Wij hebben een klein druk hondje (x dwergpincher). Hij blaft tegen alles en iedereen die voor ons huis langs loopt, en dat zijn er héél veel op een dag.
Als er niemand thuis is zit hij in de keuken en dan is hij (nagevraagd bij de buren) zo goed als stil.
Hij heeft een vreselijk irritant blafje, heel hoog, heel hard en het grootste probleem hij gaat er een minuut of soms wel 2-3 mee door! Tegen de tijd dat hij stil is loopt er wel weer iets of iemand langs.
We hebben al superveel geprobeerd:
Totaal negeren helpt niet, hij blaft rustig verder.
'Foei' zeggen en in een andere ruimte zetten ook niet. Daar gaat hij gewoon verder met blaffen.
We hebben zelfs folie voor het raam gedaan, maar ook dat helpt niet.
We hebben de bank verplaatst zodat hij niet meer voor het raam kan staan, maar nu gaat hij vanaf een afstandje naar buiten kijken.
'Foei' zeggen en natspuiten met een plantenspuit helpt ook niet.
Zo hebben we nog wel allerlei verschillende manieren geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Uiteraard hebben we de methodes allemaal enige tijd volgehouden en niet meteen op gegeven.
Vooral mijn vader en ik kunnen heel slecht tegen het geblaf. Ik krijg er hoofdpijn van en mijn schoolwerk lijdt eronder omdat ik me door al dat gekef gewoon niet kan concentreren.
Even wat extra info:
*reutje (gecastreerd)
*superlief tegen andere mensen en dieren, dominant maar wel eerlijk.
*3 jaar oud
*blaft zo extreemn sinds hij 1 of 1,5 is ik weet het niet meer precies. Werd steeds erger.
*wij hebben hem sinds hij 6 maanden is, daarvoor heeft hij waarschijnlijk in een dierenwinkel gezeten.
*In ons oude huis (hogere ramen) blafte hij alleen op geluid en dus een stuk minder, maar nog echt té vaak.
Wie o wie heeft de gouden tip?
We zijn in principe tegen oplossingen zoals een blafband, of oplossingen met geweld. Dus daarmee hoef je niet aan te komen.
Alvast heel erg bedankt!
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel