Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joyja schreef:Ik zou 2 kittens nemen een kat is een groepsdier en de parkieten verhuizen naar de hobbykamer en de katten de rest van het huis geven op die manier hebben de katten leefruimte en zijn de parkieten veilig
Wendel schreef:Kijk die situatie had ik ook. Wilde graag een kat in huis en wrk ook volledig.
Ik heb dus inderdaad gekozen voor 2 kittens uit hetzelfde nest.
Heb ze inmiddels meer ls een week in huis. Ze gaan bij mij ook in de extra slaapkamer die ik heb. Woon ook op een flat, en ze gaan niet naar buiten. In de toekomst gaan ze ook niet naar buiten. Ik krijg een kattenren op mijn balkon zodat ze kunnen kiezen waar ze willen zitten.
Ik heb ze van dag een snachts en overdag als ik er niet ben in de slaapkamer gehouden.
Ze hebben voldoende eten, drinken en speelgoed. Ook zijn ze met zijn 2en en het gaat super goed.
Als ik thuis ben mogen ze gewoon in de kamer. In het begin liepen ze me alles achterna. Maar dat word ook al minder.
Ik geef ze voordat ik op bed ga een schaaltje met vlees extra.
Dan heb ik geen last met het vangen van de katten als ik op bed wil. Ze leren heel snel.
ElCid schreef:Een kitten alleen nemen en dan ook nog eenzaam opsluiten is i.m.o. een vorm van dierenmishandeling! Dat is vragen om, grote, problemen in de vorm van protest als poepen en plassen waar het niet mag, de kamer vernielen en een compleet gefrustreerd beestje krijgen.
Dus of 2 kittens die het hele huis mogen gebruiken of geen!
Sorry, maar dit is een puur staaltje egoisme; zij wil een kat en als dat ten koste gaat van het dier, waar ze blijkbaar geen verstand van heeft, dan is dat blijkbaar geen probleem. Een soort van "hebbe, hebbe" , mentaliteit!
Als je de hele dag werkt zal je zo'n dier minstens gezelschap moeten geven van een soortgenoot anders kan je wachten op hele grote problemen.
Geloof me, ik heb ervaring zat met katten. Ik heb ze al mijn hele leven, op het moment zelfs 6 stuks, en ik weet hoeveel behoefte ze hebben aan aandacht van elkaar! ( en soms ook van ons).
hestejente schreef:Als je een kitten er van jongs af aan aan laat wennen om binnen te wonen zal hij dat zeker accepteren, ook als hij van een boerderij komt. Zie mijn kat die hier met 9 weken in huis is gekomen. De minimale ruimte die je een kat moet geven is 6 vierkante meter, met een raam en hoogteverschillen om te kunnen klimmen en springen. Een kitten moet je nooit in zijn eentje houden, hij heeft andere katten nodig om sociaal gedrag van te leren. Met een ander kitten erbij kunnen ze samen spelen en hoeft hij zich niet te vervelen, waardoor hij ook geen/minder rottigheid zal uithalen. Als ze genoeg speeltjes, hoogteverschillen (planken, krabpaal) en lekkere slaapmandjes/kussens en voldoende natuurlijk licht hebben kunnen ze ook goed in een kleine ruimte, zeker als ze als je zus thuis is meer ruimte tot hun beschikking hebben. Wie me niet gelooft mag komen kijken, ik woon op 28 m2 met 2 katten.
Alleen die vogeltjes zou ik wel in een andere ruimte laten dan de katten wanneer ze weg is.
laura1987 schreef:De vogeltjes staan in de woonkamer. Het is dus haar bedoeling dat als ze weg is de kitten(s) in de hobbykamer te doen. Hier zal ze een krabpaal zetten, een hangmat aan de verwarming hangen etc.
Volgens mij is ze inmiddels trouwens zover dat ze inziet dat ze er 2 moet nemen en 1 eigenlijk geen optie is.
De kitten(s) zijn overigens op een boerderij geboren maar schijnen wel binnen te zitten, geen wilde katten dus.
Ylana schreef:Waarom zou ze eigenlijk de kitten in een kamertje willen doen...?