Kitten in eentje op een flat? Graag jullie mening.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel zou het beste zijn

- Éen kitten
1 (1%)
- Twee kittens
26 (44%)
- Geen kitten(s)
32 (54%)

Totaal aantal stemmen: 59

laura1987

Kitten in eentje op een flat? Graag jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 11:27

Hallo bokkers,

Ik wil jullie even vragen over jullie mening over de onderste situatie.

Mijn zus zag op een boerderij een kitten rondlopen, nu is ze dus smoorverliefd op het kitten. Helaas, ben ik erg bang dat dit een impulsaankoop ga worden net als valkparkieten die ze al eerder had.

Ze woont in een best grote flat met een aantal kamers, deze bewoond ze met nog 2 catherina parkieten.

Nu is haar bedoeling om 1 kitten te nemen en deze op te sluiten in een hobbykamer van 4 bij 5 ongeveer, als ze weg is of slaapt.
Ik vind dit erg zielig omdat hij dan zeker 32 uur (als ze weer voltijds werkt) + de nachten alleen in dat kleine kamertje zit.

Ik heb haar al vermeld dat ze dan nog beter 2 kittens kan nemen, maar dat haar vogels wel kunnen overlijden door stres van de katten.

Wat vinden jullie van de situatie?

Is het zielig om een kitten erg veel op te sluiten in een kamer van 4 bij 5 in zijn eentje? Zou ze er dan beter 2 kunnen nemen?

Alvast bedankt voor jullie mening.

ZusJacobs

Re: Kitten in eentje op een flat? Graag jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:30

met vogels zou ik er gewoon geen nemen..
en een kitten is een beetje saai want zo'n beesie moet gewoon veel aandacht krijgen dus als ze er een neemt doe dan gelijk twee.. want als ze nu al zoveel werkt dan blijft er niet genoeg tijd over lijkt mij..

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:30

Ik zou 2 kittens nemen een kat is een groepsdier en de parkieten verhuizen naar de hobbykamer en de katten de rest van het huis geven op die manier hebben de katten leefruimte en zijn de parkieten veilig

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 11:34

Joyja schreef:
Ik zou 2 kittens nemen een kat is een groepsdier en de parkieten verhuizen naar de hobbykamer en de katten de rest van het huis geven op die manier hebben de katten leefruimte en zijn de parkieten veilig

Dit heb ik al voorgesteld, maar wil mevrouw niks van weten.

Ik heb dit topic dan ook gestart om haar allemaal dingen te laten lezen die ik al gezegd heb. Zodra ik mijn mond opentrek is ze namelijk gelijk weer boos weg :S

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:35

Kijk die situatie had ik ook. Wilde graag een kat in huis en wrk ook volledig.
Ik heb dus inderdaad gekozen voor 2 kittens uit hetzelfde nest.
Heb ze inmiddels meer ls een week in huis. Ze gaan bij mij ook in de extra slaapkamer die ik heb. Woon ook op een flat, en ze gaan niet naar buiten. In de toekomst gaan ze ook niet naar buiten. Ik krijg een kattenren op mijn balkon zodat ze kunnen kiezen waar ze willen zitten.
Ik heb ze van dag een snachts en overdag als ik er niet ben in de slaapkamer gehouden.
Ze hebben voldoende eten, drinken en speelgoed. Ook zijn ze met zijn 2en en het gaat super goed.
Als ik thuis ben mogen ze gewoon in de kamer. In het begin liepen ze me alles achterna. Maar dat word ook al minder.

Ik geef ze voordat ik op bed ga een schaaltje met vlees extra.
Dan heb ik geen last met het vangen van de katten als ik op bed wil. Ze leren heel snel.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 11:42

Wendel schreef:
Kijk die situatie had ik ook. Wilde graag een kat in huis en wrk ook volledig.
Ik heb dus inderdaad gekozen voor 2 kittens uit hetzelfde nest.
Heb ze inmiddels meer ls een week in huis. Ze gaan bij mij ook in de extra slaapkamer die ik heb. Woon ook op een flat, en ze gaan niet naar buiten. In de toekomst gaan ze ook niet naar buiten. Ik krijg een kattenren op mijn balkon zodat ze kunnen kiezen waar ze willen zitten.
Ik heb ze van dag een snachts en overdag als ik er niet ben in de slaapkamer gehouden.
Ze hebben voldoende eten, drinken en speelgoed. Ook zijn ze met zijn 2en en het gaat super goed.
Als ik thuis ben mogen ze gewoon in de kamer. In het begin liepen ze me alles achterna. Maar dat word ook al minder.

Ik geef ze voordat ik op bed ga een schaaltje met vlees extra.
Dan heb ik geen last met het vangen van de katten als ik op bed wil. Ze leren heel snel.

Hoe groot is jou kamer dan? Ook zo klein?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:24

mijn extra slaapkamer is ongeveer 7 bij 5,5 meter, iets groter dus. Maar het is net wat ik zeg. Ze hebben de ruimte, veel speelgoed en elkaar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:29

Een kitten alleen vind ik zielig, zeker als iemand vaak weg is.Wij hebben een kitten en die vraagd veel aandacht,is ook zo gek als een deur dus geven we haar de ruimte die ze nodig heeft.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:31

ik had 2 kittens, maar bij nader inzien had ik beter geen kunnen kiezen
hele dag opsluiten in klein kamertje is bijna niet te doen]
daarbij vin dik kittens die al buiten gewend zijn, zielig, als je ze ineens IN huis gaat houden zonder mogelijkheid tot buiten laten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:37

Een kitten alleen nemen en dan ook nog eenzaam opsluiten is i.m.o. een vorm van dierenmishandeling! Dat is vragen om, grote, problemen in de vorm van protest als poepen en plassen waar het niet mag, de kamer vernielen en een compleet gefrustreerd beestje krijgen.
Dus of 2 kittens die het hele huis mogen gebruiken of geen!
Sorry, maar dit is een puur staaltje egoisme; zij wil een kat en als dat ten koste gaat van het dier, waar ze blijkbaar geen verstand van heeft, dan is dat blijkbaar geen probleem. Een soort van "hebbe, hebbe" , mentaliteit!
Als je de hele dag werkt zal je zo'n dier minstens gezelschap moeten geven van een soortgenoot anders kan je wachten op hele grote problemen.
Geloof me, ik heb ervaring zat met katten. Ik heb ze al mijn hele leven, op het moment zelfs 6 stuks, en ik weet hoeveel behoefte ze hebben aan aandacht van elkaar! ( en soms ook van ons Knipoog ).

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 12:43

ElCid schreef:
Een kitten alleen nemen en dan ook nog eenzaam opsluiten is i.m.o. een vorm van dierenmishandeling! Dat is vragen om, grote, problemen in de vorm van protest als poepen en plassen waar het niet mag, de kamer vernielen en een compleet gefrustreerd beestje krijgen.
Dus of 2 kittens die het hele huis mogen gebruiken of geen!
Sorry, maar dit is een puur staaltje egoisme; zij wil een kat en als dat ten koste gaat van het dier, waar ze blijkbaar geen verstand van heeft, dan is dat blijkbaar geen probleem. Een soort van "hebbe, hebbe" , mentaliteit!
Als je de hele dag werkt zal je zo'n dier minstens gezelschap moeten geven van een soortgenoot anders kan je wachten op hele grote problemen.
Geloof me, ik heb ervaring zat met katten. Ik heb ze al mijn hele leven, op het moment zelfs 6 stuks, en ik weet hoeveel behoefte ze hebben aan aandacht van elkaar! ( en soms ook van ons Knipoog ).

We hebben er zelf thuis ook 3, dus ze heeft met eigen ogen ook gezien hoe ze aan elkaar hangen enz. Tuurlijk hebben ze weleens ruzie maar dat is na een tijdje ook weer over.
Bovendien ben ik het met de rest van wat je zegt helemaal eens, vandaar dat ik dit topic open. Ze kan dan zien dat ik niet de enige ben die dit zegt. Hopelijk opent het haar ogen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 13:29

Ik wil wel iedereen nog even vragen om als je op de poll stemt het hier even te vermelden waarom. Lachen

Alvast bedankt allemaal voor de hulp Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:45

Als ze met bv z,n 2en zijn hebben ze gezelschap aan elkaar,1 voelt zich misschien snel alleen als hij of zij vaak alleen zit.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 13:54

Bedankt voor je mening Marleen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:09

Ik heb ook nog even gestemd, in dit geval op "geen kittens", omdat de omstandigheden verre van ideaal zijn. De optie is 2 kittens, maar 1 is uit den boze! Ik wil bijv. heel graag weer een hond, maar omdat wij allebei werken en druk zijn met een verbouwing begin ik er (nu) niet aan, omdat ik het dier niet kan geven wat het nodig heeft en verdiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:58

Als ze van plan is 1 kitten te nemen om die vervolgens op te sluiten in een kamertje, zeg ik: géén kitten nemen. Dat zou echt egoïstisch zijn en ze maakt het katje er beslist niet gelukkig mee.

Als ze toch graag een kitten wil, laat ze er dan 2 nemen. En laat ze dan ook gewoon in het hele huis lopen, zodat ze de ruimte hebben om lekker te kunnen spelen en rennen en op een plekje kunnen liggen waar ze het liefste liggen.

Als ze niet wil dat ze aan haar behang en meubels krabben en de bloempotten leeghalen, dan moet ze niet aan katten beginnen. Zo simpel is het. Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 15:02

Ik ben het dus met de bokster boven mij 100% eens!
Of 2 kittens lekker los of géén kitten.
Wat een onzin om het beesje op te sluiten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:30

Gelukkig zijn de meeste het met me eens...Geen kitten. Mits je op de beneden verdieping woont,
want ik vind dat als je je kat niet lekker naar buiten kan doen je niet aan kittens moet beginnen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:26

Als je een kitten er van jongs af aan aan laat wennen om binnen te wonen zal hij dat zeker accepteren, ook als hij van een boerderij komt. Zie mijn kat die hier met 9 weken in huis is gekomen. De minimale ruimte die je een kat moet geven is 6 vierkante meter, met een raam en hoogteverschillen om te kunnen klimmen en springen. Een kitten moet je nooit in zijn eentje houden, hij heeft andere katten nodig om sociaal gedrag van te leren. Met een ander kitten erbij kunnen ze samen spelen en hoeft hij zich niet te vervelen, waardoor hij ook geen/minder rottigheid zal uithalen. Als ze genoeg speeltjes, hoogteverschillen (planken, krabpaal) en lekkere slaapmandjes/kussens en voldoende natuurlijk licht hebben kunnen ze ook goed in een kleine ruimte, zeker als ze als je zus thuis is meer ruimte tot hun beschikking hebben. Wie me niet gelooft mag komen kijken, ik woon op 28 m2 met 2 katten.

Alleen die vogeltjes zou ik wel in een andere ruimte laten dan de katten wanneer ze weg is.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 20:35

hestejente schreef:
Als je een kitten er van jongs af aan aan laat wennen om binnen te wonen zal hij dat zeker accepteren, ook als hij van een boerderij komt. Zie mijn kat die hier met 9 weken in huis is gekomen. De minimale ruimte die je een kat moet geven is 6 vierkante meter, met een raam en hoogteverschillen om te kunnen klimmen en springen. Een kitten moet je nooit in zijn eentje houden, hij heeft andere katten nodig om sociaal gedrag van te leren. Met een ander kitten erbij kunnen ze samen spelen en hoeft hij zich niet te vervelen, waardoor hij ook geen/minder rottigheid zal uithalen. Als ze genoeg speeltjes, hoogteverschillen (planken, krabpaal) en lekkere slaapmandjes/kussens en voldoende natuurlijk licht hebben kunnen ze ook goed in een kleine ruimte, zeker als ze als je zus thuis is meer ruimte tot hun beschikking hebben. Wie me niet gelooft mag komen kijken, ik woon op 28 m2 met 2 katten.

Alleen die vogeltjes zou ik wel in een andere ruimte laten dan de katten wanneer ze weg is.

De vogeltjes staan in de woonkamer. Het is dus haar bedoeling dat als ze weg is de kitten(s) in de hobbykamer te doen. Hier zal ze een krabpaal zetten, een hangmat aan de verwarming hangen etc.

Volgens mij is ze inmiddels trouwens zover dat ze inziet dat ze er 2 moet nemen en 1 eigenlijk geen optie is.

De kitten(s) zijn overigens op een boerderij geboren maar schijnen wel binnen te zitten, geen wilde katten dus.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:44

laura1987 schreef:
De vogeltjes staan in de woonkamer. Het is dus haar bedoeling dat als ze weg is de kitten(s) in de hobbykamer te doen. Hier zal ze een krabpaal zetten, een hangmat aan de verwarming hangen etc.

Volgens mij is ze inmiddels trouwens zover dat ze inziet dat ze er 2 moet nemen en 1 eigenlijk geen optie is.

De kitten(s) zijn overigens op een boerderij geboren maar schijnen wel binnen te zitten, geen wilde katten dus.

Kijk eens aan, ik maakte me een beetje zorgen om die vogeltjes maar nu ben ik gerustgesteld Clown
1 kitten nemen is gewoon geen optie, mooi dat ze dat inziet. Hopelijk is het geen bevlieging en krijgt ze heel veel plezier met haar katjes Lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:46

Waarom zou ze eigenlijk de kitten in een kamertje willen doen...?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 22:15

Ylana schreef:
Waarom zou ze eigenlijk de kitten in een kamertje willen doen...?

Om haar vogeltjes te beschermen (al zouden die ook in dat kamertje kunnen natuurlijk ) en haar bankstel enz zijn niet echt katbestendig.
Nu is het natuurlijk wel dat ze sowieso wel iets zullen slopen ofz, maar als je er niet bij bent kan dit natuurlijk uit de hand lopen zeg maar.
Bovendien is ze nu van plan om de deur van dat kamertje open te houden, dan hebben ze de keuken, gang en dat kamertje voor zichzelf, alleen de slaapkamer en woonkamer kunnen ze dan niet in.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:18

Een kitten alleen? En dan ook nog alleen maar binnen? Absurd vind ik het. Arm beest. Stel je zus maar eens voor dat zij bij een wildvreemde in haar eentje mag gaan wonen, maar dan wel overdag als die ander er niet is en alle nachten in een kleine slaapkamer. Misschien helpt dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 07:25

Ik ben het helemaal met Flor eens mn mond valt open dat de beslissing al genomen is.....Ik vind dit echt ontzettend zielig, sorrie.