tas als waar Paris Hilton haar hondjes altijd in vervoert, dan kan ze lekker naar buiten kijken!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:04

Bedankt voor de tip crossmonster, kunnen die ook op je rug of kun je daar makkelijk een rugzakdinges van maken?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:10

Geen idee eerlijk gezegd. Een vriendin van me heeft er ook een, zij heeft geen auto , maar neemt m zo mee in de trein, dus ook een stukje op de fiets.

Dus moet kunnen Haha!

Dit zul je niet bedoelen Huilen van het lachen

Afbeelding

Dit idee bedoel ik

Afbeelding

deze heb je bij action en blokker voor een zeer nette prijs.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:20

dat zijn precies het soort tassen wat ik bedoelde! Je hebt ze ook met de opening aan de bovenkant.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:56

Ja, zoiets heb ik ook in gedachten, iets met gaas dat ze wel naar buiten kan kijken maar het moet wel afgesloten zijn zodat ze er niet uit kan. En het moet makkelijk mee kunnen op de fiets, een rugzakje lijkt me het handigst en het stabielst.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:20

Ik weet niet of je paard aan huis staat...maar bij mij wel, dus als de DA voor de paarden komt, mag ie ook 6 katten inenten !

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 20:21

Had ik maar een paard Tong uitsteken

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:28

oh....sorry...ik neem gewoon automatisch aan dat iedereen op bokt een paard heeft Clown

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 20:31

Ben wel hard aan het sparen... en tot die tijd heb ik weinig te klagen Lachen

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:37

Voor mijn kat Tijger had ik eerst ook zo'n zachte reismand, echt ideaal! Ja Alleen niet toen we een keer met hem naar mijn ouders moesten in Zeeland (daar gaat hij wel vaker mee naartoe op vakantie, is hij opgegroeid en ook helemaal thuis Haha!) en de reis langer duurde door drukte op de weg... Het arme beest moest plassen en deed dat dus uit nood in die mand, en dat liep er dus zo uit op de bekleding van de auto waar mijn vriend oh zo zuinig op was Nagelbijten / Gniffelen Daarna heb ik maar een harde mand gehaald, daar loopt het niet uit als hij echt een keer nodig moet Clown

Ik merk wel dat Tijger zelf de harde mand minder vind, maar die is dan ook vrij klein voor hem, ik ga binnenkort eens zoeken naar een grotere, waarin hij meer ruimte heeft.