Stille tocht voor dieren in China!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bnb

Stille tocht voor dieren in China!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 22:16

Ik weet niet of het hier goed staat maar ik vraag alle dierenliefhebbers even hun aandacht!
Zaterdag as organiseren een aantal dierenliefhebbers een stille tocht om de aandacht te vestigen op de afschuwelijke wijze waarop chinezen met dieren omgaan!
Zoals jullie weten worden honden en katten LEVEND gevild voor hun huid en/of vlees, beren liggen hun hele leven in een kooi zo groot als henzelf met een wond in hun buik waar iedere dag gal uitgetrokken wordt, enz enz. Kortom een dier heeft totaal geen waarde in dat land.
Nu willen wij dmv een vreedzame en stille tocht van het Plein naar de chinese ambassade, de aandacht op dit afschuwelijke mishandelen van dieren vestigen!
Het verzamelpunt is op het Plein en we willen gaan lopen om 14.00 uur.

Als je iets wilt doen voor deze arme zielen loop dan met ons mee!!!!!!!!!!!!!
Hoe meer mensen en protest, hoe meer kans we op een dialoog hebben.
Uit naam van deze miljoenen mishandelde dieren.. DANK!!!
Betty.

LiNdA1986

Re: Stille tocht voor dieren in China!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:07

Jammer dat ik het nu pas lees, ik kan zaterdag niet, maar vind het een goed initiatief!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 20:26

Ja das heel jammer Verdrietig
Wat ik ook heel jammer vind is dat jij de enige bent die een reaktie heeft gegeven, dacht dat hier toch wel wat meer dierenliefhebbers waren maar ja dat geld zeker alleen voor eigen dieren!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:30

Lekker kort door de bocht Nagelbijten / Gniffelen Of mensen die niet reageren geen dierenliefhebbers zijn ofzo..

Opzich fijn dat jullie actie willen voeren maar er komt echt geen verandering in hoor. Tuurlijk zal het in de toekomst wel beter worden maar nu zijn de mensenrechten etc etc in China ook niet optimaal dan kun je niet verwachten dat ze super voor hun dieren zorgen.

Alles op zijn tijd. Tuurlijk is het gruwelijk etc etc maar tja wat wil je er aan doen? Het zijn toch de mensen daar die zich moeten aanpassen en als daar het geld en de mogelijkheden niet voor aanwezig zijn dan zal het helaas lastig gaan.

Daarbij ik zie liever dat mensen actie voeren voor eigen land. Hier in Nederland is ook lang niet alles goed geregeld...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:36

bnb schreef:
Ja das heel jammer Verdrietig
Wat ik ook heel jammer vind is dat jij de enige bent die een reaktie heeft gegeven, dacht dat hier toch wel wat meer dierenliefhebbers waren maar ja dat geld zeker alleen voor eigen dieren!

Op deze manier van posten weet ik zeker dat je helemaal niets gaat bereiken met de actie...
Dat niet heel het topic overstroomd wordt met reacties betekend dan meteen dat we enkel om onze eigen dieren geven???
Wat een onzin en wat kortzichtig... Scheve mond

Het is vreselijk wat er daar gebeurt met dieren... maar vlak Nederland en andere 'westerse' landen niet uit... ook hier gebeuren genoeg dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.
Daar in China is de mentaliteit sowieso anders, heel hard... of het nu gaat om mensen of om dieren.
Er zijn ook genoeg mensen daar die wel goed met dieren omgaan, maar helaas zorgt de harde mentaliteit voor meer openlijke en geaccepteerde mishandelingen.

Zelf denk ik dat, wanneer je een actie wil voeren, je meer zou bereiken met eerst een (bv online) handtekening actie en vanuit dat punt iets publiekelijks uit gaan voeren bij de ambasade. Zo heb je ook wat meer te bieden dan wat gejoel Knipoog

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:40

Ben het wel in grote lijnen met Thats me eens, maar als je niks doet zal er zeker niks veranderen, het is het proberen waard.
Vind het een goed initiatief en zou best mee willen lopen maar heb wedstrijd.
Misschien handig om het voortaan iets eerder van te voren aan te kondigen.
Heel veel succes in ieder geval!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 20:44

O ja natuurlijk! Krijgen we die discussie weer!!!!!
Ik ben kort door de bocht en we moeten alleen voor eigen land en levende have zorgen. Bovendien maakt het toch allemaal niks uit!! Weleens gehoord van 'verbeter de wereld en begin bij jezelf'?
Wie is hier nou kort door de bocht
Wij hebben al een geweldig succesvolle handtekeningenaktie op het internet gevoerd hoor, en we gaan naar de chinese ambassade, dus je veroordeeld zonder enige onderbouwing en kennis van zaken, heel jammer!
Gejoel ook nog......het is een STILLE tocht.
Dankjewel voor jouw steun se7entje Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:53

bnb schreef:
Ik ben kort door de bocht en we moeten alleen voor eigen land en levende have zorgen. Bovendien maakt het toch allemaal niks uit!! Weleens gehoord van 'verbeter de wereld en begin bij jezelf'?
Wij hebben al een geweldig succesvolle handtekeningenaktie op het internet gevoerd hoor, en we gaan naar de chinese ambassade, dus je veroordeeld zonder enige onderbouwing en kennis van zaken, heel jammer!

Je geeft ons ook 0,0 info... er staat niets over een handtekeningen actie oid in je begin post.
En direct daarna post je dat iedereen die niet post enkel om eigen dieren geeft... tsja zo werk je opmerkingen in de hand Knipoog
Ik vind het een hele goede actie... maar hoe kan je verwachten dat er meerdere mensen meedoen als het zo kort van tevoren en met weinig informatie wordt aangekondigd?

Ja stille tocht... maar als je daar met dezelfde mentaliteit gaat staan, als waarmee je nu op dit forum post zal er weinig stil's overblijven.
Zonde van ik vind het een heel goed initiatief en een goede actie... maar het wordt imo op een totaal verkeerde manier gebracht.
Wat wil je bereiken met je vijandige houding in de posts? Meer mensen werven voor je actie? Rolleyes

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:11

Even nog een post, er achter aan... zou je de internet link ook nog kunnen posten?
Ik denk dat dat veel extra handtekeningen gaat opleveren voor zaterdag... ook al kunnen niet alle mensen komen Lachen

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 21:27

Ten eerste is het niet 'mijn' actie, ik ben alleen maar een van de dierenliefhebbers die er niet mee kunnen leven dat er, waar ook ter wereld, zo met dieren om wordt gegaan!
Ten tweede zie ik niet waar ik nou zo vijandig ben, er wordt beoogd dat ik kort door de bocht ben, met een kotsende smilie, na een simpele waarneming dat er hier op Bokt niet zo heel veel mensen de moeite nemen om een reaktie te geven.
Dan wordt er ook geopperd dat we beter maar aktie kunnen voeren voor eigen land, wat dat ook betekenen mag. Wat heeft dat nou toch met het levend villen van honden en katten in China te maken?
Niemand weet beter dan ik hoeveel dierenleed er in de wereld is, ben 52 jaar en ben al 35 dierenrechtenactivist, ik heb voor ontelbaar dingen die met dierenleed te maken hebben aktie gevoerd, dus daar moet niemand bij mij aankomen, dus praat mij dan ook niet van 'wat gejoel'.
Ik heb op veel verschillende fora en media oproepen geplaatst en dacht gisteren pas aan Bokt, om misschien nog een paar stemmen meer te scoren, vandaar mijn late oproepje maar helaas, typisch voor Bokt krijg je dus dit soort reakties, is toch niet het ideale medium voor dit soort idealisme, jammer!
Vijandig? Tja als jij mij vijandig vindt het zij zo, maar dan moet je ook jouw eigen posts eens nalezen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:09

Juist gezien jou leeftijd en de tijd die je doorbrengt als dierenrechten activiste lijkt het mij dat juist jij zou begrijpen dat je hiermee niets bereikt...
Niets typisch bokt... gewoon een gevalletje van te kort tijd en te weinig informatie.
Wanneer je iets meer info had gegeven over de voorafgaande acties e.d. en iets meer geduld had gehad, ipv mensen te bestempelen als `alleen oog voor eigen dieren` zou het ws veel meer in zich hebben gehad dan deze discussie Knipoog
Want zoals ik eerder al zei, zijn veel mensen het juist met jou eens, maar worden tegen de haren in gestreken door je opmerking in je 2e reactie. Lachen

Ik denk dat bokt, en welk forum dan ook zich juist goed leent voor dit soort acties... zeker online handtekeningen acties worden altijd met grote getalen uitgevoerd op actieve fora.
Zeker als het om zoiets gaat als dit. Want het is verschrikkelijk wat er in dat soort landen gebeurt...
Maar als het enkele dagen van tevoren op bokt gegooid wordt hebben ook veel mensen al andere afspraken e.d.
Terwijl als het eerder gemeld was, de opkomst ws nog groter zou zijn geweest.

Je kotsende smiley is een nagelbijtende smiley... Nagelbijten / Gniffelen & Misselijk is een groot verschil Knipoog En niet eens door mij gepost...

Ik reageerde op het stukje:
bnb schreef:
dacht dat hier toch wel wat meer dierenliefhebbers waren maar ja dat geld zeker alleen voor eigen dieren!

En ja... dat vind ik nogal kort door de bocht, er zijn nou eenmaal niet zo veel mensen actief in het BB gedeelte als in de rest van bokt... en dat mensen niet posten wil zeker niet zeggen dat ze er niets mee zouden willen doen, lijkt mij?
Zoals ik boven al zei... je strijkt daarmee mensen tegen de haren in, die wellicht wel hadden wille mee demonstreren. Scheve mond

Sowieso vind ik dit stuk van jou wel vijandig en schreeuwerig... mijn intrepetatie, maar je vele uitroeptekens e.d. werken het wel in de hand, of zie ik dit nu verkeerd?
bnb schreef:

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:12

jammer ik zou super graag komen maar ik kan niet Verdrietig Verdrietig

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:14

ik zou wel willen maar ik woon niet in nederland...ik vind het een goed idee,maar een land wat op beestachtige manier met mensen omgaat is hier volgens mij nog niet aan toe....jammergenoeg
Verder ben ik het helemaal met je eens hoor!het is gruwelijk wat er in china gebeurt...ik hoop dat er veel mensen meelopen!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:21

Oh bnb...
Vraag anders ook even aan de mods of het ook bij "Nieuws en Maatschappij" mag staan...
Dan bereik je net weer wat meer mensen, en komen er wellicht wat meer?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:36

Jammer ik kan ook niet.. ik heb een behoorlijk zieke shetlander staan waar voor gezorgd moet worden.
Wel ene goed initatief.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:49

Ben benieuwd hoe dit is afgelopen Knipoog. Ik vind het ook verschrikkelijk wat er met de dieren gebeurt in China. Gelukkig zijn er ook mensen die wel om dieren geven, helaas in minderheid.
Alhoewel ik wel mee eens ben met C. Alsemgeest. Ik denk niet dat jullie actie wat uitmaakt (al hoop ik van wel).
Ik vind dat er ook in Nederland wel wat verbeterd mag worden, m.i. worden dieren in Nederland niet genoeg beschermd door de wet.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 21:59

De stille tocht is heel netjes en stil Haha! , verlopen, er waren zo'n 120 mensen, dus toch nog wel een klein succes!
En jazeker zijn we in de minderheid, helaas, alhoewel er volgens mij in heel Nederland geen mens te vinden is die er niet van kotst als zij de beelden zien.
Alleen verbeterd er helemaal niets als we er met z'n allen niets aan doen!
Zie je ik heb een kleine stichting die honden van Gran Canaria redt en herplaatst bij nieuwe gezinnen en in 19 maanden hebben wij bijna 400!!! honden een beter leven kunnen geven, en als men dan tegen mij zegt dat het een druppel op een gloeiende plaat is zeg ik, maar dat zijn inmiddels wel 400 druppels!
En ik verbeter de wereld zeker niet, maar ik heb wel van die 400 hun wereld verbeterd!
En als we nou allemaal eens IETS zouden doen zou het een stuk sneller gaan, en daar zouden de dieren baat bij hebben.
En je hebt gelijk, in Nederland zijn zeker nog veel te veel misstanden en daar doe ik ook mijn deel aan, en dan is mijn vraag , en wat doe jij? (niet persoonlijk!)
Ik sta op de bres voor de bio-industrie, de vivisectie, broodfokkers, anti-bontorganisaties, de walvisvangst, kortom eigenlijk alle dierenleed waar dan ook ter wereld!
En ook al maakt deze aktie niks uit, we hebben het in ieder geval geprobeerd!!
Snap je?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:05

ik vind het heel goed wat je doet,en dat jij je inzet voor dit soort misstanden!!!als er meer mensen waren zoals jij zag de wereld er toch anders uit denk ik....gelukkig zijn er meer mensen die zich ook inzetten voor dieren...dat merk ik hier in frankrijk ook....het zijn wel vaak de "buitenlanders".
Ik probeer mijn steentje bij te dragen door zwerfhonden op te vangen..en ze mogen blijven natuurlijk! ik heb er nu 7,en ben benieuwd of ik deze zomer weer wat vind op de weg.....
Ach,zo doen we allemaal een klein beetje!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:19

Jammer dat ik dit nu pas lees..
Als het op de voorpagina had gestaan, waren er vast veel meer reactie's gekomen.
Jammer maar een 2e aktie kan natuurlijk altijd
Ik vind het zeker een heel goed initiatief!!

btw
wij hebben ook een hond via www.hondenzondertoekomst .nl Ja
Superlieve hond Haha!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 23:38

Dankjewel voor jullie opbeurende woorden!
Geeft een burger weer moed! Haha!
Heee wat leuk dat jij ook een hondje van ons hebt!! Wie is het dan??
Ben heel erg benieuwd!
En ben blij te horen dat je er zo happy mee bent, daar doen we het nou voor Haha! Haha!
En er komen zeker meer akties hoor, ik zal voortaan bijtijds Knipoog posten.
En Geerke.....TOP wat jij doet, en voor jouw geredde hondjes is het absoluut GEEN klein beetje hoor Haha!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:47

Wij hebben vorig Jaar (A) Laska geadopteerd (de witte Husky)

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 23:55

Oooooooo 'mijn' witte meisje!!!! Haha!
Ach wat leuk om jou hiet te vinden, hoe is het met haar?? En met Roos??
Die foto's die je me hebt gestuurd van het strand!!!!!!
Zij heeft toch zo'n slecht leven gehad en ik ben zo intens blij voor haar dat zij nu lekker, vrij op het strand kan spelen! Haha!
Geef haar maar een dikke knuffel van mij, dat snapt ze wel! *LOL*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:57

ik kan niet sowiezo niet op zaterdag, en ik zou ook niet mogen.
ik geef om alle dieren, en wij willen een hond, dat gaat een asielhond worden of iets in die richting.
beetje kort door de bocht om te zeggen dat wij alleen dan om onze eigen dieren geven.
maargoed, Ik kan de wereld niet veranderen, maar ik draag wel mijn steentje bij.
ik heb hier alleen maar dieren op 1 na zitten die afgedankt zijn.
-6 cavia's 4 van de opvang en 2 van de slangen gered.
-4 konijnen: 1 meegenomen, die had anders echt dood geweest.
nog 1 die komt van de konijnenopvang, 1 van mensen die er van af moesten.
-1 hamster die naar de slangen moest.
en zo nog wel meer dieren, in huis gehad...
vorig jaar nog in mijn pauze van school een konijn bij een industrieterrein gevangen die langs de provinciale weg rondliep, db opgebeld die heeft hem naar de konijnenopvang gebracht.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 00:02

Ik had graag willen komen; steun ieder iniatief... hoe nietig dit ook lijkt, 100%
Het zijn de strijdvaardige types geweest die voor vrouwenrechten hebben gevochten, hebben gezorgd dat kinderarbeid werd afgeschaft, of dat er geen kernwapens in NL kwamen. Vaak begon zo'n protest ook maar bij 1 of een handvol charismatische figuren.
Wanneer iedereen op zijn kont blijft zitten roepen dat het allemaal zinloos is, komen we geen stap verder.... ik kan helemaal niets met die mentaliteit, al zijn deze mensen vaak wel in de meerderheid helaas.

Wat de stichting voor zwerfhonden betreft. Ik heb zelf een hondje uit Spanje, via Sos Strays.
Ik ben erg blij met haar, ben blij dat ik haar 'gered' heb en wil haar voor geen goud missen. Toch zou ik liever zien dat de Europese Unie druk uitoefent op het beleid van deze 'pip de clown' landen, en dat er betere regels komen voor zwerfdieren en dierenwelzijn en ze dus gewoon in eigen land opgevangen kunnen worden... dat is uiteindelijk echt het beste.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 00:12

@ Ninx, je hebt helemaal gelijk hoor dat het op Europees niveau een betere regelgeving moet komen, maar ook daar maken we ons hard voor en in the mean time kunnen we toch de dieren die het zo slecht hebben niet laten stikken!
Dus doen we alles tegelijk, actie voeren bij de regeringen, mensen aldaar proberen op te voeden en proberen zoveel mogelijk honden te redden! Haha! Goed van je dat ook een 'buitenlandertje'hebt Knipoog
En idd mensen die op hun kont iedereen zitten te veroordelen zonder dat zij zelf ook maar iets ondernemen, tja wat moet je ermee Verward