Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liiesjjj schreef:Og, wat zielig.
Er zijn zat dieren die door mensen door worden gemaakt, waarom hebben we dan eigenlijk geen hekel aan mensen?
marquez1 schreef:En daar noem je precies het sterke punt van vlaamse gaaien. Jonge vogeltjes en eieren maken maar een klein deel uit van het dieet van een vlaamse gaai. Ze zijn nu eenmaal zo intelligent om te pakken wat ze pakken kunnen. Overigens zijn vlaamse gaaien vergeleken bij andere kraaiachtigen helemaal niet zo sterk. Ze delven vaak het onderspit. Zo heb ik weleens een reiger een gaai zien opvreten, en ook heb ik weleens een sperwer zien vliegen met een krijsende gaai in haar poten.wat een vieze oportunisten
Zwartwitje schreef:marquez1 schreef:En daar noem je precies het sterke punt van vlaamse gaaien. Jonge vogeltjes en eieren maken maar een klein deel uit van het dieet van een vlaamse gaai. Ze zijn nu eenmaal zo intelligent om te pakken wat ze pakken kunnen. Overigens zijn vlaamse gaaien vergeleken bij andere kraaiachtigen helemaal niet zo sterk. Ze delven vaak het onderspit. Zo heb ik weleens een reiger een gaai zien opvreten, en ook heb ik weleens een sperwer zien vliegen met een krijsende gaai in haar poten.wat een vieze oportunisten
Anderzijds pikken de gaaien bij de sperwers de eieren weg als moeder sperwer even van het nest is. Tsja, zo gaat het nu eenmaal.
Helaas voor de gaaien (en kauwen, kraaien, roeken en roofvogels for that matter) zijn kleine koolmeesjes en andere zangvogeltjes een stuk aaibaarder en wordt het door mensen al snel als een drama gezien wanneer er een keer een gaai langskomt en de nestjongen uit het zorgvuldig opgehangen nestkastje worden getrokken. Geloof mij, daar kan de koolmezenstand echt wel tegen
Ik vind het jammer dat veel mensen zo'n aversie hebben tegen sommige dieren/vogels. Maargoed, daar kun je een hele discussie over voeren
marquez1 schreef:Ik weet ook dat die vlaamze gaai waarschijnlijk zelf ook jongen heeft die gevoed moeten worden. Je moet gewoon de natuur zijn gang laten gaan. Maar kunnen ze dan niet een nestkastje verderop gaan zoeken?
Sonja_vR schreef:Liiesjjj schreef:Og, wat zielig.
Er zijn zat dieren die door mensen door worden gemaakt, waarom hebben we dan eigenlijk geen hekel aan mensen?
geloof me, er zijn talloze mensen waar ik een hekel aan heb
Pluizebolpum schreef:En als je de restjes van een sperwer vindt, die is verorberd door een havik, roep je dan ook agossie?Kleine meesjes zijn nu eenmaal idd behoorlijk schattig en dus héél zielig als er een grote vogel hun nestje leeg plukt. Aan de andere kant zou ik het ook geen leuk gezicht vinden om een gillende gaai in de poten van een sperwer te zien. Dan roep ik net zo hard agossie...
FZ_Lin schreef:marquez1 schreef:Ik weet ook dat die vlaamze gaai waarschijnlijk zelf ook jongen heeft die gevoed moeten worden. Je moet gewoon de natuur zijn gang laten gaan. Maar kunnen ze dan niet een nestkastje verderop gaan zoeken?
Je kan een briefje ophangen of ze dat misschien willen doen?![]()
Of anders zelf wegjagen als paps en mams niet in de buurt zijn..
Zwartwitje schreef:Pluizebolpum schreef:En als je de restjes van een sperwer vindt, die is verorberd door een havik, roep je dan ook agossie?Kleine meesjes zijn nu eenmaal idd behoorlijk schattig en dus héél zielig als er een grote vogel hun nestje leeg plukt. Aan de andere kant zou ik het ook geen leuk gezicht vinden om een gillende gaai in de poten van een sperwer te zien. Dan roep ik net zo hard agossie...
Violaaa schreef:Ik vind het ook altijd zo sneu om te zien !
Bijvoorbeeld een tijger die een hertje te pakken krijgt,
vreeeeselijk ..
Eevj schreef:Violaaa schreef:Ik vind het ook altijd zo sneu om te zien !
Bijvoorbeeld een tijger die een hertje te pakken krijgt,
vreeeeselijk ..
Ja inderdaad, kan ook nooit kijken naar dat soort programma's. Vooral dat naspartelen enzo